بازدید 4871

لزوم تشکیل نهاد حمایتی در حوزه عشایر

کد خبر: ۹۲۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 15 September 2019

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است یک نهاد حمایتی در حوزه عشایر تشکیل شود، گرچه عشایر از مراتع استفاده می‌کنند ولی به راحتی مورد شکایت برخی از نهادها قرار می‌گیرند که برای امنیت خاطر آن‌ها، لازم است این نهاد حمایتی ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، علی کاظمی در جلسه شورای عشایر چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: امروزه عشایر نقش خود را به خوبی ایفا کرده و امید است این جایگاه حفظ و تبدیل به روستایی نشوند.

وی افزود: خوشبختانه در این سال‌ها ارتباط خوبی میان مجلس و سازمان امور عشایر برقرار شده، به طوری که فراکسیون عشایری شکل گرفته است و در اسناد بالا دستی هر کجا نام روستا به میان آورده شده عشایر هم به آن اضافه شده است.

کاظمی گفت: چهارمحال و بختیاری با بسیاری از استان‌ها متفاوت است که باید در تصمیم‌گیری‌‎ها این استان به صورت ویژه در نظر گرفته شود.

وی افزود: لازم است یک نهاد حمایتی در حوزه عشایر تشکیل شود، گرچه عشایر از مراتع استفاده می‌کنند ولی به راحتی مورد شکایت برخی از نهادها قرار می‌گیرند که برای امنیت خاطر آن‌ها، لازم است این نهاد حمایتی ایجاد شود.

در ادامه محمد خالدی نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه به عشایر در دنیای امروز متفاوت است، امروزه دنیا به سمتی پیش می‌رود که عشایر را یکجا نشین کند.

وی افزود: در نگاه ملی به عشایر ظلم می‌شود که باید به این امر در سطح کلان ویژه نگاه شود،

خالدی گفت: اولین کاری که باید برای عشایر انجام داد جاده‌هایی بوده که محل تردد آن‌ها است و باید اصلاح شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار