بازدید 3695

سرمربی معروف تیم ملی ازبکستان اخراج شد

کد خبر: ۹۲۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶ 12 September 2019

فدراسیون فوتبال ازبکستان امروز هکتور کوپر، سرمربی آرژانتینی و صاحب نام تیم ملی این کشور را برکنار کرد. این تصمیم به دنبال نتیجه بسیار ضعیف ازبک ها در اولین بازی مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا گرفته شده است. ازبکستان هفته گذشته مقابل تیم ملی فلسطین شکست خورد و در رتبه آخر گروه خود قرار دارد.

به گزارش تابناک ورزشی، ازبک ها همچنین دو روز پیش که در بازی های مقدماتی استراحت داشتند، در دیداری تدارکاتی به مصاف عراق رفتند که از پس این حریف هم برنیامدند و با تساوی بدون گل متوقف شدند.
کوپر 63 ساله آگوست سال 2018 و پس از هدایت تیم ملی مصر در جام جهانی، به آسیا کوچ کرد و سرمربی ازبکستان شد. اینکه مصر با کوپر پس از 28 سال به جام جهانی رسیده بود، انگیزه بزرگی برای این فدراسیون آسیایی شد تا وی را به خدمت بگیرد. اما نتایج مرد آرژانتینی با ازبکستان مثل تنها تجربه قبلی او در آسیا بود و نشانی از موفقیت در این تیم پراستعداد قاره کهن دیده نمی شد.

مهم ترین آزمون کوپر با ازبکستان را می توان رقابت های جام ملتهای آسیا عنوان کرد؛ جایی که ازبک ها با 6 امتیاز از گروه خود صعود کردند اما در یک هشتم نهایی با باخت مقابل استرالیا حذف شدند.حالا استارت فوق ضعیف در دیگر مسابقات مهم، باعث شده مسئولان فدراسیون فوتبال ازبکستان خیلی زود کوپر را از کار برکنار کنند.
این خبر از منابع مختلفی مخابره شده اما فدراسیون فوتبال ازبکستان هنوز به صورت رسمی آن را تایید نکرده است. با این حال برخی منابع خبری حتی اعلام کرده اند که جایگزین این سرمربی آرژانتینی، وادیم آبراموف ازبک است. آبراموف هم اکنون هدایت تیم باشگاهی بنیادکار را هم در ازبکستان بر عهده دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل