بازدید 6820
سوژه

آیا رونالدو می‌تواند به رکورد علی دایی برسد؟

شاید تنها دو مانع، بتواند جلوی شکسته شدن رکورد دایی را بگیرد. یکی از آن‌ها، مصدومیت است. رونالدو بدن فوق العاده آماده‌ای دارد و هیچوقت، میانه چندانی با مصدومیت نداشته، اما بالا رفتن سن، توانسته روی او هم تاثیر بگذارد.
کد خبر: ۹۲۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲ 09 September 2019

کاپیتان تیم ملی پرتغال، تهدیدی جدی برای رکورد ارزشمند دایی محسوب می‌شود.

به گزارش تابناک ورزشی، جام جهانی ۲۰۱۸، برای پرتغال و رونالدو شیرین نبود، اما او با زدن ۴ گل در دو بازی ابتدایی، توانست تبدیل به دومین گلزن ملی تاریخ فوتبال شود. او در ماه‌های اخیر، بیشتر از همیشه به رکورد دایی نزدیک شده و دیشب مقابل صربستان، توانست تعداد گل‌های ملی‌اش را به عدد ۸۹ برساند. ۲۰ گل، فاصله رونالدو و دایی است. فاصله‌ای که در سطح ملی، به نظر زیاد می‌رسد. با این حال آمار رونالدو نشان می‌دهد او اگر اتفاق خاصی نیفتد، می‌تواند مهمترین رکورد فردی فوتبال ایران را از دایی بگیرد.

رونالدو در حال حاضر ۳۴ سالگی را پشت سر می‌گذارد. با این سطح آمادگی، او سال‌های زیادی می‌تواند به فوتبال ادامه دهد و در سال‌های اخیر، آمار گل‌های ملی‌اش افزایش پیدا کرده است. او در سال ۲۰۱۶ توانست ۱۳ گل ملی بزند و سال ۲۰۱۷، ۱۱ گل ملی داشت. آماری که سال ۲۰۱۸ کمی افت کرد و به ۶ گل رسید.

برای بالا بردن آمار گل‌های ملی، تعداد گل‌های زیاد به تیم‌های کوچک تاثیر بیشتری از گلزنی به تیم‌های بزرگ دارد. رونالدو مقابل تیم‌های بزرگ، بار‌ها خودش را ثابت کرده و راه بالا بردن آمار مقابل تیم‌های کوچکتر را هم خوب می‌داند. سال ۲۰۱۶ که او بهترین آمارش در زدن گل‌های ملی را بدست آورد، فقط سه بار در یورو موفق به گلزنی شد و در عوض، ۵ گل در دو بازی ساده با آندورا و استونی زد. فرصتی که امسال مسابقات انتخابی یورو در اختیار او گذاشته است. پرتغال درگیر بازی‌های انتخابی یوروست و برنامه بازی‌های آن‌ها، نشان می‌دهد لقمه‌های آماده‌ای برای بالا بردن آمار گلزنی در مسیر رونالدو هستند. پرتغال پیش از پایان سال ۲۰۱۹ مجموعا ۴ بار روبروی لیتوانی و لوکزامبورگ قرار می‌گیرد که فرصت مهمی برای CR۷ محسوب می‌شود. بازی‌هایی که می‌تواند آمار گل‌های ملی او در سال ۲۰۱۹ را هم دو رقمی می‌کند.

شاید تنها دو مانع، بتواند جلوی شکسته شدن رکورد دایی را بگیرد. یکی از آن‌ها، مصدومیت است. رونالدو بدن فوق العاده آماده‌ای دارد و هیچوقت، میانه چندانی با مصدومیت نداشته، اما بالا رفتن سن، توانسته روی او هم تاثیر بگذارد. فصل پیش، رونالدو ۶ بازی یوونتوس در سری آ. را بخاطر مصدومیت از دست داد. اتفاقی که برای او، بی سابقه بود. موضوع دوم، برگزاری تورنمنتی به نام لیگ ملت‌های اروپاست. یکی از دلایلی که رونالدو در سال ۲۰۱۸ و نیمه اول ۲۰۱۹ گل‌های ملی کمتری داشت، برگزاری این تورنمنت بود. در لیگ ملت‌ها، تیم‌های بزرگ لیگ A. روبروی هم قرار می‌گیرند و شانسی برای بازی با تیم‌های سطح پایین‌تر وجود ندارد. علاوه بر این، مربیان هم از این مسابقات به عنوان بازی‌های دوستانه استفاده می‌کنند و معمولا، در مرحله گروهی به ستاره‌های‌شان بازی نمی‌دهند. سهم رونالدو از دوره قبلی لیگ ملت‌ها، یک هت تریک مقابل سوئیس بود. پس از پایان یورو، فصل جدید لیگ ملت‌ها آغاز می‌شود و همین می‌تواند سرعت رونالدو را کم کند. هر چند، سخت می‌توان امیدوار بود که این دو مانع، رونالدو را متوقف کند و رکورد شهریار را در اختیار فوتبال ایران نگه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل