بازدید 5980
۲

بررسی خبرسازی های شبنم نعمت زاده در دو سال اخیر؛ از بدهی چند صد میلیاردی تا ویلای لواسان

یک مقام آگاه از بازداشت شبنم نعمت زاده، دختر وزیر سابق خبر داد و نوشت: برای وی قرار وثیقه صادر شده بود، این قرار به قرار بازداشت موقت تبدیل گردید و وی روانه زندان شد. این مقام آگاه، انحصار دارو و تحصیل مال از طریق نامشروع را به عنوان جزییات پرونده این فرد عنوان کرد.
کد خبر: ۹۲۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ 08 September 2019
بررسی خبرسازی های شبنم نعمت زاده در دو سال اخیر؛ از بدهی چند صد میلیاردی تا ویلای لواسانیک مقام آگاه از بازداشت شبنم نعمت زاده، دختر وزیر سابق خبر داد و نوشت: برای وی قرار وثیقه صادر شده بود، این قرار به قرار بازداشت موقت تبدیل گردید و وی روانه زندان شد. این مقام آگاه، انحصار دارو و تحصیل مال از طریق نامشروع را به عنوان جزییات پرونده این فرد عنوان کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در سال ۱۳۹۳ بود که برای اولین بار نام "شبنم نعمت زاده" دختر محمدرضا نعمت زاده وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به رسانه‌ها راه یافت و خبر منتشر شده مبنی بر نقش وی در واردات دارو موجب شد تا پدر نامبرده در برنامه پایش که در مورخه ۶ مهر ماه ۱۳۹۳ بر روی آنتن شبکه اول رفت به این موضوع واکنش نشان دهد.
 
وی در پاسخ به سوال یکی از بیننده‌های این برنامه که پرسیده بود، افرادی همنام فامیلی شما در کار دارو و پتروشیمی مشغول فعالیت اند آیا از بستگان شما هستند، گفت: دختر بنده بیش از پانزده سال است که داروسازی خود را تمام کرده و داروساز است؛ بنابراین به خاطر شغلش در کار دارو هست. روزنامه‌ای از قول یکی از نمایندگان مجلس نوشته بود که دختر من مافیای داروست. این حرف‌ها لطفی است که یک عده در حق ما دارند، ایشان تحصیلات داروسازی دارد و سال هاست که داروخانه بیمارستان میلاد را با دوستان خودش راه اندازی کرده است از طرف دیگری داروخانه بیمار‌هایی خاص را شکل داده و زحمت کشیده است.

این ماجرا کم کم به فراموشی سپرده شد تا اینکه در اسفند ماه ۱۳۹۶ یک بار دیگر نام شبنم نعمت زاده به رسانه‌ها راه پیدا کرد. در مورخه ۷ اسفند ماه ۱۳۹۶ جلسه معارفه سرمایه گذاری شفا دارو با حضور مدیران عامل زیرمجموعه‌های این هلدینگ، فعالان بازار سرمایه و خبرنگاران برگزار شد تا این شرکت آماده واگذاری سهام خود در بورس شود.
 
در این نشست منصور سمیعی مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری شفادارو در پاسخ به سوالی مبنی بر بررسی صورت‌های مالی ۳ شرکت اسوه، راموفارمین و جابر و مطالبات آن‌ها از "شرکت پخش توسعه دارویی رسا" گفت: شرکت‌های داروسازی موظف به ارائه دارو‌ها به شرکت‌های پخشی هستند که دارای پروانه از وزارت بهداشت باشندکه شرکت پخش توسعه دارویی رسا هم در این زمره است، این مشکل فقط مربوط به شفا دارو نیست و خوشبختانه کمترین مقدار از کل مطالبات ۳۵۰ میلیارد تومانی از این شرکت، به شفادارو تعلق دارد.

بررسی‌های تابناک اقتصادی در اسفند ماه ۹۶ نشان داد که شبنم نعمت زاده سهامدار اصلی شرکت پخش توسعه دارویی رسا می‌باشد و در همین رابطه مطلبی تحت عنوان "بدهی میلیاردی شرکت دختر وزیر سابق به صنعت دارو" در این سایت تهیه و منتشر شد.

بررسی خبرسازی های شبنم نعمت زاده در دو سال اخیر؛ از بدهی چند صد میلیاردی تا ویلای لواسان


بعد از گذشت حدود شش ماه از تهیه این مطلب، برای اولین بار شبنم نعمت زاده در اوایل شهریور ماه ۱۳۹۷ به اتهام احتکار دارو بازداشت شد و بعد با تودیع وثیقه آزاد شد.

درست شش ماه بعد از رو شدن ماجرای بدهی کلان شرکت متعلق به دختر وزیر سابق صمت به شرکت‌های داروسازی، دوباره نام شبنم نعمت زاده این بار به خاطر تخلفات ساختمانی در لواسان به رسانه‌ها راه پیدا کرد.
 
عزت الله چراغی معاون شهرسازی شهرداری لواسان درباره ویلای لواسان وزیر سابق صمت گفت: ساختمان ۴ طبقه حدودا ۱۵۰ متر پروانه داشته، اما تخلف ساختمانی انجام داده‌اند و طبق کمیسیون ماده ۱۰۰ بدوی این تخلفات ارجاع داده و حکم تخریب صادر شده است. همچنین به گفته معاون عمرانی شهرداری لواسان ویلای متعلق به شبنم نعمت زاده در لواسان حدود هزار و ۱۲ متر تخلف داشت که تخریب این بخش غیرمجاز در ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۷ توسط کارگران آغاز شد.

امروز مورخه ۱۷ شهریور ماه ۱۳۹۸ مرکز رسانه قوه قضاییه به نقل از یک مقام آگاه از بازداشت دوباره شبنم نعمت زاده، دختر وزیر سابق خبر داد و نوشت: برای وی قرار وثیقه صادر شده بود، این قرار به قرار بازداشت موقت تبدیل گردید و وی روانه زندان شد. این مقام آگاه، انحصار دارو و تحصیل مال از طریق نامشروع را به عنوان جزییات پرونده این فرد عنوان کرد و گفت: این فرد به همراه آقای لشگری پور و شرکتی که توسعه دارویی بوده است در مظان اتهام هستند که محاکمه آن‌ها صورت خواهد گرفت.

شایان ذکر است ظهر امروز قاضی مسعودی مقام در پایان جلسه امروز پرونده بانک سرمایه از محاکمه شبنم نعمت‌زاده در دوشنبه هفته آتی خبر داده و افزوده بود: پرونده شرکت‌های دارویی [که دختر وزیر سابق از جمله متهمان آن است]در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی رسیدگی خواهد شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
این آقای وزیر سابق اگر پسر داشت چه بر سر مردم میاورد
خبر خوبیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار