بازدید 5021

وزیر کار انگلیس استعفا کرد

کد خبر: ۹۲۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۶ 08 September 2019
وزیر کار و امور بازنشتگی انگلیس در میان تنش‌ها و بحرانی که نخست‌وزیر این کشور پیرامون خروج از اتحادیه اروپا روبرو است، از سمت خود و حزب محافظه کار کناره گیری کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا روزنامه گاردین بامداد یکشنبه گزارش داد «امبر راد» وزیر کار و امور بازنشستگی دولت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در اعتراض به سوء مدیریت خروج این کشور از اتحادیه اروپا توسط جانسون، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

«راد» همچنین اعلام کرد که از حزب محافظه‌کار نیز کناره‌گیری کرده است؛ این بدان معنیست که راد از این پس به عنوان نماینده‌ای مستقل در مجلس عوام انگلیس فعالیت خواهد کرد.

جانسون هفته گذشته ۲۱ تن از نمایندگان حزب محافظه‌کار در مجلس عوام را که برخلاف سیاست‌های حزب به پیشبرد طرح ممنوعیت برگزیت بدون توافق رای داده بودند، از این حزب اخراج کرد.

جانسون اصرار دارد که انگلیس چه با توافق و چه بدون توافق باید در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج شود.

وی وعده داده که هرگز تاریخ برگزیت را به بعد از ۳۱ اکتبر موکول نمی‌کند.

این در حالیست که مجلس اعیان انگلیس روز گذشته (جمعه) لایحه‌ای را با هدف جلوگیری از برگزیت بدون توافق در اواخر ماه نوامبر (اوایل آذر ماه) و موظف کردن نخست وزیر به تلاش برای تاخیر در خروج این کشور از اتحادیه اروپا تصویب کرد.

این مصوبه، جانسون را موظف می‌کند تا از اتحادیه اروپا بخواهد که عضویت لندن در این اتحادیه را سه ماه دیگر تمدید کند.

البته این درخواست مشروط به آن است که پارلمان برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) به توافقی دست پیدا نکند یا با خروج بدون توافق مخالفت کند.

انتظار می‌رود ملکه الیزابت روز دوشنبه این مصوبه را امضا کند.

در همین حال، پیشنهاد نخست وزیر انگلیس برای برگزاری زودهنگام انتخابات سراسری در این کشور، رای کافی در مجلس عوام را نیاورده است.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس به درخواست جانسون برای برگزاری پیش از موعد انتخابات سراسری رای دادند، اما این درخواست رای کافی نیاورد.

در حالیکه این طرح برای تصویب نیاز به رای دو سوم کل نمایندگان مجلس عوام داشت، ۲۹۸ نفر رای موافق و ۵۶ تن رای مخالف دادند و دیگر صاحبان ۶۵۰ کرسی این مجلس در این رای‌گیری شرکت نکردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی