بازدید 5938

قالیباف: نیازمند مجلس نو هستیم

کد خبر: ۹۲۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 07 September 2019
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چند ماه دیگر انتخابات مجلس است. ما نیازمند مجلس نو هستیم. مجلس نو یعنی مجلسی که نماینده‌ای در آن وعده ندهد و بعد عمل نکند؛ مجلسی که برایش پشت در‌های بسته تصمیم نگیرند؛ مجلسی که تصمیماتش شفاف باشد؛ یعنی مردم بفهمند نماینده‌شان رأیش در مجلس چیست؛ مجلسی است که مردم از اموال و دارایی نماینده‌شان مطلع شوند. مجلس نو مجلسی است که نماینده در آن به نفع مردم تصمیم می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم یادواره شهدای ابهر که روز جمعه ۱۵ شهریور ماه در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شناط برگزار شد با بیان اینکه «انقلاب اسلامی بر مبنای فرهنگ عاشورا شکل گرفته است» اظهار کرد: نهضت امام حسین (ع) نهضت جامع و کاملی بود به همین دلیل هم این نهضت ماندگار شده و جزو سنت‌های الهی شده است، زیرا حرکتی که برای خدا باشد ماندگار می‌شود.

وی ادامه داد: عاشورا برای همه عصر‌ها و نسل‌هاست و لایتغیر است. تا دنیا هست این فرهنگ و این باور نیز وجود دارد و انقلاب ما هم ریشه در همین نهضت خونین دارد. پس ما هم باید مبارزه کرده و هزینه بدهیم و تسلیم ظلم نشویم. درس فرهنگ عاشورا این است که خون بر شمشیر پیروز است.

قالیباف تاکید کرد: امام حسین (ع) با یزید بیعت نکردند، زیرا می‌خواستند به یزید مشروعیت ندهند و از انحراف در اسلام جلوگیری شود، چون ارزش‌ها تغییر یافته و ضد‌ارزش‌ها ارزش شده بودند. از طرفی برای اصلاح جامعه و برای امر به معروف و نهی از منکر بیعت نکردند و ایستادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر ما در بعد مادی و معنوی موفقیت و پیروزی می‌خواهیم فقط یک راه دارد و آن هم مقاومت و ایستادگی مقابل زورگویان با تکیه بر همین فرهنگ عاشورا است، یعنی منطقی، عقلانی و حماسی حرکت کنیم. هم اهل هزینه دادن باشیم و هم با عشق در این راه گام برداریم.

قالیباف تاکید کرد: برای مقابله با زورگویی سه شرط را باید رعایت کنیم. اول این که به دشمن اعتماد نکنیم و این به معنای عدم صحبت با دشمن نیست؛ با دشمن حرف بزنیم، اما به دشمن در هیچ شرایطی اعتماد نکنیم. شرط دوم این‌که بدانیم زمانی در این راه به پیروزی می‌رسیم که منافع ملی‌مان را خرج مسایل داخلی نکنیم و آینده انقلاب و این ملت را فدای مسائل کوتاه‌مدت و مقطعی نکنیم. مردم حق نقد دارند و هر جا اشتباهی دیدند یا احساس خطر کردند باید بتوانند آزادانه نقد کنند و نباید آن‌ها را تهدید و تخریب کنیم. البته معتقدیم وقتی که کسی و تیمی از طرف این ملت و دولت دارد با دشمن ما مذاکره می‌کند نباید تضعیف شود. تضعیف کردن با نقد فرق دارد.

وی افزود: نکته سوم این‌که ما باید مقاومت فعال داشته باشیم. مقاومت فعال یعنی این که منتظر خارجی‌ها برای خام‌فروشی نفت نباشیم و به جوانان و ظرفیت داخلی‌مان تکیه کنیم. مقاومت فعال یعنی اقتصاد مردمی را رونق دهیم و اقتصاد دولتی را کوچک کنیم.

قالیباف در ادامه با اشاره به اینکه «ناکارآمدی اشباع شده در کشور داریم و مشکل کشور ما پول نیست؛ زمانی درآمد کشور ۲۵ میلیارد دلار در سال بود و پس از سه سال این درآمد به ۱۱۰ میلیارد دلار رسید، اما رشد اقتصادی‌مان منفی شد. حالا ما در حال مذاکره برای دریافت ۱۵ میلیارد دلار خط اعتباری هستیم. آیا این مشکل‌گشاست؟ مشکل در سوءمدیریت است»، افزود: امروز با هر تفکری هستیم باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم. امروز با نصیحت و تهدید و حدیث و روایت نمی‌توانیم جوانان و جامعه را قانع کنیم؛ امروز در مسند قدرتیم و باید با عمل‌مان نشان دهیم که اسلام دنیا و آخرت افرادی را که در سایه نظام اسلامی زندگی می‌کنند تامین می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: مهمترین جایی که می‌تواند ناکارآمدی‌ها را اصلاح کند مجلس است، زیرا مجلس ریل‌گذاری و نظارت می‌کند. همانطور که امام فرمودند: مجلس در راس امور است و در حوزه اقتصاد و حوزه قضایی و ... باید ریل‌گذاری کند و بدون دخالت در کار اجرایی، نظارت دقیق داشته باشد و این نمی‌شود مگر این‌که به جوانان انقلابی و دلسوز و آماده به کار و خلاق و متعهدمان اعتماد کرده و به آن‌ها فرصت دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چند ماه دیگر انتخابات مجلس است. ما نیازمند مجلس نو هستیم. مجلس نو یعنی مجلسی که نماینده‌ای در آن وعده ندهد و بعد عمل نکند؛ مجلسی که برایش پشت در‌های بسته تصمیم نگیرند؛ مجلسی که تصمیماتش شفاف باشد؛ یعنی مردم بفهمند نماینده‌شان رأیش در مجلس چیست؛ مجلسی است که مردم از اموال و دارایی نماینده‌شان مطلع شوند. مجلس نو مجلسی است که نماینده در آن به نفع مردم تصمیم می‌گیرد.

قالیباف در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: جوانان عزیز منتظر تعارف نباشید. بیایید و در میدان بایستید. اگر کسی را می‌شناسید که ظرفیت برای حضور در مجلس دارد به آمدن دعوتش کنید و برای مردم تبیین کنید که راه پیروزی حضور نیرو‌های انقلابی و جوان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۰
آقای قالیباف از کدام مجلس حرف می زنید . احتمالا" این مجلسی که صحبتش را میکنید در تصورات شماست. سن ما که به مجلس قبل از انقلاب قد نمی دهد . ولی بعد از انقلاب هم مشابه چنین چیزی را مردم تجربه نکرده اند . شما را بخدا از واقعیت ها صحبت کنید. اینقدر شعار ندهید. قطعا" شرکت کنندگان این دروه مجلس و ریاست جمهوری بسیار کمتر از حد انتظار خواهد بود . علتش را هم خودتان بهتر می دانید .
لابد نیازمند شما و احمدی نژاد هستیم؟!!
من کاری به دیگران ندارم ، من که دیگه حاضر نیستم تو انتخابات شرکت کنم ، خودم رو مسخره کنم و باعث بشم یه سری مفت خور برن تو مجلس
باشه
مجلس نو مجلسی است که مردم از اموال و دارایی نماینده‌شان مطلع شوند. مجلس نو مجلسی است که نماینده در آن به نفع مردم تصمیم می‌گیرد.
احسنت . ولی کو گوش شنوا.؟؟؟
مجلس نیاز دارد 90 درصد بازسازی شود، نماینده مجلسی که سر دربان اداره ای داد می زند، بقیه نمایند ها مثل آقای مطهری از کار این نماینده مجلس حمایت می کنند یا نماینده مجلسی با مامور راهنمایی گلاویز می شود در شان ما نیست.
مجلس و شهرداري اختلاس ها و فسادهاي ماليت رو برملا كردندو در جهت مصالح مردم گام برداشتند. اما اراده اي واسه برخورد وجود نداره. مجلس نو پيشكش
خوب نماینده مجلس شو.اگه رای دادن بهت مجلس رو نو کن.
تو مجلس استخر .پل و پیاده رو های نو بساز
این رانت خوران مجلس قدیمی وبه درد نخور شده اند نمایندگان جدید متخصص در غارت و چپاول با روش های نوین مورد نیاز است
سلام
جناب اقای قالیباف کسی به شما وگروهی که در شهرستانها درست کردید رای نمی دهد.چند بار خودت را در معرض ارا عمومی قرار دادی همش جواب ملت بهتون منفی بود.شما توان کسب پستی که نیاز به رای داشته باشد وغیرانتصابی باشد را ندارید.
این حرفها چیزی جز تبلیغات پوچ نیست مجلس آزاد و کارآمد در این دوره بی معنی است.... به نظر این حقیر. همین که نماینده منتخب ! ... حرف های روی اعصاب نگوید انتخاب شایسته صورت گرفته ...
قالیباف با چند ماشین اسکورت با پول کی هر روز از این شهر به شهر دیگر میرود
آقاي عزيز ، شما بهتر است تكليف بدهي هاي خود را روشن كني !
به نظرم تنها حرف درستی که زده بود این بود که پول مشکلات کشور را حل نمیکند بلکه کرآمدی مدیران مشکل کشور را حل میکند در حال حاضر ما با بحران ناکارآمدی مواجه هستیم
مجلسی که فامیل بازی باشه و همه چیز را برای عده ای خاص بخواهد مانند کار شما در شهرداری یا نه مجلسی که همچنان بی خاصیت باشد. و یا هر دو
بله مجلس نو
نماینده 2میلیاردتومان صرف تبلیغات انتخاباتی کند!
در طول 4سال نمایندگی 1 میلیارد حقوق بگیرد!!!
پس کی قرار است به تخلفات ایشان رسیدگی شود؟
جناب قالبی باف ما شما را نمیخواهیم
ما مجلس در خواب نمیخواهیم
ما مجلس جوان نترس میخواهیم
ما سیاستمدار بفکر منافع شخصی نمیخواهیم
ما یک وطن پرست به تمام معنا میخواهیم
منظور ایشون اینه که نماینده های فعلی باید لوله بشن.
حرف زدن و تز دادن که چاره کار نیست به قولی از کرامات شیخ بود ما این شیره را خورد گفت شیرین بود بله چنین مجلسی شیرین است ممکن است بگویید چکونه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار