بازدید 6798

مخالفت انگلیس با درخواست نتانیاهو برای فشار به ایران

کد خبر: ۹۲۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱ 06 September 2019
به دنبال دیدار جانسون با نتانیاهو در لندن، روزنامه تلگراف روز پنجشنبه نوشت: نخست وزیر انگلیس با طرح تشدید فشار و اقدام سخت اسرائیل علیه ایران مخالفت کرده است
 
روزنامه تلگراف به نقل از منابع خود در داونینگ استریت دفتر نخست وزیر انگلیس نوشت، بوریس جانسون با درخواست نتانیاهو در مورد اتخاذ سیاست فشار علیه ایران موافقت نکرده است.

تلگراف در حالی سخن از مخالفت لندن با طرح نتانیاهو منتشر می‌کند که بنیامین نتانیاهو امروز در دیدار با جانسون از وی خواست تا گفتگو‌ها با ایران در خصوص توافق هسته‌ای را متوقف کند.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفته است: «امروز صحبت از تخلف دیگری است که ایران این بار در زمینه عدم اشاعه مرتکب شده است.»

به رغم تلاش‌های اسرائیل برای تغییر مواضع انگلیس در مورد ایران، سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس بعد از دیدار مقامات میان لندن و تل آویو سرائیل گفت: به نظر نمی‌رسد که تغییری در مواضع دولت لندن نسبت به توافق هسته‌ای برجام رخ داده است.

به گفته یک سخنگوی دفتر نخست وزیری، بوریس جانسون مانند ترزا می‌نخست وزیر سابق انگلیس همچنان خواهان حمایت از مواضع کشور‌های فرانسه و آلمان در حفظ توافق هسته‌ای است.

وی افزود: هر دو نخست وزیر در این دیدار در مورد لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و جلوگیری از بی ثبات‌تر شدن رفتار ایران توافق کردند. جانسون نیز بر لزوم گفتگو و راه حل دیپلماتیک تأکید کرد.

به گزارش تلگراف، نتانیاهو در سفر به انگلیس همچنان به سیاست‌های خود علیه ایران تاکید داشته و از رهبران کشور‌های اروپایی می‌خواهد با ترک توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ تحریم‌های خود علیه ایران را از سر بگیرند.

روزنامه گاردین نیز با توجه به دیدار نتانیاهو با جانسون نوشت: به رغم فشار‌های آمریکا و اسرائیل، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به دنبال حفظ توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با اعطای خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری برای خرید نفت ایران است.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه روز سه شنبه گفت که گفتگو‌ها با مقامات جمهوری اسلامی برای خرید نفت ادامه دارد.

وی افزود: موضوع این است که در ازای راه‌اندازی خط اعتباری برای خرید نفت ایران، باید امنیت خلیج فارس برقرار و مذاکرات درباره امنیت منطقه و همچنین وضعیت برجام بعد از سال ۲۰۲۵ آغاز شود.

این گفته‌های وزیر خارجه فرانسه، یک روز پس از گفت و گویی ۱۰ ساعته میان مقام‌های تهران و پاریس مطرح می‌شود.

هیأت ایرانی به ریاست عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه، روز دوشنبه با کارشناسان فرانسوی دیدار و گفتگو کرد.

قرار است سه‌شنبه هفته آینده لودریان به آمریکا سفر کند و درباره موضوع خط اعتباری برای ایران با مقامات کاخ سفید مذاکره کند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر