بازدید 2389

درخواست کره شمالی برای کاهش شمار کارکنان در نهادهای امدادرسانی

دولت کره شمالی از سازمان ملل متحد خواست تا شمار کارکنان نهادهای امدادرسان بین المللی و فعال در این کشور را کاهش دهد.
کد خبر: ۹۲۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۷ 05 September 2019

دولت کره شمالی از سازمان ملل متحد خواست تا شمار کارکنان نهادهای امدادرسان بین المللی و فعال در این کشور را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت کره شمالی در نامه ای خطاب به عالیترین مقام سازمان ملل در کشور خود از وی درخواست کرد که با توجه به شکست برنامه های مختلف کمک رسانی این سازمان در کره شمالی، شمار کارکنان بین المللی و اعزامی به این کشور کاهش یابد.

کره شمالی دلیل شکست برنامه های سازمان ملل در کمک رسانی به این کشور را «سیاست زدگی کمکهای سازمان ملل از سوی نیروهای متخاصم» اعلام کرد.

این در حالی است که سازمان ملل برآورد می کند ۱۰.۳ میلیون نفر- تقریباً نیمی از جمعیت کره شمالی- در فقر بسر می برند و حدود ۴۱ درصد از مردم این کشور دچار سوء تغذیه شده اند. در مقابل، پیونگ یانگ در ماه فوریه اعلام کرد که به علت خشکسالی، جاری شدن سیل و تحریمها این کشور در سال میلادی جاری با کمبود مواد غذایی مواجه شده و ناچار است که جیره غذایی را به نصف کاهش دهد.

«کیم چانگ مین» دبیرکل کمیته ملی هماهنگی کره شمالی در سازمان ملل در نامه ای خطاب به عالیترین مقام رسمی سازمان ملل در این کشور نوشت: «برنامه های مورد حمایت سازمان ملل به دلیل سیاست زدگی کمکهای این سازمان از سوی نیروهای متخاصم، در دستیابی به نتایج دلخواه شکست خورد».

در این نامه که مورخ ۲۱ آگوست است، کیم اعلام کرد که لازم است شمار کارکنان بین المللی این سازمان تا پایان سال میلادی جاری کاهش یابد. در همین ارتباط، کره شمالی خواهان کاهش کارکنان بین المللی برنامه توسعه سازمان ملل به یک یا دو نفر (از مجموع شش نفر)، سازمان بهداشت جهانی به چهار نفر (از شش نفر) و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) به یک یا دو نفر (از ۱۳ نفر) است.

کیم همچنین گفت که شمار کارکنان بین المللی در برنامه جهانی غذا باید «مطابق با میزان کمک غذایی ارائه شده» باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر