بازدید 10269

سئو چیست و چطور باید از آن استفاده کرد؟

کد خبر: ۹۲۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸ 04 September 2019

امروزه کمتر کسب‌و‌کاری است که وب سایت نداشته باشد به گونه‌ای که اکثر کسب‌و‌کارها برای اینکه بتوانند در بین مردم شناخته شوند، به فروش بیشتری دست یابند و درنهایت از این طریق بتوانند شغل خود را توسعه دهند یک وب سایت دارند اما نباید فراموش کنیم که تمامی وب سایت‌ها برای اینکه بتوانند در دنیای وب دیده شوند باید در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند از این‌رو به بهینه‌سازی یا همان SEO نیاز دارند. بنابراین آشنایی با سئو و استفاده از متدها و تکنیک‌های آن در وب سایت از اهمیت بسزایی برخوردار است چراکه اگر با سئو و تکنیک‌های آن آشنا نباشید و از آن‌ها در وب سایت خود استفاده نکنید، کسب‌و‌کار شما در دنیای وب هیچ‌وقت دیده نخواهد شد چون اکثر کاربران گوگل و سایر موتورهای جستجو تنها بر روی لینک‌های اول تا پنجم در صفحه اول نمایش نتایج جستجو کلیک می‌کنند. درنتیجه می‌توان گفت، وب سایتی که بهینه‌سازی نشود هیچ کاربردی برای شما ندارد. ادامه این مطلب را از دست ندهید تا شما را با سئو، انواع آن و تمامی تکنیک‌هایی که باید برای افزایش رتبه وب سایت خود بدانید آشنا کنیم.

سئو چیست؟

به زبان ساده، به استفاده از تمامی تکنیک‌هایی که موجب می‌شود وب سایت شما در رتبه بالایی در موتورهای جستجو قرار بگیرد، سئو یا بهینه‌سازی وب سایت می‌گویند. برخی از این تکنیک‌ها شامل: استفاده از کلمات کلیدی که توسط کاربران وب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، تولید محتوایی جذاب و کاربردی، استفاده از بک‌لینک‌ها و ... است. توجه داشته باشید که سئو یک فرآیند بسیار گسترده است که استفاده از آن نیاز به دانش ویژه‌ای دارد چراکه الگوریتم‌های موتورهای جستجو روز به روز پیشرفت می‌کنند بنابراین نباید تنها به استفاده از کلمات کلیدی در وب سایت خود بسنده کنید بلکه باید از تکنیک‌های بیشتری جهت افزایش رتبه وب سایت خود در موتورهای جستجو استفاده کنید.

انواع سئو

در کل سئو یا بهینه‌سازی وب سایت شامل دو نوع، سئو درون صفحه‌ای و سئو برون‌ صفحه‌ای است. توجه داشته باشید که سئو درون صفحه‌ای و برون صفحه‌ای مکمل یکدیگر هستند به گونه‌ای که سئو درون صفحه‌ای یا داخلی 30 درصد و سئو برون صفحه‌ای یا خارجی 70 درصد از فاکتورهای بهینه‌سازی و افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو را تشکیل می‌دهند. اما سئو درون صفحه‌ای و برون صفحه‌ای چیست و برای استفاده از هر کدام باید از چه تکنیک‌هایی استفاده کرد؟ در ادامه بیشتر با سئو داخلی و خارجی آشنا می‌شویم و به این پرسش‌ها، پاسخ می‌دهیم.

سئو درون صفحه‌ای (سئو داخلی)

همانطور که از نام سئو درون صفحه‌ای پیداست به تمامی تکنیک‌ها و فاکتورهایی که در داخل وب سایت برای افزایش رتبه آن در موتورهای جستجو استفاده می‌شود، سئو داخلی می‌گویند. درواقع شما در سئو داخلی به تمامی کدها و محتویاتی که در وب سایت شما وجود دارد به صورت مستقیم دسترسی دارید. از این‌رو می‌توان گفت که این نوع از سئو، پایه بهینه‌سازی وب سایت است که تاثیر بسزایی در افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو دارد. بنابراین باید قبل از پیاده‌سازی متدهای سئو خارجی به خوبی از متدهای سئو داخلی در وب سایت خود استفاده کنید. متدهای سئو داخلی شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده از کلمات کلیدی در محتوا و موضوع هر صفحه
  • استفاده از تگ عنوان که باید حاوی کلمه کلیدی باشد
  • استفاده از تگ‌های H که هر صفحه را به چندین سرفصل تقسیم می‌کنند
  • تولید محتوایی جذاب و کاربردی که حداقل 500 کلمه و حاوی کلمات کلیدی پر استفاده باشد
  • استفاده از لینک‌های داخلی در هر صفحه که مهم‌ترین بخش‌ها را به یکدیگر مرتبط می‌کند
  • استفاده از کلمه کلیدی در ساختار URL وب سایت
  • استفاده از تگ Alt برای بهینه‌سازی تصاویر
  • طراحی وب سایت به صورت ریسپانسیو
  • استفاده از تصاویر و ویدئوهای کم‌حجم برای جلوگیری از کاهش سرعت بارگذاری وب سایت

سئو برون صفحه‌ای (سئو خارجی)

در سئو خارجی، برخلاف سئو داخلی از تکنیک‌هایی کاربردی در خارج از وب سایت برای افزایش رتبه آن در موتورهای جستجو استفاده می‌شود. متدهای سئو خارجی شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده از لینک بیلدینگ (دریافت لینک از سایت‌های دیگر)
  • تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی به ویژه شبکه اجتماعی لینکدین

اهمیت سئو در طراحی سایت وردپرس

به طور کلی سیستم مدیریت محتوای وردپرس از یک سئوی اولیه خوبی برخودار می باشد، مثل ساختار لینک ها در وردپرس که شما می توانید بدون هیچ افزونه ای ساختار لینک های خود را تنظیم نمایید و این نشان دهنده ی این است که برخی نکات اولیه سئو در وردپرس رعایت شده است. اما آیا وردپرس هم به سئو نیاز دارد؟

با وجود داشتن یک سئوی اولیه خوب در قالب وردپرس اما برای داشتن یک سئوی قوی و حرفه ای باید موارد زیادی را در نظر گرفت. وقتی در طراحی سایت وردپرس از یک سئوکار حرفه ای کمک گرفته شود می تواند به مراتب بالاتری از یک فرد عادی که تجربه و دانش کافی در زمینه سئو ندارد، سایت را بهینه نماید و باعث می شود شما از رقبای خود به سرعت پیشی بگیرید.

انواع تکنیک‌های سئو

تمامی تکنیک‌هایی که شما در سئو داخلی و خارجی وب سایت خود مورد استفاده قرار می‌دهید شامل سه حوزه: سئو کلاه سیاه، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سفید است که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهید شد.

·        سئو کلاه سیاه

برخی از متخصصین وب سایت‌ها از تکنیک‌هایی که برخلاف قوانین و مقررات موتورهای جستجو هستند استفاده می‌کنند تا بتوانند با دور زدن الگوریتم‌های موتورهای جستجو، رتبه وب سایت را به صورت چشم‌گیری افزایش دهند. به این تکنیک‌ها، سئو کلاه سیاه می‌‌گویند. استفاده از سئو کلاه سیاه تا مدت زمان محدودی رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو بالا نگه می‌دارد اما برای بالا نگه‌داشتن رتبه وب سایت به صورت طولانی‌مدت روش خوبی نیست. از طرفی الگوریتم‌های موتور جستجو گوگل بیش از آنچه که فکر می‌کنید پیچیده و قدرتمند هستند از این‌رو خیلی سریع متوجه استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه می‌شوند و وب سایت را در لیست وب سایت‌های اسپم قرار می‌دهند.

·        سئو کلاه سفید

متخصصین سئو در این روش از تکنیک‌های استاندارد و روش‌های قانونی برای افزایش رتبه وب سایت استفاده می‌کنند. در این روش تمامی تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند کاملا از قوانین و مقررات موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند.

·        سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری، مابین سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید است. به گونه‌ای که در این روش نیز برخی از متخصصین سئو در کنار استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سفید از برخی تکنیک‌هایی که برخلاف قوانین موتورهای جستجو است استفاده می‌کنند. البته این روش نیز مانند سئو کلاه سیاه خیلی کاربردی نیست و تنها برای مدت زمان کوتاهی می‌تواند رتبه وب سایت شما را بالا نگه دارد.

همانطور که اشاره کردیم استفاده از سئو و تکنیک‌های آن در وب سایت نیاز به دانش ویژه‌ای دارد از این‌رو بهتر است افزایش رتبه وب سایت و بهینه‌سازی آن را به یک تیم متخصص بسپارید. مجموعه ایران سایت با سابقه طولانی‌مدت در زمینه طراحی سایت، طراحی سایت وردپرس و بهینه‌سازی آن می‌تواند کمک بسزایی در این زمینه به شما و کسب‌و‌کارتان بکند.

 شما می‌توانید از طریق آدرس: تهران، میدان ونک،برج نگار، طبقه 19 واحد 9 به صورت حضوری به این مجموعه مراجعه کنید یا از طریق شماره تلفن:  88886450-021 با تیم مجرب ایران سایت در ارتباط باشید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی