بازدید 45154
خوانده می‌شوید؛

آیا با پیشنهاد وزیر مسکن که الآن وقت خرید مسکن است، موافقید؟

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به تازگی در حاشیه هفدهمین اجلاس سالانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش قیمت مسکن اظهار داشت: افزایش حباب گونه قیمت مسکن، تقریباً متوقف ‌شده و قیمت‌ها روند نزولی به خود گرفته؛ بنابراین، در این شرایط کسانی که حقوق‌بگیرند و می‌خواهند منزلی تهیه کنند، می‌توانند خانه بخرند.
کد خبر: ۹۲۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 03 September 2019
آیا با پیشنهاد وزیر مسکن که الآن وقت خرید مسکن است، موافقید؟

این سخن وزیر در حالی بیان شده است که ایشان در میانه تیرماه امسال، به مردم توصیه کرده بود: فعلاً خانه نخرید تا شرایط آرام شود و در شرایط هیجانی تصمیم نگیرید.

اسلامی در آن مقطع (تیرماه ۹۸) تأکید داشت: یکی از مواردی که بسیار مهم است و باید به آن توجه کنیم، تحولاتی است که در حوزه مسکن و التهابات قیمتی اتفاق می‌افتد و این موارد اصلاً هیچ ارتباطی به تقاضا و عرضه مسکن ندارد. این مسأله متأثر از تحولاتی است که خارج از بخش مسکن و اقتصاد کلان بوده و نیز برگرفته از شرایطی که ارز برای کشور به وجود می‌آورد. از ابتدای انقلاب تاکنون ما درس نگرفتیم که وقتی یک تحولاتی اتفاقات می‌افتد، هجوم نیاوریم تا ریال را به کالایی تبدیل کنیم که ارزش آن حفظ شود.

اما حالا به فاصله کمتر از دو ماه، نظر خود را تغییر داده و مردم را به خرید خانه توصیه می‌کند و معتقد است که افزایش حباب گونه قیمت مسکن تقریباً متوقف‌ شده و قیمت‌ها روند نزولی به خود گرفته است و کسانی که حقوق‌بگیر هستند و می‌خواهند منزلی تهیه کنند در این شرایط می‌توانند خانه بخرند.

شاید مهم‌ترین دلیل وزیر برای یک خرید تابستانی در بازار مسکن ـ به گواه آمار بانک مرکزی ـ کاهش نسبی قیمت مسکن باشد. زیرا گزارش معاملات مسکن در مرداد ماه ۹۸ نشان می‌دهد، قیمت هر مترمربع مسکن در این ماه به حدود ۱۳ میلیون تومان رسیده که این قیمت در مقایسه با تیرماه ۹۸ حدود ۲.۴ درصد یا ۳۲۵ هزار تومان کاهش داشته است.

همچنین بررسی روند قیمتی در بازار معاملات مسکن نشان می‌دهد، پس از شانزده ماه رشد قیمت در این بازار، بالاخره قیمت‌ها در مرداد ماه به مسیر نزولی بازگشت. آخرین کاهش قیمت هر مترمربع مسکن در فروردین ماه ۹۷ رخ داده بود. بعد از فروردین ماه ۹۷، روند افزایشی قیمت مسکن تا تیر ماه ۹۸ ادامه داشت.

آیا با پیشنهاد وزیر مسکن که الآن وقت خرید مسکن است، موافقید؟

هرچند باید تأکید داشت، کاهش اندک قیمت مسکن در مرداد نسبت به تیرماه ۹۸ در حالی به ثبت رسیده و قیمت‌ها نسبت به مرداد سال گذشته، به طور میانگین حدود ۷۶ درصد افزایش داشته و نزدیک به ۶ میلیون تومان گران‌تر از مدت مشابه سال گذشته است.

حالا پرسش اینجاست؛

به نظر شما؛
* چرا وزیر در روز‌های پایانی تابستان که فصل جابجایی‌هاست، مردم را به خرید خانه توصیه کرده است؟ آیا کاهش حدود ۳۰۰ هزار تومانی قیمت هر مترمربع مسکن، دلیل کافی برای خرید است؟


* آیا قدرت خرید مردم در بازار مسکن، به قدری است که حالا می‌توانند به پیشنهاد وزیر فکر کنند؟

* آیا سیاست‌گذار در جایگاهی است که مردم را به خریدن و نخریدن توصیه کند و در طرف مقابل، آیا مردم به این توصیه‌ها توجهی دارند؟


آیا پیشنهاد وزیر، در جهت خروج بازار مسکن از انجماد تابستانی است؟


و در پایان، اگر در هفته‌ها و ماه‌های اخیر، قصد خرید مسکن داشته‌اید، تجربه خود از کاهش یا افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن را با ما در میان بگذارید.

پاسخ‌های شما تا ساعت ۱۹:۰۰ لحظه به لحظه دریافت، بررسی و منتشر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷۳
وزیر جان شما خوبید؟ آیا خبر از جیب مردم دارید؟
آیا خبر دارید که نسبت پارسال چقدر مسکن گرون شده؟
آیا اگه جای ما مردم بودید، الان بازم به این حرفتان گوش می‌کردید؟
حداقل نمک روی زخم ما مردم نپاشید و سکوت اختیار کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
آره الان وقتشه نفری ۵ تا خونه بخریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
موافقم فقط لطفا اشاره بفرمایند با کدوم پول!!! در حال حاضر یک واحد 80 متری در جنوبی ترین نقطه تهران هم بالای یک میلیارد هست. شاید برای نجومی بگیران ارقام میلیارد عددی بحساب نیاید اما بنده کارمند حقوق بگیر به غیر از اختلاس راهکار دیگه ای برای فراهم نمودن این مبالغ ان متصور نیستم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
تا زمانی که مشکلات وضعیت اقتصادی و توروم حل نشود در آینده ای نزدیک حسرت همین قیمت ها را خواهیم داشت
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
گران شدن قیمت مسکن بدلیل گران شدن قیمت دلار اتفاق افتاد. از طرفی دولتی ها می گویند دلار از اینی که هست ارزانتر میشه. از طرفی این وزیر میگه که الان وقت خرید خانه است. دو حالت داره. یا ایشون کاسب هستن و نه وزیر. یا پایین آمدن قیمت ارز موقتی است که در این صورت بجای خرید خانه باید ارز خرید چون نقد شوندگی آن بالاتر از مسکن است.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
البته که صد در صد موافقیم ولی پولش نیست متاسفانه.با حقوق دو میلیون و سه میلیون و پنج میلیون ماهی یک میلیون هم کنار بزاریم ۴۰ سال طول میکشه پول خرید یک خونه کنار بزاریم
:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
با حذف صفر ها از پول ملی، تاثیر روانی قیمت های میلیاردی کم خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
متاسفانه وزرایی از قبیل ایشان بسیار ناآشنا به درد مردم هستند ای کاش گشتی داخل بازار مسکن میزدند وبعد اینچنین اظهار نظر می فرمودند..جناب وزیرکدام حقوق بگیر دیگر توان خرید مسکن دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
وزیر با یان حرفش نشون داد اصلا از حال وروز مردم کشورش خبر نداره واقعا آدم شک می کنه که این آدم تو ایران زندگی می کنه یا نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
حالا با این حرف کاملا می شه فهمید که دولت چقدر از وضعیت معیشت مردم اطلاع دارد!
تقریبا هیچ !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
با توجه حقوق پایین مردم : مسکن وارد رکورد 3 تا 4 ساله
شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
تصویر وزیر رو دوباره نگاه کنید داره توی دلش به مردم ما لبخند می زنه! ... ایشون حتما از وضعیت مردم اطلاع داره ولی ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
من به جای تابناک باشم، از تمامی سخنان گهربار وزرای دولت محترم یک کتاب طنز می نوشتم. یقینا برای نسل حاضر در آینده خاطره های خوبی خواهند شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
معلومه جناب وزیر نفسشون از جای گرم در میاد و در این کشور زندگی نمیکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
علتشونمیدونم ولی دلارداره ساعتی میره بالا. الان ۱۱۵۰۰ هست
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
الان وقت مردن است
ناشناس
| Philippines |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
نه نه نه هرگز این بدان معناست که اگر پشت گوشتان را دیدید ارزونی را هم خواهید دید چه با مذاکره و چه بی مذاکره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
با وزير موافقم الان غول نقدينگي به خواب رفته و تنها جايي كه داره يكم بازي بازي ميكنه داخل بورس هست . اما يه مدتي به خواب ميره دوباره بيدار ميشه و اصلا كاري نداره من كارمند الان توان خريد دارم يا نه چون دفعه قبلي كه بيدار شد هم من توان خريد نداشتم . از اين رو با حرف وزير موافقم اگه كسي الان ميتونه بخره بره بخره ما كه هيچ وقت نمي تونيم بخريم ديگه غصه چي رو بخوريم ؟منظورش ما نيستيم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
خیلی ممنون آقای وزیر
زود برم ازبقالی سرکوچه یکی بخرم
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
متاسفانه وزرای ما و کلا دولت از مردم نیستند پس حق اظهار نضر ندارد. مجلس خواب باید ایشان را استیضاح کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
پنجاه در صد کار حله که من میخواهم فقط مشکل 50 درصد بعدی اش است که فروشنده نمیخواهد ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
به کجا چنین شتابان؟»
گَوَن از نسیم پرسید
«دلِ من گرفته زینجا
هوس سفر نداری
ز غبار این بیابان؟»
«همه آرزویم، اما
چه کنم که بسته پایم...»
«به کجا چنین شتابان؟»
«به هر آن کجا که باشد به جز این سرا سرایم»
«سفرت به خیر! اما، تو و دوستی، خدا را
چو ازین کویرِ وحشت به سلامتی گذشتی
به شکوفه ها به باران
برسان سلامِ ما را»
ناشناس
| Denmark |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
مسئولان از هر شغل ونهاد دولتی 10 تا خونه و زمین گرفتن با یک صدم قیمت. اونم 10 سال پیش. حالا مردم بیچاره رو روانه بازار آزاد ملک وخونه میکنید؟ مرسی که اینقدر مهربونید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
ایشان راست گفتند !؟
ولی برای کسانی که ماشاالله اوضاعشان توپه توپه گفتند
وزیر از حقوق کارمند خبر نداره.اصللا از جامعه خبر نداره .خودش میلیارد میلیارد پول داره فکر میکنه حقوق بگیرها هم میلیاردر هستند از طرف دیگه بااین صحبتش به بازار سیگنال میده که دیگه مسکن کاهش پیدا نکنه حتما نفعی توش داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
راست گفته و این یعنی یک شوک دیگر در افزایش قیمت مسکن پیش خواهد آمد . با این فرق که این دفعه در کل کشور افزایش قیمت خواهیم داشت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
الان فهمیدی؟
مگر می شود یک وزیر ان هم در زمان بحران مسکن بگوید بیایید خانه بخرید؟
قطعا برای گران شدن این سیگنال را داده تا عده ای منفعت ببرندو مجلس هم مثل همیشه خواب
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
جناب وزیر فکر میکنه وضع و اوضاع مردم هم مثل خودشون و دور بری هاشانونن،؟
تا چه مسئولین از مردم فاصله دارن؟.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
بابا ایشون نگفته که همه برن مسکن بخرند! منظورش اینه که قبلا گفتم ارزون میشه دیگه نمیشه! یه وقت بعدا به من ناسزا نگید که وزیر نذاشت بخریم! راست هم میگن ایشون نون سنگک 700 تومانی شده 3000 تومان
وزیر باید کار کنه نه اینکه مثل دلال ها پیشنهاد بده.
چه وزیر دلسوزی
الان وقته خرید لانه مرغ هست نه مسکن
با این حقوقای بخور و نمیر.نقی هم وزیر بود این بل بشو رو میتونس درست کنه.
من به جای ریسس جمهور بودم وزیر رو برکنار می کردم به علت عدم اطلاع از اوضاع حقوق بگیران
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
خود اون رییس جمهور هم باید بره
پس معلوم شد دلار زیر ۱۰ تومن هرگز !!!!!!!!!!!!!!!!
عمدا دلار را بالا نگهداشته که انبوه سازان رانتخوار ورشکست نشن
خیر . قیمتها هنوز حباب دارند و بسیار بالا. هستند . ایشان به نفع املاکی ها کار کرده که الان در رکود پشه می پرانند .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
متاسفانه از نخرید نخرید های مسئولین تنها مردم بودن که نخریدن و الان دیگه نمیتونن بخرن. اگر میگه بخرید چون از ماه بعد دوباره قیمت ها برمیگرده سرجاش حداقل از این بازار بوجود اومده توی این ماه استفاده کنید. متاسفانه پولش نیست برای خرید
چیزی که برای ما عیان شده این است که اکثر اعضای کابینه روحانی بی اطلاع و از درک ساده شرایط ناتوان هستند. بگذریم از این که خود اقای روحانی اصلا شرایط یک رییس جمهور را نداشته اند
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
احسنت واقعا بهترین کامنت را درج کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
شرایط خوب نیست ولی این که اکثرشون بی اطلاع و از درک شرایط ساده ناتوان هستند بی انصافیه. واقعا شرایط ایران در دنیا بحرانیه در داخل هم که همه متفرقند. ما مردم هم که اینطوری چه انتظاری داریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
حتما رقیبشان داشته اند؟!!!!!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
دقیقا.... بیسواد ترین دولت قرن را شاهد هستیم دریغ از علم اقتصاد دریغ از دوزار انصاف و عدل دریغ از همه چی دولت بی تدبیری و ناامیدی و تبعیض
با کدام پول ؟؟؟؟؟؟

با پولی که ضعیف ترین پول خاورمیانه شده !!!!!
وای
میخوایم بریم بنگاهی سر کوچه

چی بپوشم؟
این موضوع تنها به بخش مسکن مربوط نمی شود در ایران همیشه پشیمان نخریدن در گذشته هستیم امروز هم گذشته آینده است اگر می توانید بخرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
کدوم املاکی هستی عمو جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
این احساسیه مثلا ما الان پشیمون نیستم که چرا دلار 19 هزار تومان یا 15 هزار تومان نخریدیم. البته همیشه تورم داریم ولی این نگاه هم بصورت چشم بسته باعث خسرانه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
دوست عزیز من املاکی نیستم این واقعیت تلخ اقتصاد ما است انتظار برای کاهش قیمت ها اشتباه است دولت تنها به فکر ایجاد درآمدی برای خود از این شرایط است مانند شهرداری و آلودگی هوا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
دلال صفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
بنده خدا ما زور زدیم 300 تومن جمع کردیم که بتونیم که خونه کلنگی 100 متری که دو سال پیش 300 تومن می شد بخریم حالا همونو رفتیم رهن نشستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
دوست عزیز اگر توانستیم حتما میخریم تکرار میکنم اگر توانستیم...............
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
قیمت ماشین هم همینه اومده پایین فردا پس فردا بنزین رو گرون میکنن و دوباره قیمتها جهشی میشه متاسفانه ما مردم هستیم همیشه بخاطر ناتوانی در خرید جا موندیم. راست میگه دوستمون همیشه نخریدن هامون در گذشته برامون شده حسرت و پشیمانی. متاسفانه توی این مملکت کسی به نفع دیگری حرف بزنه یا توهین میشه یا تهمت میزنن بهش. آره هممون دلال و املاکی هستیم. ما خیلی خوشبختیم. همه چی داریم. هیچکسی مثل ما خوشبخت نیست. توفف به این زندگی
این وزیر هم به جمع منفورین دولتی اضافه شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
چرا وزرای مسکن را همیشه از آدمای ناتوان انتخاب می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
از این هایی که چیزی که دغدغه شان نیست مردمه
ای کاش جناب وزیر عزیز و رنج کشیده و خاکی و مردمی چندباره هم به صورت تلفنی و حضوری از بنگاههای شهر خصوصا مناطق ۱تا ۵ بازدیدی می فرمودند یا حداقل از مشاورت مشاوران آگاه و باتجربه و داناک بیشتری بهره می بردند تا شاید گفتارشان نتایج منفی در جامعه نداشته باشد.
به امثال این به اصطلاح وزرا امیدی نیست. اینها به فکر کاسبی خودشانند نه مشکلات کشور و مردم.
حق داره خب
وزیر همون رییس جمهور که از پشت شیشه ماشینش پی به روحیات و مالیات! ملت میبره
همیشه تو آرامش بازار باید خرید کرد ، من سال ۹۶ اقدام به خرید کردن دقیقا قبل از طوفان ، اگه خرید نمی کردم تا آخر هم صاحبخانه نمی شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
خوش به حالت ما که بیچاره شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
خوب ما مثل شما پولدار نیستیم تو دخل و خرجمون موندیم و به پس انداز نمیرسه
خیر، الان وقت خرید مسکن نیست جناب وزیر
انشاالله وقتی دولت شما رفت سال ۱۴۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
دولت بعدی هم هیچ خیری نمبینیم هر سال دریغ از پارسال
الان قیمتها در اوج خود است اگر بخواهیم طبق رول سالهای گذشته نظر بدهیم در هر افزایش که صورت گرفته تا حداقل ۵ سال یا قیمتها پایین امده یا ثابت مانده است
مگه خرید یا نخریدن مسکن مردم بسته به اشاره و توصیه آقای فلانی یا وزیر و وکیله؟! مردم خودشون عقل دارند و ضمنا بر اساس توان خرید خودشان عمل میکنند! کسی نگفته با خواست امریکایی ها همراه هست اما موضوع اینه که درامد مردم کمه و طمع دلال ها و بساز و بندازها زیاده. اگر الان این رکود هست به دلیل اون تورم وحشتناک دو سال گذشته ایجاد شده که یک آپارتمان از 300 میلیون شده یک میلیارد!!! تو همین منطقه 5 سمت صادقیه یک آپراتمان 50 متری را با منت میگن 1 میلیارد تومان. کدوم حقوق بگیر یا کاسب متوسطی میتونه با حقوق حتی ماهی 10 میلیون تومن آپارتمان 50 متری بخره با این قیمت فضایی کاذب؟! هر چیزی یه حدی داره ... اگر کسی سازنده یا مالک هست دلیل نمیشه که مردم را سرکیسه کند. انصاف هم خوب چیزی است. حقوق کارگر 20 درصد زیاد شده قیمت مسکن در پایین شهر 200 درصد!!! به آمریکا چه ربطی داره وقتی ما مدیریت و نظارت بر بازار بلد نیستیم. چند ساله داریم میگیم مالیات بر دارایی و عایدی سرمایه و خانه خالی و مالیات بر معاملات متعدد و سوداگرایانه ملک اما وقتی عرضه یا توان و اراده تصویب و اجرا نداریم به مردم عادی بخت برگشته چه ربطی داره. سازنده و مالک قیمت منطقی و منصفانه برای آپارتمانش بگه که در توان خریدار باشه نترسه مردم به حرف وزیر و نماینده و ... نیستن و خودشون بلدند بخرن
پاسخ ها
ک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
در علم اقتصاد چیزی به نام قیمت کاذب نداریم.عرضه و تقاضای کاذب ممکن است که در مورد مسکن در ایران تقاضا واقعی و عرضه نیز واقعی و کمتر از نیاز است. بنا بر این در کل هرگز تا آینده ای که تقاضا کاهش یابد و عرضه به میزان کافی باشد نباید منتظر کاهش قیمت باشیم. همیشه اگر بتوانیم باید مسکن مورد نیاز را تهیه کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
بسیار خوب جناب
پس لازمه بدونید که تقاضای کاذب باعث رشد حبابی قیمت ها میشه که بهش میگن قیمتهای کاذب
لازمه بدونید که در اقتصاد وقتی مردم انتظارات تورمی دارند و وقتی مدیریت اقتصاد ضعیف هست به دلیل ترس از آینده تقاضایی جهت حفظ ارزش پول شکل میگیره که هر چی بیشتر میشه خودش مثل یک دور باطل به تورم کمک میکنه و در نتیجه قیمتهای فضایی شکل می گیره که ناشی از تعادل واقعی عرضه و تقاضا نیست و بهش میگن حباب قیمتی مثل قیمت این روزهای سکه طلا که از ارزش ذاتی آن حتی با نرخ دلار غیر واقعی هم بالاتره
ثانیا محض اطلاع شما عرض میکنم که طبق آخرین آمار در ابتدای انقلاب تقاضای مصرفی و واقعی مسکن نسبت به تقاضاهای سودجویانه و دلالی 67 به 33 درصد بود اما امروزه بر عکس شده و 67 درصد تقاضایی که شما از آن دم میزنید در بازار مسکن ایران برای سود و سوداگری هست و فقط یک سوم تقاضاها برای مصرف و نیاز واقعی هست.
اگر من مدیر عرضه داشتم و می توانستم تقاضاهای قلابی و غیر واقعی را از بازار مسکن خارج کنم و به سمت تولید ببرم اون وقت هم تورم مسکن کم میشد و هم تولید و اشتغال مولد بالا میرفت و این دقیقا همان چیزی هست که فرق ما با کشورهای توسعه یافته ای نظیر اسکاندیناوی و کانادا و ... هست که با ابزار مالیات و سیستم اطلاعاتی قوی از ورود دلال و سفته باز به بازار مسکن و ایجاد تقاضای کاذب به قول شما جلوگیری میکند و نمیگذارد یک کالای اساسی مثل مسکن دستخوش سودجویی یک عده از خدا بی خبر بشود

تابناک درج کن تا مردم قضاوت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
دوست عزیز ۱۶:۲۸ کامنت جداگانه میذاشتی که بتونیم مثبت بدیم.
اره بیشتر موافق این ضربالمثل هستم که میگن خود گویی وخود خندی .عجب مرد هنرمندی
با توجه به اتمام ۶ فصل رونق مسکن و شروع رکود الان بهترین زمان برای فروش مسکن می باشد. من یه مقداری پول دارم سال دیگه که قیمتا پایین میاد مشابه سال های ۸۷ و ۹۳ یه خونه فسقلی میخرم.
پاسخ ها
Mousa
| Ukraine |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
دوست عزیز چقدر قراره بیاد پایین، فوقه فوقش بیست درصد،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
حرکت شلاقی بله تا 30 درصد ممکنه افت کنه
ولی تو حالت رکود شما حق انتخاب بیشتری داری
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
قیمت مسکن هیچ وقت پایین نمیاد فقط شاید راکد بمونه
اصلا.....وزیر حالش خوبه؟....اقتصاد بلته؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
مسئولین محترم ما یکی از یکی بدتتتتتترررررررررن....یکی از یکی.....مدیرررررررررررررتررررررررررررررررن
با حذف خرید اوراق مسکن و کاهش سود تسهیلات به 4درصد شاید بتوان مشکلات خرید مسکن را کاهش داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
مگه وام مسکن چند درصد قیمت خونه میشه؟
متاسفانه تو این کشور تا گرونی نباشه رونق اقتصادی هم خبری نیست ، ۵ سال تمام نرخها تقریبا ثابت ولی ملت دل به سود گرفتن دادن و اخر مجبور شدند تماموسودهایی که گرقتند پس بدن و آخرش هم از متضرر شوند
وقتی مردم رو نادان فرض کنید همینه
همه موندیم تا این بگه بخرین یا نخرین
اندکی تفکر از سالها عبادت برتر است
خجالت داره واقعا که بعد از چندین سال شعار وزارت مسکن از پس یک کار ساده یعنی تشکیل بانک اطلاعاتی و ثبت اسناد و املاک بر نمی آییم اون وقت ادعای مدیریت و تدبیر در بخش مسکن هم داریم!
ايشون مشتري ميخاين واسه خونه هاي اشغال تهران كه دوزار نمي ارزه ميخان پيدا كنن نگران پول مفتي هست كه دست بساز بندازا ميوفتاد شدن و املاكي ها
با حرف شما كسي توان خريد اين خونه هاي بي خود و گرون را نداره فقط خود دلال ها را تو دردسر ميندازين چون همين چهارتو دونه خريدم مال اينا بوده و بس
مردم عادي كه توان رهن خونه را ندارن چه برسه خريد
در ایران قیمت اجناس و کالاها به شدت بالا می رود که قدرت خرید را از مردم می گیرد، و زمانی که اندکی از آن صعود قیمت ها، کاسته می شود ، به این اتفاق می گویند: " قیمت ها پایین آمده " !!!! اگر این اتفاق منظور وزیر است خودش برود بخرد ما که توان خریدن را نداریم.
تمامی اطلاعات ملکی در سامانه ثبت اسناد وجود دارد! مگه خود رئیس جمهور نگفت که بزرگترین ابزار مبارزه با فساد و رانت و تبعیض و ایجاد عدالت در جامعه شفافیت اطلاعات هست ... پس چی شد این شفافیت و دولت الکترونیک در بخش املاک؟!
من از طرف همه مردم ایران از این وزیر مهربان و دلسوز تشکر می کنم چون من که یک کارمند با حقوق ماهی 3 تومن هستم مقدار زیادی پس انداز داشتم و نمی دونستم با این همه پول چکار کنم حتما تا آخر هفته خرید می می کنم باز هم از راهنمایی جناب وزیر تشکر می کنم
خدا پدر شما را بیامرزد. واقعا عجیبه که این همه نیرو و امکانات و پول و تجهیزات وزارت مسکن پس به چه دردی میخوره؟ وقتی که از تشکیل یک بانک اطلاعاتی ساده عاجز هستید چرا مدیر شده اید و پست گرفتید؟! مگر در ابتدای کار توزیع یارانه ها نمی گفتند بانک اطلاعاتی نداریم و نمیشه؟! دیدید که وقتی اجبار قانونی صورت گرفت با همه سختی ها شد و الان روی روال افتاده کاملا. یعنی تشکیل بانک داده های املاک و مسکن با وجود سند و دفترخانه و ... از ساخت موشک و شکافتن اتم سخت تره که نتوانیم!؟ خب اگه نمی توانید بروید کنا بگذارید فردی که میتواند سمت بگیرد و مدیر شود ...
همش حرف و حرف و حرف ... این کار مدیران و نمایندگان است چندین ساله میگن مالیات بر خانه های خالی و عایدی سرمایه و معاملات مکرر مسکن و خانه های متعدد و ... اما همچنان دریغ از دو زار عمل و قاطعیت در اجرا
آقایان وزیر و وزرای محترم . تا زمانی که قیمت مسکن به سالها پیش نرسد / اصلا جایز نیست . خبر ازجیب مردم . بیکاری مردم . و وضعیت اقتصادی مردم ندارید . مردم ندارند بخورند . مسکن را چیکار کنند
واقعا ادم تعجب میکنه از بعضی اظهار نظرها ... انگار شما یا برخی دوستان در این کشور زندگی نمی کنید! از اواخر سال 96 تا الان متوسط قیمت مسکن در تهران از حدود 4 میلیون به 13 میلیون رسیده یعنی حداقل با آمارهای خود بانک مرکزی 300 درصد رشد کرده است. خب دوست عزیز همه ما دوست داریم اشتغال زیاد باشه و بیکاری کمتر بشه و مردم صاحب خانه بشوند و خرید مسکن رونق داشته باشه اما به نظر شما مردم با حرف جناب وزیر خانه می خرند یا نمی خرند؟! متوسط افزایش حقوق اقشار حقوق بگیر در سالیان اخیر حدود 18 درصد بوده و مسکن 300 درصد رشد قیمت داشته. در این شرایط مردم تو خرج غذا و مخارج یومیه مانده اند حالا شما میگی به حرف وزیر گوش نکنید برید مسکن بخرید تا رونق بگیره!!؟؟ با کدوم پول؟ با کدوم وام؟ با کدوم پس انداز؟ با وام 80 میلیونی باید 7 تا 8 متر آپارتمان بخرند. به نظرم صدای شما از جای گرم بالا میاد یا خودت جزو ملاکین و زمین دارانی وگرنه با حقوق 2 یا 3 یا 4 میلیونی در ماه حتی اقساط وام 80 میلیونی را دادن هم در این شرایط سخته اونم وامی که اصلا به درد نمی خوره در حال حاضر
جناب مردم نه با توصیه ایشان و نه با توصیه های شما خرید و فروش نمی کنند. اقتصاد قانون داره و حساب و کتاب هست. وقتی قیمت مسکن ظرف دو سال 3 تا 4 برابر شده مردم ندارند که بخرند تا به قول شما اقتصاد رونق بگیرد! شما هم شتر را می خواهید هم بارش را. هم مسکن گران بشود هم مردم به خرید اامه بدهند! خب شما یک مقدار از طمع خودتان کم کنید قیمت را با جیب کارمند و کارگر و کاسب عادی تنظیم کنید مردم نیازی به توصیه و سفارش شما و وزیر مسکن ندارند و خودشان به مقدار نیاز و با توجه به قدرت خریدشان مسکن می خرند ... نمیشه شما قیمت را چند برابر کنی بعد حقوق کارمند و کارگر تازه اگر عقب نیفته 20 درصد رشد کنه و بعد شما بگی بخرید که رکود و بیکاری درست نشه!!! اقتصاد علم هست. اگر تورم 40 درصد هست خانه هم 40 درصد رشد کنه و حقوق مردم هم همین حدود بالا بره خودشان می خرند و نیاز به راهنمایی شما و وزیر ندارند ...
خریدن خونه اگر کمک مالی دولت نباشه اصلاً خوب نیست چون من توان خرید ندارند. چرا آقای وزیر به جای عمل به وظایف قانونی خودش در تامین زیرساختارهای مالیات برعایدی سرمایه در بخش مسکن در مورد خریدن یا نرخریدن مردم نظر میدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جالب اینجانست که اجرای این طرح خیلی قیمت مسکن را پایین آورده و دست دلاان را از مسن کوتاه میکند و چون بیشتر افراد دولتی خود در این قضیه ذینفع هستند اجرای آن را به تعویق می اندازند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
به نظرت اگه مالیات ببندن قیمتا پایین میاد! واقعا ساده ای
مردم باید باز هم خانه بخرند. چند سال قبل همه فکر می کردند که اگر مسکن در رکود بماند به نفع انها است و خانه نخریدند تا کم کم ظرف 6 سال مسکن های با دلار 3000 تومان فروخته و یا به اجاره رفت و با دلار بالای 12000 تومان مسکن جهش قیمتی شدید کرد که روی اجاره مسکن هم تاثیر گذاشت و هر چه رکود بیشتر بشود قطعا ساختمان سازی خواهد خوابید و دوباره هم مسکن و هم اجاره مسکن بالا خواهد رفت . از سال 95 تا به حال یک میلیون ششصد هزار خانوار اضافه شده یعنی متقاضیان مسکن روز به روز اضافه می شوند. باید بخرید تا رونق ایجاد بشه و کار و شغل درست بشه برای جوانها. نخریدن اشتباهه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
معلومه املاكي هستي بيكار شدي اين روزا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
از کجا بیارن بخرن اخه وزیر گفته کارمندا و مستمری بگیر!
چطور با حقوق دو میلیونی متوسط میشه خونه خرید آخه ؟
حالا خیال کنید اطلاعات املاک رو جمع کردید و خیال کنید مالیات بر عایدی مسکن هم گرفتید و خانه را برای مدتی کوتاه نخریدید و برای دولت از جیب مردم بیچاره منابع بیشتر هم جور کردید..آخرش چه برادر من؟فقط حیف و میلها و بخوربخورها بیشتر میشه و قیمت مسکن هم پایین نمیاد چون قیمت مسکن بدلایل قطعی اقتصادی بالا رفته و مالیات بر عایدی فقط سرمایه رو از بازار مسکن که با کمبود عرضه روبرو هست بیشتر میکنه.
هر چی هم مالیات بگیرند فروشنده ها و مالکان اون مالیات را می کشن رو قیمت از مردم می گیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
هیچ قیمتی با مالیات کاهش نمی یابد فقط درآمدی برای دولت است اگر قرار بود مالیات قیمت ها را کاهش دهد چرا مالیات بر ارزش افزوده که هیچ تاثیری در قیمت ها نداشت و در نهایت از مصرف کننده نهایی دریافت شد و عامل افزایش قیمت ها
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
اگه برای مسکن مازاد با گذشت زمان مالیات تصاعدی در نظر بگیرند اون فروشندگان زالو صفت هیچ کاری نمیتونن بکنن و ناچار میشن با قیمت عادلانه هر چه سریعتر واحدهایی که احتکار کرده اند را بفروشند.
مسکن فقط تولید نیست. باید توزیع هم متوازن و منصفانه باشه. این که فقط تولید بشه اما یک عده سرمایه دار فقط بخرن و احتکار کنن برای دور بعد افزایش قیمت و گرانی تا سود کنند این هنر نیست. باید مالیات هدفمند از معاملات مکرر و خانه خالی و خانه های دوم و سوم به بعد که در تمام کشورهای پیشرفته هست در کنار حمایت از سازنده ها به کار گرفته بشه! حقایق را به مردم بگویید دوست گرامی ...
زمین، مسکن و فئودالیته از مباحثی است که در ایران ریشه دیرینه داشته و هیچگاه در تاریخ ایران شاهد کاهش قیمت زمین و مسکن نبوده ایم. در حالی که در هیچ کجای دنیا هیچ کالایی وجود ندارد که قیمت آن فقط صعودی افزایش یافته و نزول نداشته باشد. این امر مطالعات آسیب شناسی را می طلبد که چگونه است که پس از انقلاب نیز این روند (افزایش قیمت مسکن) کنترل که نشد، شدت صعود آن روز به روز افزایش یافت. حال سوال اینجاست که از چه میزان نفوذ برخوردارند که تاکنون این وضعیت اینگونه رقم خورده است. وزاری محترم هم که ظاهرا در ایران زندگی نمی کنند تا حداقل بدانند که مردم در قوت خود مانده اند چه رسد به خرید منزل!!!!
هر کسی شرایط خرید داره باید بیشتر بخره
چند سال بعد دوباره جهش میکنه میره بالا
نترسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
املاكي غصه نخور مردم ندارن كه بخرن بعدشم مگه ديونه ام اگه پولم داشتم نميخريدم با اين قيمت 1 ميليارد بزاري بانك باهمين سود ماهي 17 ميليون بهت ميده مگه چندسال زندگي ميكنم كه بخام اين همه پول رو خرج خونه هاي اشغال بكنم
ببخشید احیانا ایشان با برج سازان ارتباط و بده بستانی ندارند یا بیاد منمتظر باشیم ده سال دیگه حرفش در بیاد .
یه نفر اومده حرف راست بزنه، اینجا همه بهش توهین میکند، دوستان سئوال من از شما اینه، تا حالا تو جمهوری اسلامی چیزی ارزون شده که این دومیش باشه، خب بنده خدا بلد نیست مثل بقیه بیاد دروغ بگه بعد فردا همه چی رو برابر میشه،باز ملت بد و بیراه میگن چرا اون موقع گفتی خونه نخرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
نه جناب
حرف مردم اینه که مردم عادی با کدوم پول و درامد و کدوم وام باید خانه چند صدمیلیونی در پایین شهر بخرند؟!
بالای شهر که رو چند میلیارده. شما میتونی بخری به ما هم یاد بده به حرف وزیر گوش کنیم
کلا هرچی از دهان مسوولان در میاید بر عکس آن درست می‌باشد پس موافق نیستم
از پارسال به اندازه 300 درصد قیمت ها را افزایش دادند و حالا در رکودی که خودشان عمدا ایجاد کردند به اندازه 1 درصد کاهش دادند تا شاید مشتری پیدا شود !! تاریخ درباره این دولت مردان و مردم چه خواهد توشت ... .
اگر یکسری از مردم بخواهند دو تا خانه داشته باشند چه اشکالی دارد چون این متقاضیان باعث رونق ساخت مسکن می شوند و باعث کاهش بیکاری خواهد شد
ولی اگر این مالیات ها گرفته شود چه اشکالی دارد که کسی 10 واحد اپارتمان و یا بیشتر داشته باشد و انها را اجاره دهد و این به نفع مردم هست که سرمایه گذاری به این شکل باشد
مالکیت محترمه
شاید یکی داره میخواد 10 تا خانه بخره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
نیاز اولیه ی مردمه حق نداره ده تا داشته باشه و کالای سرمایه ایش کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
مالکیت محترمه، همراه با عوارضش. شما مالیات بپرداز، ده تا که سهله، صد تا داشته باش.
وزیر محترم با یک برنامه نویس صحبت کنید یک سایت تحت وب طراحی کند ! سپس در رسانه ها اعلام کنید هر کس املاک خود را ثبت نام کند و اگر ثبت نام نکند مالک آن شناخته نمی شود ! با این طرح همه خوشان ثبت نام می کنند که شما هم نخواهید ثبت نام کنید و اعتبار بخواهید برای ثبت نام کردن ! سپس بقیه اطلاعا ت با کمک بانک اطلاعاتی امار و اداره ثبت کنترل شود باور کنید اگر بخواهید می توانید بخدا خیلی ها خاضر هستند بدون حقوق به شما مشاوره بدن اگر بلد نیستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
ای ول ، دقیقا و هر کس به تعداد خانه ای که احتکار کرده مالیات ازش بگیرن ، و کسی بیشتر از نیازش خونه نخره و حق بیچاره ها رو نخورن
با سلام و تحترام
ظاهراً حقوق دلالی از حقوق وزارتی هم بیشتر است
ظاهراً ایجاد رانت برای برخی افراد وزیر و وکیل و دلال و پولدار نمی شناسه
لطفا"خرید با کد ملی و دفترجه ای باشد تا بیش از یکی نخرند.!!!
اقای وزیر
سرمایه داری که میاد 1000 برابر یک کارمند پول در میاره شناسایی بشه و اونم مالیات به حق درامدش رو بده نه این که فرار مالیاتی بکنه. ما نمی گیم بیشتر ولی همون 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده را بده. هم اجاره می گیره هم ملکش شده 100 برابر نوش جونش اما مالیات دارایی اش را بده که خرج محرومان و توزیع عادلانه درامد بشه
بنظر من هم وزیر حالش مساعد نیست و احتمالا خواب نما شده. اصولا آقای وزیر معلوم نیست تو چه عالمی سیر میکنه
آقای وزیر منطقه ما از متری 6.5 رسیده به متری بین 25 تا 30 بقیه مناطق هم همین طور تا 5 برابر رشد قیمت. این است هنر وزارت شما و امثال شما در ایران.
لطفا جنبه شوخی داشته باشین!!!!!!!!!!!!
تورم مسکن یعنی زجر کشیدن خانواده ها یعنی فشار به راس خانواده برای خلاف کردن یعنی جوانان نمیتوانند ازدواج کنند یعنی اختلاف شدید طبقاتی یعنی درد کشیدن بچه ها و ریختن آبروی اشخاص یعنی اثاثیه کنار خیابان یعنی فقر که دشمن ایمان است
طرح ملی مسکن اقدام خوبی است که اندکی امید مردم را زنده کرده است.
فقط زودتر شروع بشه و اجرایی. کارمند و کلا حقوق بگیر الان بخش زیادی از حقوق و آرامش خود را برای اجاره و سرو کله زدن با صاحبخونه از دست می دهد.
اگر دو برابر اجاره رو دولت کثر کند اما از همین اول کار یک خانه سازمانی برای هر طیف از کارمندان یک سازمان بسازد خیلی عالی است. این فرصت را همه باید دریابیم..
هر شخصی با ثروت حلال و قانونی حق دارد مسکن خریداری کند و ارزش سرمایه اش را حفظ کند واین کار خلاف شرع و قانون نیست ، کسی که برای حفظ ارزش سرمایه مسکن خریداری کرده مشمول مالیات نمی شود بلکه دلال که معاملات مکرر انجام می دهد مشمول مالیات می شود ، برای مثال شخصی سال ۹۲ ملکی را به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان خریداری کرده ان زمان قیمت ارز ۳۵۰۰ تومان بوده اکنون قیمت ملک مورد نظر شده ۳۰۰ میلیون تومان در مقابل قیمت ارز شده ۱۲۰۰۰ هزار تومان یعنی ارزش پول ملی به یک سوم کاهش یافته در واقع صاحب ملک فقط توانسته اصل سرمایه اش را حفظ کند و سودی مازادی نداشته به این شخص مالیات بر عایدی تعلق نمی گیرد ، مالیات باید از سود خالص گرفته شود
داره دوست داره خانه بخره مگه مال شما را گرفته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
یدونه برای استفاده اش بعله ولی احتکار مسکن که نیاز اولیه ی من جوون هست خیر و باید از خونه ی دوم به بیشتر مالیات بهش بخوره
در هیچ کشوری اجازه نمیدهند عده ای سرمایه دار در شرایط کمبود مسکن که همه بهش اعتراف دارند یک عده خاص بیان همه املاک را بخرن و اون هایی که ندارن مستاجر بمونن تا اخر عمر! امریکا انگلیس کشورهای اسکاندیناوی و کانادا را برو ببین که از خانه دوم به بعد مالیات سنگین تصاعدی می گیرند. اسلام گفته مالکیت محترمه اما گفته احتکار کالای اساسی و ضروری زندگی مردم هم از بزرگترین حرام ها هست. چرا هر چی از اسلام یا کشورهای پیشرفته را که به نفع خودتان هست بزرگ می کنید. کشورهای توسعه یافته اگر ازادی دارند این طور قوانین مالیاتی و ضد انحصار و رانت و ثروت بادآورده هم دارند. شما پولت را برو در بورس و تولید و ... به کار بنداز چرا مسکن ذخیره میکنی که مردم بهش نیاز دارند و قابل واردات از خارج هم نیست؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
دمت گرم چرا اخه این مالیات بر خانه ی دوم و بیشتر وجود نداره؟
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
آفرین
اونای که چندین آپارتمان میخرن ، امثال وزیر و دستانشان هستن مگر می توانند مالیات سنگین بر روی ،
خونه دوم و سوم و حتی خونه هزارم نگیرن
آگر سیستم مالیاتی گشور ما درست بود الان وضع مملکت اینجوری نبود
اگر مالیات سنگین بر روی خرید خونه دوم و سوم و ... و خرید خودرو دوم و سوم و ... بگیرن کسی جرات دلال بازی در این حوزه ها را به حودش نمی ده
قیمت مسکن حداقل شش ماه کاهش شدید و حدود سه الی چهار سال آتی روند بلند مدت کاهشی خواهد داشت
افرادی که مسکنی ندارند با در نظر کردن افت بعدی در زمستان به فکر خرید باشند
کسانی که جهت حفظ ارزش پول و سرمایه گذاری مبادرت به خرید ملک می کنند بهترین زمان خرید ملک بعد از اتمام روند کاهشی و مدت زمان سکون بعد از آن و بعد از شروع اولیه روند بلند مدت افزایشی مبادرت خرید کنند شروع این روند در دو سال آتی بعید به نظر می رسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
آقای اقتصاد دان از کجا بیاریم، مگه فقط مسکنه، همه چی دوبله سوبله شده پولی در آخر نمیمونه که پس انداز کنیم و خونه بخریم!
چرا کسانی را که مسکن را حداقل بعد از انقلاب جزو اقلام سرمایه ای کردند شناسایی نمی شوند؟ اگر مسکن جزو اقلام سرمایه ای باشد اولین نتیجه و بازتاب آن کاهش چشمگیر آمار ازدواج است
قوانین خرید و فروش مسکن در کانادا بسیار سختگیرانه است و دستورالعملی بنام flipping tax وجود دارد. در این دستور العمل ذکر شده که اگر فردی بنام خود و یا خانواده اش خانه ایی را در مدت مشخص در دستورالعمل خرید و فروش کند مشمول تا ۱۰۰% مالیات بر سود حاصله می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
مسکن را که جزو نیازهای اولیه است چرا در این مدت عمر ما جزو آرزوهامون کردین؟
تولید زمانی خوبه که توزیع متوازن و عادلانه هم کنارش باشه. نه این که هی مسکن تولید بشه و دائما توسط ملاک ها بزرگ یا ثروتمندان خریداری و احتکار بشه! چنین افزایش تولیدی بدون توزیع مناسب و عادلانه بین اقشار بی خانمان و مستاجرها و ضعفا نمی تواند مشکل مسکن را حل و ریشه کن کند
خدا پدر شما را بیامرزد. واقعا عجیبه که این همه نیرو و امکانات و پول و تجهیزات وزارت مسکن پس به چه دردی میخوره؟ وقتی که از تشکیل یک بانک اطلاعاتی ساده عاجز هستید چرا مدیر شده اید و پست گرفتید؟! مگر در ابتدای کار توزیع یارانه ها نمی گفتند بانک اطلاعاتی نداریم و نمیشه؟! دیدید که وقتی اجبار قانونی صورت گرفت با همه سختی ها شد و الان روی روال افتاده کاملا. یعنی تشکیل بانک داده های املاک و مسکن با وجود سند و دفترخانه و ... از ساخت موشک و شکافتن اتم سخت تره که نتوانیم!؟ خب اگه نمی توانید بروید کنا بگذارید فردی که میتواند سمت بگیرد و مدیر شود ...
بابا دانشمند......بابا مدیر..............بابا مدبر.................
این فرمایشات رو باید وزیر بفرمایند و ما مردم هم به دنبال ایجاد راهکار بمنظور راه اندازی پروژه های ساختمانی و رونق ساخت ساز جهت کاهش قیمت مسکن!!!
کسی میتونه بگه چطور میشه از عباس آخوندی بابت بیچاره کردن ما شکایت کرد برای مسکن کاری که نکرد الان بعد چند سال پس انداز و خون دل خوردن رسیدیم به نقطه صفر، خجالت هم خوب چیزی است وزیر جدید هم گویا متوجه نیستند مسکن سه برابر شده ، کجا قیمت ها کاهش پیدا کرده مشهد قیمت ها سرسام آور است و نظارتی هم نیست، خدایا به فریادمان برس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
مسکن مهر که پنج برابر یا پونصد درصد رشد داشته حدودا، کسی درصد دقیق تر خبر داره بنویسه تا روشن بشیم
با سلام
عمده کارکنان در ایران دولتی هستند و از این بین حدود 10 درصد شامل قضات، کارکنان وزارت نفت، اعضای هیئت علمی و ... دارای حقوق به نسبت بهتری هستند و افزایش درصدی حقوق هم کمک خوبی به افزایش حقوق کرده است، ولی اکثریت با بیچاره هایی است که نرخ تورم در گذشته و در یکسال اخیر بلایی به سرشان اورده که فقط به سیر کردن شکم با حداقل ها فکر می کنندف بخش خصوصی هم وضع خیلی خوبی ندارند چون قدرت خرید به شدت افت کرده و انها نیز سودشان بسار اندک شده است با این وجود یک آپارتمان 300 میلیونی سال 96 در کرج حدود 1 میلیارد یا بیشتر قیمت خورد که در روزهای اخیر تا 850 و 900 میلیون شد، حالا با این اوضاع چگونه خرید کنند. شاید دوستان و آشنایان خریدهای گران داشتند یا به طمع بیشتر گران شدن نخریدند و الآن دست به دامن ویزر شدند! اتفاقا الآن وقت نخریدن است، تا برخی افراد الکی پولدار نشوند و این موضوع باب نشودف این نشان می دهد که برخی افراد دیگر توان صبر کردن ندارند و توانشان برای نگهداری خانه های خالی کمتر شده و سود را در جای دیگری دیدند که آن بازار را هم به هم بریزند، حتما الآن وقت نخریدن است تا برخی افراد سودجو تنبیه شوند
حتما وزیر تو گرانی ها خانه خریده حالا می ترسه ارزان بشه سفارش می کنه مردم بخرند تا بازار گرم بشه و خدای نکرده ایشان ضرر نکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
با این موافقم حتما و صد در صد شراکتی و سهمی با یک عده تو کار معاملات مسکن هستند. بهش کفتند بازار راکد است لااقل یک حرفی بزن شاید بازار گرم بشه .
جناب وزیر
خونه متری 5 میلیون شده متری 16 میلیون
لطفا اگر بلد نیستید تورم را مهار کنید حداقل بلد هستید که حرف نزنید و اینقده نمک روی زخم این مردم بیچاره نپاشید؟ً
آقای وزیر من یک کارمندم
رهن خانه پارسال 100 میلیون دادم
امسال تمدید کردم 100 میلیون به اضافه 1 میلیون 800
حقوق 600 اضافه شده
فوق لیسانسم
به حرمت این شبهای عزیز هیچی برام نمیمونه
دهم هر ماه منفی میشم
تو رو خدا هیچی نگووووووووووووووووووووووووو
کاش حرف دل مردم رو بشنوند حداقل تسهیلات رو زیاد کنید
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
آقای وزیرلطفا سکوت
ببخشید جناب وزیر الان دارم ناهار خیار گوجه میخورم....تموم شد چشم به سرعت میرم یه دونه مسکن میخرم....ممنون وزیر جااااان
دوست داریم.....
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
بوس فراموش نشه
آقای اسلامی آیا این حرف شما اسلامی است ؟ آقای اسلامی برنامه شما برای تحقق آیه «والله جعل لکم من بیوتکم سکنا» این است؟آقای اسلامی عدم توجه شما به قیمت مسکن هنگام بیان این حرف آیا اسلامی است ؟
مدیران عاملی که همه گزینه‌های ممکن را پیش روی خود نگاه می‌دارند معمولا هیچ‌کدام را اجرا نخواهند کرد. بنگاه‌هایی که همه قسمت‌های بازار را هدف می‌گیرند معمولا دست‌آخر به هیچ‌کدام دست نمی‌یابند. فروشنده‌ای که همه معامله‌ها را تعقیب می‌کند در انتها هیچ معامله‌ای را جوش نخواهد داد.
ما گرفتار یک اجبار وسواسی برای برداشتن هر تعداد هندوانه ممکن با یک دست هستیم و سوار هیچ کاری نیستیم؛ ولی گزینه‌ها را پیش رویمان باز نگه می داریم. این موضوع به‌راحتی می‌تواند به‌قیمت موفقیت‌مان تمام شود. باید یاد بگیریم که درها را ببندیم.
یک استراتژی کسب‌و‌کار در درجه اول بیانیه‌ای است برای چیزهایی که نباید مشغول‌شان شویم. یک استراتژی مشابه برای زندگی‌تان قرار دهید: چیزهایی را که نباید در زندگی دنبال کنید، روی کاغذ بیاورید. به عبارت دیگر به یک تصمیم حساب‌شده برای آزادکردن برخی امکانات برسید و هر وقت گزینه‌ای مطرح شد آن را با فهرست آنچه که نباید سراغ‌شان بروید و درگیرشان شوید بسنجید. این کار نه‌تنها شما را از به دردسر افتادن حفظ می‌کند، بلکه کلی از زمانتان را برای اندیشیدن آزاد خواهد کرد. یک بار این فکر سخت را به سرانجام برسانید و بعد به‌جای آنکه هر بار که دری گشوده‌شد بنشینید و ذهن‌تان را مشغول کنید، فقط به این لیست مراجعه کنید.
بسیاری از دروازه‌ها ارزش وارد شدن را ندارند حتی وقتی که دستگیره‌های درشان به‌راحتی بچرخد و باز شود.
رولف دوبلی
به ملکه انگلیس گفتند مردم نان ندارند و گرسنه هستند چی بخورند گفت بیسکویت بخورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
به ماری انتوانت ملکه فرانسه گفتن مردم نان ندارند بخورن گفت شیرینی بخورن ملکه انگلیس اشتباه است
وقتی سیستمی در راس مدیریت کشور وجود ندارد همه اظهارِ فضل میکنند آن یکی میگفت مسکن مهر را تعطیل کنید این یکی اینگونه!!!
آقای وزیر مطمئن هستید که سالمید ؟ لطفا خودتان را به پزشک بطور اورژانسی معرفی کنید
من اگه جای روحانی بودم با این فضاحتی که به بار آورد و دلار را بالا برد خونهم رو میفروختم و برای همدردی با مردم اجاره نشین میشدم
با این اظهار نظر ها نمک روی زخم مردم میریزن....آخه با چه حساب کتابی این حرف رو زدی مرد مومن؟؟ چند درصد مردم با این اوضاع و احوال میتونن الان خونه بخرن؟؟ طرف پول نداره شکم زن و بچه شو سیر کنه وزیر محترم مشاوره میده میگه الان وقت خونه خریدنه...
این حرف سه نکته داره که در هر سه منجر به برکناری یک وزیر در دنیا میشه:
1- حقوق بگیر رو با حقوق نجومی خودش مقایسه کرده که اگر نجومی بگیره باید برکنار شه
2- واقعن خبر از قیمت مسکن نداره که کاهش 300 هزارتومن رو برای خرید خوب میدونه که بازم به عنوان وزیر مسکنی که خبر از قیمت مسکن نداره باید برکنار شه
3- از همه محتمل تر اینه که شوخی کرده و خواسته ملت رو سرکار بزاره و بخنده بهمون که بازم به خاطر اینکار باید برکنار شه...
وزیر محترم دلشون به من شما نسوخته
یک حرفی زده(الان وقت خرید خونه نیست) که توش مونده
لذا برای پوشاندن اون حرف و خروج مسکن از رکود (که تحت فشار مافوق ها بوده)حالا میگه وقت خریدن خونست
من موافق استيضاح وزير هستم
هر وقت که پولش باشه، وقت خوبی برای خریدنه.
کسی که یا استاندار بوده یا وزیر بوده یا فرماندار بوده، همش حقوق نجومی میگرفته، کی خبر از حال مردم عادی داره
اخه با این حقوق ها میشه به خونه فکر کرد؟ نکنه حقوق نجومی خودشو داره میبینه که داره اینجوری اورد میده
بین مردم ومسؤولین فرسنگ ها فاصله افتاده است.درک کنید.خیلی از مردم فکر می کنند مسؤولین با این حرف ها بیشتر درفکر تمسخر ودست انداختن آنها هستند وبه غیر از ناسزا چیزی ندارند که نثار مسؤول کنند.این حرف آقای وزیر مانند اینستکه به کسی که آرزوی رفتن به کره ماه را دارد بگویی خوب با دوچرخه برو
چشم ندارید ببینید خونه تو این دوماه ارزون شده ، مفتی مفتی ده تا بهتون می دن ببرید .
برای خرید مسکن دفترچه بسیج صادر کنید .
اگر ايشان از دم قسط با وام قرض الحسنه (خدا پيغمبري) بده ، بله ميخريم.
آقای وزیر بهتره سیگنال خرید ندهند
حتماً نفعی دارند که توصیه به خرید می کنند
با این حقوق های کارمندی باید 20 سال کارکنیم تا خونه بخریم
شاید وزیر بر اساس حقوق خودش گفته میشه خونه خرید
ایشون بهتره نظر ندهند
الان فقط وقت خریدن سماق است، این اقای وزیر چی میگه ؟؟؟
تنها برنامه وزرا برای مدیریت قیمتها اینه که به مردم بگن نخرین یا بخرین. همین. اینو که ننه جون منم میتونه بگه. پس این دستگاه عریض و طویل وزارت و این همه هزینه ها و مشاور و معاون و نوکر و چاکر برای چیه؟
اگر با دقت به دماغ وزیر نگاه کنید می بینید کم کم داره بزرگ میشه.
سلام، دقیقا با نظرات جناب وزیر مسکن موافقم، دیروز رفتم برای خرید خونه، یک واحد ۱۳۵ متری کمی بالاتر از ۷ میلیارد تومن، فقط حدود شش و نیم میلیارد کم داشتم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
ببخشید مجبورین که اینو بخرین یعنی نمیشه تو 70 متری یه جای ارزونتر زندگی کرد؟
ظاهرا ايشان دلالي مسكن را بعنوان شغل سوم خود انتخاب كرده اند.
موافقم ولی پول ندارم :(
الان وقت خریدن سماق هست، تو همان خونه های اجتماعی که اقای اخوندی ساخت داریم زندگی می کنیم خیلی هم خوب هست راحت هستیمیه مشکل کوچک داره که سقف و دیوار نداره
ضمن تشکر از وزیر محترم
1-لطفا پارک خود را عوض کنید
-لطفا یه چند تا بنگاه هم تشریف ببرید
آخه مرد حسابی شما کجا زندگی میکنید.من یه کارمندم با حقوق 3تومن.خونه متری10 تومن
یه 70 متری میشه 700میلیون
با چی؟با کدوم پس انداز با کدوم وام؟
شماها کجا زندگی میکنید
من فكر كنم تشويق كنوني وزير محترم به "خريدن" از توصيه قبلي ايشان به "نخريدن" به كاهش قيمت ها بيشتر كمك مي كند چون هميشه مردم عكس حرف هاي مسئولين عمل مي كنند....
سلام. من عضو هیات علمی هستم. 50 ساله و اجاره نشین. در یکی از معتبرترین مرکز علمی و تحقیقاتی کشور مشغول به کار. تو این سن و سال، هر سال بایستی بگردم دنبال منزل اجاره ای. تو این سالها که امثال من که کم هم نیستن درگیر تحقیق و پژوهش و سر و کله زدن با صنعت بودیم؛ اگر سر خیابون تو کار دلالی سیگار میرفتیم الان یک خونه 60 متری حداقل از خودمون داشتیم. نمیدونم به کی باید لعنت بفرستم. شاید به خودم
پاینده باشید جناب وزیر، حداقل داغ دل مردم رو تازه نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
الان همه هیات علمی هستن . شما به فکر افزایش

درآمد باش .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
شماها به کم قانع نیستین
آیا قیمت مسکن به قیمت ابتدای سال97قبلا ازگرانی رسیده تاخرید کنیم ؟
احتمالا بساز بفروشها و انبوه سازای رانتی صداشون دراومده. گفتن حاجی وضع بازار خرابه. خونه مونه خریدار نداره. یه چیزی بگو برفوشه ( به فروش برود).
دوستانی که نظراتشان در مورد جهش قیمت های املاک مسکونی در یک سال و نیم گذشته در ذیل چنین مقالاتی درج می شود معمولا قشر بدون مسکن هستند که به برخی موضوعات توجه نمی کنند .

- قیمت مسکن متاثر از پارامتر های متنوعی است . برخی دوستان به تاثیر جو روانی ناشی از مشکلات سیاسی و بالتبع آن افزایش نرخ ارز ، جهش مقطعی بازار بورس و امثالهم اشاره کردند ولی بد نیست به نکات ذیل هم توجه کنیم

ساخت مسکن صرف نظر از اینکه مانند همه کالا ها تابع عرضه و تقاضاست به عوامل تاثیر گذار متعددی بستگی دارد که سعی می شود علل افزایش افسار گسیخته قیمت ها در یک سال و نیم گذشته بترتیب اولویت ذکر می شود

افزایش سرسام آور حدود چهار صد در صدی قیمت زمین . همگان میدانند که در کلانشهر های بزرگ که معمولا زمین ساخته نشده کمی دارد ضرورتا ساخت و ساز برروی املاک کلنگی و با تخریب و نوسازی انجام می شود .
باتوجه به محدودیت زمین و ترک تازی دارندگان املاک کلنگی که تابع هیچ قانون و قاعده ای نیست عمده افزایش قیمت ها ناشی از صعود قیمت کلنگی می باشد.

افزایش دویست درصدی عوارض تراکم و جواز ساخت شهرداری

صعود قیمت مصالح مثل میلگرد ، سیمان ، ماسه ، گچ لوازم برقی ، سرویس بهداشتی ، لوله و اتصالات ، سنگ و ....

افزایش حداقل صد درصدی کلیه اجرت ها و دستمزد های کارگران سازنده

افزایش بیش از صد درصدی تاسیساتی مانند اشتراک برق ، گاز ، آب

افزایش جهار در صدی تجهیزاتی مانند موتور و تجهیزات آسانسور


در نهایت تاثیر تورم عمومی برروی سرمایه گذاری حداقل 18 ماهه برای ساخت و ساز

ساخت و ساز یک مشغله بسیار زمان بر و تخصصی است و واضح است که دست اندر کاران آن انتظار سودی دارند .

دوستان به این نکته توجه کنند که شاید 90 در صد ساخت و ساز ها بصورت یک یا حداقل دو واحد مجتمع ساخته می شود و سازندگان حتی اگر سود قابل توجهی از جهش قیمت ها داشته باشند مجبورند همه آنرا برای پروژه ساخت و ساز بعدی با قیمت های اصلاح شده و افزایش یافته زمین و مصالح و اجرت ها صرف کنند .

علت محبوبیت دلالی و اختلاس و رانت در همین نکته مستتر است که حتی سود 50 درصدی هر تولید کننده ای صرفا یرای یک دوره است و تداومی ندارد و همانطور که گفته شد مزیت سود آوری آن در پروژه بعدی از بین می رود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
تو که میگی ناشی از عرضه و تقاضاست تواین مدت تقاضا بود که هی قیمت مسکن رو بردند بالا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
اگه قیمت مسکن الان ناشی از عرضه و تقاضاست پس چرا الان تو این قمیت تقاضای و چود نداره و تو رکوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
این نظر مربوط به شخصی است که سازنده است.خودم هم سازنده ام و دقیقاً متوجه می شوم شما چه می گوئید.متاسفانه خریداران چون درگیر این مسئله نیستند متوجه منظور شما نخواهند شد تا زمانیکه خودشان اقدام به ساخت و ساز کنند.سازمان امور مالیاتی را که الان به سازندگان مالیات وحشتناک بسته و مهندسان ناظر را که باید هم بصورت قانونی و هم بصورت غیر قانونی هزینه هایی به آن ها پرداخت شود را از قلم انداخته اید.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
متاسفانه دو تن از دوستان گویا از یک جمله بنده در مورد عرضه و تقاضا خیلی ناراحت شده اند . برادران من ! آیا به عرضه و تقاضا عقیده ندارید . بنده 64 ساله ام و شغلم ساخت و ساز نیست . زمینی موروثی در تهران داشتم که آنرا برای خانواده ام ساختم و با مسائل مربوطه
درگیر شدم . ضمنا چرا از ده موردی که برای افزایش قیمت های مسکن ذکر کرده ام جوابی ندادید و فقط به
عرضه و تقاضا اعتراض داشتید . من تحصیلاتم اقتصاد است و در زمینه بازرگانی خارجی چهل سال صادقانه و بدون هیچگونه انحراف و بی صداقتی کار اداری کردم .

دوستان ، من زمان رژیم گذشته هم بیادم هست . همیشه و همه جای دنیا مسکن یک کالای سرمایه ای و عمده است که باید زمان طولانی برای آن صرفه جویی و سرمایه گذاری کرد . در دوره رژیم گذشته هم بسیاری نتوانستند ملکی بخرند چون از جوانی به فکر آن نبودند . قبول دارم که اعتبارات بانکی در گذشته بسیار مناسب تر بود و متاسفانه در حال حاضر بخاطر مجموعه نابسامانی های موجود قشر حقوق بگیر امکان کمی برای صاحب خانه شدن دارند ولی باور کنید این مشکل " مافیای مسکن " نیست . بیایید باور کنیم که راه حل هایی مانند مسکن مهر که با ادعای صاحب خانه کردن قشر متوسط و ضعیف جامعه منجر به تورم بسیار وحشتناک شد که اثرات آن بخاطر چا پ پول تا سالها ادامه خواهد داشت کمکی نکرد جون یک کار پوپولیستی و بدون تحقیق جام د ر مورد زیر ساخت های مورد نیاز و بانیت تبلیغاتی و عوام فریبانه شروع شد . اگر میخواهید داد بزنید به سود بانکی " ربا " جند ده درصدی هم گوشه چشمی داشته باشید . بانکهای ما در وضعیت خوبی نیستند و قادر نیستند بیشتر از این وام بدهند و گذشته از آن اگر هم با این نرخ بهره وام یدهند آیا کارمندان می توانند اقساط وام را باز پرداخت کنند. در بسیاری از کشور هایی که سفر کرده ام مالکیت زمین و مسکن به قدرت و استحکام ایران نیست و این از مزیت های مالکیت در دین ماست . باور کنید با لعنت فرستادن به تاریکی مشکلی حل نمی شود . بیایید شمعی روشن کنیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
احمد جان!
با این دلایل صد من یه غاز علمیت مغزم دود کشید بجای سوت!
تمام حرفات برای رسیدن به سودجوئیه نه چیزه دیگه
از تدابير دولت تدبي و اوميد براي کنترل قيمت مسکن حذف قيمت آنها از روي سايت ها بود
و تدبير ديگر اين دولت براي رونق بازار مسکن در رکود توصيه به خريد مسکن توسط حقوق بگيرهاست!!!!!!!!!
خیر وقت مناسبی نیست! من دیدم قمر در عقرب است !
این دولت تمام شد و ما نفهمیدیم دلیل دشمنی روحانی با مسکن و خانه دار شدن بینوایان چیست
سوالات بسیار بجا و پرمحتوایی در این گزارش آمده است که جایگاه وزیر و وزارت راه و شهرسازی را در تعدیل قیمتها به عنوان یک مجری سیاستگذار دوباره یاداور می باشد با این تعارض که سخنان وزیر راه و شهرسازی نه تنها دردی از جهش قیمت مسکن دوا نمی کند بلکه کمکی به سبد هزینه مسکن مردم نخواهد کرد به خصوص مردمی که مستاجرند و با این قیمت های اقسارگسیخته دست و پنجه نرم می کنند. جال توجه است که دکتر مازیار حسینی که سابق معاون ارشد شهرداری تهران بودند به عنوان معاونت مسکن و ساختمان توسط دکتر اسلامی انتخاب شدند و با برنامه ریزی و مطالعات ذکتر مازیار حسینی برنامه ریزی هایی عملی و علمی صورت گرفت که افرایش تورم در قیمت هی اجاره مسکن مهار شوند و از سویی قیمت هر متر مربع در ساخت تعریف معقولی یابد اما دیری نیافت که دیدیم مهمترین مهره مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با حکم وزیر راه و شهرسازی عوض شدند. آنهم بدون اینکه دلیل این جابجایی در پشت پرده در سکوت ماند. پیشنهاد می کنم که برای برنامه های بلند مدت و رفاه مردم به خصوص مستاجران و بعد خریداران مسکن چاره ای عملی بیاندیشند. چرا وزیر راه و شهرسازی از مدل های مالی تسهیلات بانکی کشورهای خارجی و وروش های متداول و موفق برای دستیابی جوانان ایران برای صاحبخانه شدن استفاده نمی شود بانک مسکن 70 درصد قیمت مسکن را وام نمی دهد؟! به نظر شما با 120 میلیون تومان می توان چند متر خانه خریداری کرد؟ آیا با 120 میلیون وام مسکن حتی می توان امیدوار بود که خانه ای محقر را رهن و اجاره کرد؟
به قول یکی از روحانی های گرامی فقط می توانم بگویم در این وزارتخانه راه و شهرسازی را باید گل گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
قیمت یک اپارتمان معمولی 80 متری میشه حدود یک میلیارد با متوسط قیمت 13 میلیون تومن که اعلام شده در تهران
هفتاد درصدش میشه 700 میلیون تومن
الان اقساط یک وام 80 میلیونی مسکن یکم با سود 8 درصد حدود ماهی یک میلیون هست
پس وام مد نظر شما باید حدود ماهی 6 تا 7 میلیون اقساطش باشه
اولا کدام حقوق بگیری میتونه این قسط رو بده و ثانیا محل تامین منابع این وامی که شما گفتی از کجا هست
و ثالثا آیا دادن چنین وامی خودش به معنای تایمن سوخت برای جهش دوباره قیمتها نیست؟!
عزیزم به جای افزایش وام و این بازی که هی قیمت مسکن بره بالا و هی شما وام را زیاد کنید و جوانان و مردم را بدهکار قسط کنید یک چاره اساسی کنید که چرا این قیمت ها جهش میکنه و محترکان و دلال های مسکن را با مالیات نقره داغ کنید و بعد تولید مسکن را زیاد کنید برای تقاضای واقعی نه تقاضاهای سوداگرانه و سودجویانه
چون مسکن در هیچ جای دنیا کالای سرمایه ای نیست و مصرفی هست
هر کی به امید روحانی نشسته که در دولت او خانه دار بشود یک نااگاه به تمام معنا است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
به نظرت دولت بعدی که اصولگرا باشه همه خونه دار میشن؟
یا 20 سال سابقه ودریافتی حقوق 1400 فکر کنم دو یا سه تا بتونم بخرم
می بینی جناب وزیر سرمایه دار، دل مردم از همتون پره تازه همه فهمیدند این افاضات کلامی کد دهی به طبقه سرمایه داره. بر فرض درست بودن انگیزه جنابعالی من به شما وکالت می دهم برایم خانه بخری.
نه تنها مردم از خرید مسکن ضزر خواهند که حتی ساخت و ساز هم ضرر است باید قیمت میلگرد و... پایین بیاید
جناب وزیر دل خوش سیری چند؟
اینم مثل احمدی نژاد حتما باید بریم اط سر کوچشون زمین بخریم. آخه کدوم کارمند بدبختی میتونه خونه بخره؟ با حقوق ماهی 5 میلیون تومن اگه هیچی آدم نخوره فوقش میشه هر سه ماه یه متر خونه خرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
خوش به حالت دادا کدوم ارگان هستی ماهی 5 میلیون حقوقته؟
این اقای وزیر همچون وزیر نیرو از دنیا بی خبره چون زندگی لوکس داره و دقدقه پول نداره والا چنین سخنی بر زبان نمی اورد هنوز خانه ها تا زمان قبل از تحریمها حداقل 300 درصد حباب داره اصلا نباید خانه خرید تا تمام این حباب از بین بره خدا میدونه خونه های کدامیک از مسئولین روی دستش مونده که چنین پیشنهادهای مطرح میشه
از خرید گذشته وزیر محترمی که در کشور زندگی نمیکنی الان حقوق یه ماه من یک متر آپارتمان نمیشه!! ما الان تو اجاره موندیم از خواب بیدا شو!!!با 12 سال کار الان نمیتونم یه خونه 100 متری اجاره کنم خرید که اصلا امیدی ندارم!! خونه تو یه جای متوسط شیراز الان متری 6 میلیونه یه 100 متری 600 میلیون میفته چقدار وام در بهترین حالت 120 تومن!! الباقیش را وقتی حقوقم پایینه نمی تونم پس انداز داشته باشم نمی تونم قسط بدم و هزینه های اولیه زندگیم موندم از کجا بیارم!!! همه جای دنیا حداقل 80 درصد ملک را وام بلند مدت با سود حداکثر 4 درصد میدن!! شما وزیر مسکن کشوری باید راهکار بدی نه بشینی ببینی که مسکن 100 تومان میاد پایین سفارش کنی مردم بخرن !! نمی تونی کار کنی راهکار بدی لطف کن برو کنار برادر متاسفم برای روحانی و تیمش !
من فک میکنم آقای وزیر یا درخوابند و یا خودشنو زدن به آن راه
نه با وزیر موافقیم نه با پیشنهادش...
میشه حداقل حرف نزنند.
مشکل مردم اینه که مسولین از مردم خیلی فاصله دارند و نمیتونین مشکلات مردمو درک کنن، ای کاش ما هم میتونیستیم کسانی رو به عنوان مسول از جنس مردم انتخاب کنیم
با احترام ما کارکنان ساده دولت نه مدیران محترم میانی و بالایی و کارگران ساده نه پیمان کاران عزیز و کسبه خرد نه تجار مهربان و کشاورزان خرد نه فئودال های جدید از اردیبهشت سال 1397 که دلار جهانگیری یعنی 4200 تومانی وراد شد نتوانستیم یک غذای درس و حسابی بخوریم چه برسد به خرید خانه لطفا به این ضرب المثل توجه کنید : سنگ بزرگ نشانه ی ننداختن است : لذا ما فقط برای اسلام و ولایت مطلقه فقیه صبر می کنیم که این 60 یا 70 سال بگذرد و روی پل صراط جلوی آنها را می گیریم یا مدیران داخلی و یا تحریم های خارجی بدرود....
چرا اشتباه میفهمین .منظور ایشون،خونه آخرت هست.آخه فعلا قیمتها در بهشت زهرا ثابته.
ایشان فکر میکنند مردم مثل خودشان حسابهای چند هزار میلیاردی دارند و عمدا خانه نمیخرند! توصیه میشود از جامعه دلالها فاصله بگیرند و به میان مردم بروند تا بدانند که برای مصرف کننده متری دو میلیون تومان هم خیلی زیاد است چه برسد به این قیمتهای مسخره و نجومی.....
احتمالا وزیر محترم در کشور دیگری مانند آمریکا زندگی میکند چون مردم ایران برای خرید خانه با نرخ روز دلار توانایی خرید ندارند در حال که درآمدشان به ریال است .
یه کارمند مگه چقدر حقوق میگیره که بتونه اینهمه افزایش قیمتو جبران کنه ؟ آقایان یا خوابند یا خودشون رو به خواب زدن . دو نفر کارمندیم با 25 سال سابقه کار, نمیتونیم 20 متر خونه مون رو بزرگ کنیم . افسردگی گرفتیم تو این خونه های کوچیک . اصلا نمیتونی برای زندگیت برنامه ریزی کنی . نه مسافرت درست حسابی نه خونه درست حسابی آخرش هم با این شیرین کاریهای آقای روحانی به خاک سیاه نشستیم .
منظور ایشان همان خانه هایی است که دو ماه پیش در اخبار و رسانه ها در بوق و کرنا کردند که برای کارمندان می خواهند از بدو استخدام خانه بدهند و آیین نامه اش در دست تدوین است . منظور از خرید همان خانه های کاغذی و رویایی است که در ذهن تان می سازید. بابا یک کمی فکر کنید . بنده خدا درست گفته، ما منظور ایشان را متوجه نمی شویم.
آقای رئیسی بیا به حساب دلال های خدا نشناس و فقر نچشیده ی بازار مسکن برس که حداقل فقط یک کم دلمون خنک بشه
ایشون بهتره برگردند وزارت دفاع. اونجا میتونند خودی نشان دهند!!!!!!!!!!
پاسخ ها
mm
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
موافقم اونجا هم به گند کشید
ایشون باید با دلیل و استدلال و با اتکا به شاخص ها و محاسبات صحبت کنه

اینکه فقط حرف بزنه و ادعا کنه که الان وقت خرید مسکن هست خیلی عوامانه و بدون پشتوانه هست


این میشه شعار و حرف و ادعای بدون دلیل علمی
وزیر: ای کاش در این شرایط سکوت می کردید و به مردمی که مشکل معیشت دارند خرید چند میلیاردی مسکن پیشنهاد نمی کردید و این توهین بزرگ به مردم است
افراد نجیبی که شبها اشغالهای خوراکی اشغالدانها می خورند شما را نمی بخشند که بدون درک مردم و فقط دیدن رفاه خود و دوستان، اینگونه نظر عملی می دهید
جناب وزیر / معنی الان وقتشه یعنی شما با این قیمت و قدرت خرید مردم، نقطه عطف مینیمم قیمت رو همین جا میدونید . یعنی قراره از این بدتر بشه؟!!

اگه دقت کنید و یادتون باشه فقط در زمان دولت احمدی نژاد وقت خرید مسکن بود و پس از آن امکان نداشت.
اره راست میگه چون مسئله تعارض منافع است !!!! املاک خودش باد کرده!!!
مسئولين ولنجك به بالا نشين چه داند درد مردم مظلوم اجاره نشين را
مسئولين ولنجك به بالا نشين چه داند درد مردم مظلوم اجاره نشين را
متأسفيم که در کشوري زندگي مي کنيم که وزير مسکن آن پس از افزايش قريب به 300% قيمت مسکن پيشنهاد خريد مسکن مي دهد. ما را به خير شما اميد نيست مسئولان عزيز، لطفاً شر مرسانيد.
مردم معمولی و مستمری بگیران ، افزایش حقوق هایشان چندین سال است که از تورم انباشته کلی عقب مانده و سال به سال از سال قبل قدرت خرید مستمری بگیران ، کمتر میشود، مثلا هرسال متوسط تورم باشه چهل درصد افزایش حقوق ها پانزده درصد متوسط حساب کن، در فاصله ی مثلا بیست سال ببین چقدر قدرت خرید یک حقوق بگیر پایین آمده و بدبخت تر شده!
ولی شغل آزادی متناسب با تورم مثلا قیمت ها سه برابر بشه ، اون هم قیمت کالا یا خدماتش رو یک دفعه سه برابر میکنه ولی حقوق بگیر بدبخت یا مستمری بگیر یا بازنشسته ، مفلوک تر از گذشته !
با این حساب وقتی مسکن دو برابر شده یا مسکن مهر چند برابر شده چطور باید یک حقوق بگیر بتونه خونه دار بشه؟
با وام مسکن الان زمین اندازه ی یک سرویس بهداشتی فقط بهت میدن! بقیش از کجا باید بیاری؟ یک مستمری بگیر شریف که از اختلاس و دلالی سررشته نداره چطور باید مسکن دار بشه؟ یک جوون تا چند سال باید در حسرت مسکن دار شدن بسوزه؟
وزیر میخواد مسکن از رکود دربیاید چون خریدار نیست
ومنافع شخصی.....‌
حرفهای این وزیر بیشتر به حرفهای بنگاه معاملاتی شبیه است تا یک وزیر . حرف مفت هم در ایران مالیات ندارد
بابا اینها مثل اینکه تو هپروت زندگی میکنند ، ده درصد مردم ایران شامل دکترای عزیز ، فوتبالیستها و بچه های ژن خوب و حضرات خلاف کار و ... تو رفاه زندگی میکنند . بقیه ۹۰ درصد زیر آب هستند و در حال خفه شدن ، آخه پدر آمرزیده مزخرف ترین خونه الان یک میلیارد پولشه ، یه کارمند یا یه کارگر تا آخر عمر آب بخوره و پس انداز کنه نمیتونه یک میلیارد رو جمع کنه ، البته حق دارن اینطور حرف بزنند چون .....
والا من کاری به حرفهای ایشون ندارم لابد میدونه از این پایین تر نمیاد اما مردم خودشون مقصرن 5 سال خونه رکود بود هر کی پول داشت بهش میگفتی بخر میگفت حالا حالا همینه قیمت همین گرون شد افتادن در بدر دنبال خونه خب وقتی یه چیزی هر 5 سال بره بالا همینه مثل فنر میپرا قیمت خونه هم از 92 تا 96 ثابت بود یهو چند برابر شد مگه میشه یهو مردم 97 همه پول دسشون اومده بود ما خودمون مقصریم
والا من کاری به حرفهای ایشون ندارم لابد میدونه از این پایین تر نمیاد اما مردم خودشون مقصرن 5 سال خونه رکود بود هر کی پول داشت بهش میگفتی بخر میگفت حالا حالا همینه قیمت همین گرون شد افتادن در بدر دنبال خونه خب وقتی یه چیزی هر 5 سال بره بالا همینه مثل فنر میپرا قیمت خونه هم از 92 تا 96 ثابت بود یهو چند برابر شد مگه میشه یهو مردم 97 همه پول دسشون اومده بود ما خودمون مقصریم
والا من کاری به حرفهای ایشون ندارم لابد میدونه از این پایین تر نمیاد اما مردم خودشون مقصرن 5 سال خونه رکود بود هر کی پول داشت بهش میگفتی بخر میگفت حالا حالا همینه قیمت همین گرون شد افتادن در بدر دنبال خونه خب وقتی یه چیزی هر 5 سال بره بالا همینه مثل فنر میپرا قیمت خونه هم از 92 تا 96 ثابت بود یهو چند برابر شد مگه میشه یهو مردم 97 همه پول دسشون اومده بود ما خودمون مقصریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
داداش قبلش هم نداشتیم
براي كساني كه پول هاي باد اورده چند صد ميلياردي دارند
هميشه وقت خريد مسكن است
و براي كارگر و كارمند با فرض ثبات ماندن همين وضع هم حدود 200 سال ديگر

وزير به جيب خود نگاه كرده لابد................................
کاش سپاه و آستان قدس به داد مردم برسند از دولت که جز خرابکاری کاری بر نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
پرت نگو. اول قرص هات را بخور بعد حرف بزن.
چرا کنترلی روی قیمت گذاری ها در تهران نیست ؟؟
یه آپارتمان 15 ساله اون بالا کله ی آسمون بدون دسترسی به مکانهای تردد و بدون مرکز خرید قیمت گذاشتن متری 24 میلیون !
آخه چرا ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
هرکسی منافع خودش را میسنجد و برای خونه خودش قیمت میگذارد به نظر شما به این افزایش تورم قیمت مسکن چند باید باشد

شما عوض اینکه دولت را مقصر بدانید صاحب خانه را مقصر میدانید .


در کشور که هیچ به اینده اش اعتباری نیست بهتر از این نمیشود .
اگر واقعا در این مملکت حسابرسی از مسئولان و وزرا باشد الان باید قوه قضائیه از وزیر مسکن باید بخواهد چرا پیشنهاد می دهید الان مردم خانه بخرند درحالیکه قیمت مسکن نسبت به یکسال و نیم پیش سه برابر شده و این آقای وزیر دو ماه پیش گفته بود فعلا مردم مسکن نخرند تا قیمت ها ارزان شود این گونه اظهار نظر ها باعث بالارفتن قیمت ها و پر شدن جیب صاحبان ثروت و بدبخت شدن مردم عادی است همانطوریکه قوه قضائیه با مدیر عامل خطاکار ایران خودرو برخورد کرد باید با مسئولانی که باعث گران شدن کالاها می شوند برخورد کند
فکر کنم جناب وزیر حالشون خوب نباشه. کسی مگه میتونه خونه بخره. ما در حسرت این هستیم که پول رهن خونه جور کنیم با این قیمتهای سر به فلک کشیده. به نظرم بهتره دیگه از این حرفها نزنه
بله
صد در صد موافق که هستیم و خیلی هم مچکریم که همه چیز اینقدر ارزونه ................. یکی نیست بیاید ما را بگیره، مردیم از ارزونی و خوشی .................. کشک؟؟
منظوره وزیر محترم مسکنه نه مسکن. میگه بخورید آرو م بشید با آرامش بخوابید چون نمیتونیییید بخرید. پس فکرشم نکنید.
آقا قیمت زمین خیلی بالاست ، من هزینه ساخت دارم ، اما توی این شهر کوچک ما زمین متری ۶ تومنه ، اگه ۸۰ متر زمین داشتم یه دوبلکس می یاختم مثل آدم زندگی می کردم نه اینکه مستاجر باشم و هر روز از این خونه به اون خونه!
چرا دولت در سالهای دهه ۶۰ و ۷۰ دولت توسط زمین شهری زمین به نرخ تقریباً رایگان توزیع می کرد ولی حالا این کار رو نمیکنه؟ مگر امثال من چند سال باید کار بکنند که بتوانند ۸۰ متر زمین بخرند؟؟؟

یعنی توی این مملکت به ابن وسعت زمین قحطه که ۱۰۰ متر زمین دولتی سهم ما نیست؟ ولی وام های هزاران میلیاردی برای ازمابهترون هست؟
متاسفانه این صحبت نشان دهنده اوج فاصله وزیر با متن جامعه است به نحوی که گویا ایشون از یه سیاره ی دیگه دارن صحبت می کنن و فقط صدا و تصویرشون تو ایران پخش می شه ! ! ! ! ! ! ؟ ؟ ؟ ؟ ؟
وقتی دولت بی درد و ..........داریم نتیجه همین میشه
تا مرد سخن نگفته باشد عیبو هنرش نهفنه باشد. معلوم شد این وزیر کارامد نیست . رکود مسکن 4الی 5 سال یا بیشترطول می کشه . مردم خرید نکنند فروشنده مجبور قیمتها را پایین بیارند .
سلام آقای وزیر
فکر کنم حال شما خوب نباشد
شاید هم نیاز به یک روانشناس دارید
آقای وزیر :
من و همسرم که هردو کارمند هستیم و درآمد نسبتا خوبی داریم، یک سال نیم قبل مقداری پول در مسکن یکم گذاشتیم به امیدی اینکه از وام مسکن یکم برای خرید آپارتمان در تهران استفاده کنیم ،الان وام آماده شده ، خودم هم 300 میلیون دارم ، تو تهران با ۵۰۰ میلیون خانه ای که مناسب باشد نمی شه خرید اگر سال 96 با وام اوراق 500 میلیون خونه می خریدم ، به نفع اینجانب بود و همان اپارتمان ۵۰۰ میلبونی الان.1.300.000.000 میلیون تومان هست ، البته با درآمد شما یکی و دو میلیارد مبلغی نمی شه
شاید با درآمد خودتون گفتید بهترین فرصت برای خریده !!!!
آقای وزیر اگر شما می خواهید مشکل گرانی را حل بکنید کار سختی نیست کافیه از خونه دومی و سومی ... مالیات سنگین بگیرید و راه حل های دیگه ... که خود شما بهتر در جریان هستید.
آقای وزیر بهتر هست ساکت باشید و حرفی نزنید تا قیمتها خودش پایین بیاید و شما هم آرام باشید و استراحت بکنید و نیاز نیست تو این مسائل دخالت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
خب همینجوری که نمیشه مالیات گرفت ما خونمون سه طبقه هست و شخصیه و سندشو تفکیک کردیم الان یعنی ما سه تا خونه داریم و باید مالیات بدیم؟ جمع سه طبقه ما صد متر میشه منطقیه مالیات بدم مالیات رو باید از کسی بگیرن که دلاله و ده ها خونه خالی گذاشته و زمین خریده نساخته که باهاش موقع مناسب کاسبی کنه
گرانی و تورم = پایین آمدن قدرت خرید مردم

*
پایین آمدن قدرت خرید مردم = رکود در بازار مسکن، خودرو و . . .

*

رکود در بازار مسکن، خودرو و . . . = ورشکستگی اقتصادی

*
پس اگر با همین فرمون جلو بریم ورشکستگی اقتصادی قطعی خواهد بود مگر اینکه چاره ای برای کاهش قیمت ها و یا افزایش قدرت معیشتی مردم شود.

این گرانی غیر منطقی با گرانی و تورم سال های پیش بسیار متفاوت است و عواقب سنگینی خواهد داشت
سلام وخسته نباشید خسه نباشید،متاسفانه فقط این را می توان گفت که بیشتر وزراء و نمایدگان مجلس و مسئولین دولتی از حال وروز مردم بیخبرند،زیرا بیشتر منازل این بزرگواران ،در بالای شهر تهران هست و با آن حقوقهای بالایی که میگیرند و دیگر همه از آن مطلع هستند و وقتی این زندگی اشرافی خود و پیرامون اطراف را می بینند باید هم به راحتی بگویند بروید خانه بخرید والان که بیشترین قیمت بی حساب و کتاب را در بازار مسکن به یمن بی نظارتی و سوء مدیریت دولت محترم شاهد می باشیم.
فقط کافیه یه سری به بنگاه ها و دیوار بزنید.کدوم کاهش قیمت ؟
وزیر اسبق چه کرد برای مسکن فقط گفت مسکن مهر بده . بساز و بفروش بود . ایشان چه کرده تا حالا . قیمت که سقف . قدرت خرید که پنچره . برنامه دولت تعطیل . این میگه بخرید بساز و بفروشها لنگ نمونند . پس بساز و بفروش
بیچاره مردم با این بنده خدا
پول بده تا بخریم
البته اولش باید کار بدی چون بیکاریم
آخه چرا خودتون یه خبرهایی میزارید که باعث بشه مردم بهتون اهانت کنن. با این وضعیت فقط میلیلاردرها میتونن خونه بخرن اونهایی که پول ندارن که وضعیتشون بدتر میشه.
با سلام قیمتها آنقدر بالا است که حداقل تا چهار سال به توصیه اول وزیر باید پایبند بود نه نظر دوم جناب وزیر
سلام خدمت همه دوستان
بدون هیچ مقدمه ای میرم سر اصل موضوع
واقعا این مردم تا کی این مردم باید چوب مسئولین باتدبیر، بالیاقت، باسواد و... رو باید تحمل کنند که این مسئول محترم هنوز متوجه نیست که به عنوان وزیر این مملکت هر صحبتی که میفرمایند برای این مردم بینوا تبعات دارد. سیر نزولی در قیمت مسکن در حال انجام بود و چه خریدار و چه فروشنده رضایت به حضور برای انجام معامله داشتند اما نطق این عزیر دل برادر نه تنها کمی نکرد بلکه مجددا سیر نزولی متوقف و حتی مجددا رو بالا از سوی فروشنده ها رفت.
بخدا اگر این دوستان کاری نکنن و چیزی نگن هیچ کس نیست بگه اینا....
مردم در نان شب خود مانده اند برند مسکن بخرند؟!!!اگر مردم داشتند که مسکن وارد رکود نمی شد دانشمند!!!! خدایا خودت ما را نجات بده
آقای وزیر :
میشه یک تمرین جدول ضرب داشته باشیم؟ البته استفاده از ماشین حساب هم آزاد است!
2x12=24
24/12=2
ضرب اول کل حقوق یک کارمند در طی یک سال و تقسیم مقدار متر مربع آپارتمان 20 سال ساختی است که در مناطق جنوبی شهر میتواند تهیه کند اگر تمامش! پس انداز شود سالی 2 متر!
حالا اگر 30تمام درآمد کار را پس انداز کند و شما معجزه کنید و تورم به صفر برسد چند سال طول خواهد کشید تا یک آپارتمان 40 متر مربعی نهیه کند؟
سوال دوم : با گوشت کیلویی 100 هزار تومان به بالا، یک بسته چایی 60 هزار تومان، یک کیلو برنج 25 هزار تومان میتوانی راهی پیدا کنی که حقوق کارمند مذکور بدون پرداخت اجاره جوابگوی نیاز یک خانواده 2 نفره باشد؟ چه برسد به پس انداز؟
سوال سوم: احتمالا پیشنهاد این که الان وقت خرید است نتیجه قبل از شروع رسمی جلسه هییت دولت نبوده و با جمع وزرا به این جمع بندی نرسیده اید که الان سرمایه هاتونو به سمت بازار مسکن بکشانید؟ اخوی ،کاربرد این نتیجه برای هییت دولت و مجلس است نه عموم مردم.
خوب لابد ایشون به جیب خودشون نگاه کردن که میتونن خونه بخرن . منم حقوقم نجومی بود تو اوج گرونی میخریدیم چرا بزرام واسه الان
خیر موافق نیستم
چرا مسئولین این کشور از حال مردم اینقدر بی خبرن؟
احتمالاً ایشان منظورشان حقوق بگیران خودی بوده نه ما کارمندان
دوستان میشه اینجوریم فکر کرد وزیر چرا به شدت مخالف مالیات بر عایدی مسکنه؟ چرا میگه الان که تو اوجه بخرید؟ والا من هرچی فکر میکنم این وزیر خودش ی 1000 واحدی داره که رو دستش مونده میخواد تو اوج بفروشه
بخدا انسان با وجود چنین وزرایی که درک در ستی از اوضاع اقتصادی ندارند احساس شرم می کند قیمت ها بدلیل رانت و دلالی و غیر ه که دولت هم بی تقصیر نیست چهار برابر شده و قیمت مسکن که متری پنج میلیون تومان بود حدود بیست میلیون تومان شده حالا نه بدلیل عملکرد دولت بلکه بدلیل ناتوانی مردم رکود حاکم شده و قیمت ها حدود نیم میلیون تومان کاهشی شده فرمان می دهند الان زمان خرید خانه است تا دلالان باز هم اوج بگیرند و قیمت ها را افزایش دهند به این تفکرات باید فقط و فقط خون گریست فقط همین چون امیدی نیست
ایرانیها عاشق اظهار نظرهای آبکی هستند و در همه امور خودشان را علامه دهر می دانند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
شما که بلدین درافشانی کنید یاد بگیریم
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
یعنی وزرا که از کره مریخ نیامده اند ؛ هموطن
خودمان هستند با همین خصوصیاتی که گفتم
خیر!
قیمت مسکن نوز تخلیلی است و باید یا سقوط آزاد واقعی شود. اگر قیمت مسکن به قبل آذر 96 برگردد، گران محسوب میشود و هنوز کسی با آن قیمتها نمی تواند خانه بخرد. برای خرید باید قیمتها به کمتر از قیمتهای سال 86 برسد تا خریدار رغبت کند وارد بازار شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
جناب متذکر خیلی دلخوشید شما
چی ارزون شده که ملک هم ارزون بشه و برسه به قیمتهای سال 86 برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
افرین دقیقا همینطوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
18:39!
کسی نگفته مسکن باید ارزان شود بلکه باید به قیمت واقعی فروخته شود! که شاید بیش از 80% پائین تر از قیمتهای تخیلی باشه
تو دوست داری اسنمشو ارزونی بزاری بزار ولی ارزونی یعنی از قیمت واقعی هم کمتر باشه شاید مجبور بشید ارزون هم بفروشید!
با هوش.قیمت مسکن بنسبت به پارسال حدود 2 برابر شده والان حدود%5کاهش داشته است .اختلاف %95 را از کجا تامین باید کرد؟اینقدر خنده دار حرف نزنید نمک به زخم مردم نپاشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
دو برابر؟ نکنه داری به وزیز ارفاق میدی. برو خودتو اپدیت کن اگر کمتر از سه برابر بود یه خونه جایزه تو
قیمت واقعی مسکن حداکثر متری 50 هزار تومانه! هر وقت رسید به این قیمت وزیر خبر بده تا برن بخرن!
وجدانم راحته که به روحانی رای ندادم اما بی نهایت از این دولت بی خیال با این مصاحبه های نسنجیده وجدانم درد میگیرد. اگر به فکر قشر متوسط و زیر متوسط بودید حداقل احتکار کنندگان مسکن را شناسایی و برخورد میکردید.اگر بقالی سر کوچه یه وانت روغن جمعا به مبلغ 10میلیون تومان داشته باشه محتکره اما کسی که در نزدیکی مترو فرهنگسرا(جشنواره)نزدیک 6 سال است 98 واحد آپارتمان را احتکار کرده و هیچکدام را نفروخته هیچ کس با او کاری ندارد.با یک حساب سرانگشتی سرمایه ی حدود 250میلیاردی ایشان 1000 میلیارد تومان شد.یعنی 1000 میلیارد تومان احتکار!!!متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
واقعا جای تاسفه به این تدبیر و امید
الان باید صاحبان املاک اضافی و سازندگان ضررهای هنگفت بدهند باید طمعکاری! تا قیمتها به اندازه ارزش ملک شود. زمان خرید آنموقع است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
طمعکار شما بودید که پولها رو با سود 28 درصد گذاشته بودید سپرده بانکها...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
18:37!
کدوم بانک سود 28% میداد؟! اگه اینجوری بود تو هم میذاشتی و سود می گرفتی طمعکار! نه اینکه قیمت خونه رو الکی 5 برابر کنید به طمع اینکه سود باد آورده نصیبتون بشه ولی بجاش ضررهای پی در پی نصیبتون داره میشه! اگه دست از طمع برندارید بیشتر هم ضرر خواهید کرد! اگه تونستی با قیمت توهمی ملکتو بفروشی جایزه داری که صد سال سیاه دیگه هم نمی تونی بفروشی!
اصلا ایشان را نمیشناسم و هیچی هم نشنیدم و قصد تهمت هم ندارم و صرفا به قوه قضاییه پیشنهاد میدهم به دارایی این وزیر و فرزندان و اقوامشون که احیانا در کار مسکن هستند یا خیر رسیدگی شود چون پیشنهاد دادن وزیر مسکن کشور به مردم برای خرید مسکن با قیمت فعلی کمی آدم را به فکر می اندازد و فوق العاده عجیب است و اصلا به نفع کشور و مردم نیست و معلوم است که به نفع یک عده معدود است .... و باز به عنوان یک شخص مذهبی اعلام میکنم اصلا هیچ چیزی در خصوص ایشان نه میدانم نه شنیده ام و تهمت هم نمیزنم و فقط درخواست بررسی اطلاعاتی در خصوص ایشان دارم و خیلی هم مهم است.

جناب وزیر راستی آن سامانه املاک چه شد ؟؟؟؟ هنوز راه اندازی نشد؟؟!!!!
راستی چرا تعیین میزان اجاره بها و الزامقانونی به اعمال آن کار درستی نیست ؟؟!!!!!! در کشورهای پیشرو این کار شده و جواب داده ولی برای ایران درست نیست؟ حکم حکومتی ارجح نیست؟؟؟

نمیدونم چه بگویم
زمان خرید زمانی است که سودجوئی تمام و ملک به ارزشش قیمت داده بشه
باز خدا را شکر که مسکن مالیدنی نیست و الا آقای وزیر توصیه می کرد "خودت بمال"

وافعا جای گریه داره ....
حل مسعله مسکن شاید هیچ وقت.. عزم فرا ملی میخواد خارج از وزراتخانه هست..
بنام خدا
باسلام
با پول رهن خانه ۶۰متری در تهران می توان در استانبول خانه خربد
این دولت هیج اقدام زیرساختی نکرد. ۸سال گذشت. دوره های گدشته مسکن مهر و احاره بشرط تملیک و انبوه سازی انجام شده بود. در تاریخ و پیشگاه ملت باید پاسخگو باشید حق الناس جیزی نیست که جواب داشته باشه. سرمایه ریالی مردم ایران را به یک چهارم تبدیل کرده اید. می گویید وقت خرید خانه است
در این شرایط کسانی که حقوق‌بگیرند و می‌خواهند منزلی تهیه کنند، می‌توانند خانه بخرند.
جوک میگی بابا خصوصا تو این شرایط؟
جالبه که این خبر اینهمه بازتاب داره لازم دونستم یک مورد هم به همون اقایان مسئول که خودشونو سیاستموار و با سواد و صاحب منصب مثل وزراتخانه می دونند یادآور باشم. هر چند یادآوریش تلخ و گزنده است. قرار بود که مسکن مهر پاشنه اشیل مهار قیمت ها و جهش قیمت ها در سال 90 تا 93 باشه گفتند که زمین رو ما دولت می دیم و هزینه ساخت متری 300 هزار تومان تا اقشار کم درآمد صاحب خونه بشن فرغ از اینکه زمان ریاست جمهوری احمی نژاد بود و الان زمان روحانی هستیم. ولی قرار بود زمین های مسکن مهر 99 ساله باشه. چی شد تو دولت روحانی که خرید و فروش مسکن مهر که قرارداهای 3 جانبه استیجاری 99 ساله بود آقایان وزیر قبلی آخوندی تصمیم گرفتند خرید و فروش مسکن مهری که همه می دونند چجوری بی کیفیت ساخته شده اند و در مکان های پرت واقع شدند یکدفعه قیمت هاش سربه فلک کشیده تو همین پردیس که از شهرهای اطرف 30 کیلومتری تهران اسه الان مسکن مهر 350 تا 400 خرید و فروش می شه! آخه چرا؟ آقای وزیر چرا جلوی خرید و فروش مسکن مهر رو نگرفتیتد و قانون رو نقض کردید و خریدر و فروش مسکن های مهر که 99 ساله بوندند و قرار بود قیمت زیمن ضفر باشد تا قیمت تمام شده مسکن مهر هم پایین تمام شود هم اینکه قیمت اون مسکن های مهر جولی افزایش بی رویه مسکن های عادی رو بگیره. واقعا یعنی یک کارشناس و تحصیلکرده نیست تو ایران چرا آقایون همه ما می ونیم پشت پرده این کارها و دستورالعمل ها چیه! یکی بیاد بگه چرا زمین های مسکن مهر 99 ساله رو دوباره دارن به مردم بدبخت که پول نداشتند می فروشن؟ چرا مگه نقض قانون نیست؟ یکی بیاد بگه پشت پرده چه خبره؟ یکی بیاد بگه چرا و چه کسانی این اجازه رو دادن که مسکن مهرهایی که خیلی از مردم بیچاره به خاطر افزایش بی رویه اون که قرار بود زیر 30 میلیون تمام بشه و از چنگ محرومین در آوردن و الان هم دادن به مشاورین املاک تا بازارگرمی کنند و به هر قیمت گزافی بفروشند 300 میلیون 400 میلیون مسکن مهر؟ آخه کجارفته انصاف آقای وزیر؟ یا حافظه تاریخی ندارین یا خودتون رو زدین به اون راه یا ما مردم رو احمق فرض کردین؟ مسکن مهر هایی که دستتون باد کرده رو حالا که با بازارگرمی و دلال بازی همون مشاوران املاکی که همه می دون کیا هستن از از کجا مجوز گرفتن را دوبار می خواین با طرح مسکن ملی به خورد ما مردم بدین؟ راستی مسکن اجتماعی اخوندی رو که ما ندیدیم و به عمر وزارتخانه ایشان قد نداد!شما جناب دکتر اسلامی بفرمایید؟ این مسکن های طرح ملی چقدر واسه ما بیچاره ها آب می خوره؟ آیا این خبر تلویزوین که دیشب از صداسیما برای ما بدبخت بیچاره ها پخش شد که امیدوار باشیم با ثبت نام در طرح مسکن ملی صابخانه می شیم نکنه دچار سرنوشت مسکن مهر بشه؟ و تو دولت بعدی دستمون رو هم نگیره؟ لااقل قیمت تمام شده رو اعلام کنین. لااقل بگین مکان این مسکن های که می خوایید بسازید همون جای مسکن مهر که قبلن ها می گفتید طرح احمقانه ای است نیست؟! یکی بیاد این سوالات ما بیچاره ها رو جواب بده
مي شود از صحبت هاي آقاي وزير برداشت هاي مختلفي كرد 1- ايشان با مقياس پول تو جيبي، ثروت و درامد خودشون گفتند 2- خونه خالي زياد دارند و نگران افت بيتشر هستند 3- يقين دارند كه ديگه قيمت ملك پائين نمياد 4- بساز بفروش ها و بنگاهها ها بهش فشار اوردند.5- ساخت و ساز رونق پيدا كنه
این مشکلات قیمتی و بهم ریختگی قیمت ها که به هم وابسته هم هستند فقط یک جواب مشخص دارد :
عده ای در داخل از این بهم ریختگی نفع می برند ( کاسبان تحریم ) و الان موقع کار این عده است ولی مسولان نباید کنار بایستند و فقط نظاره گر باشند چون مردم مسولان را متهم خواهند دانست !!
لازمه بدونید که تقاضای کاذب باعث رشد حبابی قیمت ها میشه که بهش میگن قیمتهای کاذب
لازمه بدونید که در اقتصاد وقتی مردم انتظارات تورمی دارند و وقتی مدیریت اقتصاد ضعیف هست به دلیل ترس از آینده تقاضایی جهت حفظ ارزش پول شکل میگیره که هر چی بیشتر میشه خودش مثل یک دور باطل به تورم کمک میکنه و در نتیجه قیمتهای فضایی شکل می گیره که ناشی از تعادل واقعی عرضه و تقاضا نیست و بهش میگن حباب قیمتی مثل قیمت این روزهای سکه طلا که از ارزش ذاتی آن حتی با نرخ دلار غیر واقعی هم بالاتره
ثانیا محض اطلاع شما عرض میکنم که طبق آخرین آمار در ابتدای انقلاب تقاضای مصرفی و واقعی مسکن نسبت به تقاضاهای سودجویانه و دلالی 67 به 33 درصد بود اما امروزه بر عکس شده و 67 درصد تقاضایی که شما از آن دم میزنید در بازار مسکن ایران برای سود و سوداگری هست و فقط یک سوم تقاضاها برای مصرف و نیاز واقعی هست.
اگر من مدیر عرضه داشتم و می توانستم تقاضاهای قلابی و غیر واقعی را از بازار مسکن خارج کنم و به سمت تولید ببرم اون وقت هم تورم مسکن کم میشد و هم تولید و اشتغال مولد بالا میرفت و این دقیقا همان چیزی هست که فرق ما با کشورهای توسعه یافته ای نظیر اسکاندیناوی و کانادا و ... هست که با ابزار مالیات و سیستم اطلاعاتی قوی از ورود دلال و سفته باز به بازار مسکن و ایجاد تقاضای کاذب به قول شما جلوگیری میکند و نمیگذارد یک کالای اساسی مثل مسکن دستخوش سودجویی یک عده از خدا بی خبر بشود
قیمت مسکن واقعا غیر واقعی و بسیار بالا هست
با پول رهن خانه متوسط در تهران می توان در کشورهای امارات و ترکیه خانه خربد
از دوستان بدون مسکن میخواهم که صادقانه کلاهتان را قاضی کنید .

اگر دو اتوموبیل داشته باشید و قیمت آنها در بازار دو برابر شود آیا وقتی بخواهید یکی از آنها را بفروشید آنرا به قیمت قبل از افزایش خواهید فروخت ؟

اگر به عدم امکان پس انداز برای قشر متوسط جامعه برای خرید کالای سرمایه ای مسکن اشاره می شود باید گوشه چشمی هم به مشکل اصلی داشته باشیم که فراهم شدن موجباتی در سطح جامعه است که برخلاف رویه و توصیه های دین ما باعث تسلط روحیه سودا گری و درکنار آن افزایش تشریفات و لوکس گرایی برای قشر متوسط جامعه شده .

بقالی سر خیابان ما که پدرش با موتور گازی به خانه رفت و آمد می کرد میخواهد تویوتا کمری داشته باشد .

مستاجر خانه من که برای چند صد تومان تخفیف گرفتن اجاره مغز مرا منفجر کرد ماشین ژاپنی پانصد میلیون تومانی سوار می شود و اثاثیه خانه اش بیشتر از سیصد میلیون می ارزد و هر شب رستوران غذا می خورد و سفر خارج و شمال او براه است . حتما این جناب به بنده رشک می برد که سرمایه یک عمر زحمتم را اجاره کرده و بایستی ماهی دو و نیم میلیون اجاره بدهد !!!!!

همسر کدامیک از شما لباسهای پاره شده شما یا بچه ها را رفو و وصله می کند ؟

شب ها سری به رستوران ها و بازار ها بزنید . ببینید چه غوغایی است .

سیستم مدیریتی فشل ، فاسد ، بی دانش و بی تخصصی که صرفا با فاجعه رفیق بازی و تایید روسای بالا دستی شکل گرفته موجب بقیه مشکلات است . تاریخ ما هیچوقت این ضایعه را فراموش نخواهد کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
همین تفکراتت باعث شده که در خیلی از موارد دیگه ضرر کنی!
هر کالایی یک ارزشی داره که اگه بالتر از اون قیمت گذاری بشه یعنی سودجوئی!
تفکری که داری یعنی هرج و مرج در قیمت تمامی کالاها! الان فقط مسکن نیست الکی قیمتش چندین برابر رفته بالا بلکه همانطور که خودت هم گفتی ماشین و یا خیلی چیزهای دیگه الکی گرون شدن که همه باید توانشو بدن منجمله خودت که کار غلطیه تو فکر می کنی با گرونی نجومی اجاره بها سود بدست میاری ولی نمی دونی که اون سود رو برای گوشت و... می دی می ره و چیزی برات نمی مونه البته اگر به اون قیمت نجومی که خونتو گذاشتی برای اجاره اجاره کنن که مطمئناً اجاره نمی کنن و فقط ضرر می کنی!
یه کمی فکر کنی به نتایج خیلی بهتری می رسی!
قبول ندارم
واقعا جوونهای بیچاره چطور میخوان خونه دار بشن؟؟؟
نه خیر داره پرت میگه. با حقوق دو میلیونی چطور میشه خونه حداقل 100میلیونی آنهم برای یک خانواده 4نفری خرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کاملا موافقم ،اما از کجا پولش را بیارم بخرم
بله موافقم
آخه پولام دارن تو حساب قل قل میخورن ... میخوام خرجشون کنم ... والا
سلام

اگر ایران کشور اسلامی است لطفا به مطلبی که عرض میکنم دقت کنید تا متوجه شوید افزایش قیمت مسکن که از تهران شروع شده از قبل برنامه ریزی شده بود.
در حال حضار در منطقه 22 و غرب تهران و شهرکهای حاشیه بزرگراه بابایی و محلاتی برجهای در دست ساخت است که متعلق به ارگانهای دولی و نظامی می باشد که بعضا در مرحله نازک کاری و تحویل و فروش می باشند.و این برجهای تعاونی تا سال گذشته حداکثر تا مبلغ 8میلیون تومان خریدو فروش میشد ولی به یکباره با قیمتهای نجومی به فروش می رسد سوال شرعی ایا وقتی یک ارگان دولتی و نظامی ملکی که مراحل ساخت ان پایان یافته و اماده تحویل است چگونه به قیمت 22 میلیون تومان می فروشد ایا هزینه اضافه بابت ساخت پرداخت کرده ؟
خیر به نظر من افزایش قیمت ملک دسیسه برخی ارگانها بود
۹۰درصد افزایش هرساله قیمت مسکن مربوط به مسئولین خدمتگزاران ونوکران این مردم است اوف برمجلسی که با فروش زمینهای منابع طبیعی ملی اطراف شهر های بزرگ به شخص موافقت میکنه کرده اگه این زمینها ارث پدریشون بود به همین قیمت میفروختن تغییر کار بری زمینهای کشاورزی اگر به نفع دولت مردان باشه انجام میشه چرا از امارات کویت کشورهای کوچک که منابع زمینی طبیعی کم دارند درمورد ساخت ساز الگو برداری نمیکنند .؟؟؟؟؟؟؟؟
موافقیم. اما پولمان نمیرسد. باید به فکر یک کانکس باشیم.
من برایتان‌فایل فرستادم
با عنوان بزرگترین حفره اقتصادی در کشور
مطالعه کردید؟
برای جناب وزیر هم فرستادم
راه همان است که گفتم
والسلام
آذر ماه به بعد وقت خوبی هستش. الان زوده
ببخشید! با کدوم پول؟؟؟
بابا عزیزان من چتوونه؟ اقای وزیر منظورشون حقوق بگیر از نوع خودشون هست..
تنها هنر وزیر مسکن همینه که بگه الان زمان خرید هست یا نه. اینا پسر 6 ساله من هم بلده... باید پرسید واسه کنترل و نظارت به بازار پر آشوب چه کردی ؟
اتفاقاً بهترین زمان برای خرید خانه همین الآن است! هر شخص بدون وام مسکن، حداقل پنج تا آپارتمان بزرگ میتونه بخره. الآن وقت عجله کردنه.
آیا با پیشنهاد وزیر مسکن که الآن وقت خرید مسکن است، موافقید؟ بعععععله! تشویییییق...
شهاب سنگ، شهاب سنگ کجایی آخه که ما رو از دست اینها نجات بدی
با سلام متاسفم برای دولتمردان فرق نمیکنه اصول گرا و اصلاح طلب و .... با چه پولی یکنفر با ماهی سه میلیون تومان چند سال کار کنه تا یک خونه یک میلیاردی تهیه کنه
خجالت بکشید، یا حقوق کارمندی و کارگری میشه خونه خرید،با این قیمتا خونه هم نمیشه اجاره کرد...وای به دلالان و هر کسی که قیمت خونه رو اینجوری بالا برد...همه جای دنیا قیمت خونه طوری هست که کارمندان خیلی راحت میتونند با وام صاحب خونه بشن....هر وقت مثل اونا وامهای دراز مدت دادید بگیر برید خپنه بخرید....فعلا فقط یک زلزله میتونه دلالهای تهران رو به خاک سیاه بنشونه
دولت خدمات خود از جمله برق، آب، گاز و مصالح را گران کرده. چگونه انتظار دارد مالکان مسکن قیمت مال خودشان را کاهش بدهند؟ دولت اول لطف کند خدماتی را که ارائه می کند، ارزان و قیمت خودرو و دلار را هم پایین بیاورد آنموقع می بینید که قیمت مسکن هم بر می گردد به سال ۹۶ این معادله سختی نیست منتها دولت می خواهد بدون اینکه خودش قدمی بردارد، از دیگران مایه بگذارد..
ایکاش از این آقای وزیر می پرسیدید دلیل این فرمایش چیست؟
آیا به نظر ایشون مردم قدرت خرید مسکن را دارند؟
آیا قرار مسکن مجددا" رشد داشته باشه و یه روند صعودی را شروع کنه ؟
آخه باید یه دلیلی این فرمایش ایشون داشته باشه دیگه ؟
با وام مسكن فعلي كه متناسب با افزايش قيمت ها رشد نكرده فقط 5 متر خونه ميشه خريد كه فكر كنم براي خانه آخرت بشه استفاده كرد.
وزیر جان در هئیت دولت نشستی و از بغل دستی حود خبر نداری مردم دیروز برای سبد خرید سه میلیون در ماه هزینه می کردند الان ده میلیون در ماه هم هزینه سبد خرید همان خوراک و پوشاک مردم پوشش نمی دهد . جنابعالی فقط قیمت سیب زمینی را مقایسه کند!!! به نظر من آقای وزیر برای دولت منزل خودشان خرید نمی کنند . ماه محرم است و مسئولین محترم به خاطر امام حسین (ع) دریافتی واقعی از بخش دولتی و بخش های خصوصی و جلسات هئیت مدیره و .... خود را به مردم بگویند . آقایان شما برای آقازاده های خودتان مسکن بخرید ما و فرزندان ما هم حتما خدای دارند. یا امام حسین (ع) یا سید شهدا
صاحبان سرمایه بودند که پولهای سر گردان رو وارد مسکن کردند در زمان تورم که قیمت مسکن هم همانند دیگر کالاها بالا رفت...صاحبان سرمایه تو بازار نزولی سرمایه گزاری نمی کنند افراد معمولی هم که با این قیمتها خواب خانه دار شدن را ببینند ...آقای.وزیر اگر شما میخواهید بلوای جدید درست کنید ازین نظرات غیر کارشناسی بدهید ...دست از سر این مردم بی گناه بردارین لطفا...
وقتی سازنده کلنگی را باید با قیمت سه برابر یا حتی بیشتر از قبل گرونی ها بخره هزینه جواز و عوارض دو برابر بیشتر شده و قیمت مصالح و دستمزد دو برابر انتظار ارزونتر شدن نداشته باشید با سنگ اندازی شهرداری در روند ساخت و هزار بدبختی دیگه مسکن ارزون بشه البته اینم ذکر کنم همین کلنگی هم که سازنده میخره از همین مردم عادی به قیمت سه برابر میخره بیخود یقه سازنده رو هم نگیرید تمام مشکلات از بی ارزش شدن پول مملکت
آقایان حرف زدن بلد نیستید حرف نزدن رو که بلدید .
وام مسکن یکم ما که شش ماه پیش موعد پرداختش بود دیگه کفاف خرید مسکن را نداد. عملا سپرده گذاریمون دود شد رفت هوا. حالا وقت خونه باشه یا نباشه. با این قیمتها ما که توان خرید یه آپارتمان کوچیک هم نداریم . جناب وزیر فکر کنم یا از قیمتها بی خبره یا از حقوقها
شاید برای کسانی دیکر که سرمایه های زیاد دارند صحبت کردند حتما یه گرا به همونا دادند وزیر مردمی
چیزی که باعث بهم خوردن عرضه و تقاضا در مسکن است خانه های خالی است و فقط از راه مالیات های سنگین است که میتوان از خالی ماندن خانه ها جلوگیری کرد ولی دولت حاضر به انجام این کار نیست و این مصیبت افزایش های نجومی مسکن را برای خانواده ها و مردم ایجاد کرده و مجلس هم کاری جز تماشا کردن این وضعیت را ندارد
واقعا همین سخن عدم صلاحیتش رو برا وزارت اثبات می کنه
ما ملت دیگه هیچکدوم از افاضات مسوولین را جدی نمی گیریم چه برسه به اینکه موافق باشیم یا مخالف چون این مسوولین از جنس ما نیستند و دردهای مارا نمی فهمن .. والسلام
قیمت مسکن ارزان ترین جای تهران بدون پارکینگ و انباری و اسانسور و امکانات رفاهی و متراژ زیر 50 متر الان چهارصد تا پانصد میلیون تومان هست وام مسکن که هشتاد میلیون تومنه میمونه چهارصد و بیست میلیون تومن که با حقوق ماهی یک میلیون و هشتصد هزار تومن اگر ماهی یک میلیونش را پس انداز کنیم میشه چهار صد و بیست ماه پس انداز یعنی باید بدون هیچ تورمی سی و پنج سال پس انداز کنیم و بعد از سی و پنج سال وام هم بگیریم و توی این مدت قیمت ها همین قیمت بمونه تا بتونیم ارزان ترین و بی کیفیت ترین و بی امکانات ترین آپارتمان را در تهران بخریم حال اگر بخواهیم حاشیه نشین شویم وضع فرق میکنه اندکی و با صد و پنجاه میلیون میشه خونه رو خرید که با احتساب همین وام هشتاد میلیونی فقط هفتاد میلیون تومانش میمونه که باز با پس انداز ماهی یک میلیونی هفتاد ماهه یا بهتره بگم شش ساله بدون تورم میشه رفت حاشیه های دو افتاده و آپارتمان را خرید . حالا این وسط یکی پیدا کنه پرتغال فروش را که چطوری وزیر فرمودن الان وقتشه بخرید. ایا وام ها را افزایش دادن؟ آیا قیمت ها منطقی شده؟ آیا درآمد مردم بیشتر شده؟ ایا اینجا سوئیس هست؟ همین امروز قیمتها رو نگاه کردم سعادت آباد متری 31 امیر آباد متری 22 پارک شهر متری 9 میلیون بود
نظر خود را تغییر نداده است . دو ماه قبل دستور داده بودند که آنطور صحبت کند و الان اینگونه بگوید. متاسفانه در اینجا همه همه کاره و همه هیچکاره هستند. درست مانند موقعی که گوشت از هر نوعش کم است و دائم در رادیو و تلویزیون میگویند خوردن گوشت مضر است و فلان بیماریها را با خود می آورد و زمانی که بازار اشباع میشود از در و دیوار خبر می رسد تا میتوانید گوشت مصرف کنید.
یکی بگه چطور میشه بدون پول و در فقر مطلق از این کشور برای ابد گریخت.
واقعا حرفهای بی ربط و بی درد آقایان انسان را دیوانه می کند.
احتمالا ملکهای خودی ها آماده فروش شده سال قبل که گقتن وقت خرید نیست تو مرحله سفت کاری بوده
هههههههههه شاد شدیم
از این وزیر مسکن هم که کلی ازشان تعریف می شد ، نا امید شدم
سکوت می کردند ، سنگین تر بودن
ژست ریاستیشون حرف نداره
حرف آقای وزیر حجت بود یعنی اینکه قیمت ملک و املاک همینه و پایین تر نمیاد و دوستان بهترین فرضت برای خرید را دارند
مسلماباتورم همه چیزگران میشودوهرچه زودتر بخرندسودبرده اندیعنی ارزانترخریده اندامروزه اگرکسی پولش رابدهدکودگوسفندی بخردبهترازآنست که دربانک بگذاردوبخیال خودش سودیعنی نزول بگیردچه رسدمسکن که نیازدائمی انسان است حالاوزیرمحترم صادقانه گفته بنفع شماست امروزبخریدتافردا،آیاکسی هست که باورنکند؟مادوست داریم گولمان بزنندوحرفهای فریبندهرچنددروغ بمابگوینداین تربیت مان شده وباعث عقب ماندگی دائمی خودمانراگول نزنیم وفریب ندهیم
ممنون از سایت تابناک چقدر مردم از بابت مسکن رنجیده هستن انشاله که همه صاحبخانه شوند
آقاعابدین چیزی که مبفرمائیددرمناطق پرت ترکیه است شماگرانی مسکن رادراستانبول وآنکاراباتهران مقایسه کنیدآنوقت میفهمیدکه ملک درایران بامقایسه بامشابهاتش بسیارارزانتراست فقط فرق ماباآنهاآنستکه درآنجابانکهاپول برای خریدمسکن بابهره کم وبازپرداخت طولانی میدهندولی دراینجابانکهانزول میدهندوکارشان ربااست فرق بسیارکوچکی که بین ماوآنهاست وباعث بدبختی وبیکاری اکثریت جامعه ماشده.
ایشون حتما با جیب خودشون میسنجن، تو شهر ما آپارتمان شده متری پنج میلیون و پانصد، با درامد کارمندی 3 میلیون ماهانه که هیچیش رو هم نمیشه پس انداز کرد چطور خونه بخرم؟
ای آقا وزیر به جرم عدم آگاهی از مسولیت خود. ووضعیت جامعه وتشویش افکار. عمومی. باید برکنار شود
سلام
واقعیت را گفته اند اگر نخرید احتمال زیاد ممکن است مصالحه افزایش قیمت داشته باشد و قیمت ها باز هم 20 الی 50 درصد افزایش داشته باشد لذا اگر کسی توان خرید دارد تا قبل از سال 1399 اقدام کند.
من با 20 سال سابقه کارمندی 43 میلیون پس اندازم است خیلی هم دلم می خواهد خانه بخرم کجا و چطور بخرم اقای وزیر
مشکل اصلی همین وزیر وزرا هستن ...اون یکی که ژن برتره و این یکی میگه الان بهترین وقت خرید خانه ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! آقای وزیر محترم بیام خدمتت با هم بریم دو تا بنگاه املاک سر بزنیم برام خونه بخری ؟؟؟؟ برادر من سیصد درصد رشد میکنه ده درصد پایین میاد میگید ارزون شده !!!!! چی فرض کردی مردم را ؟؟؟؟
به نظرم منظورشون این بود که وضع مسئولین کشور بهتر از وضع مسئولین اروپا هستش.
منظور ایشون آحاد مردم نبود که شما از خودتون گرفتید منظور وزیر محترم همون چند درصد محدود از مردمی بود که دستشون به دهنشون با کیسه های زر حاصل از رانت میرسه
درست میگم؟
من که هیات علمی دانشگاه دولتی هستم بعد شش سال قدرت خرید مسکن ندارم چه رسد به سایر اقشار زحمتکش که در نیازمندیهای غذایی خود ماندند! آقای وزیر حالتون خوبه؟!
مبارک آقای وزیر ، شما حتما خریدید . عالیسه
[جناب وزیر به گمانم خواستن مزاح کنن یا شاید خبر ندارن که ملت خیلیاشون زیر خط فقرن از همون حقوق بگیراش الان خونه نمیشه اجاره کرد چه برسه به اینکه خرید.و متاسفم که از حال جامعه تون بی خبرید
سلام بنده ۵۵ سال سابقه معاملات املاک دارم ودراین مدت ندیده ام یک ریال قیمت مسکن پایین بیاید اگرفردیا افرادی به خاطر پول لازم بودن ملک خود را زیرقیمت بفروشند این یک اصل نیت یک استثنا است اصل این است که بعداز یکی دوسال رکود دوباره جهش قیمت مسکن داریم واین هیچ شکی دران نیست مسکن را ازکدام کشور میتوان وارد ایران نمود که فرضا بگوییم ارزان میشود ارزانی مسکن درایران یک خواب ورویا است اگرملکی خصوصا ملک کلنگی درکلان شهرها مثل تهران اصفهان شیراز پ،،، امروز متری ۵ میلیون باشد مثال میگویم دقیقا یکسال یا دوسال بعد به متری ۱۲ الی ۱۷ میلیون خواهد رسید دراین مطلب تردید نکنید ...
برادر من این پیشنهاد ربطی به من و شما نداره، میخواستی حواست را جمع میکردی و پوالت را جمع میکردی و بجای ولخرجی ملکی آپارتمانی میخریدی که امروز عقب نمونی،
ت زمانی به خانه نهاها و بانکهها دلالان .ملاکی هها به صورت .سرمایه درگردش حساب میکنند .از حل شدن مسکن خبری نیست .زیرا این اولین جیزی است که باید .باید ....باید ...در سبد خانوار جا داشته باشد و دولت مکلف است که این را برای مردم تسهیل کند ...خانهای که 20 سال پیش ساخته متری 200 هزا رتومان...... الان می خواهد خانه کلنکی را به 20 میلیون بفروشد .این کجای قانون نوشته .......باید برگردید به قانون .هر ایرانی یک خانه ..باید قیمت ان چنان باشد که با هر درامدی .توان خرید خانه را داشته باشد .دوم .باید خانه به قیمت تمام شده با سود 10 درصد .و تعییین قیمت مصالح بکار برده شده دران توسط کارشناس دادگستری باشد .باید خریدار و فروشنده برگه دادگستری را برای خرید فروش داشته باشد .باید دلالی در این صنف به صفر برسد ...باید به قانون برگردید چاره ای ندارید جیب مردم.خالی .سفره مردم خالی ....چند سال دیگر پیری کشور باعث نابودی ان خواهد شد .چون ازدواجی صورت نمی گیرد ...
اولا نظرات کل مردم را برای ااقای وزیر ارسال بفرمایید .دوم اینکه .این اقا بداند که با بالا بردن و قیمتهای حبابی مسکن .هزاران شغل و کاسب را بی کار کردید .الا تمام کاسبان این صنف بیکار نشسته اند تا یک نفر یک اجر بخرد .یا یک کیسه سیمان .یا یک پنچره .یا یک شیشه .یا ...........یک کابینت .هنوز هم بگوییم........ این همه بیکا ر........در مقابل سود 1000 برابری مسکن .ارزش دارد ........
... قیمت متوسط خونه 50 متری به 500 میلیون رسیده. من 38 ساله با سه میلیون حقوق و با داشتن بچه مدرسه ای چجوری میتونم خونه بخرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اعلام وقت مناسب برای خریدن خانه ربطی به توانایی خرید من و شما نداره منظور این است که خانه ارزان نخواهد شد و وارد رکود شده است ولی در عین تورم سالیانه هم روش اضافه خواهد شد. وقتی همه اجناس و خدمات چهار برابر شده مگر ممکنه که خونه ارزون بشه؟
این همه کامنت اینجا گذاشته شده حتی یه دونش بصورت صوری هم شده حرف این وزیر رو تایید نکردند . این نشون دهنده شکاف عمیق بین مسوو لین ومردم است ...
حرفهای وزیر نشون داد انگار از وضع اقتصادی این مملکت خبر ندارن
وزیر ناز.وزیر اعظم .ویزیر با کیفیت:چه خبر از حال و روز مردم؟خبر داری افزایش قیمت مسکن چقدر بود وکاهش ان چقدر؟شاید هم خبر داری که با کاهش 325هزار تومنی قیمت مسکن،حالا فکر می کنی قیمتا کم شده.
هر وقت گفت خونه نخرید بخرید

هر وقت گفت خونه بخرید نخرید
این اظهارات احتمالا برای جلوگیری از رکود در بازار مسکن مطرح شده و البته مردم هم غالبا بر اساس ارزیابی های خود عمل می کنند و نه سخنان وزیر!
قیمت مسکن حداقل رشد صددرصدی داشته اونوقت بخاطر کم شدن متری سیصد هزار تومن میگی الان وقت خریده خدا عاقبتمونو ختم بخیر کنه با داشتن مسئولان دلسوزی مثل شما.
سلام فکر کنم آقای وزیر با درآمدی که دارند به خودشان می گویند که وقتش خونه بخرند نه به عامه مردم .سپاس
دوستان اصلا ما دولت کارآفرین نداشتیم
وقتی خود رییس جمهور هیچ اطلاعی از وضعیت مردم نداره خیلی عجیب نیست که وزیرش هم نداشته باشه!
جناب آقای رییس جمهور فقط به خاطر شرایط خاص مملکت الان رییس جمهور هستند والا حداقل سه سال قبل باید استیضاح و برکنار می شدند.
این رییس جمهور فقط نمک روی زخم پاشیدن بلده!
خانه براي كارمند از ابتداي سال 70 تا كنون تغيير نداشته در شهر متوسطي كه من زندگي مي كنم و حتي يك از كلان شهرها مثل اصفهان مي شود مقايسه كرد در سال 70 حقوق يك كارمند معمولي ( اموزش و پرورش با ليسانس ) ماهيانه 4 هزار تومان بود و خانه هم متري 4000 حالا حقوق مشابه ماهيانه 4 ميليون خانه هم با مشخصات خانه سال 70 هم متري 4 ميليون مي باشد ولي متاسفانه اشرافگري پدر مردم را در آورده است در سال 70 مردم با يك يخچال معمولي زندگي مي كردند و حتي بعضيها يخچال نداشتن بچه ها با دوچرخه و يا پياده به مدرسه مي رفتند از دفتر معمولي استفاده ميكردند نه فانتزي ،هر كارمندي در كنار كارمنديش در شهرهاي كوچك و متوسط كشاورزي هم انجام ميداد چرا شما كارمند شده ايد؟ برويد لوبيا كيلو 30 هزارتومان توليد كنيد بگذاريد معلولين كارمند باشند شما دستمزد بازويتان را بخوريد من خودم كارمندم البته دارم بازنشست مي شوم ولي در اداره ما هر كارمندي كمتر از 8دقيقه در روز كار مي كند خداي با كارمند سال70 مقدار كار هم قابل مقايسه نيست دولت نياز به اين همه كارمند ندارد ولي بيكاري در جامعه دولتمردان را مجبور كرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
حالت خوبه؟؟؟
احتمالا پروژه های اقای وزیر تموم شده و اماده فروشه
مثلا من کارمند حقوق بگیر و مستاجر چجور اقدام کنم و خونه بخرم ؟ از کدام پس اندازم؟با چه پولی ..من حتا یک اتاق بخرم جناب وزیر هر وقت مسکن شد قیمت متناسب با درامد حقوق بگیران اونوقت بگو ازران شده
یک واحد 100 متری 15 سال ساخت میشه 1300000000 تومان یک کارمند دولت با حقوق 2 تا 4 میلیون تومان چطور باید خانه دار شه آقای وزیر لطفا راهنمایی کنید ما که هر چی فکر کردیم نشد
...مردم ديگه توان اجاره يه خونه مناسب رو هم ندارن. كو مسكن مناسب؟ كو پولش؟
آقای وزیر یا نمیدونه خونه چیه، یا مفهوم قیمت مسکن رو متوجه نیست یا در آمد مردم براش بی معنیه و گر نه هیچ آدمی همچین حرفی نمیزنه.
منظورش به برخی ها است که برای آخرتشان یک فکر اساسی بکنند و الان بهترین وقت است برای خریدن ِ «سرای آخرت»
قیمت خانه ای که متری شش یا هفت میلیون تومان بود مردم نمی توانستند بخرند حالا با این مدیریت غلط قیمتها چند برابر شده مردم ما بیدارند و خدا هم تا یک اندازه صبر دارد مردم عزیز تا مجبور نشده اید خانه نخرید نخرید نخرید خانه ها را اقا زاده ها با پول های که شما مردم در بانکها می گذارید ساخته اند و بدنبال مشتری هستند و کجا یک کارمند با حقوق دو یا سه میلیون تومان می تواند خانه بخرد
یک نفر بیاد این مسئولین این مملکت را از خواب غفلت بیدار کند قیمت خانه ای که متری شش یا هفت میلیون تومان بود مردم نمی توانستند بخرند حالا با این مدیریت قیمتها چند برابر شده متاسفانه اینها فکر میکنند می نوانند سر مردم را شیره بمالند مردم ما بیدارند و خدا هم تا یک اندازه صبر دارد مردم عزیز تا مجبور نشده اید خانه نخرید نخرید نخرید خانه ها را اقا زاده ها با پول های که شما مردم در بانکها می گذارید ساخته اند و بدنبال مشتری هستند و کجا یک کارمند با حقوق دو یا سه میلیون تومان می تواند خانه بخرد
افرادی از دوستان ما که سال۶۲به خارج رفتند و اونجا ازدواج و بچه دار شدند قبل از گرانی خانه خودشان و بچه هاشان به ایران آمدند و خانه خریدند انگار میدانستند گران میشه و اظهار میکنن که خانه هایی که خریدن در عرض کمتر از دوسال خانه هایشان سه برابر قیمت شده
اره موافقم من که خودم پول ندارم بخرم ولی از گفته وزیر اینطوری بر می اید که اوضاع دیگه به این زودیها خوب نمیشه اگر امروز نخری فردا دیگه دیر قیمتها سر به فلک می کشه ببین اوضاع مملکت را بکجا کشاندند
آقای وزیر حالتان خوب است?
یعنی وقتشه که بفروشیم
شکر خورده...!!!
هر مسئول مرجعی که واقعا برای این کشور بخواهد حرکت متبتی انجام دهد میتواند به پیشنهاد من فکر کند
گام اول ضربتی کنترل نرخ قیمتهای مسکن و اجاره بها
با راه اندازی یک سامانه اطلاع رسانی از همه مستاجرین در درجه اول خواسته بشه که تمامی ساختمانهایی که اجاره نشین هستند را اطلاع دهند و سپس تمامی اژانسهای املاکی که قراردهای غیر رسمی مینویسند را نیز معرفی کنند و سپس با مراجعه مستقیم بازرسین به ادرسهای شناسایی شده مدارک مربوط به مالکیت و قرارداد اجاره را کنترل و ثبت اولیه نمایند
مگر چه اتفاقی افتاده که مردم برای خرید اقدام کنند.خانه سیاره ای است که فضا نوردها به ان میرسند
لطفا صبر کنید خانه بشدت کاهش پیدا خواهد کرد
منظور وزیر اینه که دیگه قیمت مسکن از این پائینی تر نمی آید..
سلام
در اسفند ماه 96 یک واحد اپارتمانی 72 متری با 8سال ساخت در شهرک ازادی تهران قیمت آن بود 250 ملیون تومان همین اپارتمان را الان در شهریور 98 میگویند حدود یک میلیارد تومان، اقای وزیر محترم مسکن در یک فاصله کمتر از دوسال قیمت مسکن با تدبیر دولت شما شده 4 برابر با این وضعیت ایا 95 درصد مردم عادی جامعه توان خرید مسکن دارند
اون موقع که گفتید مردم نخرن منظورت این بود بمونیم الان که گرون شده بخریم؟
باور کنید درست میکه
یکی که بازبان بی زبانی میگه بخرین
مصالح گرونتر میشه زمین گرونتر میشه دلار دستوری ثابت مونده بورس دستوری سود میده
کاری نداره دلار سه سال پیش و ماشین سه سال پیش و سکه سه سال پیش رو با قیمت الان مقایسه کنید و بعد مسکن سه سال پیش رو هم با العان مقایسه کنید متوجه میشد مسکن هنوز چند درصد پایین تره قطعا مسکن وقت خریده تا جا نموندین بخرین
قبل از اینکه نظر و تصمیم گیری کنید از سه سال پیش دو دوتا چهارتا کنید نتیجه میگیرید درست میگه
آقای وزیر مسکن ما مستاجرها را دریابید ... آخه این چه وضعشه گرونی اجاره ها بیداد میکنه ...کوو نظارت ؟ خسته شدیم بخدا... هرسال بالاتر هم میره ..مگه دیگه بریم اعضای بدنمون رو بفروشیم... اونایی که خونه و ماشین دارن چه میدونن درد ما چیه... ضعیف کشی تا کی آخه
دلم خیلی میخواد باور کنم ولی کو؟خیلی خسته تر از اونیم که بخوام حرف بزنم.
واقعا چه مملکتی ساختیم دستی دستی شب میخوابی با یه برنامه زندگی صب نمیشه اجرا کرد
به نظرمن این املاکی راجمع کنن ۵۰درصد مشکلات حل میشه
باتوجه به اظهارات جناب وزیر مسکن کدامایرانی با این حقوق حداقلی که در ایران به کارگران ,حتی کارمندان پرداخت میکنند اگر هوا هم استنشاق کنند میتواند حداقل یک مسکن یک ملیاردی بخرد انهم پنجاه متر یا کمتر چند سال هوا استنشاق کند واب میل کند تا بتواند درامدش را جمع کند که بتواند اپارتمانی نقلی بخرد پس یا باید دزدی واختلاس کند یا بدون مسکن باشد وظیفه جنابعالی جلوگیری از تورم قیمتمسکن است نه اشاعه به خرید مسکن چون گران میشود بهتراست نخرند تا روی دست سازندگان بماند تا درد جامعه را بفهمند ودر شیپور گرانی مسکن ندمند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی