بازدید 7872
۴
در پنج ماه گذشته؛

۵۸ تن شیشه در کرمان کشف شد

کد خبر: ۹۲۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵ 03 September 2019
دبیر مبارزه با مواد مخدر استان کرمان از کشف ۵۸ تن کشفیات شیشه در پنج ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدرضا انارکی محمدی عصر دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد مردم درگیر مشکلات ناشی از قاچاق مواد مخدر هستند که شهیدانی نیز در این زمینه تقدیم کرده‌ایم.

وی با بیان این مطلب که جمعیت ۱۵ تا ۶۴ ساله استان دو میلیون نفر است که جمعیت زن و مرد استان تقریباً با هم برابر است، اظهار داشت: نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در کشور ۵.۴ درصد است، اما این نرخ در استان ۸.۶۸ درصد است که نسبت به متوسط کشوری بالاتر است.

دبیر مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در جمعیت دانش آموزی کشور ۲.۱ درصد است در حالی که در استان کرمان این نرخ ۲.۶۸ درصد است، اظهار داشت: تعداد معتادان متجاهر در استان یک هزار و ۸۰۰ نفر است که ۹۰ درصد آن مربوط به مردان است همچنین شش هزار و ۱۲۵ نفر از موجودی زندانیان استان مربوط به مجرمان مواد مخدر است.

وی با بیان این مطلب که میزان کشفیات در سه ماهه سال ۹۷ بالغ بر ۳۰ تن بوده است که این آمار نسبت به مدت مشابه خود در سال ۹۸، بالغ بر ۲۷ تن است، عنوان داشت: افزود: در ۵ ماه سال جاری ۵۸ تن کشفیات شیشه داشته‌ایم که یکی از دلایل آن موقعیت جفرافیایی استان است لذا باید بودجه فرهنگی در استان افزایش پیدا کند.

دبیر مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان با بیان این مطلب که اعتیاد در محیط‌های دانش آموزی که نسبت به متوسط کشوری بالاتر است، ادامه داد: در زمینه مشارکت‌های مردمی در استان این موضوع درحال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه درمان در استان کرمان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شده است و در این زمینه ۵۲ مرکز دولتی داریم، افزود: در استان کرمان یک مرکز ماده ۱۶ بسیج آماده سازی و تا دو هفته آینده راه اندازی می‌شود و اگر این مرکز راه اندازی شود بسیاری از مشکلات استان در زمینه معتادان متجاهر مرتفع می‌شود.

انارکی محمدی ادامه داد: تعداد افراد پذیرش شده در مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۰۸ درصد افزایش داشته است همچنین تعداد افراد ترخیص شده سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۱۳ درصد افزایش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴
رکوردهائی در دنیا میزنیم !! بی نظیر !!!!!!
58 تن؟ وحشتناکه
علی برکت اله- کره زمین میتونید ساپورت کنید با 58 تن
ولا این همه شیشه ها بدهید به خانواده ها فقیر برای درو پنجره یشان صواب دارد خخخخخخخخخخخخ
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار