بازدید 2090

افزایش قابل توجه حملات اسلام‌هراسانه در انگلیس

یک سازمان‌ نظارتی از افزایش قابل توجه وقایع اسلام‌هراسانه در انگلیس به دنبال اظهارات بوریس جانسون درباره زنان مسلمان محجبه خبر داد.
کد خبر: ۹۲۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴ 02 September 2019

یک سازمان‌ نظارتی از افزایش قابل توجه وقایع اسلام‌هراسانه در انگلیس به دنبال اظهارات بوریس جانسون درباره زنان مسلمان محجبه خبر داد.

به گزارش ایسنا، موسسه "تل ماما" که در حوزه حملات علیه مسلمانان فعالیت می‌کند، اظهار کرد، در هفته پس از انتشار اظهارات بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس درباره زنان مسلمان، وقایع اسلام‌هراسانه با رشد ۳۷۵ درصدی همراه بوده است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، بوریس جانسون سال گذشته میلادی و پیش از در دست گرفتن رهبری حزب محافظه‌کار انگلیس، در مطلبی که از سوی روزنامه "دیلی تلگراف" منتشر شد، زنان محجبه را به "صندوق پست" و "دزدان بانک" تشبیه کرده بود.

او در این یادداشت نوشته بود، "این کاملا احمقانه است" که زنان باید "انتخاب کنند که با ظاهری شبیه به صندوق‌های پست به این طرف و آن طرف بروند!"

موسسه تل ماما گزارش کرده، در هفته بعد از انتشار این اظهارات، ۳۸ حادثه اسلام‌هراسانه به پلیس و این موسسه گزارش شده که نشانگر رشد ۳۷۵ درصدی آمار این حوادث در هشت هفته پیش از آن است.

از میان ۳۸ حادثه گزارش شده، ۲۲ مورد علیه زنانی صورت گرفته که نقاب به صورت داشته‌اند.

رابرت جنریک، وزیر جوامع انگلیس اظهار کرد، در حالی که از کاهش کلی در آمارهای گزارش شده درباره سوءاستفاده اینترنتی و خیابانی از مسلمانان استقبال می‌کند، "مشخصا باید اقدامات بیشتری در راستای مقابله با این حوادث صورت داد".

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل