در پنجم شهریور ۱۳۹۸ مطلبی با تیتر "به نظر شما، اولین اقدام و اولویت مدیرعامل جدید ایران خودرو چه باید باشد؟ " در سایت تابناک اقتصادی تهیه و منتشر و از مردم خواسته شد نظر خود را در مورد اولویت‌های مدیرعامل جدید ایران خودرو ابراز کنند. در مجموع ۳۴۸ نظر برای سایت از سوی مردم ارسال و منتشر شد که ماحصل این نظرات، ده اولویت اصلی برای ایران خودرو بود.
کد خبر: ۹۲۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ 02 September 2019

تابناک اقتصادیدر پنجم شهریور ۱۳۹۸ مطلبی با تیتر "به نظر شما، اولین اقدام و اولویت مدیرعامل جدید ایران خودرو چه باید باشد؟ " در سایت تابناک اقتصادی تهیه و منتشر و از مردم خواسته شد نظر خود را در مورد اولویت‌های مدیرعامل جدید ایران خودرو ابراز کنند. در مجموع ۳۴۸ نظر برای سایت از سوی مردم ارسال و منتشر شد که ماحصل این نظرات، ده اولویت اصلی برای ایران خودرو بود.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ اواخر مرداد ماه سال جاری بود که هاشم یکه زارع پس از شش سال مدیرعاملی ایران خودرو از این سمت برکنار و دلیل برکناری وی، افزایش غیرقانونی قیمت خودرو‌ها گفته شد. وی در همان روز برکناری در دفتر کار خود بازداشت شد.

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران، در ابتدا از عباس علی آبادی به عنوان جانشین هاشم یکه زارع نام برد، اما به هر دلیل، علی آبادی از پذیرفتن سمت مدیرعاملی ایران خودرو سر باز زد و سرانجام در چهارم شهریور ماه ۱۳۹۸ فرشاد مقیمی که تا پیش از این تاریخ، به عنوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت شناخته می‌شد، از بین تمام گزینه‌های مطرح برای کسب سمت مدیرعاملی ایران خودرو با انتخاب هیأت مدیره این شرکت بر صندلی مدیرعاملی این خودروسازی بزرگ ایران تکیه زد.

مقیمی ۴۳ ساله که با کسب این سمت، به عنوان جوان‌ترین مدیرعامل ایران خودرو در طول عمر این شرکت تاکنون، لقب گرفت، باید در ادامه مسیر کاری خود با موانع و مشکلات بسیاری که بر سر راه ایران خودرو ست، دست و پنجه نرم کند. در حال حاضر چالش‌ها و مشکلات ایران خودرو عبارتند از: عدم تحویل خودرو به مشتریان در موعد مقرر در ماه‌های اخیر، اختلال در تأمین قطعات و بدهی به قطعه سازان، افت تیراژ تولید، زیان انباشته ۹ هزار میلیاردی، رشد هزینه‌های تولید، قیمت‌گذاری دستوری، دپوی هزاران خودروی ناقص و همچنین انبوهی از تعهدات معوق و در نهایت نارضایتی مردم از خدمات فروش و پس از فروش این شرکت.

ده مطالبه مردم از ایران خودرو؛ از برچیده شدن بساط دلالی تا تولید خودرو‌های برقی

به همین منظور سایت تابناک اقتصادی با تهیه مطلبی با تیتر "به نظر شما، اولین اقدام و اولویت مدیرعامل جدید ایران خودرو چه باید باشد؟ " و انتشار آن در پنجم شهریور ماه ۱۳۹۸، از مردم خواست تا نظریات خود را درباره اولویت‌های مدیرعامل جوان ایران خودرو اعلام کنند. این مطلب بدان منظور تهیه و منتشر شد که به نوعی از دریچه نگاه مردم به اولویت‌های ایران خودرو نگریسته شود، چون مردم بزرگترین مصرف کنندگان و خریداران محصولات این شرکت هستند؛ بنابراین، با انتشار این مطلب، مشارکت مخاطبین سایت تابناک اقتصادی بسیار بالا بود، به گونه ای که حدود ۳۴۸ نظر (تا لحظه تهیه این مطلب) از طرف مردم به سایت ارسال و منتشر شد که ماحصل این نظریات و پیشنهادها به صورت ده محور عمده زیر بوده که می‌توان گفت: ده اولویتی است که مردم برای فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در نظر گرفته اند:

  • تلاش برای برچیده شدن بساط دلال بازی در صنعت خودرو و کاهش قیمت خودرو متناسب با قدرت خرید مردم
  • انجام اقدامات جدی در راستای خصوصی سازی ایران خودرو و کاهش تعداد شرکت های اقماری ایران خودرو
  • استفاده از نیروی کار ماهر، مهندسان و مشاوران توانمند و اساتید دانشگاهی آشنا با صنعت خودرو در ایران خودرو
  • شفاف سازی های لازم در صورت های مالی، حقوق و مدارک تحصیلی مدیران این شرکت
  • توقف تولید خودروهای بی کیفیت و با ضریب امنیت پایین
  • حرکت به سمت داخلی سازی صددرصدی خودروها
  • تخصیص بودجه کافی برای تحقیق و توسعه جهت طراحی و تولید خودروهایی مطابق با استانداردهای جهانی
  • حرکت به سمت تولید خودروهای برقی و یا خودروهایی با مصرف سوخت و آلایندگی کمتر
  • پیش قدم شدن ایران خودرو برای ایجاد بازار رقابتی و خارج شدن از انحصار
  • بررسی راه های رسیدن به موفقیت خودروسازان بزرگ دنیا و الگوگیری از آن ها

این ده محور به نوعی نشان دهنده آن است که مردم چه انتظاری از مدیرعامل جوان ایران خودرو دارند و از وی می خواهند که چه اولویت هایی را در دستور کار خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید

 

اشتراک گذاری
برچسب ها
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
تا وقتی رقابت واقعی نباشه هرچقدر به خودروسازها فشار بیارید فایده نداره و بالاخره یک کاری میکنن که به سود خودشون و ضرر مردم تموم میشه. اما مساله اینه که اراده ای برای ایجاد رقابت بین خودروسازها مثلا بین سایپا و ایران خودرو نیست. شاید هم یک عده نمیخوان رقابت شکل بگیرن.
ناشناس
|
Romania
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
مدیرعامل هم میگه چشم، انجام میدم!
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
امکان نداره داخلی سازی 100 درصدی نظر مردم باشه. آزاد شدن تعرفه ها و تبدیل شدن اینا به خدمات پس از فروش رای مردم هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
تابناک لطفا طراحی بروز و مدرن و جذاب هم اضافه کنید چون واقعا طراحیهای سایپا و ایران خودرو برای پنجاه سال پیشه و اصلا جذابیتی نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
تنها مطالبه مردم تعطیلش کنن بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
دوست عزیز فکر نکنید با تعطیل شدن خودروسازی داخلی همه ما میریم خودرو به روز ژاپنی و اروپایی سوار میشیم و کیف میکنیم مطمعن باش اگر این خودروسازی داخلی نباشه خودرو های خارجی با یک تعرفه و قیمت وحشتناک میلیاردی وارد کشور میشه و یه عده خاص فقط می تونن بخرن سوار شن و مردم عادی خط 11 و دوچرخه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
عراقی ها یا تو کشور آذربایجان 70 درصد مردم از خودروهای خارجی استفاده می کنند!!
ناشناس
|
Romania
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
ایرانخودرو مقصر نی مقصر مردمی اند که هر اشغالی فروختن صف کشیدن براش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
سلام برادر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
درود بر شما .هزارن درود بر شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
منوچهر غروی در ۳۵ سالگی مدیرعامل ایران خودرو شد. این که ۴۳ سالشه. در ضمن اینها همه ظاهر سازیه هدف بردگی مردمه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
من نماینده خودرو سازها هستم چشم همش را اجرا می کنیم
فقط برای اینکه درخواست رسمی شود به صورت رسمی در شعب مرکزی خودروسازی ها درخواست را ثبت کنید.
هدف ما خدمت به شماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
كلي شركت تابعه ايرانخودرو تاسيس كرده مثل ساپكو كه فقط دارن الكي كلي حقوق ميگيرن و هيچكس هيچكاري نميكنه
آبدارچي اين شركت حدود ٥ ميليون حقوق ميگيره
ببنية بقيه رده بالاها چقدر به جيب ميزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
الكي حرف نزن و جو نده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
ساپکو الکیه؟
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
پراید از خودرو برقی ساخت دلال خودرو داخل کمتر تلفات میگیره حداقل مرگ و میر پراید منوط به تصادفه
اما خودرو برقی که دلال داخلی بسازه درجا اتصال برقی شوک و مرگ آنی راننده و سرنشینآن و تصادف با دیگران الفاتحه!!!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
اینها مطالبات مردم نیست
مردم یک مطالبه بیشتر ندارند، ازادی واردات خودرو برای افراد بدون هیچگونه تعرفه بازدارنده مردم و تقویت کننده رانتخواری برای خودرو سازان
در اون صورت خودروسازها مختارند بمانند ورشکسته شوند یا بروند راه را برای ادمها و صنعت باکفایت باز کنند
خودروسازها با حمایت چهل ساله و عدم تحرک در حال حاضر معلولی سربارند که باید دفن شوند تا درمان و با جراحی حذف انان، مردم از فقر کیفیت و قتل عام در جاده ها رهایی یابند و خودرو را چند برابر خریداری نکنند.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
با سلام تنها کمک و مهمترین کمک به خودرو مونتاژ کاران داخلی وجود رعیب خارجی میباشد والسلام هر ده بند بالا رو بندازید دور لطفا
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
نام مقدس ایران را از روی شرکت ایران خودرو بردارید. بذارید دزد خودرو ؛ رانت خودرو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
دقيقا درست گفتيد نظير موسسه بانكي ثامن الحجج
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
با سپاس از پیگیری سایت تابناک
اما باید به نکاتی توجه کرد
اول اینکه عدم تحویل به موقع خودروهای پیش فروشی مربوط به این چند ماه اخیر نیست از قبلم همینجور بوده الان فقط طولانی تر شده!!
دوم و مهمتر اینکه کو گوش شنوا!!
وقتی جو انتخابات تمام شد این چیزام پر میشه
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
شما که هرچه من مینویسم منتشر نمیکنی دیگه چه انتظاری از ایران خودرو دارم که برای یک 207 از رده خارج 60 میلیون اضافه گرفته و هنوز پس از 5 ماه تحویل نداده و همه آپشنها رو هم حذف کرده‌؟؟! من کارمند هیچ امیدی به بهتر شدن اوضاع خودرویی ندارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
وقتی ایران خودرو از جنگ تحمیلی بیشتر خرج برداشته، چرا آقایان تعطیلش نمیکنند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
پول توشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
مدیر عامل جدید هم میگه: چشم سمعا و طاعتا!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
اگر واقعا مسئولین دخیل در این رانت و مافیا نیستن اجازه تولی به چند شرکت جدید و دانش بنیان بدن اونموقع ایرانخودرو و سایپا و بهمن و...خودبخود یا درست میشن یا محو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
ایران خودرو سایپا با این حمایتی که دولت در ۳۰ و ۴۰ سال از او کرد نه تنها قدر این حمایت را دانست بلکه از این حمایت سوء استفاده کرد و بهترین تنبیه برای او آوردن هبو سر او است و کاری کرد که شرکت های خودروساز خارجی جهت سرمایه گزاری در ایران آزاد گذاشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
تنها خواسته مردم واردات بدون تعرفه خودروهای روز دنیاست. داخلی سازیه صد در صدی؟ اینو از خودتون دراوردین. اونجوری که دیگه بد از بدتر میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
حداقل خودروهاي خارجي خوب وبه روز مونتاژ كنيد ببينيد مردم چطوري ميخرند البته به قيمت جهاني
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
تنها مطالبه مردم تعطیلی این دو شرکت و برداشتن تعرفه های فوق نجومی از ماشین های وارداتیه ملت حق دارن انتخاب کن میخوان چه ماشینی سوار بشن
علی
|
United Arab Emirates
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
سلام
به نظرم در درجه اول اهمیت طراحی زیبا و به روز بدنه قرار دارد، تا وقتی ظاهر خودروهای ایران یک سر و گردن پایینتر از خودروهای چینی و سایر باشد نمیتواند بازار واقعی داخلی و خارجی داشته باشد و لذا امکان فروش خوب و در نتیجه سوداوری لازم ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
فساد تا عمق وجودشان رفته .سود اوری به هر وسیله ای برایشان کار عادی شده .نتها خودرو سازان بلکه همه ..............ایرانخودرو مقصر نی مقصر مردمی اند که هر چی فروختن صف کشیدن براش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
مطالبه اصلی انحلال این خوردونسازه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
داخلی سازی 100 درصدی را خوب اومدی
البته منو کم کن تا بشه 99/9999999999 درصد
من موافق نیستم عزیز
با این لگنهای بی کفیت که استانداردش مال عصر حجره کی موافق چنین نظریه داداش؟
مولا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
تابناک جون فکر نکنم خواسته مردم این چیزا که گفتی باشه .
تو رو خدا دیگه بیخیال خودرو برقی بشین . از همین تولیداتی که دارین معلومه که چی میخواد از تولید خودرو برقی در بیاد. لابد میخاین پراید هیبریدی تولید کنین یا یه چیز شبیه این. بعد هم بگین خوب خودروی هیبریدی هم تولید کردیم و واردات خودروی هیبریدی رو ممنوع کنید! تا زمانی که رقابت واقعی تو تولید خودرو ایجاد نشه همین آشه همین کاسه . رقابت هم اینه که خودرو با
تعرفه زیر 10 درصد وارد کشور بشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
یک پیشنهاد ناب !!چرا شرکت های دانش بنیان ما در ساخت گوشی های تلفن همراه داخلی که هر خانوادهای از چندین گوشی همراه استفاده می کند، لوازم خانگی ،لوازم ساختمانی وصنعت خودرو سازی در کشور ورود مستقیم و جدی ندارد؟؟آیا به این بخش های ازصنعت که دارای پیشران های بسیار برای صنایع دیگر و ظرفیت و آورده داخلی و صادراتی عظیمی است فکری کرده اند؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
اگر رقابتی بشود خودروی ایرانی ارزش پیدا میکند و مشتری پیدا میکند و واردات خودروهم به داخل کشورمان باز میشود و هر کس بستگی به پولی که دارد و میدهد اش میخورد و نگویند اگر خودروسازی ایران تعطیلف بشود چطور میشود نه هیچطور نمیشود اکنون وضع کشور عراق ببینید خودروهای لوکس ژاپنی و کره ای و المانی سوار میشوند با تعرفه های بسیار پایین که برای واردات کشور عراق انحام داده تقریبا کشور از همه جنسی اشباع شده...
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
سامانه سماح آرامکو عربستان اسدالله عسگراولادی رستاخیز علیرضا فغانی علیرضا علیفر