بازدید 3766
۷
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سبزپوشی بورس تهران در کانال ۲۸۶ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه دهم شهریورماه ۹۸)، با افزایش ۱۹۷۵ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۲۸۶ هزار و ۱۱۴ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۹ واحدی به رقم ۳ هزار و ۷۷۶ واحد رسید.  
کد خبر: ۹۲۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 01 September 2019
سبزپوشی بورس تهران در کانال ۲۸۶ هزار واحدشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه دهم شهریورماه ۹۸)، با افزایش ۱۹۷۵ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۲۸۶ هزار و ۱۱۴ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۹ واحدی به رقم ۳ هزار و ۷۷۶ واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۳۰ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۷۶ هزار و ۸۹۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۹۲ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد، عدد ۷۸ هزار و ۱۹۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۲ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد به رقم ۵۲ هزار و ۳۴۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۴۲۸ واحد افزایش معادل ۰.۷۵ درصد را رقم زد و به سطح ۳۲۶ هزار و ۴۶۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۲۳۵ واحد افزایش معادل ۱.۰۸ درصد به رقم ۲۰۹ هزار و ۴۸۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۳۰ واحد افزایش معادل ۰.۰۸ درصد همراه بود و عدد ۵۷۴ هزار و ۹۰۷ واحد را به نمایش گذاشت.

سبزپوشی بورس تهران در کانال ۲۸۶ هزار واحد


در معاملات امروز، نماد معاملاتی رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۳۲۸ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۲۷۵ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۲۵۲ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۲۳۷ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۲۰۲ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۸۱ واحد و نماد فخاس متعلق به فولاد خراسان با ۱۷۷ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۱۵۷ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۵۲ واحد، نماد ونیکی متعلق به سرمایه‌گذاری ملی‌ایران‌سرمایه‌گذاری ملی‌ایران با ۵۰ واحد، نماد وپارس متعلق به بانک‌پارسیان با ۴۶ واحد و نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۴۳ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند صعودی نماگر بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز بیش از ۴ میلیارد برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۲ هزار و ۶۲۵ نوبت معامله و به ارزش ۱ هزار و ۴۹۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

عرضه و تقاضا

در معاملات امروز نماد شرکت‌های غلتک سازان سپاهان (فسازان)، سایپا (خساپا)، سرمایه گذاری توسعه صنعت وتجارت (وصنعت)، نوش مازندران (غنوش) بورس کالای ایران (کالا)، فرآوری‌موادمعدنی‌ایران (فرآور) و فولاد خراسان (فخاس) با بیشترین تقاضا و صفوف خرید همراه بود و در مقابل نماد شرکت‌های حمل‌ونقل‌توکا (حتوکا) افست (چافست) صندوق س. پاداش سهامداری توسعه ۱ (سپاس) قنداصفهان (قصفها) حمل و نقل پتروشیمی (سهامی عام (حپترو) پگاه‌آذربایجان‌غربی (غشاذر) نورد آلومینیوم (فنوال) با بیشترین عرضه مواجه شدند.

رفت و آمد‌های بازار

در جریان داد و ستد‌های امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع کاشی و سرامیک سینا (کساوه)، بیسکویت گرجی (غگرجی)، رادیاتور ایران (ختور)، حمل و نقل توکا (حتوکا)، سیمان شمال (سشمال)، داروسازی ابوریحان (دابور) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال، کارگزاران بورس کالای ایران (اکالا)، نهاد‌های مالی بورس کالای ایران (نکالا)، تولیدکنندگان بورس کالای ایران (تکالا) با توجه به بازگشایی نماد اصلی، بورس کالای ایران (کالا) با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی با محدودیت نوسان قیمت، محورسازان ایران خودرو (خوساز) با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی، صنایع خاک چینی ایران (کخاک) پس از برگزاری جلسه هیات مدیره درخصوص افزایش سرمایه، قند مرودشت (قمرو)، کارخانجات قند قزوین (قزوین)، قند لرستان (قلرست)، فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر (قپیرا)، قند هکمتان (قهکمت) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، ایران خودرو (خودرو) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. بازگشایی شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت شرکت پلاسکوکار (پلاسک ۱) سیمان‌شاهرود (سرود ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط  ناشر، حفاری شمال (حفاری ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف گردید.

نماد معاملاتی شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام)، پلاسکوکار (پلاسک ۱)، فولاد خراسان (فخاس ۱)، لیزینگ‌خودروغدیر (ولغدر ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند. در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های شهد (قشهد)، حق تقدم استفاده نشده شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگسترح) باتوجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند. همچنین نماد معاملاتی شرکت پارس سویچ (بسویچ) مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
تو رو خدا درباره بازار پایه هم بگید که با تصمیمی که گرفتند یک هفته کلی از سرمایه سهامداران رو به باد دادند
تو رو خدا پیگیری کنند
پیگیری بازار پایه...با یه تصمیم، کاملا سهامدارهای بازار پایه رو زمین زدن!!!صرفا قصد دارند که سرمایه از بازار پایه خارج و به سمت بازار اصلی هدایت بشه. تو یک هفته کلی از سرمایه ای که بردم سمت بورس، از دست دادم. مطمئنا بازهم بازار دلالی ارز و طلا با این حرکات و تصمیم های خام اوج خواهد گرفت.
در بازار پایه هم تمام سرمایه مردم بیچاره بر سر تصمیمات لحظه ای و غیر کارشناسی مسئولین فرابورس دو روزه سوخت و نابود شد.............
شاخص سازی می کنند بورس تهران ورشکسته است امروز برید ببینید تو بازار پایه با سرمایه مردم چه کار کزدن
تو بازار پایه طی 3 روز 40 سرمایه سهامدران خورد از بین رفت
کسی هم پاسخگو نیست
همش عددسازیه ولی تا ابد ادامه نداره
چرا از قرمز پوشی بازار پایه چیزی نمیگی.هزاران نفر را بیچاره کردن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی