بازدید 11809

چرا ارتش اسرائیل پس از ارتش آمریکا در توییتر فارسی فعال شد؟

آنها قصد دارند افکارعمومی ایران را با نمایشِ برخورداری از توان نظامی و اطلاعاتی تحت تاثیر قرار دهند و از طریق شبح جنگ، در میان کاربران فارسی زبان ارعاب ایجاد کنند. این اقدام را می‌توان در کنار موج‌های عملیات‌های روانی و رسانه‌ای تلقی کرد که با همراهی حساب دستگاه سیاسی رژیم اسرائیل به فارسی بدون پرده پوشی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ 30 August 2019

چرا ارتش اسرائیل پس از ارتش آمریکا در توییتر فارسی فعال شد؟فعال شدن ارتش رژیم صهیونیستی پس از ارتش آمریکا در به زبان فارسی در شبکه‌های اجتماعی، این پرسش را پیش آورده که چرا نیروهای نظامی این کشورها سراغ مخاطبان فارسی‌زبان را گرفته‌اند، حال آنکه به صورت معمول کارکرد نظامیان درگیری مسلحانه در سطوح مختلف است و چه واکنشی نسبت به چنین اقدامی باید داشت؟

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه وزارت امورخارجه آمریکا در بخش فارسی فعال شد، دستگاه سیاسی رژیم اسرائیل نیز دست به اقدام مشابهی زد و در توییتر فعال شد. از سویی دیگر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه نیز حساب فارسی‌اش را فعال کرد و اکنون در گامی موازی، ارتش اسرائیل نیز دست به اقدام مشابهی زده و همچون مشی رژیم صهیونیستی، رویکرد تهاجمی را در حساب فارسی‌اش نسبت به نیروهای نظامی و مردم ایران در پیش گرفته است.

اقدامات وزارت امورخارجه آمریکا و دستگاه مشابه در رژیم اسرائیل در راستای تلاش برای دیپلماسی عمومی قابل تحلیل است اما ساختارهای نظامی و ماشین جنگی رژیم صهیونیستی پشت سر ارتش آمریکا فعالیت در توییتر فارسی را آغاز کرد و این اقدامات چه ارتباطی با کارکرد و ارتباط با نیروهای نظامی می‌تواند داشته باشد؟ پاسخ این پرسش را رهبر انقلاب پیش از این مورد اشاره قرار داده بودند و تاکید کرده بود: «شبح جنگ را ایجاد و بزرگ کنند تا ملت ایران و یا ترسوها را بترسانند.»

چرا ارتش اسرائیل پس از ارتش آمریکا در توییتر فارسی فعال شد؟

به تعبیر ساده‌تر، جنک پیش از آنکه با شلیک گلوله آغاز شود، در فضای رسانه‌ای آغاز می‌شود و در دوران کنونی که هزینه‌های سیاسی، اقتصادی، انسانی و... یک جنگ واقعی بسیار سنگین است، نیروهای نظامی می‌کوشند با به رخ کشیدن توانایی‌های اطلاعاتی و نظامی‌شان، قدرت بازدارندگی از خود نشان دهد که طرف مقابل را از کنش یا واکنش نظامی بازدارند و بدین ترتیب بدون کوچک‌ترین درگیری نظامی و پرداخت هزینه در نبرد به پیروزی برسند.

در واقع به همان اندازه که برخورداری از ارتش مجهز به آخرین سلاح‌های مدرن و محرمانه‌ترین اطلاعات کشورهای رقیب و دشمن اهمیت دارد، نمایش این برخورداری حائز اهمیت است چرا که باعث می‌شود دشمن نسبت به سطح توان شما دچار اشتباه محاسباتی نشود. این رویکرد از سوی ایران در پیش گرفته شده که نتیجه آن بازدارندگی قابل توجه و کنش و واکنش‌ها بسیار محدود آمریکا در مرزهای ایران بوده و در واقع توان نظامی ایران بیش از آنکه به صورت عملیاتی به کار گرفته شود، رسانه‌ای شده و قدرت نظامی ایران به دیگران یادآوری شده است.

راه اندازی حساب کاربری فارسی توسط ارتش آمریکا و اتریش رژیم اسرائیل تلاش برای مقابله به مثل با تقلید از رویکرد ایران است و در واقع به عنوان یک اقدام مشابه قابل تحلیل است. آنها قصد دارند افکارعمومی ایران را با نمایشِ برخورداری از توان نظامی و اطلاعاتی تحت تاثیر قرار دهند و از طریق شبح جنگ، در میان کاربران فارسی زبان ارعاب ایجاد کنند. این اقدام را می‌توان در کنار موج‌های عملیات‌های روانی و رسانه‌ای تلقی کرد که با همراهی حساب دستگاه سیاسی رژیم اسرائیل به فارسی بدون پرده پوشی اجرا می‌شود.

به نظر می‌رسد سوای اقدامات مشابه و لزو راه اندازی حساب‌های کاربری به زبان‌های انگلیسی، عربی و عبری توسط نیروهای مسلح ایران و ارائه پیام مستقیم به مردم آمریکا و فراتر رفتن از ارسال پیام به دولتمردان و نظامیان آمریکا و رژیم صهیونیستی، باید زمینه واکنش عمومی را نیز فراهم کرد. بنابر مطالعات توییتر نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی آسیب‌های کمتری در پی دارد و در دوران کنونی، یک بستر مهم برای جنگ روانی محسوب می‌شود که باید بتوان از ظرفیت عمومی کشور نیز بدون محدودیت‌های دست‌وپا گیر در آن بهره برداری کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر