بازدید 5266

استفاده از تجربیات بازنشستگان در کشور مغفول مانده

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بازنشستگان سرمایه‌های با تجربه کشور هستند و متاسفانه بعد از بازنشستگی به راحتی رها می‌شوند و دستگاه‌ها از تجربیات آنها استفاده نمی‌کنند.
کد خبر: ۹۲۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 29 August 2019

احمد سالک در گفت‌و گو با خانه ملت، با اشاره به دغدغه بازنشستگان مبنی بر قانون منع به کار گیری بازنشستگان گفت: بازنشستگان دغدغه‌های بسیاری دارند اول اینکه رها می‌شوند و کسی که 30 سال شب و روز زحمت کشیده نمی‌تواند یک دفعه رها شود چراکه دچار افسردگی می‌شود از طرف دیگر دغدغه مالی، کمبود حقوق و مشکل مسکن دارند. یک بازنشسته باید بداند که بعد از بازنشستگی بلافاصله مسئول دستگاه‌ها از تجربیات این فرد استفاده می‌کنند.
متاسفانه استفاده از تجربیات بازنشستگان در کشور مغفول مانده درحالی‌که این افراد تجربیات عظیمی در طی 40 سال کسب کردند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: البته لازم نیست که بازنشستگان مجدد استخدام شوند بلکه لازم است تا از اندیشه و فکر این افراد استفاده شود. بنابراین در خصوص موضوع بازنشستگان باید گفت که این افراد با سرمایهای از تجربه همراه هستند که در طی 30 یا 40 سال زحمت، برای خود و کشور به ارمغان آوردند و این تجربه ها باید به جوانان نیز منتقل شود.

مسئولان باید از تجربیات بازنشستگان استفاده کنند

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: باید از مجموعه تجربیات و برنامه‌های پیشنهادی این سرمایه‌ها در بخش‌های پشتیبانی برای نظام در رشته‌های مختلف، استفاده کرد. یک بازنشسته انسانی نیست که از سطح جامعه محو شده باشد بلکه تازه اول بازدهی و بهره‌دهی وی به جامعه است لذا دستگاه‌های جمهوری اسلامی باید برای هر کدام از بازنشستگان خود به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که بعد از بازنشستگی از مجموعه برنامه ها و تجربیاتشان به نفع پیشرفت و عدالت کشور استفاده شود و این امر می تواند یک اصل مهم در نظام باشد.

متاسفانه استفاده از تجربیات بازنشستگان در کشور مغفول مانده

وی اظهار داشت: متاسفانه این اصل استفاده از تجربیات بازنشستگان، مغفول مانده و بر خلاف کشورهای دنیا به محض اینکه افراد بازنشسته می‌شوند، جلسه خداحافظی با آنها برگزار کرده و لوح تقدیم می‌کنند و در نهایت این فرد با تجربه در گوشه خانه می‌نشیند و تازه اول افسردگی وی است به جای اینکه اول بهره‌دهی او باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه نظام حاکمیتی و دستگاه‌های دولتی باید برای بعد از بازنشستگی افراد برنامه‌ریزی کنند، تصریح کرد: دستگاه‌ها باید برای این افراد در طول ماه و در یک روز برنامه‌ها و پیشنهادات ارائه کنند و برای آنها جوایز و تشویقی بگذارند چراکه این افراد سرمایه‌های کشور هستند و باید سرمایه خود را در کشور هزینه کنند اما با کمال تاسف می‌بینیم که بازنشستگان گرفتار دغدغه‌های متعددی از جمله عقب افتادن حقوق، مشکلات زندگی، دارو و درمان و ده‌ها مسئله دیگر می‌شوند.

باید برای بازنشستگان تدبیر و چاره اندیشی کرد

سالک کاشانی با تاکید بر اینکه باید برای بازنشستگان تدبیر و چاره اندیشی کرد، گفت: نباید این قشر عظیم را در جامعه رها کرد. باید خانه‌های سلامت به این افراد بدهند تا در آنجا در مطالعات و پیشرفت‌ها از حضور آنها استفاده کرد اما با کمال تاسف باید گفت که حتی بنده نیز بعد از بازنشستگی رها خواهم شد و باید در گوشه مسجد یا گوشه پارک و این‌ور و آن‌ور باشم که این موضوع به مصلحت جامعه اسلامی و انقلابی کشور نیست بنابراین تا آخرین لحظه حضور یک فرد در زندگی باید در جهت منافع اسلام و انقلاب استفاده کرد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص طرح جامع «جمعیت و تعالی خانواده» اظهار داشت: این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس مصوب شده و یک اشکالات قانونی داشته که در حال برطرف شدن است تا به صحن علنی برود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی