بازدید 4363

ایران باید با قاطعیت گام سوم کاهش تعهدات برجام را هم بردارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دستاوردهای گام اول و دوم برجام، گفت: ایران باید با قاطعیت گام سوم کاهش تعهدات برجام را هم بردارد.
کد خبر: ۹۲۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ 29 August 2019

سیدقاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری دستاوردهای گام اول و دوم کاهش تعهدات برجام، گفت: سازمان انرژی اتمی به صورت کلی درباره افزایش بدون محدودیت ذخایر اورانیوم غنی شده، بازطراحی رآکتور تحقیقاتی و روند افزایش تولید آب سنگن در مجتمع اراک اظهارنظر کرده است و در جریان برداشتن گام دوم نیز برنامه‌هایی را اعلام کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داد همانطور که بارها اعلام کرده می‌توان به سرعت به شرایط قبل از برجام بازگردد و توان هسته‌ای را بازیابی کند.

وی افزود: حق جمهوری اسلامی است که با توجه به تعهدات بین‌المللی و پذیرفتن داوطلبانه پروتکل الحاقی از فناوری هسته‌ای استفاده کند و اگر بیش از این طرف‌های خارجی برجام از خویشتن داری ایران سوء استفاده کنند، گام‌های بعدی محکم‌تر و بلندتر برداشته خواهد شد.

جاسمی یادآور شد: دولت نیز به همین جهت به غربی‌ها اولتیماتوم داده است، اروپایی‎‌ها باید از فرصتی که جمهوری اسلامی به آنها داده استفاده و برادری خود را ثابت کنند، آنها در اظهارنظرهای مختلف بیان کردند که به برجام پایبندند اما در عمل گامی برنداشتند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: دستاوردهای گام اول و دوم کاهش تعهدات برجام موجب تکاپوی اروپایی‌ها شده است اما به نظر می‌رسد که بیشتر به دنبال فشار مضاعف به ایران باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل