بازدید 6643

ظریف: بلیط گفت‌وگوی آمریکا، بازگشت به برجام است

«ایالات متحده علیه مردم ایران جنگ اقتصادی به راه انداخته است. تعامل با ایالات متحده برای ما ناممکن است، مگر اینکه این کشور جنگ و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را متوقف کند.»
کد خبر: ۹۲۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ 29 August 2019
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که تا زمانی که آمریکا به توافق هسته‌ای پایبند نباشد، نمی‌توان با این کشور گفتگو کرد.

به گزارش فارس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه (امروز) تأکید کرد که اگر آمریکا خواهان گفتگو است، باید ابتدا به «تروریسم اقتصادی» علیه مردم ایران پایان دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ظریف که در کوالالامپور مالزی در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «ایالات متحده علیه مردم ایران جنگ اقتصادی به راه انداخته است. تعامل با ایالات متحده برای ما ناممکن است، مگر اینکه این کشور جنگ و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را متوقف کند.»

وی افزود: «بنابراین اگر می‌خواهند به اتاق بازگردند، بلیطی وجود دارد که باید خریداری کنند و آن بلیط اجرای توافق [هسته‌ای]است.»

ظریف همچنین تأکید کرد که ایران به دنبال گفتگو برای گفتگو نیست و تنها در صورتی وارد مذاکره می‌شود که بداند این مذاکره می‌تواند به نتیجه ختم شود.

واشنگتن با وجود اعمال ده‌ها تحریم تازه علیه تهران، به صورت مداوم از گفت‌وگوی «بدون قید و شرط» با ایران صحبت می‌کند. آمریکا همزمان فهرستی طولانی از شروط و خواسته‌ها مطرح کرده که می‌گوید هر توافقی در آینده، باید این شروط را محقق کند. جمهوری اسلامی ایران بار‌ها تأکید کرده است که این واشنگتن بوده است که با خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی، میز گفتگو را ترک کرده است. تهران در عین حال تأکید دارد که در مورد برنامه دفاعی و منطقه‌ای خود با کسی مذاکره نمی‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
با دست پس میزنیم . با پا پیش میکشیم . اگه قراره مذاکره کنیمخوب هر چه زودتر . چرا وقت سوزی . اگر هم قرار نیست دائما" آلارم دادن ها چی میگه . اگر قرار بود مذاکره کنیم و بهانه آن حضور در برجام بود که ترامپ یکسالی قبل از خروج دائما میگفت بیایید مذاکره . که نرفتیم . حالا که بقول دوستان در حالت فشار حداکثری و تسلیم مذاکره بی معنی است . پس بیخیال شید . چرا ساز مذاکره کوک میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بالاخره مذاکره خوبه یا بد . تحریم ها اثر داره یا نه . غرب قابل اعتماد هست یا نه . امریکا زور میگه یا نه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
هیهات من الذله
پس چرا قبل از خارج شدن از برجام و بازگشت تحریم ها گفتگو نکردین؟؟؟!!!!
باید حتما دلار ۲۰۰۰۰ میشد
مسکن ۲۰۰ برابر میشد
دارو و مواد خوراکی ۵۰۰ برابر میشد
ماشین ۳ برابر میشد
ارزش پول مردم ۱۰ درصد میشد
چهل ساله همین شده کارتون ..در زمان اوج قدرت و قبل از تحریم گفت و گو نمیکنید همینکه تحریم شدید برای کاهش تحرمیها میرید مذاکره می کنید..
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
دلیلش اینکه اینها تحریم ها و تهدیدها رو شوخی میگیرن و فکر میکنن که طرف داره باهاشون شوخی میکنه! اما وقتی که تهدیدها جدی میشه و تحریم ها کمرشون رو خرد میکنه تازه میفهمن که ای بابا، باید سریع تر یه کاری بکنیم!!!
مثل اینکه بجای ایران ترامپ باید التماس کنه برای مذاکره
عمرا
آقای ترامپ زمانی که هنوز از برجام خارج نشده بودند گفتند که بیایید مذاکره کنیم و به یک توافق بهتر برسیم که شماها و دوستانتون گفتید به هیچ وجه مذاکره نمیکنیم. حالا که بیشتر از یک سال هست آمریکا از برجام خارج شده دارید میگید به برجام برگردید تا مذاکره کنیم؟! این چه مسخره بازی هست که در آوردید؟! چرا همون موقع که آمریکا در برجام حضور داشت مذاکره نکردید؟! پیش خودتون چی فکر کرده بودید؟! تهدیدهای آقای ترامپ رو لابد جدی نگرفته بودید و فکر کرده بودید وقتی میگه از برجام خارج میشیم داره شوخی میکنه!
ترامپ ادم صفتی مذاکره فایده نداره دوما شاید کلا رئیس جمهور نشه ما باید اول مسائل داخلی را حل کنیم بانک فساد ادارات بی درو پیکر پارتی بازی ها صنعت درست حسابی نه صنعتیکه اخرش لگن تحویل جامعه بده وگرنه نفت بفروشن پولش بره جیب یه عده اقا زاده و جاهایدیگه که نفت میخورن مست قدرت شدن کشور دست نمیشه
وقتی آمریکا تو برجام بود ترامپ گفت گفتگو کنیم شماها گفتین برجام قابل گفتگو نیست حالا که از برجام خارج شده میگین آمریکا باید برگرده برجام فقط بدبختیش برای ما مردمه گرونی و بی دارویی و .................... خودتونو مسخره کردین
دلارامروزپنجشنبه ۷ شهریور از۱۱۳۰۰ عبورکرد خواب دلارزیرده هزارتومان ازطریق مذاکره باامریکا تعبیرنشد ازهفته دیگروبا اجرای مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی شاهدصعودبیشتردلاروالبته سقوط ازاد بورس خواهیم بودودیگردستکاری درنرخ هاهم تاثیری نخواهدداشت
پارسال که هنوز از برجام خارج نشده بودند که بارها گفتند بیایید مذاکره و قبول نکردیم. حالا میگید برگردید به برجام تا مذاکره کنیم!خب همون پارسال میرفتید مذاکره. شایدم فکرش را نمیکردیم ترامپ از برجام خارج شه. شایدم تحریم ها بیش از اونچه فکر میکردیم داره فشار میاره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل