بازدید 13103
پیمانه اقتصادی؛

وزارت راه و شهرسازی: قیمت خانه در تهران ارزان شد/ دلار در آستانه ورود به کانال ۱۰ هزار تومانی/ حباب سکه بالاخره پس از چهار سال، تخلیه شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش نماگر بورس به قله تاریخی، سقوط سنگین سهام آسیا با تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین، قیمت طلای جهانی بالا رفت، وزیر اقتصاد: به روند کاهشی نرخ دلار امیدواریم، کاهش قیمت نفت در پی افزایش خطر رکود، ارزش یوآن چین به کمترین میزان یازده سال گذشته رسید، زمان انتظار خانه دار شدن به ده سال کاهش می‌یابد و تهدید ترامپ برای اعمال تعرفه روی خودرو‌های آلمانی را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 27 August 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش نماگر بورس به قله تاریخی، سقوط سنگین سهام آسیا با تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین، قیمت طلای جهانی بالا رفت، وزیر اقتصاد: به روند کاهشی نرخ دلار امیدواریم، کاهش قیمت نفت در پی افزایش خطر رکود، ارزش یوآن چین به کمترین میزان یازده سال گذشته رسید، زمان انتظار خانه دار شدن به ده سال کاهش می‌یابد و تهدید ترامپ برای اعمال تعرفه روی خودرو‌های آلمانی را در بر دارد.

وزارت راه و شهرسازی: قیمت خانه در تهران ارزان شد

بر اساس جدیدترین گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی قیمت خانه در تهران نسبت به ماه گذشته سه درصد ارزان شد. این گزارش که ماهیانه وضعیت بازار مسکن در تهران را به تفکیک مناطق مختلف گزارش می دهد، میانگین قیمت مسکن در مردادماه را ۱۳ میلیون و۱۸۷ هزارتومان اعلام کرده است؛ حال آنکه این رقم در تیر ماه ۱۳ میلیون و ۶۱۵ هزارتومان اعلام شده بود. بر اساس این گزارش، تعداد معاملات در مردادماه امسال ۳ هزار و ۳۶۸ فقره ثبت شده است؛ این رقم در تیر ماه امسال ۴ هزار و۸۹۸ فقره بوده که از افت ۳۱ درصدی معاملات مسکن خبر می دهد. تعداد معاملات ثبت شده مسکن در مرداد ماه امسال به نسبت مرداد سال گذشته، کاهش۷۴ درصدی را نشان می‌دهد. این آمار نشانه ای از ورود مسکن به دوره رکود است. در این گزارش، قیمت گران ترین منطقه در تهران مثل ماه های گذشته به منطقه یک رسیده که اکنون روی رقم هر مترمربع ۲۹ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان است. قیمت هر متر مربع خانه در تیرماه در همین منطقه حدود ۳۲ میلیون تومان بود که هرچند رو به کاهش است، همچنان به عنوان گران ترین منطقه شهر تهران شناخته می شود. همچنین بر اساس این گزارش ارزانترین منطقه در مرداد ماه، منطقه ۱۹ شهر تهران با میانگین قیمت هر متر ۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۱۰۰ تومان  است که نسبت به  تیر ماه که متوسط قیمت هر متر مربع در این منطقه ، ۷ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان بوده است، کاهش ۱۸.۶ درصدی دارد.

جهش نماگر بورس به قله تاریخی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با افزایش ۵۶۴۶ واحدی معادل ۲.۱۰ درصد به رقم ۲۷۴ هزار و ۸۷۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۹۲ واحدی به رقم ۳ هزار و ۶۵۳ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۵۱۷ واحدی معادل ۲.۱۰ درصد به رقم ۷۳ هزار و ۸۷۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۲۱۶ واحدی معادل ۳.۰۱ درصد، عدد ۷۵ هزار و ۹۳۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۴۸۳ واحدی معادل ۳.۰۱ درصد به رقم ۵۰ هزار و ۸۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۳۸۰ واحد افزایش معادل ۲.۴۱ درصد را رقم زد و به سطح ۳۱۴ هزار و ۱۸۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۶۰۷ واحد افزایش معادل ۲.۳۶ درصد به رقم ۱۹۹ هزار و ۸۴۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۹۲۲۳ واحد افزایش معادل ۱.۶۸ درصد همراه بود و عدد ۵۵۸ هزار و ۶۱۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص کل بورس

سقوط سنگین سهام آسیا با تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین

روز دوشنبه، در حالی که جدیدترین دور تشدید تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا، اعتماد به نفس اقتصاد جهانی را به لرزه درآورده است، کشتی سهام آسیایی غرق شد و سرمایه‌گذاران به اوراق قرضه و طلا، پناه آوردند. انتظار می‌رود سهام سایر نقاط جهان هم روند سقوط سهام آسیایی را دنبال کنند. شاخص ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰، ۰.۷ درصد افت کرد. شاخص سهام یورواستاکس۵۰ اروپا هم در ساعات کار بازارهای آسیایی ۱.۱ درصد سقوط کرد. سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از اواسط ۲۰۱۶ تا کنون رسید، در حالی که قیمت جهانی طلا تا بالاترین سطح خود از آوریل ۲۰۱۳ بالا رفت.  روز جمعه، تنها چند ساعت پس از این که چین در تلافی تعرفه‌های قبلی، تعرفه واردات ۷۵ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی را ۵ تا ۱۰ درصد افزایش داد، رییس‌جمهور ترامپ هم تعرفه واردات ۵۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را ۵ درصد بالا برد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در حالی ۲.۰ درصد سقوط کرد که شاخص نیکی ژاپن ۲.۱۳ درصد از ارزش خود را از دست داد. در بازار چین شاخص کامپوزیت شانگهای ۱.۲۷ درصد سقوط کرد، در حالی که شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ، با سقوط سنگین ۲.۹۸ درصدی روبه رو شد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۱.۵۳ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۱.۵۷ درصد از ارزش خود را از دست دادند. در بازار ارز، با هجوم سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن نظیر ین ژاپن، نرخ برابری دلار با یوآن تا ۱۰۴.۴۷ پایین آمد.

قیمت طلای جهانی بالا رفت

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تأثیر تشدید اقدامات تجاری تلافی جویانه آمریکا و چین که تقاضا برای دارایی‌های امن را تقویت کرد، به رکورد بالای جدیدی افزایش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز دوشنبه بازار سنگاپور ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۱۵۳۹ دلار و ۷۰ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۱۵۴۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

دلار در آستانه ورود به کانال ۱۰ هزار تومانی

در معاملات روز دوشنبه، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی برای خرید توسط صرافی، ۱۱۱۵۰ تومان و برای فروش به متقاضی دریافت دلار آمریکا، ۱۱۲۰۰ تومان بود که نسبت به نرخ پایانی روز قبل، ۱۵۰ تومان کاهش داشته است. همچنین هر اسکناس یورو، به قیمت ۱۲۶۵۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۲۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این در حالی است که در بازار آزاد، نرخ دلار در ساعاتی از روز به ۱۱ هزار تومان نیز رسید، ولی در نهایت در سطح ۱۱۱۰۰ تومان بسته شد. از ابتدای هفته شاهد انتشار سیگنال‌های مثبت سیاسی در بین فعالان ارزی بودیم. تغییر فضای سیاسی با سفر وزیر امور خارجه به اروپا و گفتگو‌های وی در حاشیه نشست گروه ۷ موجی از خوش‌بینی را در بازار‌ها به وجود آورد و به نظر تا عدم بروز نشانه مخالف فشار عرضه بر بازار ارز حکمفرمایی کند.

وزیر اقتصاد: به روند کاهشی نرخ دلار امیدواریم

فرهاد دژپسند در حاشیه نشست تخصصی فین‌تک، در جمع خبرنگاران در خصوص نرخ ارز، اظهار داشت: خوشبختانه با سیاست هایی که از مدتها قبل اتخاذ شده سعی شده عوامل مخل تقاضا محدود شود و عوامل توسعه دهنده عرضه ارز تقویت شود. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: همچنین با ثباتی که در حوزه سیاسی و اجتماعی داریم و با تدابیری که برای بازگشت ارز به داخل کشور اتخاذ شده و همراهی صادرکنندگان در این بخش، هم از نظر عرضه ارز شاهد فزونی بودیم و هم در بخش تقاضا، تقاضاهای غیرطبیعی کنترل شده است و بازار ارز وضعیت باثباتی پیدا کرده است. وی تأکید کرد: روند کاهشی امیدواریم ادامه یابد. دژپسند در خصوص میزان بازگشت ارز به کشور نیز گفت: یک روزی از صادرکنندگان خواهش می‌کردیم که ارز را برگردانند اما خوشبختانه در حال حاضر صادرکنندگان همراهی خوبی دارند.

کاهش قیمت نفت درپی افزایش خطر رکود

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که تشدید تنش‌های تجاری آمریکا و چین، اعتماد به اقتصاد جهانی را متزلزل کرد کاهش یافت. بهای معاملات آتی نفت برنت ۶۳ سنت یا ۱.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۸ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت آمریکا با ۶۸ سنت یا ۱.۳ درصد کاهش به ۵۳ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه رسید.

ارزش یوآن چین به کمترین میزان 11 سال گذشته رسید

در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی ارز ارزش یوآن چین به دلیل تشدید تنش تجاری بین این کشور و آمریکا به کمترین میزان در یازده سال گذشته رسید. یکی از دلایل افت ارزش یوآن احتمال ورود اقتصاد جهانی به رکود در پی تداوم اختلافات بین چین و آمریکا است. در معاملات بازار داخلی چین ارزش یوآن به 7.1425 یوآن به ازای هر دلار رسید که از سال 2008 تاکنون بی سابقه بوده است. در بازار خارج نیز ارزش یوآن به 7.1850 یوآن به ازای هر دلار دلار رسید که کمترین میزان از سال 2010 محسوب می‌شوند. چین روز جمعه اعلام کرد بر واردات 75 میلیارد دلار کالا از آمریکا تعرفه اعمال می‌کند. در پاسخ به این اقدام نیز رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، تعرفه وارداتی بر 300 میلیارد دلار کالا از چین را 5 درصد افزایش می‌دهد. بانک مرکزی چین با هدف خنثی کردن اثر اقدامات تعرفه‌ای آمریکا بر واردات کالاهای چینی دست به پایین آوردن ارزش یوآن زده است. کاهش ارزش یوآن باعث می‌شود تا قیمت کالاهای صادراتی چین در بازارهای خارجی کاهش یابد.

محمد اسلامی: زمان انتظار خانه دار شدن به ده سال کاهش می یابد

وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف وزارت راه و شهرسازی ساخت سالانه 700 هزار مسکن جدید است و با این کار امید به خانه دار شدن در شهرهای بزرگ به ده سال و در شهرهای کوچک به سه سال کاهش می یابد. محمد اسلامی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما افزود: در این مسیر طرح اقدام ملی برای ساخت 400 هزار واحد ساختمانی هدف کمّی و تام هایی نظیر تأمین مسکن کارکنان دولت جزو الگوهای مختلف ساخت مسکن هستند. وی گفت: طرح تام کاد (تأمین مسکن کارکنان دولت) منتظر تصویب در هیأت دولت است و شامل همه کارکنان دولت می شود که بخشی از حقوقشان تا پنج سال به صندوق تام کاد واریز می شود و بعد به مدت پانزده سال اقساط اعیانی مسکن و پس از آن اقساط زمین پرداخت خواهد شد تا بار مالی روی دوش کارکنان دولت کمتر شود. اسلامی افزود: این طرح به خصوص برای کارکنان جوان و خانه اولی ها سیاست مناسبی است و دغدغه آنها را برای تأمین مسکن کمتر می کند. وی در خصوص وجود مسکن مازاد در کشور گفت: وقتی شما منابعی در اختیار دارید حق انتخاب دارید که وارد چه کسب و کاری شوید و کسب و کاری که امروز ما وارث آن شده ایم به خاطر ارزش افزوده آن در سال های گذشته بوده و گرایش غالب؛ ساخت خانه های بزرگ و لوکس بوده و بیش از نیمی از دو میلیون خانه مازاد از این جنس هستند؛ اما باید سیاست های ما به گونه ای باشد که اولاً ساخت و ساز دست اهل فن باشد و ثانیاً این سیاست ها موجب تورم زایی نشود.

حباب سکه بالاخره پس از چهار سال، تخلیه شد

به گفته محمد کشتی آرای، روز گذشته هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون تومان قیمت گذاری شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۴ میلیون و ۱۵ هزار تومان رسید. هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌باشد. هر سکه یک گرمی در بازار امروز، به قیمت ۹۴۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۰۷ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به یک میلیون و ۷۶۵ هزار تومان رسید. حباب سکه نیز با کاهش کم سابقه تقاضا و همچنین افت قیمت در بازار، پس از چهار سال کامل تخلیه شد و به صفر رسید. کشتی آرای همچنین تأکید کرد در حال حاضر با توجه به صفر شدن حباب، سکه را می‌توان به جای طلای خام، آب کرد.  

تهدید ترامپ برای اعمال تعرفه روی خودروهای آلمانی

رویترز: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا‌، روز دوشنبه و در حاشیه برگزاری اجلاس گروه 7 در شهر بیاریتز فرانسه با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، دیدار کرد. وی در این دیدار درباره توافق تجاری با اتحادیه اروپا سخن گفت و اعلام کرد واشنگتن امیدوار است که مجبور نشود بر خودروهای آلمانی تعرفه اعمال کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
قیمت مسکن و ارز و سکه و ... در ایران یک میلیون یه دفعه گرون میشه و بعدش یک هزار ارزون میشه کلیه مسئولین از خوشحالی ذوف میکنند و جلو دروبین از مدیریت بی نظیر خودشان صحبت میکنند انگار مردم نفهم هستند....
همه اش فرافکني. جنس 1000 توماني شده 5000 تومان حالا 200 تومان ارزون شده داد و فرياد که ارزان شده. دلار ارزان نشده به هيچ کس جز رانتخواران ارز براي واردات کالا و مواد اوليه نمي دهيد و همه توليديها تعطيل شده اند وقتي تقاضا ايجاد نشود و جنسي وارد نشود دلار 5000 تومان بشه فرقي نخواهد داشت. اگر ارز ارزان شده پس چرا کالاهاي مصرفي ملت ارزون نشده؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
سیاست کاهش نرخ ارز بطور مصنوعی توسط بانک مرکزی به این منظور انجام میگیرد که صاحبان شرکتهای صادرکننده ارزهای ناشی از صادرات خودرا مجبورشوند به سیستم ارزی نیما ارائه کنند چون در بازار آزاد نرخ ارز کمتراز سیستم میباشد.
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
یکی از دلایل کاهش نرخ ارز بیرون آوردن ارزهای خانگی و در دست مردم بود.
قیمت سکه به قیمت اول بهمن ۹۷ تزدیک شد (ربع سکه دوم بهمن ۹۷ یک میلیون ۲۵۰ هزار تومان بود)
آقای وزیر! شما که نرخ ها را دارید، چه چیزی را می خواهید جا بیاندازید؟
دولت به طور مصنوعی ارز را دست کاری کرد و با کم کردن ارزش پول ملی جیب مردم را تکاند و حالا چه ادعاهایی می کند....
یعنی چی حباب سکه خالی شد؟؟؟ یعنی چهار سال پیش سکه بالای 4 میلیون بود و الان به قیمت قبلش برگشته؟! مردم رو چی فرض کردید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
علت خالی شدن نرخ سکه بالا رفتن نرخ اونس جهانی طلاست نه سیاستهای آقایان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و......
اينطور كه شما داريد پيش ميريد تا چند وقت ديگه بايد چند تا صفر به پول ملي اضافه كنيد.....
هدف اقایان ازمطرح کردن موضوعاتی مثل برنامه ملاقات باترامپ صرفااثرروانی والبته موقت ان برروی قیمت ارزاست واینکه بعدا توپ رابه زمین دیگری بیاندازندوبگویندما فقط پیشنهادملاقات رادادیم دلاراینقدرارزان شداگرمیذاشتندمذاکره کنیم کل مشکلات مردم حل میشد!!!!
مگررهبری صراحتا نگفتند که باامریکامذاکره نمیکنیم؟ مگررهبری نگفتند که مذاکره باامریکاسم است ومذاکره بادولت فعلی امریکاسم مضاعف است ؟! پس چطور امروز روحانی بی پرواصحبت ازمذاکره باترامپ میکند؟ چگونه است که ظریف سراسیمه برای دیدارباترامپ به فرانسه میرود ولی ترامپ نپذیرفت با اوملاقات کند؟!!! همین امروز بازهم ترامپ ایران را سردسته تروریست ها خواند چرا اجازه میدهید اینگونه ملت ایران راتحقیرکنند !؟ چرااینقدردرمقابل امریکا از موضع ضعف برخوردمیکنید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
تو هم که این کامنت رو زیر هر خبری کپی میکنی
همه جای اسیا بورس سقوط کرد بورس ایران برعکس رکورد زد !!!!! همه میدونن که رشدمستمر شاخص بورس و کاهش نرخ ارز چیزی جز دستکاری نیست که البته موقت خواهدبود
منم بلدم بگم: قیمت خانه در تهران نصف شد دلار هم به کانال ۱۰۰۰ تومانی وارد شد!!!!

این ادعاها فقط در تریبون های مقامات و مسئولان هست دقت کردید همه ادعاها از پیشرفت و اقتدار و بهبود شرایط و فقط در حرف های پشت میکروفون مقامات هست؟ با این سفید نمایی ها نمی توانید شکم گرسنه را سیر نشان دهید اگر از بین مخافظان بیرون بیایند و در سایه امنیتی که هر روزه ادعا می کنند مثل مردم عادی در خیابان های پایتخت راه بروند واقعیت های جامعه را بهتر می بینند که ۱۸۰ درجه با ادعاهای پشت تریبون فرق دارد...
همانطور که قیمت مسکن بصورت تخیلی بالا رفت باید بصورت تخیلی پائین بیاید تا مشتری پیدا بشود!
کاهش نرخ ارز طبیعی است بایستی پایین بیاد چون دلالها توان مقابله باشرایط فعلی که ارزهای دیگه جایگزین شده رو ندارن. فقط رو دلار متمرکزشدن.!! نرخ واقعی دلار زیر 100/000 ریال.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
دلال ها در شرایط نامساعد توان رشد دارند و متاسفانه هنوز شرایط مساعد نیست که توان رشد و مقابله نداشته باشند. حجم نقدینگی و پول های راکدی که باید صرف تولید شود بسیار بالا است و اوضاع بگونه ای است که تعداد دلالان کم نبوده و قدرت سازماندهی آنها بهتر از سازماندهی و مدیریت اقتصادی کشور است
معیار ارزش دلار ٧٠ ریال است؛ تا نرخ دلار به زیر ٧٠ ریال نرسیده حرف از ارزانی دلار نزنید.
مسئولین با حرف های عجیب در مورد قیمت ها (ارز ،مسکن،طلا،)،قصد دارند،اذهان مردم را از مسائل و مشکلات اساسی کشور منحرف کنند.بخشی مشکلات عمده عبارتند از،رکود تورمی اقتصادی،بیکاری گسترده،ورشکستگی صنایع،عقب گرد کشور در تمام شاخصهای اقتصادی و اجتماعی،فساد گسترده و نهادینه شده و ...
تابناک سایت خوبی است.حدود 60 درصد نظرات رو منتشر میکنه (البته با توجه به خودسانسوری کامنت گذاران)، و بقیه رو سانسور میکنه.خواننده ها هم تا حدی راضی هستند و خوب یه کم از انرژی منفی و فشار روحی که دارند،تخلیه میشوند، که این هم خوبه.
ما که رانت 4200 تومانی نداشتیم بدبخت شدیم
انروزی که بورس هرروز رکورد میزد درحالیکه همه شاخص های اقتصادی منفی بودند وقتی علت راجویامیشدیم میگفتند چون دلارروندافرایشی دارد بورس هم درحال رشداست حالا که بادستکاری قیمت دلارهرروز کاهش می یابد همچنان شاهدادامه رکوردزنی بورس هستیم !!!! همه میدانند که بزودی حباب عظیم بورس تخلیه خواهدشد وسهامدارانش رابه خاک سیاه خواهدنشاند اما هیچ یک ازمسوولین بورس دراینمورد هشداری نمیدهندوفقط نظاره گرروند ضرروزیان بزرگ سرمایه گذارن هستند !!!!
سه شنبه ۵ شهریور ساعت ۱۲:۳۰
روند نزولی(غیرواقعی) دلار معکوس شد و روندصعودی پیداکرد خواب دلار۱۰ هزارتومانی وپایین تر تعبیرنشد !!!
خیلی ها مثل من هنوز بعد از گذشت 5 سال از بازنشستگی هنوز خونه دار نشدند
باتوجه به تعبیر نشدن رویای مذاکره با امریکا از۱۵ شهریور( اغازمرحله سوم والبته جدی کاهش تعهدات برجامی) شاهدسقوط تاریخی بورس خواهیم بود
بورس امروز ۴۰۰۰ واحدفروریخت ولی جمعش کردند شمارابخدافقط به نمودارروند شاخص کل امروز نگاه کنیدتا خودتان ببینید معجزه عددسازی را !!!!
هروقت قیمتها برگشت به اول سال 97 اونوفت صحبت از ارزونی کنید. این چند درصد اومدن پایین هیچ تاثیری تو کل اقتصاد کشور نداره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار