بازدید 13780
۳
بازار ارز در دومین روز هفته؛

قیمت دلار یکشنبه ۳ شهریور ۹۸/ دلار آزاد ارزان‌تر از دلار صرافی بانکی/ شاخص ارزی به ۱۱۴۰۰ تومان رسید

بازار ارز این روز‌ها در مسیر کاهشی حرکت می‌کند. این درحالی است که فعالان بازار همچنان منتظر شروع به کار بازار متشکل ارزی می‌باشند، اما در این میان، عواملی بر کاهش قیمت ارز اثرگذار بوده اند تا جایی که دلار از میانه کانال ۱۱ هزار تومان نیز پایین‌تر رفته است.
کد خبر: ۹۲۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹ 25 August 2019
قیمت دلار یکشنبه ۳ شهریور ۹۸
 
تابناک اقتصادیبازار ارز این روز‌ها در مسیر کاهشی حرکت می‌کند. این درحالی است که فعالان بازار همچنان منتظر شروع به کار بازار متشکل ارزی می‌باشند، اما در این میان، عواملی بر کاهش قیمت ارز اثرگذار بوده اند تا جایی که دلار از میانه کانال ۱۱ هزار تومان نیز پایین‌تر رفته است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بازار ارز روز‌های ابتدایی سومین ماه تابستان را با روند کاهش آغاز کرده است. تا جایی که امروز نرخ دلار به عنوان شاخض ارزی، به مرز ۱۱۴۰۰ تومان در بازار آزاد رسیده است.

مهم‌ترین دلایلی که در این میان بازار را به سمت کاهش نرخ ارز برده است، کاهش تقاضا در بازار چه به صورت اسکناس و چه به صورت حواله (نیما) و همچنین اخبار مثبت از مذاکرات ایران و فرانسه‌ می‌باشد.  

به گفته فعالان بازار ارز، کاهش تقاضا به دلیل افت نوسان نرخ ارز می‌باشد، زیرا کاهش نوسان در یک ماه اخیر، جذابیت ورود به این بازار را کمتر کرده و در نتیجه سرمایه گذاران ترجیح داده اند که از بازار ارز به بازار سرمایه کوچ کنند. همچنین، برخی از سرمایه گذاران بازار نیز در این شرایط با احتیاط بیشتری در معاملات مشارکت می‌کنند، زیرا روند کاهشی غیرمنتظره ماه‌های اخیر موجب ضرر بسیاری از معامله‌گران ارزی شده است.

در خصوص اخبار مثبت از مذاکرات ایران و فرانسه نیز باید یادآور شد که به نقل از المانیتور؛ «جزئیاتی از بسته پیشنهادی پاریس به تهران و واشنگتن، به تازگی از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شده است. در همین ارتباط گفته شده «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه، پس از رایزنی با مقام‌های ایرانی و آمریکایی، قرار است با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه ۷ دیدار کرده و او را متقاعد به اعطای مشوق‌های اقتصادی محدود به ایران در ازای آغاز مذاکرات و پایبندی کامل تهران به برجام نماید. با این حال گفته شده این مشوق‌ها به صورت محدود و در زمان محدود همزمان با مذاکرات خواهد بود، چون به اعتقاد اروپایی‌ها، فشار صرف روی ایران موجب تسلیم ایرانی‌ها نخواهد شد. ماکرون پیشتر اعلام کرده بود که پیشنهاد‌هایی برای کمک به کاهش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن به هر دو طرف ارائه خواهد داد.»

به نظر می‌رسد، معامله‌گران در شرایط کنونی که تقاضای خاصی در بازار وجود ندارد، به اخبار مثبت واکنش بیشتری نشان می‌دهند.  

دلار در بازار آزاد تهران در محدوده ۱۱۴۰۰ تومانی قیمت خورد

به گزارش تابناک اقتصادی، در معاملات امروز یکشنبه سوم شهریور ماه ۹۸، بازار ارز به روند کاهشی خود ادامه داد. تا جاییکه بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از بازار آزاد تهران، هر اسکناس دلار آمریکا به رقم ۱۱۴۰۰ تومان رسیده است.  

همچنین در صرافی‌های بانکی به عنوان بازارساز ارزی، شاهد کاهش نرخ دلار و یورو بودیم. بر این اساس و به نقل از سامانه سنا بانک مرکزی (بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است)؛ هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۳۵۰ تومان خریداری شده و در مقابل به قیمت ۱۱۴۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شده است. این رقم نسبت به روز قبل، ۱۵۰ تومان کاهش داشته است.

همچنین هر اسکناس یورو در بازار امروز، به قیمت ۱۲۸۰۰ تومان خریداری شده و با افت ۱۵۰ تومان نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۲۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شده است.

هرچند نرخ‌های امروز نشان می‌دهد که قیمت دلار در بازار آزاد بر خلاف هفته‌های گذشته، کمتر از نرخ صرافی‌های بانکی می‌باشد و این موضوع نشان از کاهش تقاضا و عدم جذابیت برای سرمایه گذاری در بازار ارز دارد.

 

از دلار نیما چه خبر؟

دلار نیما
بر اساس اطلاعات سامانه نیما، نرخ فروش حواله دلار آمریکا روز گذشته، به طور میانگین ۱۰۹۴۵ تومان ثبت شده است که نسبت به هفته‌های گذشته، کاهش حدود ۵۰۰ تومانی داشته است.

استراحت ۴۷ ارز در میرداماد

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن تمامی نرخ‌ها نسبت به روز گذشته ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «یکشنبه سوم شهریورماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته  ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۵۱ هزار و ۵۷۸ ریال و هر یورو نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۶ هزار و ۸۶۸ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۹۷ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۷۶ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۶۸۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۷۷ ریال، روپیه هند ۵۸۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۵۵ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۳۹۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۸۴۸ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۶ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۵۴۳ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۸۹۵ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۷۵۵ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۲۹۳ ریال، روبل روسیه ۶۳۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۹ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۳۶۵ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۲۸۰ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۷۷۴ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۳۳ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۴۰۹ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۲۴ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۸۱۷ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۲۰ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۸ هزار و ۳۴ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۱ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۶۱۵ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۸۷۸ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۳۳۶ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۴۴ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۴۸۸ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۶ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۵۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۷ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
فیکه قیمتها.
تمام فیک است و وقتی برای تبادل مالی صد میلیونی از بانک به شما زنگ بزنند برای چه بوده برو تا ته داستان که بازار دستوری است.
دلار 4000تومانی شده 11هزار تومان کجا ارزان شده قیمتها با دلار بالا رفتند ولی با دلار پایین نیامدند
واقعا دلار زیبا است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل