بازدید 3212
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

تدوام بلند پروازی شاخص/ ارتفاع ۲۶۹ هزار واحدی با جهش ۳۸۵۹ واحدی شاخص کل

جهش ۳۸۵۹ واحدی شاخص کل بورس تهران و قرار گرفتن در ارتفاع ۲۶۹ هزار و ۹۸۶ واحدی بار دیگر ثابت کرد که این شاخص به شدت متاثر از اخبار سیاسی است.
کد خبر: ۹۱۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 24 August 2019

جهش 3859 واحدی شاخص کل بورس تهران و قرار گرفتن در ارتفاع 269 هزار و 986 واحدی بار دیگر ثابت کرد که این شاخص به شدت متاثر از اخبار سیاسی است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از نبض بورس، بازتاب سخنان وزیر امور خارجه در خصوص احتمال بازگشت آمریکا به میز مذاکره چنان سهامداران را به وجد آورد و شور و شوقی در بورس تهران برانگیخت که شاخص را تا یک قدمی ارتفاع و رکورد 270 هزار واحدی پیش برد، رکوردی که البته آنگونه که پیش بینی می شود در روزهای آینده شاخص آن را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد 1042 واحدی امروز رقم 72 هزار و 937 واحدی را به نمایش گذاشت، و شاخص کل هم وزن با رشد 1765 واحدی تا ارتفاع 73 هزار و 890 واحدی پیش رفت، همچنین شاخص قیمت هم وزن نیز با رشد 1183 واحدی رقم 49 هزار و 523 واحدی را نشان دادو شاخص ازاد شناور با جهش 4116 واحدی به ارتفاع 307 هزار و 880 واحدی صعود کرد، شاخص بازار اول نیز با رشد 2637 واحدی در کانال 196 هزار و 5 واحدی و شاخص بازار دوم نیز با پرش 8589 واحدی تا ارتفاع 549 هزار و 995 واحدی پیش رفت.

نماد پالایش نفت اصفهان با 264 واحد، مخابرات ایران با 243 واحد، پالایش نفت تهران با 201 واحد، ارتباطات سیار ایران با 142 واحد ئ پالایش نفت بندرعباس با 122 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند و در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران بیشترین تاثیر منفی را بر دماسنج بازار سرمایه ثبت کردند.

ارزش معاملات و برترین ها

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از 1409.2 میلیارد تومان بود و ناشی از دست به دست شدن بیش از 5 میلیارد و 177 میلیون برگه سهم طی 407 هزار و 398 نوبت معاملاتی بود.

امروز نمادهای بانکی بیشترین ارزش معاملات را با ثبت رقم 166.6 میلیارد تومان که ناشی از داد و ستد 2 میلیارد و 480 میلیون برگه سهم بود، از آن خود کرد و پس از آن نمادهای خودرویی با ارزش معاملاتی بیش از 138.4 میلیارد تومان که ناشی از داد و ستد بیش از 581 میلیون برگه سهم خودرویی بود، به خود اختصاص دادند، نمادهای شیمایی نیز ارزش معاملات 115.4 میلیارد تومانی را ثبت کردند که البته حجم معاملات نسبت به نمادهای بانکی و خودرویی کمتر و بیش از 119 میلیون برگه سهم بود.

شاخص صنایع مختلف

در بین شاخص صنایع مختلف شاخص ذغال سنگ با رشد 416 واحدی و رشد 5 درصدی در راس شاخص صنایع مختلف قرار داشت و پس از ان شاخص منسوجات با رشد 150 واحدی معادل 4.12 درصد، شاخص سیمان با 80.96 واحد رشد برابر با 4.09 درصد دیگر شاخص های برتر بورس تهران بودند.

عرضه و تقاضا

در معاملات امروز نماد شرکت های غلتک سازان سپاهان (فسازان)، بیمه البرز (البرز)، لیزینگ رایان‌ سایپا (ولساپا)، بانک تجارت (وتجارت)، سرمایه‌ گذاری‌ شاهد (ثشاهد)، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه1 (سپاس) و بانک صادرات ایران (وبصادر) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های كارگزاران بورس اوراق بهادار (كبورس) صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه1 (سپاس)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كیان (كیان)، صكوک اجاره خلیج فارس (صفارس412)، كابل‌ البرز (بالبر) و سرمایه‌گذاری‌توسعه‌آذربایجان‌ (وآذر) با بیشترین صفوف عرضه و فروش مواجه شدند.

رفت و آمدها

در جریان داد و ستدهای امروز نماد معاملاتی شركت سرمایه گذاری صنایع‌شیمیایی‌ایران (شیران1)، سیمان‌هگمتان‌ (سهگمت1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، دشت‌ مرغاب‌ (غدشت1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، حق تقدم شركت سیمان مازندران(سمازنح) با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی، تولیدی‌ كاشی‌ تكسرام‌ (كترام1)، فنرسازی‌زر (خزر1)، نیروترانس‌ (بنیرو1)، معادن‌منگنزایران‌ (كمنگنز1) و صنعتی‌ آما (فاما1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شركت های تولیدی چدن سازان(چدن)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ پتروشیمی مبین(مبین)، بین المللی توسعه ساختمان(ثاخت)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، پتروشیمی فجر(بفجر)با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی و افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، حق تقدم شركت صنایع سیمان غرب(سغربح)با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی، ملی سرب و روی ایران(فسرب)، مجتمع های توریستی و رفاهی آبادگران ایران(ثاباد) و سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی(وپترو)با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده درسایت ، بازگشایی شدند.

همچنین نماد شرکت های معدنی‌ دماوند (كدما1) ، دشت‌ مرغاب‌ (غدشت1) ، صنایع‌ كاشی‌ و سرامیك‌ سینا (كساوه1)، بیمه البرز (البرز1)، حمل و نقل پتروشیمی (حپترو1)، سیمان‌ آرتا اردبیل (ساربیل1)، تامین سرمایه نوین (تنوین1)، سیمان‌خاش‌ (سخاش1)، سرمایه گذاری پارس‌ توشه‌ (وتوشه1)، پارس‌ دارو (دپارس1) و بیمه آسیا (آسیا1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند و حق تقدم شركت سیمان هرمزگان(سهرمزح)باتوجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل