بازدید 3364
اقتصاد در گذر زمان

از "وزیر دارایی شدن دکتر محمد سجادی" تا "حذف دلار از سامانه سنا"

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و نهمین روز مرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۱۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 20 August 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و نهمین روز مرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

29 مرداد 1334، حسین علا، دکتر محمد سجادی را به سمت وزیر دارایی معرفی کرد.

29 مرداد 1340، دریانی، بازرگان معروف طبق قرار بازپرس بازداشت شد. وی متهم به برداشت 23 میلیون تومان از صندوق شرکت «شهرآرا» شده بود.

29 مرداد 1353، درياي عظيمي از نفت و گاز در منطقه حد فاصل بوشهر و كنگان (70 كيلومتري جنوب شرقي بوشهر تا كوه هاي لرستان) كشف شد. اين منطقه 120 كيلومتر طول و 60 كيلومتر عرض دارد.

29 مرداد 1359، جنگی که رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام تکریتی به ایران تحمیل کرد، به طولانی‌ ترین جنگ کلاسیک قرن بیستم تبدیل شد. این جنگ به ‌طور رسمی از 31 شهریور سال 1359 آغاز شد و سازمان ملل متحد، آتش‌بس آن را در  روز 29 مرداد سال 1367 اعلام کرد.

29 مرداد 1392، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییسر‌جمهور در مراسم معارفه وزیر اقتصاد از تشکیل ستاد ویژه تصمیمات اقتصادی با محوریت مسوولان وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان مدیریت برای اتخاذ تصمیمات هماهنگ در دولت و حل مشکل معیشت مردم خبر داد.

29 مرداد 1393، طی احکام جداگانه ‌ای از سوی آیت ‌الله آملی‌لاریجانی، حجت ‌الاسلام محسنی ‌اژه ‌ای به سمت معاون اول قوه‌ قضائیه، حجت الاسلام رئیسی به سمت دادستان کل کشور و حجت ‌الاسلام کریمی به سمت رئیس دیوان ‌عالی کشور منصوب شدند.

29 مرداد 1396، کابینه دوازدهم ناتمام ماند؛ مجلس دهمی‌ ها در این روز و در پایان پنجمین روز کاری بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی حسن روحانی، درحالی که ۱۶ نفر از گزینه ‌های وزارت را با رای اعتماد خود راهی پاستور کردند، به حبیب‌ الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو، مجوز حضور در کابینه دوازدهم را ندادند. بر این اساس، حسن روحانی که از ابتدا بدون آنکه گزینه ‌ای برای وزارت علوم معرفی کند، کابینه دوازدهم را با ۱۷ وزیر به نمایندگان پیشنهاد کرده بود، با رای منفی نمایندگان به بیطرف، جای خالی ۲ وزیر در این ۲ وزارتخانه را با انتصاب سرپرست پر کرد.

29 خرداد 1397، قیمت دلار در سامانه سنا اعلام نشد و یوآن چین جای آن را گرفت.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی