بازدید 2281

سازمان ملل حمله خونین به مراسم عروسی در کابل را محکوم کرد

سازمان ملل متحد حمله انتحاری به مراسم عروسی در کابل را محکوم کرد؛ حمله‌ای که گروه داعش مسئولیتش را برعهده گرفته و بیش از ۶۰ کشته و ۱۸۰ زخمی برجای گذاشت.
کد خبر: ۹۱۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۱ 19 August 2019

سازمان ملل متحد حمله انتحاری به مراسم عروسی در کابل را محکوم کرد؛ حمله‌ای که گروه داعش مسئولیتش را برعهده گرفته و بیش از ۶۰ کشته و ۱۸۰ زخمی برجای گذاشت.

 به گزارش ایسنا، سازمان ملل متحد امروز (یک‌شنبه) حمله انتحاری به مراسم عروسی در کابل را به شدت محکوم کرد. تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان گفت که حمله عمدی به مردم غیرنظامی شرم‌آور و به طور عمیقی نگران‌کننده است.  

نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان در اطلاعیه‌ای که به این مناسبت منتشر شد، آورده است که این عمل تنها می‌تواند اقدامی ناجوانمردانه و تروریستی خوانده شود.

شنبه شب در پی انفجار در مراسم عروسی که در هتلی در غرب کابل برگزار می‌شد، دست‌کم ۶۳ نفر از مهمانان این جشن کشته شدند. این حمله دست‌کم ۱۸۲ زخمی نیز برجای گذاشته است.

در این مراسم عروسی حدود هزار نفر شرکت کرده بودند. اکثریت ساکنان منطقه محل انفجار در کابل را شیعیان تشکیل می‌دهند.

روز یک‌شنبه گروه تروریستی داعش در افغانستان اعلام کرد که اعضای این گروه مسئولیت اجرای این حمله انتحاری را برعهده داشته‌اند. 

داعش اعلام کرده که پس از انفجار انتحاری، زمانی که نیروهای امدادی و پلیس برای کمک به محل انفجار وارد شدند، عامل انتحاری دوم خودرویی را که مواد منفجره در آن جاسازی شده بود، منفجر کرده است. امکان تایید این خبر از سوی منابع مستقل وجود ندارد. وزارت کشور افغانستان تاکنون تنها وقوع انفجار در سالن محل برگزاری جشن عروسی را مورد تایید قرار داده است. داعش افغانستان خبر انفجار خودرو را از طریق شبکه‌های رسانه‌ای خود منتشر کرده است.

دولت افغانستان حمله انتحاری خونین به مراسم عروسی را «جنایت جنگی» خواند. محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان برای بررسی این حمله جلسه اضطراری دولت را تشکیل داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر