بازدید 2716

آمریکا خواستار مصادره نفتکش ایرانی است

مقامات جبل الطارق اعلام کرده‌اند که آمریکا با طرح اتهاماتی خواستار ادامه توقیف و مصادره نفتکش ایرانی به نفع واشنگتن شده است.
کد خبر: ۹۱۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۶ 16 August 2019

مقامات جبل الطارق اعلام کرده‌اند که آمریکا با طرح اتهاماتی خواستار ادامه توقیف و مصادره نفتکش ایرانی به نفع واشنگتن شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، یک مقام رسمی جبل الطارق اعلام کرده است که واشنگتن خواستار توقیف و مصادره نفتکش ایرانی گریس-۱ به نفع آمریکاست.

پیش از این نیز دولت محلی جبل الطارق با انتشار بیانیه‌ای تائید کرده بود که وزارت دادگستری آمریکا با ارائه اتهام‌های جدیدی خواستار ادامه توقیف گریس-۱ شده است.

در همین ارتباط نیز، آنتونی دادلی ، قاضی دادگاه عالی جبل الطارق اعللام کرده که اگر دادخواست آمریکا نبود، نفتکش گریس-۱ تاکنون آزاد شده بود.

گفته شده دادخواست آمریکا برای ادامه توقیف نفتکش ایرانی تنها چند ساعت پیش از آن ارائه شده که قرار بود دادگاه عالی جبل‌الطارق درباره آزادی احتمالی نفتکش ایران رای خود را صادر کند.

روز گذشته نیز روزنامه سان انگلیس به نقل از منابع نزدیک به رئیس دولت محلی جبل‌الطارق، اعلام کرده بود که نفتکش گریس-۱ روز پنجشنبه آزاد خواهد شد و دولت محلی درخواست تمدید دوباره حکم توقیف این ابرنفتکش را ارائه نمی‌دهد.

با این حال هنوز مقامات محلی جبل الطارق به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

همزمان با خبر مخالفت و کارشکنی آمریکا در روند آزادسازی نفتکش ایرانی، اعلام شده است که مقامات دولتی جبل الطارق با آزادی سه نفر از کارکنان و کاپیتان نفتکش ایرانی گریس-۱ موافقت کردند و دادگاه عالی جبل الطارق این افراد را بی گناه شناخته و حکم به آزادی آنها داده است.

نیروهای ویژه ارتش انگلیس یک ماه و نیم پیش به این نفتکش که حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت ایران است، یورش برده و آن را توقیف کردند. لندن مدعی است که قصد داشته از نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه جلوگیری کند.

جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه ایران الزامی برای اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا ندارد و مقصد محموله هم سوریه نبوده، تأکید کرده است که اقدام انگلیس نقض مقررات بین‌المللی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر