بازدید 5049

کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا به چین هشدار داد

کد خبر: ۹۱۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۷ 15 August 2019

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به چین هشدار داد که کاربرد هرگونه خشونت علیه معترضان در هنگ کنگ با «واکنشی سریع» روبرو خواهد شد!

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از راشاتودی، اعضای عالیرتبه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا- به ریاست الیوت اینگل (دموکرات از ایالت نیویورک) و مایکل مک کال (جمهوریخواه از ایالت تگزاس)- روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای به دولت چین هشدار دادند که اِعمال خشونت علیه «معترضان صلح جو» در هنگ کنگ اقدامی «اشتباه» خواهد بود و به واکنشی «سریع» منجر خواهد شد.

این کمیته کنگره آمریکا همچنین ناآرامیهای اخیر در هنگ کنگ را با اعتراضات سال ۱۹۸۹ در میدان «تیان آن من» پکن مقایسه و ادعا کرد که مقامات پکن مسئول ناآرامی ها در هنگ کنگ هستند!

قانونگذاران عضو این کمیته اظهار داشتند: «از چین می خواهیم که از یک چنین اشتباهی برحذر باشد؛ اشتباهی که با محکومیت بین المللی و پیامدهای فوری روبرو خواهد شد».

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «هیچ قدرت خارجی به این اعتراضات دامن نزده است» و اینکه سیاستهای پکن «ریشه» تمام مشکلات است! این بیانیه همچنین دیدار هفته گذشته میان رهبران اعتراضات هنگ کنگ با «جولی ایده» مقام کنسولی آمریکا را رد کرد.

با آنکه هنوز روشن نیست این دیپلمات آمریکایی و رهبران اعتراضات هنگ کنگ در دیدار مزبور پیرامون چه موضوعاتی گفتگو کرده اند، هماهنگی صورت گرفته با یک دیپلمات آمریکایی- که یادآور انقلابهای رنگی و مورد حمایت آمریکا در سرتاسر جهان است- پرسشهای جدی را در خصوص نقش واشنگتن در ناآرامی های اخیر هنگ کنگ مطرح می سازد.

به گزارش مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در یک پیام توئیتری به نقل از منابع اطلاعاتی مدعی شد که دولت چین در حال انتقال نیرو به مرز مشترک با هنگ‌کنگ است.

پیش از این «هوا چون یینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی اعلام کرده بود که آمریکا باید با رعایت قوانین و مقررات بین المللی، به صورت فوری از دخالت در امور هنگ کنگ و امور داخلی چین خودداری کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنان خود در جمع خبرنگاران، با هشدار نسبت به اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی گفته بود که «بار دیگر از آمریکا می پرسم که با چه هدفی در امور داخلی چین دخالت می‌کند؟ آمریکایی‌ها با توسل به مسائل [داخلی] هنگ کنگ به دنبال چه اهدافی هستند؟»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر