بازدید 13887

چالش آفرینی جدید عیسی کلانتری؛ این بار با «مدارس طبیعت»!

پاسخ کلانتری به یک سوال حتی به روایت درج شده در سایت سازمان هم راه نیافت و البته تنها چالش خلق شده توسط معاون رئیس جمهور در نشست خبری هم نبود، چراکه وی در ادامه چالش بزرگتری آفرید تا حاضران را ترغیب کند تا کنکاش در جایی غیر از مجموعه تحت امر کلانتری را در دستور کار قرار دهند و هر جایی غیر از سازمان حفاظت محیط زیست را بکاوند!
کد خبر: ۹۱۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 15 August 2019
تابناک اجتماعی -
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان بار دیگر در مواجهه با خبرنگاران اظهاراتی عجیب بر زبان آورد و موجب حیرت بسیاری شد.

به گزارش «تابناک»، نشست روز گذشته عیسی کلانتری در حالی با تبریک روز خبرنگار آغاز شد که به مانند دفعات قبل برخی خبرنگاران به نشست دعوت نشده بودند. اتفاقی که ظاهرا به رویه سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان تبدیل شده، هرچند سخنان رئیس سازمان از دایره نشست خبری فراتر می‌رود و گاه آنقدر عجیب است که دیگر مجموعه‌ها نیز دستخوش چالش می‌شوند!

چالش‌هایی مانند آنچه از دیروز بروز و نمود یافته و پاسخ دادن به آن‌ها کار ساده‌ای نیست. چالشی مانند دعوت خبرنگاران به سکوت در خصوص مساله فعالان بازداشت شده محیط زیستی و بیان این جملات که «در این باره بهتر است چیزی ننویسید... به ما گفته شده هر چه در این باره کمتر اظهارنظر شود برای بازداشتی‌ها بهتر است.»

پاسخی که به خبر منتشر شده در سایت رسمی سازمان هم راه نیافت و البته تنها چالش خلق شده توسط معاون رئیس جمهور در نشست روز گذشته هم نبود، چراکه کلانتری در ادامه چالش بزرگتری آفرید تا حاضران را ترغیب کند تا کنکاش در جایی غیر از مجموعه تحت امر کلانتری را در دستور کار قرار داده و مثلا مراجعه به بیوت مراجع تقلید و پرس و جو از مقامات اطلاعاتی و امنیتی کشور را در دستور کار قرار دهند.

وی در بخشی از سخنانش در پاسخ به چرایی تعطیلی مدارس طبیعت گفت: «این مدارس غیرقانونی بودند و هیچ مجوز رسمی نداشتند، همچنین طبق فتوای مراجع هم فعالیت این مدارس غیرشرعی بود. مراجع تشخیص دادند در این مدارس ایدئولوژی‌های غیرشرعی ترویج می‌شود. همچنین وزارت اطلاعات به ما اعلام کرد، افرادی که بنیان‌گذار مدارس طبیعت بودند، عضو احزاب غیرقانونی بوده‌اند و صلاحیت هیچگونه فعالیتی ندارند. البته یکی از این افراد شبانه روز در تلویزیون صحبت می‌کنند.»
 
چالش آفرینی جدید عیسی کلانتری؛ این بار با «مدارس طبیعت»!

بیایید کمی در این اظهار نظر دقیق‌تر شده و موارد مطرح شده را مرور کنیم: اینکه مدارس طبیعت غیرقانونی بودند، مراجع فتوا دادند که غیرشرعی هم هستند و در آن‌ها ایدئولوژی‌های غیرشرعی ترویج می‌شود و این نکته مهم که وزارت اطلاعات در خصوص بنیانگزاران این مدارس گزارش‌هایی به سازمان حفاظت محیط زیست داده و اعلام کرده که آن افراد صلاحیت فعالیت ندارند.

مواردی که حتی خلاصه کردنشان نیز دشوار است، چه برسد به کند و کاو در خصوص شان. گزاره‌هایی پراکنده که بی هیچ شاهد و سندی از زبان معاون رئیس جمهور بیان شدند تا این گونه به نظر برسد که دلیل تعطیلی مدارس طبیعت، مراجع تصمیم گیر در امور مدارس، مراجع تقلید و وزارت اطلاعات بوده‌اند، نه سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان و مجموعه تحت امر کلانتری.

این در حالی است که با کمی دقت در ماجرا و تامل در چگونگی شکل گیری این مدارس، این گزاره نیز از حرف‌های کلانتری استخراج خواهد شد که سازمان حفاظت محیط زیست در دوره قبل از وی، مرتکب تخلف شده که مجوز راه اندازی این مدارس را صادر کرده و افزون بر آن، برای راه اندازی شان مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۶۰ ماهه و سود چهار درصد پرداخت می‌کرده است.

تسهیلاتی که با توجه به اظهارنظر کلانتری، غیرقانونی اختصاص یافته و پرداخت شده و بر این اساس، می‌بایست روند بازپسگیری شان در سازمان حفاظت محیط زیست کلید خورده و افزون بر آن، با عاملان رقم خوردن این تخلفات برخورد قانونی و قضایی صورت گیرد؛ فرجامی که کلانتری درباره آن سخنی به میان نیاورده تا این گونه به نظر برسد که ادعای طرح شده توسط وی چندان دقیق نیست.

به این موارد، غیرقانونی بودن مدارس طبیعت از روز نخست را هم می‌توان افزود که اگر بگوییم نشانگر قصور بسیار جدی امثال وزارت آموزش و پرورش کشورمان در این خصوص است، پر بیراه نگفته‌ایم. ادعایی که یا می‌بایست توسط این وزارت خانه تکذیب شود یا مورد تایید ایشان قرار گیرد که در این صورت، انبوه سوالات را به دنبال خواهد داشت. سوالاتی که ظاهرا کلانتری از طرح شان استقبال می‌کند، اما به شرطی که از دیگران پرسیده شوند، نه شخص وی!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴۷
شما بفرمائید نام مفتی محترم را اعلام فرمائید تا اطاعت کنیم . بیخودی پای مراجع و سربازان گمنام را وسط نکشید .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
اینقدر محیط زیستی ها را در حبس نگه میدارند تا با دست خودشان بگدیند و بنویسند که گماشته غربیها بودند . آنوقت بعد از چند سال اگر از زندان بیرون امدند یا به خارج‌میروند یا داخل ایران مقل بخشی که بگویند بزور از ما امصا و اقرار گرفته شد و دوباره دستگیر و دوباره حبس و زندان . این روند ادامه خواهد داشت
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
از پول ها از وام از کسانی که وام گرفتن چون مهم نبود چیز خاصی نگفتید،
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
من خیلی احساس مسولیت می کنم نمی توانم استعفا دهم ببخشیدم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
آقای مهندس بنده از زمانی که قد گردو بودم شما جزو مدیران عالی رتبه بدین، فقط خواستم بگم خوش بحالتون.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
بزرگترین خطر برای این نظام و این کشور و مردم در حال حاضر ،
الف : فساد گسترده و سازمان یافته مافیایی
ب : عدم آزادی مطبوعات برای افشا کردن فاسدان
ج: عدم سرعت و کیفیت و عدالت کافی و لازم در دادگاه ها
ح : رسوب مدیران کهنسال فقط از دو جناح که ۴۰ سال کشور را نوبتی به بدی اداره کردند
و : عدم کادر سازی و تربیت مدیران جوان کاربلد و لایق و عاشق مردم و کشور است و بس
خدا خودش رحم کند ،
والا با این اوضاع قطعا آینده وحشتناکی خواهیم داشت
و هر روز بد تر از دیروز خواهد بود
گفته های ایشان بیانگر آن است که قوه مجریه عملا هیچکاره تشریف دارن.سیاستگذاری ها جاهای دیگری است که ظاهرا دید متهجرانه ای به موضوعات دارند.
پاسخ ها
Hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
فكرمى كنيدچرا هيچ سرمايه گذارى كلانى درايران انجام نمى شودمثلابازيافت باتكنولوژى روز زباله؟ چون وقتى رئيس عوض شد وازت خوشش نيامد كل زندگى پروژت رفته رو هوا! كجاى دنيا اينجوريه
ااين موضوع دردناكتر از فساد هست البته وقتى مديران هركارى مى خواهندمى كنندوتنهاچيزى كه ملاك نيست تجربه وسابقه ولياقت هست مطمئناسال به سال بدترخواهدشد
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
خیلی ساده ام من هم باور می کتم، ولی کاش من تونستم حقوق حق استخدادم، ماموریت، حق فوق العاده ،خودرو در خدمت ، محافظ،حق سفرو... ه
هرکی دستش برسه و بتونه افکار خودش رو پیاده میکنه! اون بدبختی که زندگیش گذاشته و یه مدرسه راه اندازی کرده چه گناهی داره
البته مدارس طبیعت تعطیل نشدند فقط دیگر متمرکز نیستند بلکه تحت عنوان اردوهای مهدکودک و مدرسه در پارکها فعال هستند . فقط مثل همیشه صورت مسئله پاک شد در حالیکه اگر واقعا این مدارس و آموزشهایشان خوب نیستند اما اینبار بدون مرجع و مزاحم و بازرسی در حال ادامه فعالیت هستند .
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
یعنی اینقدر مردم سالاری که تشکل کودکان را هم نمیتوان تحمل کرد!!!!
واقعاً من درک نمیکنم چرا هیچکس از مدیران ارشد از اول انقلاب تا به حال هیچ وقت بازنشسته نمیشن و با وجود کهولت سن و ابتلا به عوارض اجتناب ناپذیر آن مثل الزایمر و حواس پرتی اونقدر به میزها چسبیدن که فقط ملک الموت میتونه بفرستشون استراحت دوران بازنشستکی .
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
به خاطر شوق خدمت!!!!
اتفاقا راست گفته و امامان جمعه و مراجع تقلید تو خیلی جاها که اصلا ربطی نداره دخالت می کنند و این عجیبه.
ایشان یکی از مدیران نالایق دولت است که حتی سواد و بینش درست درمونی هم ندارد و متاسفانه اعتقادی به حفاظت از محیط زیست ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
تخصص و تجربه کلانتری از خیلی از وزرای کنونی و سابق بیشتر و بالاتر است . فقط از وقتی به محیط زیست /امده خیلی پرحاشیه شده. کاش ایشون رو به عنوان وزیر جهاد کشاورزی می گذاشتند که خیلی بهتر بود
مثلا تو مدارس فعلی چه چیزی به بچه ها یاد میدن ؟ مثلا بچه ها چه مهارت هایی رو بدست میارن ؟ آموزش و پرورش تو ایران ورشکسته و عقب مونده هست
فعال محیط زیست و جاسوسی؟!!!!!!!! هیچکس چنین اتهامی را باور نمی کند جاسوس از بین کسانی انتخاب می شود که به اسناد طبقه بندی شده کشور و اسناد سری دسترسی داشته باشد نه از بین افرادی که در بیابان ها و جنگل ها کار می کنند.
به احتمال زیاد موضوع جنگل خواری و کوه خواری و ویلا سازی و کویر خواری و ...از سوی یکی از دانه درشت ها بوده است و محیط زیست مخالف بوده و حالا به جرم جاسوسی آنها را بازداشت کرده اند اگر شهامت دارند و راست می گونید آنها را علنی محاکمه کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
طبق سیاستی که اصولگرایان در پیش گرفته اند اتاق فکری انها برنامه ریزی گرده است که هر نوع عقیده ای باید هضم یا جذب شود . جامعه یکدست باشند و همه امور کشور حتی نوع پوشیدن لباس مردم باید مشخص شود. دیدگاه مخالف سیاسی که همه فرار کردند . دیدگاه اقتصادی که همه انها از قدرت بیرون انداخته شدند در امور فرهنگی و ورزشی و سلبریتی ها کم کم همه را ممنوع الکار و ممنوع التصویر میکنند و خودشان میماند . چون چیزی که انها را ناراحت و خشمگین میکند محبوبیت افراد در جامعه هست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
اگر سیستم فشار و پلیسی و تک حزبی و فردی در دنیا جواب داده بود
الان شوروی با آن قدرتش فرو پاشیده نمی شد
چین از کمونیست به اقتصاد بازار آزاد تغییر نمی کرد
چرا بزرگان کشور از تاریخ درس نمی گیرند ؟
با زور و فشار و لجبازی و خودخواهی و خود محوری و اسلحه و تک ماندن در دنیا و منطقه فقط عقب ماندگی و نابودی و بیچاره گی و فلاکت و فساد و فقر و اختلاف طبقاتی و فروپاشی و تجزیه کشور را شاهد خواهیم بود و بس
کلانتری سرکلاف راآنموقع گم کردکه به ادغام جهاد باکشاورزی تن دادوزحمتکشان ودلسوزان بخش کشاورزی زیر چکمه های مدعیان جهاد له کرد ،...
واي بر اين ممكلكت كه اين اقا را بعد از 20 سال از بازنشستگي ميارند سر كار پست بهش ميدن و انتظار دارند تغيير و تحول ايحاد كنه و مملكت رو آباد كنه ايشون 12 20 سال وزير كشاورزي بود چه گلي چه تغييري وچه كمكي به كشاورزي مملكت كرد جز اينكه هر سال دها ميليون تن گندم وارد كرد و الان انتظار داريد محيط زيست رو بسازه اين آقا و تيمش (عباس كشاورز ، قره ياضي ، خوش خلق سيما، زند ) با حمايت از محصولات تراريخته در وارد كردن هزاران تن ذرت از برزيل پدر مردم رو داره درمياره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
نه که بقیه مثل حجتی،زنگنه، شریعتمداری، جهانگیری ، ربیعی و حتی خود روحانی خیلی جوان و خوش فکرند!.
علی
| France |
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
وارد کردن گندم در شرایط فعلی ما کار بسیار درستی هست
کلانتری ظاهرا نقش تف سربالا را برای دولت روحانی بازی می کند
هر جایی که بدبخت تر است باید از مدیریت کلانتری فیض ببرد
در این مدارس چه اتفاقی می افتاده که مراجع وارد شده اند ؟؟؟؟
چقدر توضیحات مبهم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
تشکل!!!
اینکه در برخی از مدارس ممکنه مسائل غیرشرعی گفته میشده باید با اونها برخورد میشده. در روستاها هم همیشه انسان و جانواران مثل مرغ و گوسفند و حتی سگ نگهبان و غیره کنار هم زندگی میکنند. یک عده فکر میکنند که هرچیزی از غرب میاد بده! در حالیکه مدارس طبیعت یعنی برگشت به همون زندگی سنتی! حالا بهتره زندگی سنتی ایرانی باشه نه غربی.
خب راست گفته لابد همه می دونن تو ایران دولت قدرت کاملا محدود داره و بسیاری نهادها و اشخاص هستن که از دولت اختیارات بیش‌تری دارند
به جای اینکه به کلانتری گیر بدهید بپرسید که مطابق کدام قانون فتوا باعث ابطال جواز مجوز مدرسه ای که بارضایت والدین و دانش آموزان سالهاست فعال است می شود. اگر خبرنگار هستیذ، همچنین بپرسید چه کسی و به چه شکلی این استفتاها را انجام داده است. ظاهراً این روزها وقتی قانونی علیه فعالیتی پیدا نمی شود، سراغ چند نفر برای فتوا می روند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
به همین جهت قانون در مملکت عمل نمی کند!
با اونهمه مجوز شکاری که به خارجیها دادی معلومه چقدر مدافع و محافظ طبیعت ایرانی !!!
اگر فرزندانمان را خودمان و با فرهنگ خودمان تربیت نکنیم و واکسینه نکنیم ،توسط نامحرمان تربیت خواهند شد و چه بسا مدارس طبیعت هم به گونه ای با هدایت دشمنان کشور ایجاد شده باشد ... مسئولین کشور باید هوشیار باشند . تمام ثروت یک کشور همین کودکان هستند که 30 سال دیگر یا کشور را میسازند یا دودستی تقدیم بیگانگان میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
عجب استدلالی !
من نمی دانم کلانتری چه قدر دیگر باید به این کشور ضربه بزند تا ما دریابیم این فرد لایق مدیریت نیست؟
در خبرها امده است که امریکا خواستار عودت کشتی گریس به کشور امریکا هست . یعنی انگلیس گفته ما کشتی را توقیف نکردیم بلکه امریکا بوده است یعنی علنا با امریکا درگیر لفظی خواهیم شد
خلاصه آنکه فاتحه مدارس طبیعت خوانده شد . تیشه ای دیگر بر پیکره ی این مملکت
اگر یک نفر دوست داشته باشه که فرزندش طبق دستورات شرع آموزش ببینه باید بفرسته حوزه علمیه که کم هم نیست در کشور.مگر سایرین در مسائل مدارس حوزه دخالت میکنند؟
بجای پاک کردن صورت مساله، مشکل رو حل کنید. اگر مدارس طبیعت مجوز ندارند یا قانون مشخصی ندارند، براشون قانون وضع کنید و آیین نامه و مقررات بگذارید و جلوی تخلفات رو بگیرید! زندگی مدرن افراد رو بیش از اندازه از طبیعت جدا کرده مخصوصا در کشورهایی مثل ایران. باید راهی برای برگشت به زندگی طبیعی و چشیدن زیباییهای زندگی روستایی فراهم بشه.
سلام. درست یا غلط، مشکل شرعی یا عقیدتی، اگر هدف اصلی این مدارس منطقا درست است، آنها را حفظ کنید ولی با مدیریت مورد قبول شرع و سیاست.
هر چیز خوب و بدرد بخوری در این مملکت باید ممنوع و توقیف شود. در مدارس طبیعت احترام به محیط زیست، احترام به سایر جانداران، آسیب نزدن به محیط و هماهنگ شدن انسان با طبیعت آموزش داده می شود. اگر اینها غیر شرعی است باید بیشتر روی شرع فکر کرد.
پارسال مراجع به موضوع مشق شب بچه های دبستان ورود کردند حالا شما پی به عمق موضوع بیانداز
مراجع در همه زمینه ها نظر می دهند
واقعا باعث تاسفه که این افراذ در پست های کلیدی کشور مشغول سیاست بازی و تحکیم میزشان هستند در حالی که مناطق محروم کشور در مدارس صندلی هم ندارند
سلام
آقای دکتر ما بیست مشکل عمده زیست محیطی داریم
سازمان شما کدومش میتونه حل کنه
ا دفن نامناسب زباله در جنگلهای شمال
2 ورود فاضلاب شهری به دریای خزر 3
3 -عدم لایروبی آب بندهانواحی خزری
4 هجوم پروانه شب پره به جنگل های هیرکانی
5 چرای بی رویه دام در دامنه
6 عدم تامین اب و غذای وحوش
7 کمبود اعتبارات سازمان محیط زیست
8 فرو رفتگی دشت ها
9 نابودی ارتیمیای دریاچه قم
10 بی آبی هامون
11 ریزگردهای ورودی به غرب و نابودی 2 ملیون هکتار جنگل های بلوط
12 باد های 130 روزه زابل13 هدر رفت سیلاب
14 بی آبی زاینده رود
15 خشک شده دریاچه های کافتر پریشان طشک مهارلو و...
16 صید هر ساله پرندگان مهاجر در ناحیه خزری
17 خسارات ناشی از سیلاب هر ساله در شمال
18 استفاده از فاضلاب برای کشاورزی در اطراف تهران
19 بی آبی در منطقه ورزنه و خشکی تالاب گاو خونی
20 انتقال اشتباه آب از سر شاخه های ... به دریاچه ارومیه و تبخیر آن
کمک خواستی بفرما
راهکار رفع این مشکلات فرستادم دفترتان اعتنا نکردید و زنگ زدند مدرک تحصیلی خواستن
آقا من چوپون هستم
شما این مشکلات دارید یا نه؟
میتونید علاجش کنید یانه ؟
من میتونم
چون دانستن درد یا شناخت مسئله نصف حل مسئله هست
کلانتری یکی از نالایقترین افراد دولت روحانیه که هر روز بودنش خسارت به سازملن محیط زیسته!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار