بازدید 28177

جسد زن کوهنورد گم‌شده در قله دماوند پیدا شد

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر گفت: پس از اعزام تیم‌های جست‌وجو برای نجات کوهنورد مفقود شده، جسد خانم دولتخواه در ارتفاع ٥١٠٠ متری شناسایی شد و عملیات انتقال جسد به ارتفاع پائین آغاز شده است
کد خبر: ۹۱۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹ 12 August 2019
هویت زن کوهنوردی که سه‌شنبه‌ی هفته‌ی پیش به قصد صعود عازم دماوند شده و از پنج‌شنبه ۱۷ مرداد هیچ اطلاعی از او در دست نیست، مشخص شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام فدراسیون کوهنوردی نام این زن مفقود شده، فرناز دولتخواه و متولد تهران است. این خانم ۳۹ سال سن دارد و دارای ۲ فرزند است.

فرناز دولتخواه به همراه یک گروه ۲۰ نفره آن هم نه در قالب باشگاه معتبر کوهنوردی بلکه در جمع یک گروه دوستانه برای صعود قله دماوند از جبهه شمال شرقی اقدام می‌کنند که به دلیل خستگی به همراه یکی از اعضای گروه کمی با فاصله از گروه اصلی به سمت پایین حرکت می‌کنند و در مسیر یخچال شمال شرقی دچار حادثه شده و سقوط می‌کنند.
 
جسد زن کوهنورد گم‌شده در قله دماوند پیدا شد
زن کوهنورد مفقود شده در قله کوه برف انبار

حمید مساعدیان رئیس بخش امداد و نجات و فدراسیون کوهنوردی با اعلام این خبر گفت: پس از سقوط بر اساس اظهارات همراه خانم دولتخواه هر دو کوهنورد مصدوم می‌شوند با این وجود خانم دولتخواه اعلام می‌کند به دلیل جا ماندن کوله باید با بالاتر از محل سقوط صعود کند که بر این اساس همراه خانم دولتخواه ایشان را رها می‌کند و به سمت پایان قله حرکت می‌کند که این اشتباه بزرگی بوده است.

جسد زن کوهنورد گم‌شده در قله دماوند پیدا شد
 
سلیمی، رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر با اعلام این خبر افزود: پس از اعزام تیم‌های جست‌وجوی امداد کوهستان هلال احمر برای نجات کوهنورد مفقودی در دماوند، ساعتی قبل جسد خانم فرناز دولتخواه در ارتفاع ٥١٠٠ متری جبهه شمال شرقی دماوند شناسایی شد و علی رغم شرایط جوی نامطلوب عملیات انتقال جسد به ارتفاع پائین آغاز شده است
جسد زن کوهنورد گم‌شده در قله دماوند پیدا شد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل