بازدید 2699

نفت اوپک 16 دلار ارزان تر از بالاترین قیمت سال فروخته شد

قیمت نفت اوپک به 59.71 دلار در هر بشکه رسید که 16.22 دلار ارزان تر از بالاترین قیمت این نوع نفت در سال 2019 است.
کد خبر: ۹۱۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳ 11 August 2019

به گزارش فارس، سازمان کشورهای تولید کننده و صادرکننده نفت خام، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان چهارشنبه 16 مرداد با 1.89 دلار کاهش 57.82 دلار در هر بشکه فروخته شد.

سبد نفتی اوپک روز سه شنبه 15 مرداد، 59.71 دلار در هر بشکه معامله شده بود.

هرچند قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی یعنی جمعه افزایش یافت اما به طور کلی هفته گذشته، هفته کاهشی برای قیمت نفت بود.

 پس از اینکه قیمت‌ها در بازار در اثر افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا و نگرانی در مورد کندی رشد اقتصادی ناشی از تعمیق جنگ تجاری آمریکا و چین کاهش یافت،  نفت برنت طی هفته گذشته بیش از 5 درصد و نفت خام آمریکا حدود 2 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

قیمت نفت در بازارهای جهانی از ماه آوریل تاکنون که به بالاترین رقم سال 2019 رسیده بود، حدود 20 درصد ارزش خود را از دست داده است.

بازارهای جهانی روز جمعه با قیمت 58.53 دلار در هر بشکه برای نفت برنت و 54.50 دلار به ازای هر بشکه برای نفت خام آمریکا بسته شد.

متوسط قیمت نفت اوپک در هفته منتهی به 9 آگوست یعنی 18 مردادماه 59.36 دلار بوده است.

نفت اوپک سال ۲۰۱۸ به طور متوسط ۶۵.۴۴ دلار در هر بشکه فروخته شده بود. این نوع نفت تاکنون در سال جاری میلادی به طور متوسط ۶۵.21 دلار در هر بشکه معامله شده است.

بالاترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۹ در ۲۵ آوریل برابر با ۷۴.۰۴ دلار در هر بشکه ثبت شده است؛ به این ترتیب هر بشکه نفت این سازمان در پنج‌شنبه گذشته 16.22 دلار ارزان‌تر از بالاترین رقم سال معامله شده است.

سبد نفتی اوپک سال ۲۰۱۹ را با ۵۲.۱۴ دلار در هر بشکه آغاز کرد که پایین‌ترین قیمت این نوع نفت از ابتدای سال جدید به شمار می‌رود.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفت دجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل