بازدید 6776

تلفات توفان سهمگین در شرق چین به ۲۸ نفر رسید

کد خبر: ۹۱۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱ 11 August 2019

وزش باد‌های سهمگین و در پی آن بارش باران‌های سیل‌آسا در شرق چین به کشته شدن دستکم ۲۸ نفر و ناپدید شدن ۲۰ نفر دیگر منتهی شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، طبق آخرین آمار و ارقام منتشر شده، تلفات طوفان سهمگین در شرق چین، امروز (یکشنبه) به ۲۸ نفر افزایش یافت و ۲۰ نفر دیگر همچنان ناپدید هستند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، طوفان شدید «لکیما» به بارش باران‌های سیل‌آسا و متعاقب آن رانش زمین در شرق چین منجر شد که در نتیجه آن تعداد زیادی جان خود را از دست دادند و بیش از یک میلیون نفر دیگر نیز مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

بر اساس این گزارش، طوفان لکیما اوایل روز گذشته با باد‌هایی با سرعت ۱۸۷ کیلومتر بر ساعت، به بارش باران در استان شرقی «ژیجیانگ» منجر شد که در نتیجه هرج و مرج گسترده‌ای در پرواز‌های این کشور به وجود آورد و هزاران پرواز و سفر ریلی لغو شد.

خبرگزاری چینی «شینهوا» گزارش کرد، طوفان به بیش از ۱۷۳ هزار هکتار محصول زراعی و ۳۴ هزار خانه در ژیجیانگ خساراتی وارد آورده است و برآورد‌های مقامات این استان از میزان خسارات وارده معادل ۲ میلیارد دلار است.

رانش زمین مرگبار در حدود ۱۳۰ کیلومتری شمال شهر ساحلی «ونژو» زمانی به وقوع پیوست که یک سد طبیعی در منطقه‌ای فروریخت که به مدت سه ساعت در معرض بارش‌های سنگین قرار داشت و در حدود ۱۶۰ میلی متر آب باران غوطه ور شده بود.

لکیما، نهمین طوفان سال جاری میلادی، به سمت شمال چین در حرکت است و احتمالاً مسیر بعدی آن، در امتداد خط ساحلی در «شاندونگ» است و احتمالا آنطور که شینهوا گزارش کرده است، اختلالات بیشتری را در سفر‌های هوایی به وجود خواهد آورد.

شبکه سی سی تی وی نیز گزارش کرد که برخی از بزرگراه‌های میان شانگ‌های و شاندونگ مسدود شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل