بازدید 11810

خودکشی میلیاردر بدنام آمریکایی جنجال به پا کرد

کد خبر: ۹۱۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷ 11 August 2019

خودکشی «جفری اپستین» میلیاردر آمریکایی در زندان از یک سو عملکرد دولت فدرال در نگهداری و مراقبت از وی را زیر سوال برده و از سوی دیگر به بهانه‌ای برای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تبدیل شد تا خانواده کلینتون را هدف انتقادات تازه‌اش قرار دهد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، اپستین طی سال‌های اخیر به «برده‌داری جنسی» و سوءاستفاده جنسی از زنان و دختران زیر سن قانونی متهم شده بود. وی ماه گذشته میلادی دوباره بازداشت شده و در انتظار محاکمه بود.
مقام‌های دولت فدرال آمریکا اعلام کردند که وی در زندان خود را حلق‌آویز کرده است.

اپستین زمانی مناسبات بسیار نزدیکی با ترامپ و «بیل کلینتون» رئیس جمهوری اسبق آمریکا داشت و دوست صمیمی آنها به شمار می‌آمد. وی حامی مالی ترامپ و کلینتون بود اما هر دو نفر ارتکاب هر نوع تخلفی را در جریان دیدارهایشان با اپستین رد کرده‌اند.

ترامپ روز شنبه توئیت یک کاربر توئیتر را بازنشر کرد که در آن بیل کلینتون و همسرش «هیلاری کلینتون» را مقصر مرگ اپستین معرفی کرده بود.

کاربری به نام «ترنس ویلیام» که خود را بازیگر و کمدین و تحلیلگر معرفی کرده و ترامپ اظهارنظرش را بازنشر کرده است، در توئیتر نوشت: جفری اپستین اطلاعاتی در مورد بیل کلینتون داشت و او حالا مرده است.

وی در توئیت دیگر گفت: دیوانه‌کننده است وقتی افرادی که اطلاعاتی درباره کلینتون‌ها دارند، کارشان به مرگ می‌کشد و با خودکشی به مرگ می‌رسند.

«رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ نیز در توئیتر از «انگیزه‌ها» ی مرگ اپستین سخن گفت و نوشت: اگر نظارتی برای جلوگیری از خودکشی وی وجود داشت پس این متقاعدکننده نیست که گفته شود وی خود را به حلق‌آویز کرده است.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» هم نوشت، اپستین چند هفته قبل از خودکشی‌اش به نگهبانان زندان گفته بود فردی تلاش کرده تا او را بکشد.

این روزنامه ادامه داد، در شرایطی که در پرونده اپستین از شاهزاده «اندرو» پسر ملکه انگلیس نیز نام برده شده است، نظارت‌ها بر اپستین برای جلوگیری از خودکشی وی لغو می‌شود.
شاهزاده اندرو نیز از کسانی است که روابط نزدیکی با این میلیاردر آمریکایی داشت.

بسیاری از مقام‌های قضایی، امنیتی، سیاسی و قانونگذاران آمریکایی نسبت به مرگ اپستین ابراز تعجب کرده و خواستار دریافت پاسخ‌های روشن درباره نحوه مرگ وی شده‌اند.

گفته می‌شود وی چند هفته پیش نیز اقدام به خودکشی کرده بود. با این حال، هر چند که لازم بود تا برای جلوگیری از خودکشی، وی تحت نظر و مراقبت دقیق باشد، مقام‌های زندان از اتخاذ تدابیر ویژه پرهیز کرده بودند.

«ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای با بیان اینکه از شنیدن خبر خودکشی اپستین «وحشت‌زده شده» است، اعلام کرد: اداره تحقیقات فدرال (اف. بی. آی) در این باره تحقیق می‌کند و با بازرس کل نیز تحقیقاتی در این زمینه انجام می‌دهد مشورت کرده‌ام.

«بن ساس» سناتور جمهوریخواه ایالت نبراسکا در نامه‌ای به «بار» نوشت: هر فردی در وزارت دادگستری می‌دانست این مرد در معرض خودکشی قرار داشت و نباید رازهای تاریکش با او می‌مرد.

وی افزود که اپستین باید تحت نظارت ۲۴ ساعته قرا می‌گرفت. «الکساندریا اوکاسیو کورتز» عضو دموکرات مجلس نمایندگان نیز در توئیتی گفت: باید به بسیاری از سوال‌های ما جواب داده شود.

تارنمای هیل نوشت، مرگ اپستین چند ساعت پس از آن رقم خورد که یک قاضی فدرال اسناد مربوط به جلسه شهادت یکی از «دختران» نزدیک به وی را منتشر کرد. این اسناد زوایای پنهان عملکرد اپستین را روشن کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر