بازدید 38557
۱۶ تکنیک فوری برای پیدا کردن شوهر

چطوری خواستگار پیدا کنیم!

کد خبر: ۹۱۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 10 August 2019

احتمالا شما در سنی قرار دارید که فکر می‌کنید کم کم برای ازدواجتان دارد دیر می‌شود اما هنوز مورد مناسبی برای ازدواج ندارید و همان تعدادی هم که به خواستگاری شما می‌آیند با ملاک‌های شما هم‌خوانی ندارند. خودتان به ازدواج کردن تمایل دارید اما نمی‌دانید که باید از چه طریقی شوهر مناسب خود را پیدا کنید. پیدا کردن همسر و خواستگار مناسب مستلزم در نظر گرفتن چند تکنیک و مهارت است که در این مقاله ما آن‌ها را به شما آموزش می‌دهیم. شما می‌توانید با استفاده از این 16 تکنیک طلایی شانس خود را برای پیدا کردن شوهر مناسب افزایش دهید.

  1. در نخستین قرار آشنایی بیش از حد مشکلپسند نباشید

مشکل‌پسند و ایرادگیر بودن یکی از بزرگترین اشتباه‌هایی است که ممکن است در قرارهای آشنایی و خواستگاری مرتکب شوید و احتمالاً به همین دلیل است که هنوز مجردید. بسیاری از خانم‌ها به سرعت درباره‌ی خواستگارهایشان قضاوت می‌کنند. این که خواستگارتان کت و شلوار نمی‌پوشد، به این معنا نیست که او به خودش نمی‌رسد.

  1. خصوصیات شوهر مورد علاقهتان را مشخص کنید

اگر ندانید که چه توقعاتی از همسر ایده‌آلتان دارید، طبعاً موفق نمی‌شوید او را پیدا کنید. پیش از هر کار باید به خودشناسی بپردازید و خواسته‌های قلبیتان را بررسی کنید تا متوجه شوید که دوست دارید شوهر آینده‌تان چه خصوصیاتی داشته باشد. آیا باید رفتاری دوستانه داشته باشد و یک جنتلمن واقعی باشد؟ یا این که دوست دارید خشن باشد؟ قبل از این که دنبال خواستگار و شوهر بگردید، باید بدانید که از شوهرتان چه انتظاراتی دارید. در غیر این صورت در تمام قرارهای خواستگاری و آشنایی، یکی پس از دیگری شکست خواهید خورد. 

  1. سن مناسب برای جستجوی خواستگار

برخی معتقدند که دختران باید بعد از سی سالگی جداً درصدد ازدواج بربیایند. در این میان یک نکته را نباید فراموش کنید، گذشتن از مرز سی سالگی به معنای پیر شدن نیست. وقتی چهارمین دهه زندگی را شروع کنید، آن‌قدر بالغ شده‌اید که بتوانید مرد مناسب را برای یک زندگی مشترک موفق پیدا کنید. احتمال موفقیت ازدواج‌هایی که در سنین پایین انجام می‌شود، کمتر است.

بهترین سن برای ازدواج معمولا زمانی است که شما به بلوغ و پختگی هیجانی و عقلی رسیده باشید. این بلوغ و پختگی می‌تواند برای افراد مختلف در سنین مختلفی ایجاد شود اما به طور معمول برای دختران سنین 25-30 و برای پسران 27 به بالا در نظر گرفته می‌شود. آمار سازمان ملل از وضعیت ازدواج در جهان وابستگی سن ازدواج به فرهنگ، موقعیت جغرافیایی، وضعیت اقتصادی و اجتماعی و سطح تحصیلات جوانان یک کشور را نشان می‌دهد.

  1. برای پیدا کردن نیمهی گمشدهتان باید اجتماعی باشید

اگر خودتان را در خانه حبس کنید و درباره‌ی پیدا کردن شوهر مناسب فقط خیالبافی کنید، مطمئن باشید که به هیچ‌جا نخواهید رسید. امکان ندارد که به یکباره شوهر ایده‌آلتان از آسمان پایین بیاید و از شما خواستگاری کند. باید به درون اجتماع بروید و خودتان او را پیدا کنید، مثلاً می‌توانید به گروه‌های اجتماعی ملحق شوید یا در امور خیریه و داوطلبانه شرکت کنید. وقتی پایتان را از خانه بیرون بگذارید، متوجه می‌شوید که آشنا شدن با افراد جدید و یافتن مرد رویاهایتان بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردید.

  1. تعصب نداشته باشید، تمام مردان مثل هم نیستند

حتی اگر خواستگار قبلی‌تان نامناسب بوده و شما را به شدت ناراحت و آزرده خاطر ساخته است، دلیل نمی‌شود که خواستگار بعدی هم به همین بدی باشد. سعی کنید که خواستگارهایتان را متعصبانه قضاوت نکنید و قبل از این که تمام آنها را به یک چوب برانید، به آنها فرصت بدهید که خودشان را ثابت کنند. البته اگر متوجه شدید که خواستگار جدیدتان هم مناسب نیست و دائماً باعث آزار و اذیتتان می‌شود، باید راهبردتان را به سرعت تغییر بدهید و در مکان‌های متفاوتی به دنبال خواستگارهایی با روحیه‌ی متفاوت بگردید.

  1. رفتار گرم و دوستانه مردان را جذب میکند

اگر رفتار دوستانه‌ای نداشته باشید، شانس کمتری برای آشنایی و جذب مردان خواهید داشت. تمام مردان، بدون استثناء جذب زنان مهربان و خونگرمی می‌شوند که همواره شاد هستند و لبخند به لب دارند. هیچ مردی نمی‌خواهد با زنی پیمان زناشویی ببندد که حتی به شوخی‌هایش نمی‌خندد و در جمع‌های دوستانه هم اخمو و جدی است. وقتی به گروهی وارد می‌شوید، رفتار دوستانه‌ای را با همه در پیش بگیرید تا باب آشنایی با افراد جدید برایتان باز شود و بتوانید شوهر دلخواهتان را پیدا کنید.


  1. اعتماد به نفس داشته باشید

 اعتماد به نفس از آن دسته ویژگی‌هایی است که بیشتر از تمام "جذابیت‌های" ذهنی، خواستگارها را به سمتتان می‌کشاند. خوشبختانه اعتمادبه نفس، برخلاف زیبایی ظاهری اکتسابی است و می‌توانید آن را یاد بگیرید و در خودتان پرورش بدهید. هرچه بیشتر سعی کنید، اعتماد به نفستان بالاتر می‌رود و مردان بیشتری را شیفته‌ی خودتان می‌کنید. خودتان را با دیگران، به خصوص بقیه‌ی زنان مقایسه نکنید. مطمئن باشید که همیشه زنی وجود دارد که از شما زیباتر و موفق‌تر باشد و روابط بهتری داشته باشد. باید به جای مقایسه کردن خود با دیگران، روی ویژگی‌های مثبت خودتان متمرکز شوید.

. 8. برای آشنا شدن با افراد جدید باید کارهای جدید را امتحان کنید

اگر همیشه در یک وقت معین به یک مکان مشخص بروید، هرگز با افراد جدیدی آشنا نمی‌شوید و نمی‌توانید شوهر دلخواهتان را پیدا کنید. باید از خانه بیرون بزنید و فعالیت‌هایی متفاوت از کارهای معمولتان را امتحان کنید. به این ترتیب در محیط تازه‌ای قرار می‌گیرید، با افراد جدیدی ملاقات می‌کنید و دوستان جدیدی می‌یابید. شاید هم یکی از این دوستان جدیدتان برادری داشت که به شوهر آینده‌تان تبدیل شد. البته در انتخاب مکان‌های جدید محتاط و مراقب باشید. بعضی از این مکان‌های ناآشنا فقط محل جمع شدن افراد نامناسب است.

  1. آمادگی خود را برای ازدواج به خانواده و دوستانتان اعلام کنید

شاید خجالت بکشید، اما بهترین راه برای پیدا کردن شوهر قبل از سی سالگی این است که به خانواده و دوستانتان اعلام کنید که قصد ازدواج دارید. به این ترتیب آنها هم دست به کار می‌شوند و خواستگارهای مناسبی را برایتان پیدا می‌کنند. کمک گرفتن از دوست و آشنا روش موثری است که دست شما را به سرعت در دست همسر ایده‌آلتان قرار می‌دهد.

  1. زیبایی درونی مهمتر از زیبایی ظاهری است

وقتی به دنبال شوهر، آن هم یک شوهر خوب و مناسب می‌گردید، باید دقت کنید که مرد خوبی را پیدا کنید که زیبایی درونیش بر زیبایی ظاهریش بچربد. مردان جذاب معمولاً فقط خودشان را دوست دارند و تعریف‌های دیگران برایشان اهمیت دارد. زیبایی ظاهری به مرور زمان تغییر می‌کند و ظرف چند سال شما می‌مانید و شوهری که نه رفتار دوستانه‌ای دارد و نه به درستی با شما رفتار می‌کند.

  1. مردی را پیدا کنید که برایتان جذابیت داشته باشد

وقتتان را برای آشنایی بیشتر با خواستگاری که کمترین جذابیتی برایتان ندارد، هدر ندهید. وقتی در همان جلسه‌ی اول احساس کردید که اصلاً از خواستگارتان خوشتان نمی‌آید، او را رد کنید تا راه برای خواستگار بهتری باز شود. مطمئناً اگر خواستگاری را که برایتان جذابیت ندارد، رد نکنید، نمی‌توانید شوهر دلخواهتان را به سرعت پیدا کنید. پس وقت خودتان و او را هدر ندهید.

  1. شما و شوهر آیندهتان باید با هم تفاهم داشته باشید

بسیار مهم است که به دنبال مردی بگردید که نقاط مشترک و علائق یکسانی با شما داشته باشد. به این ترتیب قرارهای آشناییتان جذاب و مهیج می‌شود و همواره فعالیتی هست که با هم از انجام دادنش لذت ببرید. گشتن به دنبال وجوه اشتراک یکی از نکات کلیدی در هر چه سریع‌تر پیدا کردن شوهر مناسب است. فقط لطفاً وانمود نکنید که به موضوعی علاقه‌مند هستید که کمترین اهمیتی برایتان ندارد. برای انجام آزمون‌های تفاهم پیش از ازدواج از مشاوره ازدواج کمک بگیرید.

  1. اگر خودتان باشید، شوهر مناسبتان را هم پیدا میکنید

با پنهان کردن خود واقعی‌تان نمی‌توانید شوهر مناسبتان را به سرعت پیدا کنید، به این ترتیب مردی را می‌یابید که اصلاً مناسب شما نیست. بنابراین خودتان باشید، چون برای پیدا کردن مرد رویاهایتان به جز این، راه دیگری ندارید.

  1. شما و شوهر آیندهتان باید ارزشهای یکسانی داشته باشید

ارزش‌ها اهمیت بالایی در یافتن همسر آینده دارند. داشتن ارزش‌های یکسان برای ازدواج موفق ضروری است. به همین دلیل وقتی مرد دلخواهتان را پیدا کردید، باید مطمئن شوید که او ارزش‌هایتان را قبول دارد. یکی از دلایل موفق بودن ازدواج‌های بالای سی سال این است که هر دو طرف تا این سن متوجه شده‌اند که چه ارزش‌هایی برایشان مهم است.

  1. با خواستگاریهای سنتی و بدون آشنایی قبلی موافقت کنید

اکثر دختر خانم‌ها از خواستگاری‌های سنتی وحشت دارند. اما اگر یک آشنای قابل اعتماد خواستگاری را برایتان پیدا کرد، جایی برای نگرانی وجود ندارد. با قرار خواستگاری موافقت کنید، با هم آشنا شوید و ببینید که آیا برای هم مناسب هستید یا خیر. جالب است بدانید که بسیاری از این خواستگاری‌های سنتی به ازدواج‌های موفقی ختم می‌شود. پس از فرصت استفاده کنید، هیچ کس نمی‌داند که روزگار چه سرنوشتی را برایش رقم می‌زند.  

  1. صبر داشته باشید، مرد مناسبتان بالاخره پیدا میشود

شاید از شنیدن این توصیه خوشحال نشوید، اما لازم است که صبور باشید. همان‌طور که از قدیم گفته‌اند، گر صبر کنی، ز غوره حلوا سازی! اتفاقات خوب برای افرادی رخ می‌دهد که منتظرشان مانده‌اند. اگر عجولانه ازدواج کنید، ممکن است در نهایت کارتان به طلاق بکشد. مطمئناً هیچ کس دوست ندارد طلاق بگیرد، پس صبر کنید. نیمه‌ی گمشده‌تان جایی در این دنیای بزرگ منتظرتان است و سرانجام روزی شما را پیدا خواهد کرد یا شما او را خواهید یافت، حتی اگر از مرز سی سالگی گذشته باشید و وارد چهل سالگی شده باشید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۷
واقعا عالی بود و خیلی بهم کمک کرد ممنونم از شما
دنبال یه پسر خوب واسه ازدواج هستم
هیچوقت برا ازدواج عجله نکنید چون خیلی زود پشیمون میشید. حتما مشاوره قبل ازدواج برید و با همسر آیندتون مسافرت برید و تا خوب و کامل شناخت پیدا نکردید ازدواج نکنید وگرنه در اکثر موارد کارتون به طلاق کشیده میشه
فردی خوب و مناسب و معمولی و فعال
به من هیچ کمکی نکرد...
مایی که خونوادمون فقط موافق ازدواج سنتین و ما رو بچه میدونن و حتی آشناهامون هم هیچکی رو معرفی نمیکنن بهمون.... در واقع میشه گفت هیچ کاری جز دعا و صبر از دستمون برنمیاد....
سلام. واقعا بهترین توصیه هاست من اگه دختر بودم حتما یه روزه شوهر پیدا کرده بودم
من خواستگار می خوام
یک شوهر خوب
بهار خانم ما برای ازدواج عجلع نمیکنیم ما بلوچا اینجوری نیستیم فقط نامزدی میکنیم تا چند سال بعد اذدواج میکنیم حالن رفیقم 15سالشه نامزدداره من ندارم منم 16سالمه حالن که ازدواج نمیکنید
منم دوست دارم ازدواج بکنم
سلام من فاطمه هستم من 15سالم هست دوست دارم ازدواج کنم ولی مامانم میگه زوده همه اقوام به سن کم ازدواج کردن حتی الان یکی از اقوام 18 سالشه نامزد داره
من دوست دلرم ازدواج کنم ودنبال یک پسر خوب می گردم کارمندم
منم شوهر میخوام
سلام من پنج تاخواهر دارم اصلان خوستگار ندارم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
منم خواستگار بزنگ 09191361448
من خواستگار هستم هر کس دوست دارد برای اشنای بزنگ 09191361448
من سالهاست میخوام ازدواج کنم و هیچ خواستگاری ندارم ترخدا برام دعا کنید واقعا شرایط سختی دارم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار