بازدید 11448
پیمانه اقتصادی؛

سعد جواد قندیل: مذاکره برای جایگزینی دینار با دلار/ جدیدترین پیش‌بینی از روند قیمت طلا در بازار جهانی/ چین از "دلار" دورتر شد/ قیمت ساخت یک سکه ۵۰۰ تومنی، ۸۸۰ تومان است

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازگشت نفت به بالای ۵۸ دلار، افزایش ۲۰۰۰ دلاری نیکل با یک شایعه، بهترین عملکرد هفتگی طلا از آوریل سال ۲۰۱۶ تا کنون و ادامه روند کاهشی قیمت گوشت در بازار را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 10 August 2019

سعد جواد قندیل: مذاکره برای جایگزینی دینار با دلار/ جدیدترین پیش‌بینی از روند قیمت طلا در بازار جهانی/ چین از پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازگشت نفت به بالای ۵۸ دلار، افزایش ۲۰۰۰ دلاری نیکل با یک شایعه، بهترین عملکرد هفتگی طلا از آوریل سال ۲۰۱۶ تا کنون و ادامه روند کاهشی قیمت گوشت در بازار را در بر دارد.

سعد جواد قندیل: مذاکره برای جایگزینی دینار با دلار

سعد جواد قندیل، سفیر عراق در تهران با تاکید بر ادامه همکاری های اقتصادی و تجاری با ایران اظهار داشت: تحریم های یکطرفه آمریکا هیج تاثیری بر روابط تجاری دو کشور نداشته و تجارت بین ما مانند همیشه ادامه خواهد داشت. وی گفت: دولت عراق تحریم های آمریکا را به رسمیت نمی شناسد، چراکه این تحریم ها خلاف عرف بین الملل و در تضاد با قوانین حقوقی جهانی است. سفیر عراق در تهران در ادامه متذکر شد: حدود یک سال است آمریکا یکجانبه از برجام خارج شده و رئیس جمهور آن کشور اعلام کرده که با هدف صفر کردن صادرات نفت ایران تحریم های سنگینی بر تهران وارد خواهد کرد. هرچند وعده تحریم ها عملی شده، ایران همچنان از طرق مختلف بخشی از نفت خام تولیدی خود را به فروش می رساند. به گفته سفیر عراق، برای عبور از تحریم های آمریکا مذاکراتی بین ایران و عراق انجام شده تا شاید بتوان دلار آمریکا را از مبادلات تجاری دو کشور حذف کرد. در این گفتگوها عنوان شده که دینار عراق جایگزین دلار آمریکا در تجارت دو طرف شود. به نقل از مهر، قندیل در ادامه خاطرنشان ساخت: مقامات تجاری و اقتصادی هر دو طرف در تلاش هستند تا اهداف تعیین شده هر چه زودتر محقق شوند. به همین منظور، قراردادهای جدیدی نیز بین دو کشور در حال شکل گیری است که یکی از آنها قرارداد مالی بین آنهاست.

بازگشت نفت به بالای 58 دلار

بلومبرگ: در معاملات روز جمعه بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 78 سنت افزایش نسبت به دیروز 58.16 دلار قیمت‌گذاری شد.قیمت نفت آمریکا نیز 61 سنت بالا رفت و 53.15 دلار در هر بشکه قیمت‌گذاری شد. به گزارش اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات روز گذشته 57.82 دلار به فروش رسیده است. به گزارش رویترز، این توقع که اعضای اوپک به سمت کاهش بیشتر عرضه نفت به بازار می‌روند، اصلی‌ترین دلیل افزایش امروز قیمت نفت در بازار بوده است.

افزایش ۲۰۰۰ دلاری نیکل با یک شایعه

قیمت نیکل در پی ابهامات در خصوص تغییر سیاست صادرات سنگ نیکل در اندونزی، یکباره ۲۰۰۰ دلار افزایش پیدا کرد. این فلز در بازار لندن ۱۳ درصد افزایش قیمت داشت و به ۱۶ هزار و ۶۹۰ دلار در هر تن رسید که بالاترین قیمت از آوریل سال ۲۰۱۸ و بزرگترین رشد قیمت یک روزه در بیش از یک دهه گذشته بود. بهای نیکل در بازار معاملات آتی چین نیز به بالاترین حد روزانه از زمان آغاز این معاملات در سال ۲۰۱۵ رسید. هرچند قیمت نیکل در بازار لندن بخشی از رشدی که ابتدای معاملات داشت را واگذار کرد اما بهترین عملکرد را در میان فلزات پایه نشان داد. هیچ نشانه‌ای از این که چه عاملی پشت افزایش ناگهانی و قابل توجهی نیکل وجود داشته است، دیده نمی‌شود اما برخی از ناظران به گمانه زنی‌ها درباره احتمالا اعمال محدودیت از سوی اندونزی روی صادرات مواد خام اشاره کردند. دولت اندونزی اعلام کرد که صنعت باید مقررات را دنبال کند و به شایعات درباره جلو افتادن ممنوعیت سنگ نیکل توجهی نکند. سلیا وانگ، تحلیلگر شرکت بازرگانی "گرند فلو ریسورسز" در این باره به بلومبرگ گفت: قیمت نیکل در حال حاضر تحت تاثیر عوامل عرضه و تقاضا قرار ندارد و افزایش ناگهانی قیمت این فلز نشان داد که سرمایه گذاران تمایل دارند شایعه ممنوعیت صادرات سنگ نیکل توسط اندونزی را باور کنند در غیراین صورت چطور می‌توان این افزایش قیمت را توضیح داد؟ به گزارش ایسنا، نیکل امسال عملکرد درخشانی در میان فلزات پایه داشته و در حالی که سایر فلزات افت قیمت داشته‌اند، حدود ۵۰ درصد رشد قیمت نشان داده است. قیمت این فلز از کاهش ذخایر جهانی، چشم انداز بلندمدت تقاضای بالاتر برای به کارگیری در باتری خودروهای برقی و همچنین احتمال محدودیت عرضه توسط اندونزی پشتیبانی شده است.

بهترین عملکرد هفتگی طلا از آوریل سال 2016 تا کنون

در معاملات روز جمعه بازار جهانی فلزات گرانبها قیمت هر اونس طلا با 30 سنت افزایش به 1501 دلار رسید. قیمت کنونی نسبت به قیمت یک ماه گذشته 82.6 دلار و نسبت به قیمت یک سال گذشته آن 288.9 دلار بالاتر است. نقره نیز 7 سنت افزایش قیمت را تجربه کرد و 16.96 دلار در هر اونس به فروش رسید. پلاتین تنها فلزی بود که در معاملات امروز کاهش قیمت را تجربه کرد و با 4 دلار افت 859 دلار در هر اونس به فروش رسید. پالادیوم 5 دلار افزایش قیمت داشت و 1403 دلار در هر اونس قیمت‌گذاری شد. به گزارش رویترز، طی هفته جاری طلا بهترین عملکرد هفتگی از آوریل سال 2016 تا کنون را تجربه کرد که دلیل اصلی آن تشدید تنش تجاری بین آمریکا و چین و نگرانی‌ها نسبت به تأثیر آن بر رشد اقتصاد جهانی است و این مسئله سرمایه‌داران را به سمت طلا به عنوان یک دارایی ایمن سوق داده است.

جدیدترین پیش‌بینی از روند قیمت طلا در بازار جهانی

تحلیلگران بانک گلدمن ساکس بر این باورند که صعود هر اونس طلا به بالای مرز ۱۵۰۰ دلار تازه شروع روند افزایشی این فلز ارزشمند است. به گزارش ایسنا، تحلیلگران در این بانک پیش بینی می‌کنند قیمت طلا که اکنون به بالاترین حد خود در شش سال گذشته رسیده است، تا شش ماه آینده با تقاضای سرمایه گذاران برای خرید دارایی‌های امن به ۱۶۰۰ دلار در هر اونس صعود می‌کند. ضعیف شدن چشم انداز اقتصاد جهانی به دلیل تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، جذابیت طلا را به عنوان پناهگاه امن در برابر ناملایمات مالی افزایش داده است. تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی نوشتند: اگر نگرانی‌های پیرامون رشد اقتصادی به دلیل تشدید جنگ تجاری استمرار پیدا کند، احتمالا سرمایه‌های بیشتری وارد صندوق‌های سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا خواهد شد.

تولید صنعتی در آلمان با بزرگترین کاهش سالانه در حدود یک دهه گذشته روبرو شده است و نگرانی‌ها نسبت به حرکت اقتصاد جهانی به سوی نخستین رکود خود در یک دهه اخیر را تقویت کرده است. در منطقه آسیا اقیانوسیه، بانک‌های مرکزی نیوزیلند، هلند و تایلند برای مصون نگه داشتن اقتصادهایشان از ناملایمات جهانی، در اقدامی غیرمنتظره نرخ‌های بهره را کاهش دادند. این اقدام درست یک هفته پس از تصویب ۲۵ واحدی کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا صورت گرفت. مایکل ویدمر، تحلیلگر بانک امریکا مریل لینچ هفته گذشته اعلام کرده بود طلا ممکن است تا دو سال آینده به دلیل سیاست پولی تسهیل بانک‌های مرکزی به مرز ۲۰۰۰ دلار صعود کند. طلا در سال ۲۰۱۱ به رکورد ۱۹۲۱ دلار و ۱۷ سنت در هر اونس صعود کرده بود. وی در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ اظهار کرد: ما بر این باوریم که کاهش بیشتر نرخ‌های بهره در راه است. صحبت‌ها درباره تسهیل سیاست پولی در سایر بخش‌های جهان در جریان است و روی ارزش دلار تاثیر می‌گذارد. نوسانات فزاینده ممکن است باعث شود طلا به قیمتی بالاتر از قیمت ۱۵۰۰ دلار پیش بینی شده از سوی این بانک صعود کند.

قیمت‌ شیرینی‌ در عید قربان گران نمی‌شود

علی بهره‌مند در خصوص آخرین وضعیت بازار شیرینی و قنادی‌ها اظهار کرد: هم اکنون بازار آرام است و باتوجه به کاهش درخواست‌ها تولید نیز در کشور کمتر شده است. وی در ادامه افزود: در ماه‌های گرم سال باتوجه به افزایش رغبت مردم به خوراکی‌هایی مانند بستنی و آبمیوه، عرضه و تقاضا در محصولات شیرینی جات کمتر می‌شود. رئیس اتحادیه قنادان خاطر نشان کرد: باتوجه به نزدیک شدن به دو عید قربان و غدیر همچنین با بازگشت حجاج به کشور، پیش بینی می‌شود که بازار از حالت رکود خارج شده و رونق نسبی و موقتی پیدا کند. بهره‌مند در رابطه با قیمت شیرینی در ایام عید قربان و غدیر بیان کرد: قیمت انواع شیرینی‌تر و خشک در ایام عید تغییر نخواهد کرد و با نرخ‌های پیشین به فروش می‌رسد. وی در خصوص شکر دولتی گفت: چند ماه گذشته شکر با نرخ دولتی به واحد‌ها عرضه شد که در برخی از واحد‌ها به پایان رسیده و از آن پس، از سوی دولت به واحد‌ها شکر عرضه نشده است. در گفت وگو با میزان؛ رئیس اتحادیه قنادان عنوان کرد: هم اکنون قیمت شیرینی‌تر در واحد‌ها ۳۵ هزار تومان، شیرینی دانمارکی ۲۸ هزارتومان، زبان ۲۸ هزار تومان و کیک یزدی ۲۱ هزار تومان به فروش می‌رسد. بهره‌مند باذکر این مطلب که قیمت کیک‌های سفارشی متفاوت است، عنوان کرد: قیمت کیک‌های سفارشی در واحد مجاز با توجه به کیفیت مواد اولیه فروخته می‌شود و قیمت گذاری آن بر عهده اتحادیه نیست.
 
ادامه روند کاهشی قیمت گوشت در بازار
 
فارس نوشت: در حالی که قیمت مرغ طی روزهای گذشته به کیلویی 15 هزار تومان افزایش یافته بود، امروز در بازار تهران روند کاهشی خود را تا رسیدن به کیلویی 13 هزار و 500 تومان ادامه داده است. قیمت گوشت قرمز هم که روند کاهشی خود را از یک ماه گذشته آغاز کرده، امروز به کیلویی 83 هزار تومان رسیده است، در حالی که پیش از این قیمت گوشت قرمز به بیش از یکصد هزار تومان رسیده بود. افزایش قیمت گوشت قرمز در سال گذشته به دلایل مختلفی از جمله کاهش تولید، سوءمدیریت در واردات و توزیع گوشت و نیز عدم کنترل ارز اختصاصی و همچنین بالا رفتن قیمت علوفه اتفاق افتاد، اما در یک ماه گذشته قیمت گوشت مسیر کاهشی طی کرده و مسئولان پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت گوشت قرمز تا کیلویی 65 هزار تومان کاهش خواهد یافت. قیمت گوشت مرغ هم تا یک ماه پیش به کیلویی 11 هزار تومان رسیده بود، اما در این مدت کوتاه به سرعت افزایش یافت و به کیلویی 15 هزار و 500 تومان رسید. هرچند ستاد تنظیم بازار قیمت کیلویی 12 هزار و 900 را مصوب کرده است. در بازار تهران گوشت ران و سردست گوساله کیلویی 83 هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله 80 هزار تومان، چرخ کرده گوساله 70 هزار تومان و گوشت منجمد 55 هزار و 500 تومان به فروش می‌رود. همچنین قیمت ماهی آزاد کیلویی 25 هزار تومان و ماهی تیلاپیا 64 هزار تومان به فروش می‌رود. 
 
عزم ماهاتیر محمد برای توسعه خودروسازی
 
دنیای اقتصاد: دولت مالزی به‌ تازگی اعلام کرده که پروژه «بازار انبوه خودرو» را کلید زده است تا به این ترتیب به توسعه و بومی‌سازی فناوری نوین خودروسازی دست یابد. گفته می‌شود که این برنامه به دستور ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی آغاز شده است؛ فردی که پدر توسعه این کشور لقب دارد. سومین اقتصاد بزرگ جنوب‌شرق آسیا در همین راستا تلاش می‌کند تا فناوری‌های جدید را برای افزایش تولیدات و افزایش بهره‌وری در خودروسازی به دست بیاورد و از سویی خود را در برابر تنش‌های تجاری بین پکن و واشنگتن محافظت کند. این پروژه توسط شرکت «دریم اج» مالزی و با همکاری فنی و تخصصی شرکت «دایهاتسو‌موتور» که زیرمجموعه تویوتای ژاپن است، اجرایی خواهد شد. دارل لیکینگ، وزیر صنعت و تجارت مالزی در تشریح جزئیات این برنامه تصریح کرد: «پروژه پیش‌روی کامل توسط منابع خصوصی تأمین می‌شود و هیچ بودجه دولتی برای آن درنظر گرفته نشده است. ما از هرگونه محصولی که به دست صنعت‌گران مالزی ساخته شود تا زمانی که انتظاری از دولت برای تأمین بودجه وجود نداشته باشد، حمایت می‌کنیم.»
 
چین از "دلار" دورتر شد
 
با وجود تلاش‌ها برای یافتن راه حل پایان دادن به بن بست تجاری ایجاد شده بین آمریکا و چین، نزاع اقتصادی پکن و واشنگتن روزبه روز عمیق تر می شود و این نزاع، پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد بر تمامی ۳۰۰ میلیارد دلار محصول باقی مانده چینی تعرفه ۱۰ درصدی اعمال خواهد کرد، بیش از پیش تشدید شده است. آمریکا در حال حاضر بخش بزرگی از محصولات چینی را مشمول تعرفه ۲۵ درصدی کرده است. طبق اعلام شورای جهانی طلا، میزان خرید طلا توسط چین برای هشتمین ماه متوالی افزایش یافته است و تنها در ماه ژوئیه ۱۰ تن طلا خریداری شده است. از ابتدای امسال تاکنون چین ۹۴ تن طلا خریداری کرده است تا بدین ترتیب، ذخایر طلای چین به ۱۹۴۵ تن برسد. با در نظر گرفتن متوسط بهای ۱۵۰۰ دلار در هر اونس، ارزش ذخایر طلای چین اکنون ۹۰ میلیارد دلار است. تشدید تقاضای کشورهای مختلف برای خرید طلا و بالا گرفتن جنگ تجاری بین آمریکا و چین باعث رسیدن طلا به بالاترین سطح خود در شش سال اخیر نیز شده است. تحلیلگران بانک "سوسیه جنرال" در گزارشی اعلام کردند که این اقدام چین در راستای کاهش وابستگی اقتصادی به دلار و رسیدن به موضع مستحکم‌تر در جنگ ارزی خواهد بود.
 
قیمت ساخت یک سکه ۵۰۰ تومنی، ۸۸۰ تومان است
 
عبدالناصر همتی در یک برنامه تلویزیونی گفت: شما الان به عنوان فرد وقتی خرید می‌کنید چک پول‌های بانک مرکزی که بالاترین پول است، وقتی می‌دهید می‌گویید یک چک پانصد هزار ریالی به شما می‌دهم؟ یا فروشنده می‌گوید پانصد هزار ریال می‌شود؟ می‌گویید 50 تومان می‌شود. چک پول 50 هزار تومانی را همه به همین نام می‌شناسند. این عرف شده است. مسکوکات در کشور ما از بین رفته است. قیمت ساخت یک سکه 500 تومنی که بزرگترین سکه ما است قیمت ساختش 880 تومان است. در حالی که در دنیا سرانه سکه بالای 100 تا 120 تا برای مردم است. باید اینها را احیا کنیم. بالاخره وظیفه بانک مرکزی فقط این نیست که نگاه کند. هر جایی می‌روید بخواهند ببینند این رقم چقدر است دست روی یک صفر می‌گذارند که ببینند چقدر تومان می‌شود. اصلاً کسی ریال نمی‌گوید. چرا اصرار داریم کسی که هیچ کدام از مردم از آن اسم نمی‌برند، ما بخواهیم به عنوان واحد پول ملی در نظر بگیریم. مثلاً در جایی نوشته بودند چندین هزار میلیارد تومان هزینه این کار است؛ اصلاً چنین چیزی نیست. برای امحای اسکناس سالی چندین میلیارد تومان هزینه می‌کنیم. اسکناس‌های فراوان 100 تومانی و هزار تومانی که خیلی هم برد در جامعه ندارد؛ اینها را منهدم می‌کنیم. ما هم گفتیم اینها که به تدریج از صحنه خارج می‌شوند اینها را اندک اندک جایگزین کنیم. همین الان داریم پول جدید چاپ می‌کنیم، به جای جدیدها، آن را چاپ می‌کنیم.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
اینکه هزینه ساخت سکه ۵۰۰ تومنی، ۸۸۰ تومن می باشد ناشی از بی تدبیری است . پاک کردن صفرهای پول ملی، گواه این مدعاست.
ماهاتیر محمد از خودروسازان ایرانی الگو بگیرد!... خودروی بی کیفیت را با قیمت بالا طوری پیش ثبت نام میکنند که مردم برای خرید یک سال بعد که نه رنگ خودرو معلوم است نه آپشن دارد و حتی در برخی موارد خودرو هم نا معلوم است و همیشه در تحویل آن، تاخیر وجود دارد، مسر و کله می شکنند تا پیش ثبت نام کنند!!!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
احسنت ، ما باید در همه چیز الگوی جهانی باشیم خودرو که اوج نبوغ خودرو ساز و دولت ماست . بالاخره ما هم باید در کاهش جعیت کشور های دیگه همکاری داشته باشیم.
وقتی میگین گوشت ارزان میشه همه میدونن حتما گوشت گرون میشه
آقای همتی، همین الان اکثر معاملات و خریدها از طریق الکترونیک انجام میشه نه سکه ۵۰۰ تومنی، همون ۵۰۰ تومن رو هم مردم کارت میکشن، پس بهانه هزینه واسه تولید ۵۰۰ تومنی بی معنیه, از طرفی به بهانه واهی عدم استفاده مردم از واژه ریال میگی واحد پول نباید ریال باشه، پس چرا قراره واحد کوچکتر پول ریال بشه، گفتی هر تومن جدید معادل ۱۰۰ ریال جدید، پس چرا دوباره دارید از واحد ریال استفاده میکنید؟ دلایلی که میگی همشون بدون استثناء غیر منطقیه، هدف واقعیتون چیه؟ این همه هزینه مالی و بار روانی روی مردم واسه چیه؟ به چه قیمتی؟
با این استدلال آقای همتی ، شاید خودشان قانع شده باشند !
آخه کدوم پول جای دلار رو میگیره؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
دلار مگه از فضا اومد یا خدا خلق کرده بابا یه کاغذ یوان جاشا میگیره یا همین طلا که بهتر هم هست
ناشناس
| Turkey |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
دینار عراق قراره جای دلار رو بگیره عراق غول اقتصاد دنیا
درشرایطی که صدورنفت ازنزدیک به ۳ میلیون بشکه در روز به حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزاربشکه سقوط کرده و به تبع ان درامدارزی کشور بشدت کاهش یافته و هرروزشاهد یک تحریم وتنش جدیدهستیم و نرخ تورم و قیمت اجناس بخصوص موادغذایی روزبه روزدرحال افزایش است ثابت ماندن یاکاهش قیمت ارز معنی جزدستکاری ندارد
شاخص بورس رابادستکاری بالا میبرند نرخ دلار راپایین می اورند ولی تاابدوضعیت اینچنین نخواهدماندباهر صرافی صحبت میکنم همگی بااطمینان میگویند دلار تا قبل ازاتمام تابستان به قیمت واقعی خودکه البته بالاتراز ۱۴ هزارتومان است خواهدرسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
پاکستان بدون نفت میچرخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
نه برادر اینطوری نیست. صراف میخواد دلارشو بفروشه که بزودی تا 9 تومن هم پایین میاد. علت کاهش دلار توقف دزدی و اختلاسهای کلان از بیت المال کاهش واردات و نیاز کمتر به ارز و تعطیل شدن قرض الحسنه ها است نه خواست این وآن.
دولت عراق تحریم های آمریکا را به رسمیت نمی شناسد ؟!!چرانمی خواهیم صادق باشیم .دولت عراق بدون مجوزامریکا هیچ کاری نمیکند.حتی همین دولت عراق به منافع ملی خوداهمیت میدهند
از برادران خبرگزاری فارس بپرسید گوشت کیلویی 83 کجا میدن ما هم بخریم
جایگزینی دلار با دینار درست است . یعنی دلار را بر میدارید و دینار را به جای ان قرار می دهید. در هر حال ، خوش بحال عراقی ها هم میشه!
خذف 4صفر دقیقا رنگ کردن قورباغه وفروشش بجای فولکسه .طرف میره جنسی را میخرد و دو تومان میده ودلش خوش میشه غافل ازاینکه دوهزارتومن داده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
نه بابا ؟!!! من فکر میکردم دویست تومن جدید میشه دویست هزارتومان قدیم.! ؛
اقتصاد کشور درگیر مسایل سیاسی شده و هر تلاشی بی نتیجه خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
اقتصاد که همیشه سایه سیاست بوده و خواهد بود. همین آمریکایی که شما داخلش هستی با سیاست های سیاسی ترامپ مثل ترساندن شیوخ عرب از ایران، هم میزان سرمایه گذاری اعراب در اقتصاد آمریکا بالا رفت و هم آمار اشتغال بیکاران .. هم کلی نخبه علمی و اقتصادی فرار کردن به سمت شما.
سود بانکی را چرا بالا نمیبرند؟
هزینه ها بالا ولی سودهای بانکی ۲۰ درصد جلوی تورم ۷۰ درصدی چیست؟
پول مردم را در بانکها نابود می کنند چه وضعی است؟
چند دقیقه پیش گوشت ران گوسفندی را از میدان تره بار به قیمت کیلویی ۱۱۸۵۰۰تومان خریداری کردم. بهتر است دینار ایران را که پنجاه دینار ده شاهی و صد دینار یک ریال میشود را با دلار و سنت مقایسه کنیم .
...........امروز گوشت سر دست گوساله 98 هزار تومان وران گوسفند 122 هزار تومان .. فیله مرغ 28 هزار تومان ....ماهی قزل الا 33 هزار تومان ............
با فروش نفت به عراق اونم پرداخت دینار ب جای دلاردینار عراق چند برابر میکنیم باز هم میشه همون خب فقط پول عراق ارزش پیدا میکنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار