بازدید 4221

حمله دوباره ترامپ به دلار و فدرال رزرو!

کد خبر: ۹۱۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۳ 10 August 2019

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: مدیران بانک مرکزی آمریکا مغرورتر از آن هستند که بگویند اشتباه کرده‌اند!

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بار دیگر بانک مرکزی آمریکا به دلیل کاهش ندادن گسترده نرخ بهره و ممانعت از تضعیف دلار، هدف حملات دونالد ترامپ قرار گرفت و وی نارضایتی خود از قوی بودن دلار در برابر سایر ارزها را ابراز کرد. رئیس جمهور آمریکا که از ماه ها پیش انتقادات تندی را علیه مدیران بانک مرکزی آمریکا و رئیس آن، جروم پاول مطرح کرده است، بار دیگر به این نهاد مالی تاخت و نوشت: نرخ‌های بهره بالای فدرال رزرو در مقایسه با دیگر کشورها، دلار را بالا نگه داشته و کار را برای تولیدکنندگان بزرگ ما برای رقابت با دیگران دشوار کرده است.

چنید پیش بانک مرکزی آمریکا برای نخستین بار در طول یک دهه اخیر نرخ بهره را کاهش داد اما به نظر می رسد که این کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره چندان باعث رضایت خاطر ترامپ نشده است. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: فدرال رزرو باید نرخ بهره را سریع‌تر و بیشتر کاهش دهد. مشکل ما این است که مدیران بانک مرکزی ما مغرور تر از آن هستند که بگویند اشتباه کرده اند! باید همین حالا سیاست بی‌معنای انقباضی خود را خاتمه دهند!

حملات جدید ترامپ به دلار و فدرال رزرو در شرایطی صورت می‌گیرد که اقدام غافلگیرکنده وی در تهدید چین به اعمال تعرفه بر تمامی ۳۰۰ میلیارد دلار کالاهی وارداتی باقی مانده از این کشور، بازارهای مالی و ارزی جهان را به هم ریخت.

به گفته بسیاری از کارشناسان، بانک مرکزی آمریکا اکنون گزینه دیگری به جز کاهش بیشتر نرخ بهره ندارد.

انتظار می‌رود فدرال رزرو ماه آینده نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد دیگر کاهش دهد. پیش‌تر ترامپ خواهان کاهش بیشتر و گسترده تر نرخ بهره شده و گفته بود چیزی که بازارها می‌خواهند ببینند این است که جروم پاول و دیگر مدیران فدرال رزرو، تازه یک چرخه کاهش نرخ بهره را هم گام با چین، اتحادیه اروپا و دیگر مناطق جهان آغاز کرده اند نه این‌که صرفا به همین کاهش بسنده کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر