بازدید 7684

عملیات نافرجام و خونین برای بازداشت «آتامبایف»

کد خبر: ۹۱۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰ 08 August 2019

وزارت بهداشت قرقیزستان بامداد پنجشنبه اعلام کرد: در جریان اقدام نیروهای امنیتی برای بازداشت «الماس بیک آتامبیایف» رئیس جمهوری سابق این کشور که به درگیری با هوادارانش منجر شد، یک نفر کشته و ۳۵ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این اولین تلاش نیروهای امنیتی برای بازداشت آتامبایف در اقامتگاهش در نزدیکی «بیشک» پایتخت قرقیزستان بود که ناکام ماند.

گروهی از هواداران رئیس جمهوری سابق مانع از ورود نیروهای امنیتی به اقامتگاه وی شدند. عملیات نیروهای امنیتی به درگیری با هواداران آتامبایف منجر شد.

در پی این اقدام یک نیروی امنیتی ویژه قرقیزستان به ضرب گلوله کشته شد. منابع خبری محلی گفتند چند نفر از جمله یک خبرنگار بر اثر گلوله نیروهای امنیتی زخمی شدند اما دستگاه امنیتی اعلام کرد که فقط گلوله پلاستیکی شلیک شده است.

آتامبایف به فساد مالی متهم شده و پارلمان نیز مصونیت وی را لغو کرد. وی که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ رئیس جمهوری قرقیزستان بود «سورنبای جینبکف» رئیس جمهوری کنونی را متهم به اتهام‌زنی علیه خود کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه ماه گذشته میلادی با آتمبایف ملاقات کرد. این دیدار به این گمانه‌زنی‌ها که آتامبایف از حمایت پوتین برخوردار است، دامن زد.

اما پوتین به خبرنگاران گفت که هیچ چیز مخفی در این دیدار وجود نداشته است. وی اظهار داشت: شما می‌دانید که من همیشه برای تماس با همتایان کنونی و پیشینم آماده هستم. بله، در حقیقت من با آتامبایف ملاقات کردم و ما درباره وضع منطقه و قرقیزستان صحبت کردیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی