بازدید 14074

اوباما سکوت دربرابر ترامپ‌را شکست/‌ترامپ پاسخ‌داد

کد خبر: ۹۱۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶ 06 August 2019
رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای اولین بار سکوت سیاسی خودش علیه رئیس‌جمهور فعلی این کشور را شکسته و از او انتقاد کرده است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا سکوت سیاسی خود در قبال «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی این کشور را شکست و با عباراتی جهت‌دار، اما بدون نام بردن مستقیم از ترامپ، ادبیات نژادپرستانه او را مقصر تیراندازی‌های اخیر در آمریکا دانست.

شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته باراک اوباما دوشنبه بعد از وقوع چند تیراندازی مرگبار که دست‌کم یکی از آن‌ها با ادبیات نژادپرستانه انجام شد سکوت خودش را شکست و نوشت: «ما باید به صراحت ادبیاتی را که بر زبان هر کدام از رهبران ما جاری می‌شود و برای فضای ترس و نفرت خوراک فراهم می‌کند یا احساس‌های نژادپرستانه را عادی‌سازی می‌کند با صراحت رد کنیم.»

سی‌ان‌ان نوشته اوباما اشاره‌ای به نام ترامپ نکرده، اما هیچ شکی درباره اینکه قصد او انتقاد از چه کسی بود وجود نداشت.

ترامپ سه‌شنبه پاسخ اوباما را داد. او نوشت: «آیا جورج بوش، بعد از وقوع تیراندازی سندی هوک، رئیس‌جمهور اوباما را سرزنش کرد؟ در دوران ریاست‌جمهوری اوباما او ۳۲ تیراندازی داشت. آدم‌های زیادی نگفتند که اوباما از کنترل خارج شده است. تیراندازی‌های کور، قبل از آنکه من نامزد ریاست‌جمهوری شوم اتفاق می‌افتادند.»

در روز‌های گذشته شماری از منتقدان ترامپ در کنگره آمریکا ادبیات نژادپرستانه او را عامل تشدید فضای نژادپرستی و بروز خشونت‌های طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان دانسته‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار