بازدید 12313

هیچ متحدی دور ترامپ نمی‌گردد / عجز و لابه پنتاگون برای همراهی نظامی در «سنتینل»

بنا به گزارش نشریه پولیتیکو، رهبران جهان از تلاش دونالد ترامپ برای ایجاد ائتلاف علیه ایران حمایت نمی‌کنند، چون به نوبه خود، پنتاگون را وادار به انجام درخواست‌هایی برای پشتیبانی نظامی در خاورمیانه کرده است.
کد خبر: ۹۱۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 04 August 2019

بنا به گزارش نشریه پولیتیکو، رهبران جهان از تلاش دونالد ترامپ برای ایجاد ائتلاف علیه ایران حمایت نمی‌کنند، چون به نوبه خود، پنتاگون را وادار به انجام درخواست‌هایی برای پشتیبانی نظامی در خاورمیانه کرده است.

پولیتیکو با نامگذاری این ائتلاف به عنوان "ائتلاف یگانه" ، گزارش می دهد که دولت ترامپ به دنبال کمک بین المللی برای محافظت از نفتکش ها از «تجاوزهایی که ادعا می شود از سوی ایران است» بوده و دست خالی مانده است.

هیچ متحدی دور ترامپ نمیگردد / عجز و لابه پنتاگون برای همراهی نظامی در «سنتینل»

این گزارش ادامه داد: انگلیسی‌ها کنار رفته اند، فرانسوی‌ها غیرمتعهد هستند و آلمانی‌ها در روز چهارشنبه رک و مستقیم گفتند نه. همه آن‌ها هنوز هم از خروج رئیس جمهور از توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ ـ که به گفته آن‌ها تا حدودی رفتار مشکوک تهران ناشی از آن است ـ می‌نالند. آن‌ها همچنین نگران این هستند که هماهنگی با ایالات متحده در چنین ابتکاری آن‌ها را به جنگ با ایران سوق دهد. این نگرانی‌ها پس از اعمال تحریم‌های ترامپ علیه وزیر امور خارجه ایران در این هفته افزایش یافته است.

ناتالی توکی، مشاور ویژه رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا فدریکا موگرینی در یک ایمیل توضیح داده: بدیهی است که یک عملیات نظامی در خلیج فارس تصاعدی باعث افزایش احتمال رویارویی با ایران شود. تا زمانی که [اروپایی ها] فرصتی برای آزادی ناوبری از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی با ایران فراهم کنند، این مسیر را انتخاب نخواهند کرد.

پنتاگون که لقب این ابتکار عمل خاورمیانه‌ای اخیر را "عملیات سنتینل" گذاشته، در بیانیه‌ای خاطرنشان کرده که با بسیاری از کشور‌های دیگر برای حمایت از آن به توافق رسیده، ولی از ارائه نام این کشور‌ها خودداری کرده است.

بنا بر این گزارش و به گفته پنتاگون بیش از ۶۰ کشور برای پیوستن به این عملیات دعوت شده اند و تحلیلگران می‌گویند برخی از قدرت‌های منطقه‌ای مانند امارات متحده عربی و عربستان سعودی ممکن است به آن بپیوندند. در بیانیه پنتاگون آمده، از آنجا که بحث‌ها در حال انجام است، پیش بینی یا اظهارنظر درباره وضعیت کشورها، افراد و ماهیت هرگونه حمایت بالقوه زودهنگام و نامناسب خواهد بود.

ناتوانی در همراه کردن سایر کشور‌ها برای پشتیبانی از ایالات متحده، باعث شده است که برخی اعضای دولت ترامپ به سرعت نا امید شوند.

روز چهارشنبه، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفت، کشورش در مأموریت دریایی که توسط ایالات متحده آمریکا طراحی و برنامه ریزی شده شرکت نخواهد داشت. پولتیکو گزارش داده که ماس گفته، کشورش با فرانسه در این موضوع همراه است که به شدت در برابر کمپین فشار آمریکا ایستادگی کرده است. پواتیکو بیان کرده که این امر باعث شکایت سفیر ایالات متحده در آلمان، ریچارد گرنل شده است که: آمریکا برای کمک به آلمان برای ماندن به عنوان بخشی از جهان غرب خیلی چیز‌ها را قربانی کرد.

در این گزارش همچنین اشاره شده، این نکته‌ای قابل توجه است که همزمان متحد اصلی آمریکا یعنی انگلیس نیز فاصله خود را با این طرح حفظ کرده است.

مقامات انگلیس ماه گذشته گفتند، ترجیح می‌دهند یک نیروی محافظت از دریایی با هدایت اروپا در خلیج فارس ایجاد کنند. در حالی که ممکن است با توجه به اینکه انگلیس اکنون نخست وزیر جدیدی به نام بوریس جانسون دارد، این رویکر در آینده تغییر کند، که سعی در ترغیب به ترامپ را جلب کرده است، واکنش اولیه انگلیس نشانی از شکاف زیاد بین لندن و واشنگتن در دوره ترامپ دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۷
تحلیل های عالی؟!!!!!
فقط اینکه چرا همیشه عکس این تحلیل ها اتفاق میفته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
کی گفته تنهاست؟؟؟؟ رییس جمهور امریکا باشی و تنها؟؟؟؟
از زیر دریا باید با اژدر بزنیمشون که نفهمن از کجا خوردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Qatar |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
لول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
این جمله را بعنوان طنز گفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
حالا که گفتی دیگه همه فهمیدند
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
کم پلیستیشن بازی کن ذهنت بهم ریخته
کشتی هایی که با پرچم امریکا حرکت کنند نیاز به هیچ حفاظتی ندارند همان وجود پرچم برای محافظت کافی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
خود آمریکایی ها و دولت ترامپ هم انقدر نسبت به قدرت خودشون بزرگ بینی ندارن.
بله قدرتمند هستند اما آسیب پذیر. درذ زمان جنگ که ایران آنچنان قوی نبود هم آسیب های جدی وارد کردند بهشون. پینهاد میکنم "جنگ نفت کش ها" و "حادثه بریجتون" رو سرچ کنید
هیچ متحدی دور ترامپ نمیگردد این در ظاهر است در باطن همه به دور ترامپ میگردنند دچار اشباه محاسباتی نشوید
بهتره بجنگیم با دشمن
هرکه خودشو وشانسش
کشورهای قدرتمند هیچگاه تنها نمی مانند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
، حالا منظورت ما بودیم یا آمریکا؟
شاهنامه آخرش خوش است
دور ترامپ نیست ولی دور شما زیاد هست !!!!!!
وقتی خدا باهات نباشه تنهایی همین!
زمان جنگ نفتکش امریکایی هلیکوپتر و ناوچه امریکا رازدیم البته ا ول اونا شروع کر ند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی