بازدید 4296

۱.۳ میلیارد دلار درآمد آمریکا از جریمه نقض تحریم‌ها

کد خبر: ۹۱۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷ 31 July 2019
یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته این وزارتخانه فقط در سال جاری علیه گروه‌هایی که تحریم‌های آمریکا را نقض کرده‌اند ۱.۳ میلیارد دلار جریمه اعمال کرده است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «سیگال مندلکر»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی این کشور روز چهارشنبه گفت: دولت این کشور از زمان آغاز به کار ۱۹۰ دور تحریم علیه کشورها، گروه‌ها و اشخاص مختلف اعمال کرده است.

معاون خزانه‌داری آمریکا که در اندیشکده «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» صحبت می‌کرد خاطرنشان کرد این تحریم‌ها علیه بیش از ۲۶۰۰ فرد، شرکت، کشتی و هواپیما اعمال شده‌اند. او گفت: «از زمان آغاز به کار این دولت، ۱۹۰ دور تحریم اعمال کرده‌ایم که بیش از ۲۶۰۰ فرد، شرکت، کشتی و هواپیما را هدف قرار داده‌اند.»

این مقام آمریکایی در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد وزارت خزانه‌داری آمریکا فقط در سال جاری بیش از ۱.۳ میلیارد دلار جریمه در ارتباط با تحریم‌ها علیه کسانی که به نقض تحریم‌ها متهم شده‌اند اعمال کرده است.

مندلکر در ادامه به بیان دستاورد‌های ادعایی تحریم‌ها پرداخته و مدعی شده که اعمال آن‌ها می‌تواند به امن‌تر شدن آمریکا کمک کند. او گفت: «تحریم‌ها به ندرت به تنهایی پاسخ کاملی برای تهدید‌ها در زمینه امنیت ملی یا مسائل حقوق بشر یا بحران‌های فساد به شمار می‌روند، اما هر بار ما از این ابزار‌ها برای مختل کردن گردش پول توسط بازیگران بد استفاده می‌کنیم کشورمان را امن‌تر می‌کنیم.»

در حالی که دولت سوریه در ۸ سال گذشته درگیر جنگ با شبه‌نظامیان افراطی و گروه‌های تروریستی بوده، مندلکر مدعی شده تحریم‌ها توانسته‌اند دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه را از سوخت لازم برای استفاده در هواپیما‌ها و تانک‌های ارتش سوریه محروم کنند. او ادعا کرد: «از جمله اثرات تحریم‌ها، سوخت کمتر برای تانک‌ها و هواپیما‌های بشار اسد بوده که در اقدامی غم‌انگیز غیرنظامیان در سوریه را به قتل رسانده‌اند.»

مندلکر در ادامه توضیحات خود درباره دستاورد‌های ادعایی تحریم‌های آمریکا به مسئله ایران اشاره کرد و با توصیف این کشور به عنوان «بزرگترین حامی تروریسم» گفت: تحریم‌ها توانسته‌اند تهران را از میلیارد‌ها دلار محروم کنند. او همچنین ادعا کرد دولت آمریکا از طریق تحریم توانسته منابع مالی حزب‌الله لبنان را محدود کند.

ادعا‌های این مقام آمریکایی در حالی مطرح شد که در ماه‌های گذشته برخی از کارشناسان مشهور مسائل تحریمی هشدار داده‌اند نحوه استفاده دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از تحریم‌ها می‌تواند به از بین رفتن سیطره دلار بر بازار‌های مالی دنیا که از قبل آغاز شده بود پایان دهد.

به گفته این دسته از کارشناسان، تحریم‌ها هنگامی می‌توانند بیشترین کارآمدی را داشته باشند که به صورت هدفمند و در چارچوب راهبرد‌های مشخص و از قبل اعلام‌شده به کار گرفته شوند، شرایط رفع آن‌ها مشخص باشد، به تغییر یک یا چند رفتار خاص گره زده شوند و از حمایت‌های بین‌المللی برخوردار باشند. دولت ترامپ از نگاه این گروه از کارشناسان متهم است از تحریم‌ها به صورت یکجانبه، بدون در نظر داشتن راهبردی خاص و صرفاً برای فشار علیه گروه‌ها و کشور‌های مختلف استفاده کرده است.

«ریچارد نفیو»، از مقام‌های سابق آمریکا که از او به عنوان یکی از معماران شبکه تحریم‌ها علیه ایران یاد می‌شود از جمله کارشناسانی است که هشدار داده این نوع استفاده دولت ترامپ ممکن است حتی متحدان آمریکا را به یافتن روش‌هایی برای کاستن از سلطه نظام مالی آمریکا در دنیا و تلاش برای تضعیف نظام تحریم‌ها ترغیب کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر