بازدید 7244

توضیحات زنگنه درباره اجباری شدن کارت سوخت

کد خبر: ۹۱۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲ 30 July 2019
وزیر نفت با بیان اینکه استفاده از کارت سوخت از ۲۰ مرداد اجباری خواهد شد، گفت: وزارت نفت روزانه ۵۰ هزار کارت سوخت جدید صادر می‌کند تا طرح استفاده از کارت سوخت تکمیل شود.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت پس از حضور در نشست مشترک با نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس و مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در جمع خبرنگاران درباره جزئیاتی از این نشست، گفت: مهم‌ترین نکته این جلسه سه‌جانبه، پیام نمادین آن در خصوص عزم تمامی اجزای نظام برای همدلی و تکمیل ظرفیت‌های یکدیگر در شرایط ویژه فعلی برای مقابله با تحریم‌ها و عبور سربلندانه از این وضعیت بود.

وی افزود: سال‌هاست در وزارت نفت با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) همکاری جدی داریم، در این جلسه نیز بر ادامه همکاری‌های تمامی اجزای نظام برای عبور از تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کنونی تأکید شد تا با لطف الهی و پشتیبانی مردم در بخش‌های توسعه‌ای و عملیاتی جاری مانند صدور نفت و فرآورده‌های نفتی و پروژه‌ها و توسعه‌ای طرح‌ها و اجرای منظم پروژه‌ها موفق ظاهر شویم.

وزیر نفت با اشاره به تصویب کلیات طرح افزایش ظرفیت پتروپالایشگاهی در مجلس، ادامه داد: در رابطه با پتروپالایشگاه‌ها نیز در این جلسه صحبت و مقرر شد؛ آیین‌نامه اجرای این قانون با همکاری طرف‌های ذی‌ربط تدوین و پس از به تصویب دولت هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

زنگنه با بیان اینکه اکنون وزارت نفت روزانه بالای ۱۵ میلیون لیتر اضافه تولید بنزین دارد که این اضافه تولید ذخیره شده و قرار است میزان صادرات افزایش پیدا کند، اضافه کرد: اضافه تولید در نفت سفید، گازوئیل و سوخت جت وجود دارد و به لحاظ پالایش وضعیت خوبی داریم.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر نحوه اجرای طرح استفاده از سوخت با استفاده از کارت، اظهار داشت: ۲۰ مرداد استفاده از کارت سوخت آغاز می‌شود، اما به دلیل ایجاد مشکلات احتمالی برای دارندگان خودرو مانند عدم تهیه کارت سوخت یا هر مشکل دیگر به آن‌ها فرصت داده می‌شود، اما در نهایت استفاده از کارت سوخت اجباری خواهد شد.

وزیر نفت عنوان کرد: حدود ۷۰۰ هزار کارت سوخت به درِ منازل شهروندان ارسال شده که به دلیل حضور نداشتن در منزل و یا هر دلیل دیگر، به ادارات پست برگشت خورده‌اند، لذا خواهشمندیم افرادی که هنوز کارت سوخت ندارند، با مراجعه به ادارات پُست کارت خود را دریافت کنند.

زنگنه افزود: وزارت نفت روزانه ۵۰ هزار کارت سوخت جدید صادر می‌کند تا طرح استفاده از کارت سوخت تکمیل شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر