بازدید 2023

ترامپ: سندرز یک نژادپرست است

رئیس جمهوری آمریکا مجددا به انتقاد از برنی سندرز پرداخت و گفت: او را باید بابت اینکه بالتیمور را به کشور جهان سومی شبیه کرده، یک نژادپرست نامید.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 30 July 2019

رئیس جمهوری آمریکا مجددا به انتقاد از برنی سندرز پرداخت و گفت: او را باید بابت اینکه بالتیمور را به کشور جهان سومی شبیه کرده، یک نژادپرست نامید.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، این واکنش از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حالی صورت گرفته که خودش اخیرا صحبت‌های جنجال برانگیزی را درباره این منطقه داشت و در توییتی نوشته بود: این مکانی که آنها در آنجا زندگی می‌کنند تهوع‌آور، جولانگاه موش و جانوران جونده است. او شهر آنها را بسیار خطرناک و کثیف توصیف کرد؛ "خطرناک‌ترین مکان در ایالات متحده".

وی گفت، اگر مردم به دنبال انتقاد از توییت‌های اخیرش درباره این شهر هستند، باید برنی سندرز، کاندیدای دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را هم مورد سرزنش قرار دهند و او را هم نژادپرست بدانند.

ترامپ در واکنش به اظهارات سندرز که در ۲۰۱۵ و پس از سفرش به بالتیمور صورت گرفت،‌ گفت: برنی سندرز احمق شهر بالتیمور را به یک کشور جهان سومی تشبیه کرده! بر اساس آن صحبت‌ها، به نظرم برنی را هم باید یک نژادپرست دانست همانطور که اگر یک جمهوری خواه این حرف‌ها را می‌زد، این برچسب علیه‌اش استفاده می‌شد.

این واکنش از سوی ترامپ اقدامی در راستای منحرف کردن اذهان عمومی از توییت‌های اخیرش درباره "الیجا کامینگز"، و بالتیمور صورت گرفته است.

اظهارات ۲۰۱۵ سندرز درباره این شهر درباره نابرابری در بخش‌هایی از این شهر مطرح شد؛ او در آن زمان گفت: هر کسی که در خیابان‌های بالتیمور قدم بزند، می‌بیند که اوضاع خوب نیست و متوجه می‌شود که شما یک ملت ثروتمند نیستید بلکه فکر می‌کنید که در یک کشور جهان سومی هستید. روی صحبت من درباره جامعه‌ای است که نیمی از مردمش بیکار هستند. ما درباره جامعه‌ای حرف می‌زنیم که صدها ساختمان آن غیرقابل سکونت هستند. ما درباره جامعه‌ای صحبت می‌کنیم که کودکانش نمی‌توانند به مدرسه بروند.

صحبت‌های انتقادی سندرز درباره بالتیمور اخیرا از سوی رسانه‌های محافظه کار و برنامه "فاکس و دوستان" مجددا گزارش و منتشر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل