بازدید 8581

بلبشوی تاکسی‌های تک سرنشین در تهران

کد خبر: ۹۱۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 30 July 2019

ساعات ابتدایی روز کافی است در برخی نقاط شهر به خصوص در محدوده طرح ترافیک تردد کنید؛ به تاکسی‌های تک سرنشینی بر می‌خورید که علاوه بر ایجاد ترافیک، تنها در قبال دربستی شما را جا به جا می‌کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از برنا، طرح ترافیک برای کاهش آلودگی هوا ناشی از تردد خودروها ایجاد شد، با این وجود در برخی ساعات شبانه‌روز شاهد خودروهایی هستیم که به صورت تک سرنشین در محدوده تردد می‌کنند اما همه این ماشین‌ها خودرو شخصی نیستند بلکه تاکسی‌هایی هستند که مجوز تردد در محدوده را دارند و در ساعات اولیه روز کل خیابان هفت تیر، بازار و برخی محدوده های دیگر زرد رنگ است. با این حال حضور این تاکسی‌ها از حجم مسافران منتظر برای جابه‌جایی کم نمی‌کند. چراکه بیشتر آنان تک سرنشین بوده و مسافران را تنها دربستی جا به جا می‌کنند و شهروندان هم در صف‌های طولانی منتظر حضور تاکسی‌هایی هستند که آنان را در مسیرهای مشخص و بدون پرداخت هزینه گزاف منتقل کند.

بی‌نظمی در سیستم حمل و نقل عمومی سبب شده تا کسی نتواند پیش بینی دقیقی برای تردد در سطح شهر داشته باشد. محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، از بلبشو در بازار تاکسی‌های تک سرنشین در گفتگو با برنا گفتند.

محسن هاشمی: کم بودن شغل، علت ترافیک تاکسی‌های تک سرنشین

محسن هاشمی در این رابطه گفت: تاکسی در دنیا اصولا باید تک سرنشین باشد چراکه مشارکتی کردن تاکسی‌ها غیر قانونی است.رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: اما در ایران به دلیل اینکه سوخت ارزان است تاکسی مد حمل و نقل عمومی است در صورتی که در دنیا تاکسی مد حل و نقل عمومی نیست.

وی با اشاره به ترافیک تاکسی های تک سرنشین در برخی مناطق عنوان کرد: علت ترافیک تاکسی‌های تک سرنشین کم بودن شغل است. به خصوص در تهران که مردم تنها راه امرار معاش‌شان استفاده از تاکسی است.هاشمی خاطرنشان کرد: این‌ها دلایل شهری ندارد بلکه دلایل کشوری دارد.

پورسیدآقایی: دربست رفتن تاکسی‌های گردشی تخلف است/ اعمال ممنوعیت بر تاکسی‌ها سبب افزایش اعتراضات می‌شود

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در این رابطه گفت: تاکسی‌های گردشی به مشتری توجه دارند که در کدام قسمت شهر هستند اما تاکسی‌های خطی باید سر خطوط خود باشند.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: نمی‌توانیم ممنوعیت روی تاکسی بگذاریم.

پورسیدآقایی با اشاره به برخی تخلفات تاکسی‌ها عنوان کرد: دربست بودن خلاف است. تاکسی‌های خطی کنترل می‌شوند تا در خطوط حرکت کنند اما ذات تاکسی گردشی این است هر کجا مسافر بیشتری است برود و مردم را جا به جا کند. اگر محدودیت برای تاکسی‌ها بگذاریم و اجازه ورود تاکسی شخصی ندهیم خیلی اعتراضات افزایش می‌یابد.

علیخانی: نمی‌توانیم بر تاکسی‌ها محدودیت اعمال کنیم

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در رابطه با ترافیک تاکسی‌های تک سرنشین در ساعات اولیه صبح اظهار کرد: همه نمی‌توانند در طرح تردد کنند. برخی تاکسی‌ها آزاد هستند که می‌توانند حرکت کنند اما برخی تاکسی‌ها خطی بوده و نمی‌توانند خارج از خطوط خود باشند. در گذشته هم تاکسی‌ها در محدوده طرح ترافیک فعال بوده‌اند.

وی افزود: با توجه به حضور تاکسی‌های اینترنتی، خیلی از تاکسی‌ها متضرر شده‌اند. شغل‌شان به گونه‌ای است که آسیب دیده‌اند و ما نمی‌توانیم محدودیت زیادی بر این‌ها اعمال کنیم. تنها کاری که در مورد تاکسی‌ها انجام شده این است که بخش عمده تاکسی‌ها خطی هستند و مسیر کارشان مشخص است و درصدی تاکسی‌های چرخشی هستند و آزادند.علیخانی افزود: طبیعی است که تاکسی‌ها در محدوده طرح به‌خاطر محدودیت‌ها و هزینه‌های خودروهایشان در برخی مناطق تجمع داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲
یک مشت بازنشسته از خود متشکر پشت این تاکسی ها هستند که اکثرا وضع مالی خوبی دارند و تو گرما و سرما ملت رو سوار نمیکنند و فقط دنبال دربستی با قیمت بالا هستند؟
اساسا برای چی اجازه تردد و افزایش ترافیک به این خیل عظیم بدون کارکرد مفید رو میدید؟
همه جای دنیا تاکسی تک سرنشین است!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
اگر همه جای دنیا تک سرنشین هستند حقوق های بالایی هم دارند اقای هاشمی!!!!!
دلایل شما برای تک سرنشین بودن به نظر من که اطلاعاتم کامل است صحیح نمی باشد.
دلیل اصلی تک سر نشین بودن :
افارد وابسته به برخی از نهادها و .... !! با پارتی تاکسی گرفته اند و این افراد چون کارمند هستند اکثرا"‌ با همین تاکسی ها به محل کار خود تردد می کنند و انها مسافرکش نیستند بلکه افرادی هستند که از طریق حمایت برخی از نهادها اقدام به اخذ مجوز تاکسی کرده اند و از لحاظ مالی هم در وضعیت بسیار خوبی هستند بطوری که نمی دانند این همه درامد را در کجا خرج کنند!
بنابراین علاوه بر اینکه تعداد کمی از رانندگان تاکسی فقط اقدام به مسافرکشی به صورت دربستی می نمایند ولی علت اصلی این است.
من 20 تا از همکارام صبح ها با تکسی می ایند سر کار و موقع رفتن هم با تاکسی می روند و مسافر هم سوار نمی کنند و اکثرا"‌هم تو خونه شاسی بلند دارند!!!
سیستم حمل و نقل عمومی متناسب جمعیتی نیست که قراره بهش سرویس بده؛ طبیعیه که چنین اتفاقاتی بیفته.
یه ضرب المثل هست میگه به شتر مرغ گفتن بار ببر گفت مرغ ام گفتن تخم بزار گفت من شترم
حالا شده حکایت تاکسی بدبخت وقتی همه مسافر کشن و اگه تاکسی یه مسافر بزنه تقریبا مسافر دیگه نیست خداییش اگه شما بودین منتظر دربست نمیشدین اگه جلوی مغازه بساط کنن مامور سد معبر هست ولی تاکسی میخواد مسافر سوار کنه کتک از شخصی های مسافر کش میخوره
میدونم پخش نمیکنیین ولی واقعا خودتون بخونین و از حق درست دفاع کنین فکر کنین تاکسی دارین
مشکل بزرگتر تاکسی هایی هستند که عملا تاکسی نیستند و افراد پولداری که محل کارشان در محدوده طرح ترافیک است این تاکسی ها را خریداری کرده تا بتوانند به راحتی در سطح شهر تردد کنند.که کاملا از چهره راننده و قیافه تاکسی کاملا مشخص است.
داداش تابناک عزیز در کل دنیا حتی همین سوریه و ترکیه از تاکسی بجای مینی بوس استفاده نمی کنند.هر تاکسی باید یک مسافر را جابجا کند. اصلا معنای دربستی فقط در ایران مصطلح است.حالا شغل نیست که نیست دلیل نمی شود این اصل از بین برود . وقتی می بینید این قشر زحمتکش با این کرایه های پایین و هزینه های بالای تاکسیهای تولید داخل روزگار سختی می گذارنند چرا از افزایش درآمد آها نارحت می شوید؟آیا این تنگ نظری نیست؟هر کس دلش می خواهد خدمات خاصی دریافت کند و هزینه بالاتری پرداخت کند و یک قشر مستضعف را تقویت کند چرا باید مانع آن بشوید و ترافیک و آلودگی هوا و ... را بهانه کنید.اگر این پول به جیب شهرداری می رفت آینقدر رسانه ای می شد و اعتراضی پذیرفته می شد؟
کمی سعه صدر داشته باشید و با دید مثبت بگویید خداراشکر که در این گرانی و اوضاع آشفته اقتصادی پولی به چیب مردم کم درآمد می رود.
شما كه نگران افزايش اعتراضات رانندگان تاكسي هاي دربستي هستي؟! چرا نگران اعتراض و نارضايتي عموم مردم كه بايد ساعتها در صف هاي طولاني در انتظار تاكسي بماننندريال‌نيستيد! خب باشه چرا ممنوعيت يا محدوديت تردد براي تاكسي هايي كه بايد به عموم مردم خدمت كنند ايجاد نميكنيد؟! مثلا نبايد آزادانه و رايگان در محدوده ي ترافيك تردد كنند!
اينها قابل كنترل نيستند پس نميشود كاري كرد
چيكار كنيم
آهان اين تاكسي هاي اينترنتي رو ميشه پدرشون رو در آورد . همه چي اونها شفافه پس حمله به خالي كردن جيب اونها
خدايا منو نجات بده
سالهای پبش در اصفهان دیدم و حالا در تهران به محض سوار شدن در این گونه ماشینها راننده آنچنان از فلاکت و بدبختی خود گله میکند که مسافر بینواتر از خودش به همراه پول کرایه مبلغی را هم برای کمک تقدیم میکند.
کدوم مشکل در کشور رو حل کردین که این یکی را حل کرده باشید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر