بازدید 4603

بیانیه کمیسیون برجام؛ تأکید بر تلاش‌ برای حفظ برجام

کد خبر: ۹۱۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ 28 July 2019
معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان رئیس کمیسیون برجام، در بیانیه‌ای گفت: طرف‌های حاضر در نشست بر اهمیت توافق هسته‌ای تأکید کرده‌اند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «هلگا اشمیت» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین را بر عهده داشت، با صدور بیانیه‌ای، به تشریح مسائل مطرح‌شده در این نشست پرداخت. در این بیانیه بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای حفظ برجام تأکید شده است.

این بیانیه، هدف از برگزاری نشست امروز را «ارزیابی و بحث در مورد آخرین تحت در ارتباط با تعهدات مرتبط با رفع تحریم‌ها و تعهدات مرتبط با هسته‌ای» عنوان کرده و نوشته است: «برجام همچنان عنصری کلیدی در معماری عدم اشاعه هسته‌ای جهانی است و به اتفاق آرا مورد تایید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است. علاوه بر این، با توجه به تنش‌های اخیر، حفظ این توافق همچنان برای ثبات و امنیت منطقه ضروری است.»

در ادامه، تحولات و بیانیه‌های اخیر در ارتباط با برجام «نگران‌کننده» توصیف و با تأکید دوباره بر اهمیت «اجرای کامل و مؤثر» برجام از سوی همه طرف‌ها و همچنین لزوم رفع تحریم‌های ایران به عنوان جزئی ضروری از توافق هسته‌ای، آمده است که شرکت‌کنندگان «تلاش‌های صورت‌گرفته با هدف کاستن از آثار منفی خروج ایالات متحده و احیای تحریم‌های این کشور را مورد بررسی قرار دادند.»

به گفته اشمیت، آلمان، فرانسه و انگلیس در این نشست به اطلاع حاضران رسانده‌اند که ساز و کار موسوم به «اینستکس» عملیاتی شده و اولین تراکنش آن در حال انجام است. بنا بر اعلام این سه کشور، این ساز و کار به روی تمام کشور‌های عضو اتحادیه اروپا باز است و برخی از اعضای این اتحادیه نیز در حال تبدیل شدن به سهامداران آن هستند. اعضای اروپایی برجام اعلام کرده‌اند که در تلاش هستند تا به کشور‌های غیراروپایی نیز امکان استفاده از اینستکس را بدهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار