بازدید 12208
پیمانه اقتصادی؛

نایب رئیس مجلس: باید ۲۲ هزار هزار میلیارد تومان کالا بفروشیم تا جایگزین درآمد نفتی شود/ چین همچنان بزرگ‌ترین صادرکننده به ایران/هشدار خودروسازی بریتانیا به جانسون/ واکنش ترامپ به کاهش رشد اقتصادی آمریکا

این پیمانه تیتر‌هایی همچون قرمزپوشی دماسنج بازار سرمایه، رکورد واردات نفت هند از ونزوئلا، ادامه فعالیت شرکت آمریکایی در ونزوئلا با وجود تحریم‌ها، دلار در صرافی‌های بانکی گران شد، قیمت سکه تکان نخورد، ذخایر طلای روسیه رکورد زد، قیمت نان تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود و افزایش ۳۰۰ هزار نفری فارغ‌التحصیلان بیکار را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 28 July 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون قرمزپوشی دماسنج بازار سرمایه، رکورد واردات نفت هند از ونزوئلا، ادامه فعالیت شرکت آمریکایی در ونزوئلا با وجود تحریم‌ها، دلار در صرافی‌های بانکی گران شد، قیمت سکه تکان نخورد، ذخایر طلای روسیه رکورد زد، قیمت نان تا یکماه آینده تعیین تکلیف می‌شود و افزایش ۳۰۰ هزار نفری فارغ‌التحصیلان بیکار را در بر دارد.

نایب رئیس مجلس: باید ۲۲ هزار هزار میلیارد تومان کالا بفروشیم تا جایگزین درآمد نفتی شود

عبدالرضا مصری روز شنبه در همایش آینده کار و کارآفرینی جوانان که در محل اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، گفت: اگر صادرات نفتی کشور را ٢.۵ میلیون بشکه با نرخ ۶٠ دلار در نظر بگیریم، ۵۵ میلیون دلار درآمد کسب می کنیم که با ارز ١٠ هزار تومانی، ۵۵٠ هزار میلیارد تومان می شود. وی افزود: اگر بخواهیم این هزینه را از مالیات به دست بیاوریم با توجه به اینکه ١٠ درصد مالیات از فروش گرفته می‌شود. باید ٢٢ هزار هزار میلیارد تومان کالا تولید کنیم و بفروشیم تا با این درآمد هزینه های خود را تأمین کنیم. نایب رئیس مجلس گفت: کشور ما در مبانی تئوری مشکلی ندارد و مسأله ما در بخش اجراست. به نقل از ایرنا؛ وی به جلسه مجلس با یکی از صنایع کشور اشاره کرد و بدون اینکه به نام آن صنعت اشاره کند، گفت: این صنعت ٣ هزار میلیارد تومان مالیات می پردازد. ١٠ هزار شاغل مستقیم دارد و سالی ۵۶٠ هزار میلیارد تومان حقوق و ١۵٠ هزار میلیارد تومان حق بیمه می دهد؛ اما تولید داخل را بدون توجه به استانداردهای آن صنعت وارد بازار می‌کند که مشکلاتی را به دنبال داشته است و هیچ قانونی برای برخورد با آن وجود ندارد.

قرمزپوشی دماسنج بازار سرمایه در نخستین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بورس تهران در معاملات دیروز پنجم مرداد ماه 1398 با کاهش 589 واحدی در ارتفاع 252 هزار و 275 واحدی قرار گرفت. شاخص قیمت وزنی ارزشی با کاهش 159 واحدی رقم 68 هزار و 218 واحدی را به نمایش گذاشت، در مقابل شاخص کل هم وزن با افزایش 501 واحدی در ارتفاع 60 هزار و 446 واحدی قرار گرفت و شاخص قیمت هم وزن نیز با رشد 336 واحدی در ارتفاع 40 هزار و 553 واحدی ایستاد. شاخص آزاد شناور با کاهش 635 واحدی به ارتفاع 280 هزار و 147 واحدی برگشت و شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 1149 واحدی مواجه شد که شاخص بازار دوم با افزایش 2030 واحدی رقم 504 هزار و 939 واحدی را به نمایش گذاشت. ارزش معاملات بورس تهران بیش از 1123.4 میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 845 میلیون برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 259 هزار و 900 نوبت معاملاتی بود. نماد فولاد مباركه اصفهان (فولاد)، ملی صنايع‌ مس‌ ايران‌ (فملی)، معدنی وصنعتی چادرملو (كچاد)، مخابرات ايران (اخابر) و هلدینگ سرمايه‌گذاری غدير (و غدير) بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بورس تهران ثبت کردند.

واردات نفت هند از ونزوئلا رکورد زد

واردات نفت هند از ونزوئلا در ژوئن به حدود ۴۷۵ هزار و ۲۰۰ بشکه در روز رسید که بیش از دو برابر ماه پیش از آن و بالاترین میزان در ۲۱ ماه گذشته بود.

ادامه فعالیت شرکت آمریکایی در ونزوئلا با وجود تحریم‌ها
 
دفتر کنترل دارایی های وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، تمدید معافیت از تحریم‌ها به شرکت "سان رامون" که جوینت ونچر شورون و شرکت PDVSA در ونزوئلاست اجازه می‌دهد، سه ماه دیگر در ونزوئلا فعالیت کند. معافیت قبلی در ۲۷ ژوییه منقضی شد و معافیت جدید تا ۲۵ اکتبر زمان دارد. شرکت خدمات میدان نفتی شولومبرگر، هالیبرتون، بیکرهیوز و ودرفورد هم اجازه یافتند، سه ماه دیگر در ونزوئلا فعالیت کنند. در حالی که ونزوئلا تنها یک درصد از تولید جهانی نفت شرکت شورون در سال ۲۰۱۸ را تشکیل داد، از نظر استراتژیکی مهم مانده است. این شرکت تنها تولیدکننده بزرگ آمریکایی است که همچنان در ونزوئلا فعالیت می کند. شورون در ماه‌های اخیر به دولت ترامپ اعلام کرده بود، اگر ونزوئلا را ترک کند، دارایی های ونزوئلایی این شرکت به دست شرکت های روسی یا چینی می‌افتد.

صنعت نفت شیل آمریکا امسال از رونق می‌افتد

رویترز: مدیران شرکت‌های خدمات حفاری در آمریکا هفته گذشته هشدار دادند تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا در ماه‌های آینده از سال جاری میلادی سرمایه‌گذاری خود را کاهش می‌دهند و بسیاری از این شرکت‌ها قصد دارند فعالیت تجهیزات میدان‌های نفتی را متوقف کنند. این کند شدن شتاب تولید نفت شیل در شرایطی اتفاق می‌افتد که سهامداران آمریکایی به تولیدکنندگان نفت شیل فشار می‌آورند که بیش از سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید، روی سوددهی تمرکز کنند. جان لیندسی، مدیرعامل شرکت خدمات حفاری هلمرش اند پین گفت: صنعت خدمات حفاری، پیامدهای ناشی از تأکید شرکت‌های مهندسی و تولید بر انضباط (مالی) را حس می‌کند؛ این شرکت و رقبای آن، قصد دارند شمار دکل‌های حفاری فعال خود را کاهش دهند. شرکت‌های خدمات حفاری در آمریکا پیش از این با امید رونق گرفتن فعالیت‌ها، برای خرید تجهیزات حفاری رقابت داشتند، اما این امیدواری محقق نشد. با رسیدن شمار چاه‌های ناکامل در آمریکا به رقم بی‌سابقه ۸ هزار و ۳۱۵ چاه، بسیاری از شرکت‌های خدمات حفاری وادار شده‌اند استفاده از این تجهیزات را متوقف کنند. شرکت هالیبرتون، از بزرگترین شرکت‌های خدمات حفاری در آمریکا، هفته گذشته اعلام کرد که به معطل گذاشتن تجهیزات خود ادامه می‌دهد و 8 درصد از کارکنان خود در آمریکای شمالی را اخراج کرده است.

دلار در صرافی‌های بانکی گران شد

در معاملات دیروز، صرافی‌های مجاز و بانکی هر اسکناس دلار آمریکا را به قیمت ۱۲۰۰۰ تومان خریداری کردند و در مقابل با افزایش ۱۵۰ تومان نسبت به پایان هفته گذشته، به نرخ ۱۲۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروختند. یورو دیگر ارز پرطرفدار بازار نیز به قیمت ۱۳۸۰۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۳۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این نرخ نسبت به روز پنجشنبه، ۱۵۰ تومان رشد داشت.

قیمت سکه تکان نخورد

روز گذشته، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود. نرخ‌هایی که از ابتدای صبح بدون تغییر بود. هر نیم سکه بهار آزادی به رقم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هر سکه یک گرمی نیز به رقم ۹۷۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، یک میلیون و ۷۹۲ هزار تومان شد. به گفته کشتی آرای، حباب سکه در سطح ۱۸۰ هزار تومان قرار داشت. عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران تأکید کرد، روند فعلی بازار نشان می‌دهد تا روز دوشنبه، نباید انتظار تغییر خاصی در قیمت‌ها را داشته باشیم و به نظر می‌رسد ثبات بر بازار حاکم باشد.

چین همچنان بزرگ‌ترین صادرکننده به ایران

بر اساس اعلام معاونت بررسی‌های اتاق بازرگانی تهران، پنج مقصد اول صادرات ایران در بهار ۹۸ به ترتیب به کشورهای عراق، چین، امارات، افغانستان و ترکیه بوده است؛ بنابراین، در فصل بهار ۹۸، صادرات ایران به عراق معادل ۶ هزار و ۳۰۵ تن به ارزش ۲ میلیارد و ۳۹۱ میلیون دلار بوده است. این رقم برای صادرات به چین نیز برابر با ۱۲ هزار و ۲۲۸ تن به ارزش ۲ میلیارد و ۳۵۴ میلیون دلار و برای امارات ۴ هزار و ۱۶۱ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۵۵ میلیون دلار بوده است. از سوی دیگر، صادرات ایران به افغانستان در سه‌ماهه نخست ۹۸ برابر با ۵۱۳ میلیون دلار (یک هزار و ۴۲۸ هزار تن) و به ترکیه ۳۸۲.۳ میلیون دلار (یک هزار و ۶۸ هزار تن) محاسبه شده است. 

کشورهای چین، امارات، ترکیه، هند و آلمان به ترتیب بیشترین صادرات را به ایران در سه‌ماهه نخست سال ۱۳۹۸ داشته‌اند. بررسی آمارهای روزانه گمرک نشان می‌دهند که بزرگ‌ترین صادرکننده به ایران، همچنان کشور چین با ۷۸۹ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار بوده است. در جایگاه دوم این فهرست، امارات با صادرات ۷۹۳ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۵۳۵ میلیون دلار قرار دارد و رده سوم این فهرست نیز در اختیار ترکیه با یک هزار و ۱۶۳ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار است. ایران همچنین از هند در فصل بهار معادل یک هزار و ۱۹۴ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۱۸ میلیون دلار وارد کرده است. جایگاه پنجم این فهرست نیز به کشور آلمان با ۵۱۰ میلیون دلار (۲۰۹ هزار تن) تعلق دارد.

پنج قلم عمده وارداتی در سه‌ماهه نخست امسال «برنج نیمه سفید شده یا برنج کامل سفید شده» به ارزش ۶۸۸.۷ میلیون دلار، «ذرت دامی» به ارزش ۵۶۶.۷ میلیون دلار، «لوبیای سویا به‌جز دانه» به ارزش ۳۳۲.۸ میلیون دلار، «کنجاله و سایر آخال‌های جامد» به ارزش ۳۲۶.۰ میلیون دلار و «کره بسته‌بندی» به ارزش ۲۵۷.۶ میلیون دلار بوده‌اند. همچنین در مدت‌زمان مشابه پنج کالای نخست صادراتی ایران نیز «گاز طبیعی مایع‌شده» به ارزش ۲ میلیارد و ۷۶۷ میلیون دلار، «پروپان مایع‌شده» به ارزش ۴۵۷.۷ میلیون دلار، «میعانات گازی» به ارزش ۴۱۹.۴ میلیون دلار، «قیر نفت» به ارزش ۲۹۵.۴ میلیون دلار و «متانول» به ارزش ۲۷۳.۵ میلیون دلار بوده‌اند.

افزایش 300 هزاری فارغ‌التحصیلان بیکار

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی از افزایش 300 هزاری فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی خبر داد. محمد شریعتمداری در جمع کارآفرینان گفت: هرچند نرخ بیکاری جوانان کشور کاهش یافته، روند رو به رشد بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی را ظرف سال های 95 تا 97 شاهدیم و تعداد آنها از 1.4 به 1.7 میلیون رسیده است.

ذخایر طلای روسیه رکورد زد

راشاتودی: به لطف افزایش قیمت طلا و تلاش‌های روسیه برای افزایش ذخایر خود از این فلز گرانبها، ذخایر طلای روسیه به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش یافت. طبق آخرین داده‌های بانک مرکزی روسیه، تنها در ماه ژوئن، روسیه بیش از ۱۸ تن به ذخایر خود افزود. با خرید این مقدار طلا، کل ذخایر طلای روسیه به ۲۲۰۸ تن رسید. این به معنای آن است که تا اول جولای، روسیه روی کوهی از طلاستکه ارزش آن بیش از ۱۰۰.۲۷۷۶ میلیارد دلار است. از آغاز سال مالی جدید، با تلاش روسیه برای کاهش سهم دلار در ذخایر ارزی این کشور، حدود ۹۶.۴ تن طلا خریداری شده است. در ماه می بیش از شش تن طلا به ذخایر روسیه افزوده شد. همچنین حدود ۱۶ تن طلا در آوریل و ۱۸ تن طلای دیگر هم در ماه مارس به این ذخایر اضافه شد. بیشترین خرید طلای روسیه در ماه فوریه اتفاق افتاد و این کشور ۳۱ تن طلا به ذخایر خود افزود. همچنین در ماه اول سال شش تن طلا به این ذخایر اضافه شد. طبق آمار انجمن جهانی طلا، در سال گذشته روسیه بزرگترین خریدار طلا بوده است و ۲۷۵ تن طلا وارد کرده است. این بزرگترین میزان خرید طلا در یک سال است.

پیتر شیف، کهنه‌کار کارگزاری طلا، می‌گوید: روسیه به وضوح به دنبال این است که در شرایط فعلی که قیمت طلا نسبتاً پایین آمده، تا جایی که می‌تواند طلا خریداری کند و وابستگی خود به دلار را کاهش دهد. این تحلیل‌گر پیش‌بینی کرد قیمت طلا در آینده نزدیک به رکوردهای ۲۰۱۱ که حدود ۱۹۰۰ دلار در هر اونس بود نزدیک شود.

هشدار خودروسازی بریتانیا به جانسون

دنیای اقتصاد: انجمن تولید‌کنندگان و تجار موتور بریتانیا در بیانیه‌ای به بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید این کشور هشدار دادند که برگزیت بدون توافق با اتحادیه اروپا می‌تواند تهدید بسیار جدی برای خودروسازی بریتانیا باشد و تولید را با اختلال جدی مواجه سازد. جانسون که از این هفته نخست‌وزیر جدید معرفی شد، در حال آماده‌سازی دولت برای برگزیت سخت است؛ هرچند وی ابراز امیدواری کرده است که بتواند تا ضرب‌الاجل ۳۱ اکتبر به توافقی با بروکسل دست یابد. اکنون نگرانی‌ها از پیامدهای فاجعه‌بار خروج سخت از اتحادیه به خودروسازی بریتانیا رسیده و مایک هاووس، مدیر انجمن تولید‌کنندگان و تجار موتور در نامه‌ای به جانسون نوشت: «صنعت خودروی ما به‌ شدت با اروپا ادغام شده است و در صورت خروج بدون توافق، تعرفه‌های تجاری هنگفت، اختلال در زنجیره عرضه قطعات و بی‌میلی سرمایه‌گذاران بین‌المللی برای ورود به بریتانیا از پیامدهای چنین اقدامی است. برگزیت سخت تهدیدی جدی برای موجودیت خودروسازی بریتانیا خواهد بود.»

قیمت نان تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می شود

حسین مدرس خیابانی، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد قیمت نان گفت: با افزایش نرخ ارز دولت مجبور به ارایه یارانه به نان شده است، قیمت نان اکنون باید در چارچوب ضوابطی که در قالب چند سناریو انجام می‌شود، در استانها کنترل شود. در تهران نیز در جلسات با وزیر کشور به نتایج خوبی رسیده ایم و ظرف یک ماه آینده قیمت نان تعیین تکلیف خواهد شد. نان یک کالای صرفا اقتصادی نیست و یک کالای اجتماعی است و هدف ما این است که شوک به مصرف کننده وارد نشود؛ ضمن اینکه اگر احتمال افزایش قیمت باشد، حواسمان هست که شوک قیمتی به مصرف کننده وارد نشود، پس بر اساس فضای فرهنگی و محیطی در استان ها قیمت را تعیین خواهیم کرد که البته چارچوبی را نیز برای استانها تعیین خواهیم کرد.

واکنش ترامپ به کاهش رشد اقتصادی آمریکا

آسوشیتدپرس: رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه منتهی به ژوئن در مقایسه با سه ماهه نخست سال تقریبا یک سوم کاهش یافته و از ۳.۱ درصد به ۲.۱ درصد رسیده است. برای نخستین بار در سه سال گذشته، سرمایه گذاری کسب و کارها کاهش یافته و این مسأله بیانگر نگرانی آن‌ها از پیامد های جنگ تجاری با چین بر اقتصاد آمریکا است. برخی از اقتصاددانان معتقدند با توجه به کاهش رشد اقتصادی در سطح جهان و امید پایین به حل و فصل منازعه تجاری با چین، احتمال کاهش بیشتر رشد اقتصادی آمریکا نیز وجود دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به این اتفاق سعی کرد بار دیگر تقصیر را به گردن بانک مرکزی آمریکا بیندازد. وی با بیان این که رشد ۲.۱ درصدی ثبت شده در سه ماهه دوم سال چندان هم بد نیست افزود: به این توجه کنید که فدرال رزرو یک وزنه بسیار سنگین به گردن ما آویزان کرده است (!) وزنه مورد اشاره ترامپ احتمالا مساله نرخ بهره است. ترامپ که از طرفداران سرسخت کاهش نرخ بهره محسوب می‌شود، بارها و بارها از بانک مرکزی این کشور به دلیل کاهش ندادن نرخ بهره انتقاد کرده است. وی پیشتر گفته بود: اگر یک بانک مرکزی داشتیم که نرخ بهره را کاهش می‌داد الان با سرعت سفینه فضایی در حال رشد بودیم اما به جای آن با بانکی طرفیم که خود مدیران آن هم نمی‌دانند دارند چه کاری انجام می‌دهند!

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۱
۲۲ هزار میلیارد کالا یا بنجول هایی که در شرایط فعلی مردم مجبور و محکوم به خرید آنها هستند ؟

آیا مسئولان از همین کالاهایی استفاده میکنند که به مردم می فروشند ؟؟؟؟؟؟

کدام مسوول با پراید میره مسافرت ؟؟؟؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
۲۲ هزار هزار میلیارد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
حتما یکی از اقلام مهم صادراتی هم خودروهای با کیفیت وطنی است!
زمانیکه روزی ۳ میلیون بشکه میفروختیم(اواخرسال۹۶) و درامدارزی مان بالا بود و تحریمها برداشته شده بودند دلاربالای۱۴هزارتومان سیرمیکردحالا که ۲۰۰ هزاربشکه هم نمیتوانیم بفروشیم و قیمت اجناس هفتگی وروزانه درحال افزایش است دلار درمحدوده ۱۱تا ۱۲هزارتومان است به این میگویند بازی با اعداد عین این اتفاق دربورس هم می افتد منتهی درجهت عکس این یکی رابه زورپایین می اورند ان یکی رابه زوربالا میبرند برای دلار گرای ۱۰ هزار تومان میدهند وبرای بورس گرای ۳۰۰ هزارواحد !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
خدا قوت قهرمان.با همین فرمون بری جلو به یه جایی میرسی
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
عزیزم نرخ دلار بر مبنای میزان تولید پول ارزش گذاری میشه نه میزان فروش نفت
نرخ منطقی دلار در نهایت امر ۱۰ هزارتومان است حالا دلار خریدی اینقدر بالا پایین نپر
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
ناشناس 08:47 حالا مگر چقدر دلار خریدی اینقدر جوش می زنی؟ ...
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
اکاربر قاسمی:
مذاکرات بودجه ای مجلس در سالهای گذشته را مطالعه کنید تا متوجه شوید در ان بودجه ها به جز امسال که چیزی از ان در سایتها منتشر نشده و به صورت کلی رقم بودجه مشخص کرده اند منتهی در بودجه های ا ن سال نرخ ارز با میزان فروش نفت بالانس میشده
ناشناس
| - |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
دلار فروش عزیز اشتباه کردی ذلار را گران خریدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
مملکتی که همه چیز ساختگیه!!همینه.
پاسخ به دلال دلار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
دلال محترم!
اولا 3 میلیون بشکه نبود و 2.4 حداکثر بود
ثانیا اون موقع دلار 14 نبود و 3800 بود
ثالثا الان هم 200 هزار بشکه نیست و 800 هزاره
رابعا با این حرفات چیزی عوض نمیشه جز احوالات درونی خودت
وقتی بزرگترین خریدار کالاهای بی کیفیت چین هستیم، فروش 22 هزار میلیارد کالای ایرانی یک شوخی بیش نیست
شاید هم قصد دارید پراید و 405 و سمند صادر کنید!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
مشکل همینه که خیلی از مدیران جز شعار کار دیگری بلد نیستند.
amin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
سلام. قطعا ما بزرگترین خریدار کالاهای چینی نیستیم بلکه در رده های پایین مشتریان کالاهای چین هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
سلام شاید بزرگترین خریدار کالاهای مرغوب چینی نباشیم ولی بیشتری کالاهای موجود در بازار ایران را کالاهای درج چینی به خود اختصاص داده اند و از سیر و پیاز گرفته تا عدس و خرما و سوزن خیاطی و قطعات خودرو همه و همه چینی هستند
آقاي مصري خواهشا قيافه اقتصاد دان ها را به خودت نگير مگه مجبوري در هر موردي نظر ميدي عزيز دل برادر؟اين صحبت هاي شما پيش پا افتاده است ...حرف جديد بزن ....شما و مجلس براي رونق توليد در مجلس چكار كرديد؟شما در مجلس براي جلگيري از رانت و ويژه خواري كه سم مهلك براي بخش اقتصادي است چكار كرديد؟ سالانه بيش از 40 ميليارد دلار صادرات داريم كه كمتر از 20 ميليارد دلار ان به كشور برميگردد اگر صادرات و نقشش در اقتصاد مهم است از تظر قانوني مجلس چه مكانيزمي براي برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادي كشور در نظر گرفته است؟آقاتي مصري اگر دنبال مطرح شدن و تبليغات نيستيد در ارتباط با اين موارد اظهار نظر و راهكار بدهيد
صادرات نفت ایران یک دهم شده حتی از صادرات عراق زمان صدام کمتر آنها 500 هزار بشکه نفت در روز صادر می کردند ایران 300 هزار بشکه بعد اسم آن تحریم نفت در برابر غذا بود نمی دانم چرا ایران از آمریکا شکایت نمی کند
پاسخ ها
Amin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
قطعاً این اوضاع همیشگی نیست. و با وجود تمام سختی های تحریم و ضررها مزایایی هم برای ما دارد. از جمله جلوگیری از خام فروشی نفت، پیدا کردن راه های جدید دور زدن تحریم، کمک به تولید داخلی البته بعد از شوک اولیه و تطبیق صنعت با وضعیت فعلی، به هیچ وجه صنعت و عظمت کشور ما با عراق 500 هزار بشکه ای قابل مقایسه نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
اولا به کی شکایت کنه پوما ما معادل دوملیون بشکه گاز و و میعانات گازی صادرات داریم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
داداش امروز یکشنبس دادگاهای اونجا بستن خو کجا بره شکایت کنه فردا صبح حکم جلبش رو میزته
خب بفروشین اما وقتی شروع به فروش کردید و دیدید کالاهای بی کیفیت فروش نمی ره اون وقت متوجه می شید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
دچار توهم شدن
1 اختلاس کم بشه همه مشکلات حل میشه
١٠٠٠*٢٢٠٠٠ميليارد تومان؟؟؟
٦٠*٢٥٠٠٠٠٠=١٥٠ميليون دلار صادرات نفت در روز
١٥٠ميليون دلار*٣٦٥=٥٥ميليارد دلار در سال
١٠٠٠٠*٥٥ميليارد دلار=٠/٥٥هزار هزار ميلياردتومان درسال؟؟؟...
سلام
اگر روري 55 ميليون دلار در امد كسب كنيم ( به ازاي 2.5 ميليون بشكه ، 60 دلاري البته ميزان هزينه را 50 درصد گرفته اند احتمالا) با دلار ده هزار توماني مي شود 550 ميليارد تومان چرا ، 550 هزار ميليارد .
حالا اگر ده درصد هم ماليات باشد كه ميزان توليد بايد 5500 ميليارد تومان توليد شود چرا 22 هزار هزار ميليارد تومان .
حالا اكر من اشتباه كرده باشم و عدد ايشان درست باشد كه در 8.5 هزارهزار هزار ميليارد تومان كالا توليد شود يعني توليد ناخالص سرانه هر ايراني حدود صد ميليارد تومان در بخش غير نفتي.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
شما درست میفرمایید
البته ما باز هم نفهمیدیم که ایشون 55 میلیون دلار رو از کجا آوردن چون 2.5 میلیون بشکه 60 دلاری میشه 150 میلیون دلار که اگه حتی 50 درصد هم هزینه تولید و جابجایی و ... داشته باشه میشه 75 میلیون دلار
و البته غم انگیز تر اینه که مملکت توسط همچین افراد ی داره اداره میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
محاسبات نایب رئیس مجلس هست دیگه
رضا
| Canada |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
اخوی صادرات نفت که باد اورده است با کالاهای دیگر فرق می کند صادرات نفت فروش سرمایه است چون ۹۰ درصدش سود است اما ۹۰ درصد قیمت کالاهای دیگر مواد اولیه و هزینه تولید است پس ۱۰ برابر نفت باید کالای غیر نفتی تولیدی باید صادر شود
این شرکتی که 10000 نفر شاغل دارد و 560 هزار میلیارد تومان حقوق می دهد به عبارتی به طور میانگین به هر نفر شاغل 56 میلیارد حقوق می دهد و اگر فرض کنیم اشتباه تایبی شده و هزار آن اضافه است هر شاغل 56 میلیون تومان دریافت می کند که بنظر می رسد غیر منطقی است و آن شرکت باید معرفی شود تا بررسی شود
در اقتصاد دولتی مالیات معنایی ندارد در واقع بخش خصوصی قدرتی ندارد تا کفاف خرج اقتصاد دولتی حجیم وابسته به صادرات تحریم شده نفت را بدهد. می توان کارهایی برای بهبود انجام داد اما باید دست از جان شسته بود تا در این اقتصاد خود را درگیر کرد
بهترین راه مهاجرت معکوس از کلان شهرها به روستاهاست ... احیای دوباره روستا ها البته به شرطه ها و شروطه ها
که این برمی گرده به اینکه در روستاها سرمایه گذاری کلان بشود ...روستاها ریه ها ی اقتصاد کشورند. روستاها را دریابید تا مشکل حل شود... یعنی از کشوری مصرفی به کشوری تولیدی تبدیل شویم ..
خیلی جای تعجب است که یه مسئول این طوری بر مبنای حساب کتاب اشتباهی نا امیدی ترزیق میکنه، یعنی یه ضرب ساده رو هم نمی تونه بکنه، یا عمدا این حرفا رو میزنه
نظرتون چیه 22 هزار میلیارد پراید صادر کنیم هم مشکل اقتصادی ما حل میشه هم مشکل جمعیتی جهان
چایی پارسال با افزایش نرخ ارز از ۱۲ تومان شد ۲۶ تومان.
چایی امروز میدانید چه قیمت شده؟
۶۰۰۰۰ تومان یک قوطی چای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
این قوطی نیم کیلو هست
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
قوطی چای ۲۶ تومان شده ۶۰ تومان
پرايد صادر كنيد ! خخخخخخخخخخخخ
متأسفانه مشکل اصلی این است که برخی مدیران به توصیه های مؤکد مقام معظم رهبری در خصوص تولید کالای ایران و اقتصاد ایرانی بی اعتنایی می کنند و زمینه را برای واردات هر چیزی فراهم می کنند و ما حتی برای وارد کردن تسبیح و دکمه و نخ و سوزن هم محتاج بیگانگان باید باشیم و از طرفی هزینه تولید را آنقدر بالا برده ایم که برای تولید کننده و مصرف کننده خرید کالای ایرانی مقرون به صرفه نیست وگرنه با این همه منابع طبیعی و خدادادی چرا نباید مصرف کالانی ایرانی را افتخار خود بدانیم!؟
در مورد کیفیت و بسته بندی و مشتری پسند بودن هم نه دانش کافی داریم و نه همت وافی
ما نه تنها در تیوری مشکل داریم بلکه در محاسبات دو دو تا چهار تا هم مشکل داریم:
-اگر فرض کنیم 2.5 میلیون بشکه در روز هستش ( قاعدتا باید اینگونه باشد) در اینصورت درامد حاصل سالانه میشود 55 میلیارد دلار و نه 55 میلیون دلار!
-55 میلیارد دلار در اصل درامد هستش نه هزینه ( شاید اصلا ذخیره کردیم و خرجش نکردیم)
- برای اینکه معادل این در امد را از مالیات بدست بیاریم باید کالا بفروشیم .
-انچه که از درصدی از فروش و در قالب مالیات عاید دولت میشود "درامده" نه هزینه.
-درامد معادل 55میلیارد دلار در سال میشه بعبارتی 550 هزار میلیارد تومن . اگر این رقم از 10 % فروش کالا بدست بیاد رقم فروش کالا باید 55 هزار هزار میلیارد تومن باشه. 22 هزاز هزاز هزاز هزار هزار میلیارد چیه؟
راه های دیگری هم برای درامد وجود دارد چرا میرین دنیال ناشدنی ها و بقول خودتون فروش 22 هزاز هزاز هزار... کالا.
این کشور شمال غربیمون رو ببینین که به اندازه 35 میلیارد دلار درامد صنعت گردشگری داره.
چه چیزی کم داریم ما ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
عقل و تدبیر
اکر بتانیم این مقدار کالا تولید کنیم بهتر است آنرا در داخل مردم مصرف کنند تا جنس ارزان بشود چه اصراری دارید که هر چه تولید کردیم صادر کنیم مگر نفت صادر نمیکردید که جنس وارد کنید خوب چرا جنس داخل تولید بشه آنرا صادر کنیم ، مایحتاج مردم را دارید صادر میکنید مگر صادرات مرغ و تخم مرغ و ماهی و ... که کالای مصرفی و معیشتی مردم است شد صادرات؟!
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
عزیز برای تولید این مقدار کالا باید ۸۰ درصد مواد اولیه و تجهیزات وارد کنی فکر می کنی این کالاها با باد هوا تولید میشه سود تولید ۱۰ درصد است البته به جز نفت
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
تحریم شدید که همه چیز رو خودتون تولید وخودتون مصرف کنید دلار امریکای جهانخوار را هم وارد نکنید
ترامپ اخر امریکا را نابود میکند
اگر موانع گردشگری برداشته شود ما انداره فروش نفت میتوانیم گردشگر جذب کنیم اما حالا ...خود مسولین وبچه هاشان تعطیلات را به کشورهای دیگر میروند برای خوشگزرانیهایی که اینجا ممنوع وهمین چارتا دلار را هم اینها خارج میکنند
خیلی جالبه اماراتیکه خودش تولیدکننده نیست چندبرابر ما کالابه ایران صادرمیکند آنهم بشکل واسطه ای اما صادرات کالا ی چینی به ایران آش خاله است وماچاره ای جزواردات ازچین نداریم
این همه دولت و غیر دولتی های وابپسته مثل....استخدام می کنید ..فقط باید خرج اونا بشه
اگر صادرات نفتی کشور را ٢.۵ میلیون بشکه با نرخ ۶٠ دلار در نظر بگیریم، ۵۵ میلیون دلار درآمد کسب می کنیم !!!
خدایش هنوز تفاوت میلیون و میلیارد و ...... خیلیها از جمله گزارش دهنده و نویسنده نمی دونند
سلام، درنقل قول آقای نایب رییس مجلس ،چرا کشور ایران می‌باید برای جبران درآمد نفتی بیست و دو میلیارد کالا بفروشد؟ چرا در هزینه های جاری دولت ورود نمیکنید؟چرا فقط نگاه به بخش درآمدی دارید ونگرشی به سقف هزینه های بی جای دولت ندارید؟اگر در همین آموزش و پرورش هزینه های مسافرت های خارج از کشور،هزینه مدارس خارج از کشور، هزینه سمینار ها و جلسات وقت کش بیهوده،پاداش های نجومی مدیران حذف گردد، با رقم آن میتوان یکصد مدرسه بیست کلاسه ساخت، مضافاً دولت ارقام نجومی دریافتی در بازی با نرخ ارز را در کجای بودجه آورده است؟رانت بانک مرکزی در خصوص بانک ها و موسسات دولتی در کجا دیده شده است؟ به صراحت می‌گویم که اگر دولت دست از ریخت وپاش خود برداشته واختصاص رانت را در کشور کنار گذارد میتواند بدون اختصاص درآمد نفتی کشور را به خوبی از نظر سقف درآمد و هزینه اداره کند، دولت تصور میکند که مردم نمی دانند ،لیکن داشتن تصور مجلسیان با عموم مردم اشتباه است
ترامپ هم هر کار اشتباه خودش را مثل بچه ها به گردن دیگران می اندازد و خود را بهترین معرفی می کند کی این آدم خود شیفته از کاخ سفید میره و مردم ایران از شرش خلاص بشن
مگر چقدر کاهش داشته جوری می گید کاهش انگار ما امریکا رو تحریم کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
شده یک دهم زمان برجام
فکر کنم حالا بعضیا دیگه توجیه شده اند که برجام خوب بود با اون فروش نفت
خوبه همه چیز رو خودتون مصرف کنید یک کشور فقیر مثل افعانستان دوملیاردلار جنس از شما نخره !حیف شد
روسیه روی کوهی از طلا.اما اکثر مردمش فقیر و به فکر امروز را به فردا رساندن با هر خفت. درست مانند...
با صادرات ماکارونی و مگس کش نمیشه پول درآورد. یا باید تولید کننده تکنولوژی باشی مثله ژاپن یا مونتاژ کننده مثله کره جنوبی.
شما نگران كاهش رشد اقتصادي آمريكا هستيد؟ لطفاً فكري به حال وضعيت وخيم اقتصاد خودمان بكنيد كه هيچ جاي سالمي براش نمونده .
چرا مردم با اینکه سنگ قبر چنی که تازه دردنیا به بنجل سازی معروفه با قیمت دو تا سه برابر سنگ قبر ایرانی است را بیشتر میخرند تمام کشورهای نفتی بخصوص ایران(زیرا عربهادر کارخانه و....در کشورهای غربی سرمایه گذاری حتی در افریقا زمین کشاورزی اجاره کرده اند) تا پنجاه سال دیگر امکان تولید صنعتی صادراتی نخواهد داشت مگر میوه وتره بار ومحصولات کشاوری ودامی را از دهان مروم بگیرند و بعلت مفت بودن برای همسایه ها بفروشند
تمام دنیا 25 درصد از مخارج کشور را از مالیات تامین می کنند ما 40000میلیارد فرا مالیاتی داریم بعد میگن 22000 میلیارد کم داریم هنوز به این باور نرسیده اند که جنگ اقتصادی است فقط شعار می دهند فقط کافی است از دلالها با تصویب مالیات بر عایدی سرمایه مالیات بگیریم هم مخارج دولت تامین میشه هم بازارهای مسکن خودرو طلا و ارز آرام میشه اگر تدبیر همت سرعت باشد اما......
حالا کی قراره این 22 هزار تریلیون تومن تقریبا معادل 1000 میلیارد دلار است تولید و صادر کنه همون نخبه هایی که سالهاست در حال ترک کشور هستند
تولید و صادر کردن یکدهم این رقم یعنی 100 میلیارد دلار هم دشوار است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر