بازدید 5199
رحمانی فضلی:

فعلاً درمورد انتخابات شورایاری‌ها قانونی وجود ندارد

کد خبر: ۹۱۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸ 27 July 2019

وزیر کشور گفت: انتخابات شورایاری‌ها چند دوره است که در تهران برگزار می‌شود؛ همیشه هم همین مباحث بوده است که این انتخابات مبنای قانونی ندارد و درست هم هست. فعلاً برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها قانونی وجود ندارد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شنبه شب در برنامه نگاه یک در مورد حواشی برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در شهر تهران، گفت: انتخابات شورایاری‌ها چند دوره است که در تهران برگزار می‌شود؛ همیشه هم همین مباحث بوده است که این انتخابات مبنای قانونی ندارد و درست هم هست.

وی با تاکید بر اینکه که فعلاً برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها قانونی وجود ندارد، اظهار داشت: دوره قبل هم که اجازه پیدا کرد این انتخابات برگزار شد قرار شد که شورای عالی استان‌ها لایحه‌ای را به مجلس ببرد و در مجلس این موضوع تبدیل به قانون بشود، اما علی ایحال شورا آن را مصوب کرده است و وزارت کشور در مورد برگزاری انتخابات کمک می‌کند.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: وزارت کشور مسئولیت برگزاری این انتخابات را ندارد و مسئولیت برگزاری با خود شورا‌ها است، اما دولت برای این که وزارت کشور بتواند به آن‌ها در مواردی مثل انتظامات و امنیت و تجربیاتی که دارد و بحث انتخابات الکترونیکی مصوبه‌ای به وزارت کشور داده است.

وی بیان داشت: وزارت کشور بر اساس مصوبه که دولت داده است به آن‌ها کمک کرده و شورای شهر هم متناسب با مصوبه‌ای که انجام داده و هیئت تطبیق نیز ایرادی به آن نگرفته است این انتخابات را انجام داده است.

رحمانی فضلی در مورداقدامات وزارت مشور در موضوع سیل گفت: ما از اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت درگیر سیل بودیم و حدود ۲۴ استان درگیر بود و بیش از ۲۰۰ شهر و ۴۰۰۰ روستا درگیر این موضوع بودند.

وزیر کشور ادامه داد: حدود ۱۷۰ هزار خانه تا نیاز به تعمیر داشتند. ۱۰۱ هزار خانه نیاز به نوسازی داشت و ۶۹ هزار خانه باید مجدداً از صفر ساخت آن شروع می‌شد. این‌ها آماری است که بنیاد مسکن داده است. بیش از دو ماه است کار‌ها دارد پیش می‌رود.

وی با اشاره به گزارش منتشر شده در برنامه نگاه یک گفت: در گزارش هم اکثر مردم راضی بودند. نهاد‌های دیگر هم پای کار آمده اند، بنیاد مسکن بسیار فعال بوده، سپاه و کمیته امداد هم یک سهمی را برداشته اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار