بازدید 13131

احمد خاتمی: دل متدینین از بدحجابی خون است

کد خبر: ۹۱۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ 26 July 2019
خطیب نماز جمعه تهران گفت: خواست ملت این است که تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه تهران توسط آیت‌آلله طالقانی با تاکید بر اهمیت برپایی نماز جمعه گفت: نماز جمعه تریبون ولایت و فراحزبی است، اما باید رهنمود‌های ولایت را در آن تبیین کرد.

وی خطاب به ائمه جمعه در بیان اهمیت برپایی نماز جمعه گفت: شما باید مطالعه کرده سخن بگویید و تحلیل‌های جذاب عرضه کنید و خود را مدیون مردم ببینید و اختصار را هم رعایت کنید که روش پیامبر (ص) بوده است.

خاتمی هم‌چنین خطاب به ستاد‌های نماز جمعه اظهار کرد: برای این‌که نماز جمعه باشکوه برگزار شود این ستاد‌ها زحمات زیادی می‌کشند. تلاش کنند سرمایش و گرمایش مناسب و فضای معطر و تکریم نماز گزاران در دستور کارشان باشد. هم چنین مردم هم حساب بیشتری برای برپایی نماز جمعه باز کنند به ویژه جوانان که زینت مجلس هستند به آن اهمیت دهند.

خطیب نماز جمعه تهران از رسانه‌های شنیداری و مکتوب، فضای مجازی و دیداری خواست تا به نماز جمعه کمک کنند و خوشخال نباشند که نماز جمعه خلوت شده است.

وی ادامه داد: تخریب نماز جمعه سرمایه سوزی است. صدا و سیما خدا رو شکر در میدان است و انتظار می‌رود تلاش بیش‌تری کنند و برنامه‌های بهتری برای تشویق مردم ارایه دهند.

خاتمی هم‌چنین خطاب به مسئولان کشور در سراسر کشور به ویژه تهران گفت: مسئولان توجه کنند که حضورشان در نماز جمعه اولا اجرای شعائر است دوما به نفع خودشان است و از جلوه‌های مردمی بودن آنهاست و چه بسا گره‌هایی با حضور او در نماز جمعه حل می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه در خطبه‌های دوم به سی و یکمین سالگرد عملیات مرصاد که منافقین با همدستی صدام به غرب کشور حمله کردند اشاره کرد و گفت: بازیگر اصلی این میدان آمریکا بود و بازیگر در صحنه، صدام و منافقین. رزمندگان ما صاعقه‌وار بر آن‌ها هجوم بردند و کمر آن‌ها را شکستند و هشتاد درصد منافقین در این عملیات به کلی از بین رفتند. پیروزی در این عملیات بزرگ‌ترین شکست برای آمریکا، رژیم صهیونیستی، منافقین و صدام بود. منافقین همان داعشی‌ها هستند. آن‌ها هفده هزار نفر را با ترور به شهادت رساندند. این‌ها نوکر محض آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، اما به فضل خدا ذلیل هستند.

وی هم‌چنین در ادامه به دوازدهمین سالگرد درگذشت فقیه مرحوم آیت‌الله مشکینی اشاره کرد و گفت: عالمی فقیه و مفسر که ۵۰ جلد کتاب از او به جای باقی مانده است. عالمی انقلابی که عمرش را با ولایت سپری کرد. با امام و رهبری بود و استاد برجسته اخلاق بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به دزدی دریایی انگلیسی‌ها در دریا‌های آزاد گفت: این اقدام یادآور انواع جنایت این روباه پیر استعمارگر است. من سی و هفت مورد از جنایت و اقدامات این دولت علیه ایران را یادداشت کردم که در این جا به هشت مورد آن اشاره می‌کنم.

خاتمی اظهار کرد: انگیسی‌ها در تکه پاره کردن ایران و تجزیه آن در سال‌های ۱۸۰۲، ۱۹۰۱، ۱۸۵۷، ۱۸۸۷، ۱۹۷۱ در خط مقدم بوده‌اند، در غارت کشور از جمله قرارداد رویترز، در قحطی بزرگ جنگ جهانی اول که ۴۰ درصد مردم ایران از گرسنگی مردند و هشت تا ده میلیون نفر کشته شدند. دخالت‌های وحشیانه علیه ملت از جمله در به انحراف کشیدن انقلاب مشروعیت، روی کار آوردن رضا خان و پسرش، کودتای ۲۸ مرداد، آموزش ساواکی‌ها، ایجاد فرقه بابیت و بهائیت، آوردن و ترویج مواد مخدر، توطئه مدام علیه انقلاب اسلامی، کمک به صدام در جنگ تحمیلی، همکاری با آمریکا در تحریم‌ها علیه ایران و حمایت بی‌پرده و مستمر از اشخاص و گروه‌های برانداز ایران به ویژه حمایت از فتنه‌های سال‌های ۷۸ و ۸۸. این‌ها از جمله دلایل تنفر دولت و مردم ایران از انگلیس است.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود گفت: در چند هفته گذشته حدود هفت اظهار و اقدام انقلابی در کشور داشتیم و وظیفه خود می‌دانم این‌اقدامات را بیان کنم تا همه بدانند که ما قدردان این مواضع انقلابی هستیم. اول این‌که هیچ‌گاه شیرینی برخورد رهبری در دیدار نخست‌وزیر ژاپن در تحقیر ترامپ و دولت آمریکا از کام ما نرفته و نخواهد رفت. هم‌چنین پیام‌های عزت‌مندانه‌ای از سوی مسئولان کشور مخابره شد مبنی بر این‌که ما حاضر نیستم زیر بار زور برویم و به اسم مذاکره کنار میز تسلیم نمی‌نشنیم؛ این پیام‌ها از جنس "هیهات من الذله" است.

وی درباره اسقاط پهپاد متجاوز آمریکایی به مرز‌های آبی کشور تصریح کرد: این اقدام نماد اقتدار نیرو‌های مسلح بود. هم‌چنین توقیف کشتی انگلیسی در تنگه هرمز که متخلف بود و قوانین دریایی را زیر پا گذاشت اقدامی اقتدارمند بود. این اقدام در حالی انجام شد که در روز‌های دور این روباه مکار در ایران دولت عوض می‌کرد، اما امروز به ذلت این‌چنینی افتاده است. لازم است عزیران دیپلمات ما و میانجی‌گر‌ها حواس‌شان جمع باشد که مواضع عزت‌مندانه به همین شکل بگیرند.

خاتمی دستگیری ۱۷ جاسوس آمریکایی توسط سربازان گمنام انقلابی را اقدامی افتخارآمیز دانست و گفت: این کار به وقت اعلام و اقدام شد و این افراد به دستگاه قضا سپرده شدند.

امام جمعه موقت تهران هم‌چنین کاهش تعهدات برجامی را از جمله اقدامات ستودنی کشور دانست و افزود: این اقدام آفرین دارد. آن‌ها یازده تعهدشان را زیر پا گذاشتند و حالا می‌گویند شما اقدامی انجام ندهید، عقل و انصاف می‌گوید اتفاقا برخورد کنیم و تا الان هم تعهدات کاهش یافته و خواست ملت این است که این راه ادامه یابد.

خاتمی در ادامه اقدام انقلابی نیروی انتظامی در برخورد با بی‌حجابی را ستود و اظهار کرد: در نظام اسلامی بی‌حجابی و بدحجابی جرم مشهود است و وظیفه این نیرو است که با آن مقابله کند. خیلی‌ها صحبت می‌کنند که باید کار فرهنگی کنید، اما به عنوان یک کارشناس دین می‌گویم باید کار فرهنگی و اجرایی با هم باشد. تقاضا می‌کنم از کسانی که به وظیفه خودشان عمل نمی‌کنند لااقل به این خدمتگزاران خسته نباشید بگویند و قانون شکنان را جری نکنند. دل متدینین از این مساله خون است. این متدینین نظام اسلامی را پاسداری کرده و می‌کنند. سخن از تقابل با افراد بد حجاب و بی‌حجاب و ... نیست، سخن از امنیت اخلاقی و روانی جامعه است.

وی در رابطه با سفر هیات فلسطینی به ایران و دیدارشان با رهبری گفت: صهیونیستی‌ها می‌خواهند مساله فلسطین از یاد برود و به جای این‌که مساله جهان اسلام باشد آن را به عنوانه مساله عربی طرح کنند، اما امام راحل این دو توطئه را خنثی کرد و رهبری نظام هم گفتند ایران در این قضیه فلسطین کاملا جدی است و ایران با هیچ کشوری در این مورد رو در بایستی ندارد. ایران و همه آزادگان عالم معامله قرن را خیانت قرن می‌دانند و در برابر آن ایستاده و مقاومت می‌کنند.

خاتمی با اشاره به احکام مقام معظم رهبری در انتصاب مرتضی بختیاری به ریاست کمیته امداد امام خمینی و پرویز فتاح به ریاست بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: هر دو حکم تاکید داشتند که به فکر تهیدستان باشید، تهیدستان گدا نیستند، کسانی هستند که نمی‌توانند به راحتی زندگی‌شان را اداره کنند و اهم توصیه‌های بنده هم همین است، اولا اهتمام به توانمندسازی تهیدستان داشته باشید به شکلی که آن‌ها ایجاد درآمد با ثبات داشته باشند و دوم این‌که در این امر رعایت کرامت را در نظر بگیرید.

امام جمعه موقت تهران درباره مساله دردناک شیخ زکزاکی گفت: شیخ زکزاکی رهبر مسلمانان نیجریه با وضعیت جسمانی وخیمی رو به رو است. زندانی ارتش است و فرزندانش کشته شده‌اند و باقی اعضای خانواده در محاصره پلیس هستند. به پلیس و دولت نیجریه می‌گوییم بلایی که سر زکزاکی می‌آید از سوی عربستان و رژیم صهیونیستی است و با طناب این‌ها به چاه نروید. ایران گفته است که آماده‌ایم بیمار را بپذیریم و بهتر است که این پیشنهاد را قبول کنید و بدانید هر بلایی سر زکزاکی بیاید شما در خط مقدم این جنایت هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۸۸
انتشار یافته: ۷۹
از طرف ملت حرف نزنید لطفا . دل متدینین از تار موی زنان خون است اما از دزدی ،اختلاس،رشوه،گرسنگی مردم ، بیکاری مردم ، فلاکت و بدبختی مردم شاد است .
ما بیشتر از شما قرآن خوندیم و برای حجاب اجباری نیست و جریمه ای برای آن در قرآن نیست
دل متدین از بی ارزش شدن پول ملی هم خون است
ما از این دلهای پرخون انتظار داریم به دزدی و اختلاسها هم کمی التفات بنمایند
دل مردم از دزدی ها و اقازاده ها و از گرانی و...خون است
کاش دل متدینین هم از اینهمه اختلاس و تبعیض و حیف و میل کردن بیت‌المال هم خون می‌شد شاید مملکت سامان می‌گرفت
اختلاس و دزدی مشکل مملکت نیست، مشکل فقط حجاب است
با سلام
دل ما هم از فساد اقتصادی خون است چرا برای آن امام جمعه ها فریاد نمی زنند
از چپاولها چطور حضرت آقا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عجب متدینین کاری دبگه ای ندارن غصه دیگه ای چطور ؟
متدین ها از همه چیز راضی هستن و فقط همین موضوع ناراحتشون کرد؟
دل ما از خیلی چیزهای دیگر که بی حجابی معلول ان است پارپاره است خانه از پایه بست ویران است خواجه انر نقش ایوان است اگر اینقدر به حجاب گیردادید به مسائل عمده گیر میدادید الان حجاب اینطوری نبود مگه اول انقلاب تذکرهای جنابعالی بود زنان به حجاب با عشق روی اوردن دنبال علاج واقعی باشید
لطفاً به این متدینین مورد نظر شما بفرمایید نظرشان راجع به اختلاس و ... را هم اعلام بفرمایند، متدینینی که ما می بینیم دغدغه های دیگری غیر از بی حجابی هم دارند، مثل دروغ، مال حرام،....
دل متدینین از دزدی ها هم خون است.از کلیه اتفاقات بد اقتصادی کشور خون است.
از گرونی و بدبختیهای دیگه چامعه چی ؟
دل مسلمانان واقعی ایران از محدود کردن اسلام به حجاب توسط بعضی مسئولان خون است.
چند درصد مردم ایران متدین هستند? چند درصد مثل شما هستند?
خوب دل بدحجابان هم از متدینین خون است. این به اون در.
دل متمدنین در موارد زیر چگونه است؟
فقر و فحشا
فساد اداری و رشوه
اختلاس و رانتهای کلان
تورم و بی کاری
دل مردم هم ازاختلاس و دزدی خون است.
از اختلاس ها و دزدی ها و غارتگری ها چطور ؟؟؟؟آیا ازین چیزها هم دلشون خون است؟؟؟
از اختلاس چی؟
تابناك آخه از بين اين همه صحبت اين تيتر
خوب متدينين مورد نظر ايشان ناراحت هستند إيرادي دارد
دل مردم هم از دست مسولین خونه!!!!!!
از دزد های بیت المال چی
از رو شکم سیریه که دلشون خونه. زندگی مردم از گرونی جهنم شده اینا دنبال چی هستن.
آقای خاتمی دل مردم ار گرانی و دزدی و نبود دارو و بی فکری مسئولین خون است !
اون وقت این دلهای خون نگرانی بابت وضعیت اسفناک اقتصادی جامعه ندارن؟ کرایه خونه چند برابر شده ، رویای از دست رفته ازدواج با هزینه های الان ، بی ارزش شدن چند صد درصدی ارزش پول ملی ، خالی شدن سبد خوراک خانوارها و و و این دلهای خون نگران رانت و کلاه برداری ، احتکار ، پارتی بازی ، اختلاس (دزدی) و و و نیست؟
دل متدينين از اختلاس ، دزدي ، رانت، دروغ خون نيست!!!!؟؟؟؟؟؟؟
از مختلسین چه؟
خاتمی؛ دلِ مومنین از انتساب دامادهاتان در پستهای بالای نظام خون است استثنا در اصولگرا و اصلاح طلب هم ندارید انگار همتان سهمیه ای در این زمینه داشته اید و استفاده کرده اید و همچنان ادامه دارد و ته ندارد
بزرگوار از متدینین بپرسید خبری از گرانی و اختلاس ندارند به شما بگویند!
دل متدینین ازاین همه دزدی و اختلاس فقر فحشا که بوجود اومده بخاطر شرایط بد مملکت خون نشده فقط بخاطر چندتار مو خون شده
کاش دلشان از شرایط بد اقتصادی خون می شد.
دل کفار از غارت و اختلاس به فلک کشیده بیت المال خون است دل بیگانگان از بیکاری و فحشای گسترده و اعتیاد جوانان و پیران و ... خون است دل شیطان بزرگ از .... خون است .
چه گل گفتی خاتمی جان
پوشش آقایون هم اصلا شبیه به مردان مسلمان نیست. زدن ریش و پوشیدن لباس های غربی و بدون رعایت معیارها و احکام اسلامی. اگر زنان هم به چشم چرانی عادت کنند حتما با دیدن صورت بدون ریش مردان تحریک می شوند و به گناه می افتند و بنیان خانواده سست خواهد شد. چرا هیچ حساسیتی روی ظاهر و پوشش آقایون نیست و توجهی به احکام اسلامی در مورد آقایون نمی شود؟؟؟
از اختلاسها چطور؟؟
امان از دست این بد حجابها هر مشکلی توی دنیا و کائنات هست تقصیر انهاست مسولین توجه کنند.
متدینین وملت ازگرانی دارند ازخوشحالی بشکن می زنندواشک شوق جاری است .
لا اکراه فی الدین یعنی در دین اجباری نیست
از اختلاس دزدی ،از مدیران باتقوا اما بدون تخصص چی
متدین واقعی از بی حجابی دلخون نمیشود . این متدینین ظاهری هستند که به دنبال حجاب زنان در اجتماع هستند و در خفا مشغول دزدی از بیت المال مردم. اینها هستند که دلشان از حجاب خون است.
دل آنها هم از دست زورگویی متدینین خون است !
شما كه از تريبون از خواست ملت مي گوييد جوابتان را در انتخابات قبلا گرفته ايد.يادتان رفته ؟!پس خواهشا خودتان را به عنوان نماينده مردم جا نزنيد.لطفا تريبونها را به كساني بدهيد كه مورد تاييد اكثر مردم باشند
دل ما هم از مسئولین بی کفایت خون است!
امروز رفتم فروشگاه و هر چی می تونستم لعنت و نفرین کردم بد حجاب ها را نه بلکه باعث گرونی را ...
دل ملت از متدینین خون است
چر ایشان از طرف یک ملت حرف می زند؟
ما هم از گراني و بيكاري دلمون خونه كسي هم به دادمون نمي رسه . اين به اون در .
اقای خاتمی توجه نمیکنند که نماز جمعه سوزی از کجا شروع شده . تمام یروهای دست اندر کار نماز جمعه ها با فعالیت های شبانه روزی خود در برگزاری نماز های جمعه صادقانه در فعالیت هستند ولی کسی که خطبه ها را میخواند فقط قادر به نماز جمعه سوزی باشد و یا همه را به آن جذب کند . روزی که اقای جنتی در تعریف ملت دستشان را جلو تریبون بردند و گفتند ملت ایران همین هایی هستن که نماز جمعه می ایند و تو راه پیمایی شرکت میکنند . همان روز خط انشقاق را درس کردند حال نماز جمعه سوزی را متوجه میشوید از کجا شروع شده ؟ روزی که اقای طالقانی یا هاشمی یا منتظری امام جمعه بودند را یادتان می اید .... اگر به ارشیو صدا و سیما رجوع کنید موج عظیم این ملت را در نماز جمعه میدیدد . این ملت همان ملت است فقط امامان جمعه عوض شدند .
سوال ايا دل احدي از اين متدينين از اين همه فساد و رانت خواري و اختلاس و بي قانوني در مملکت خون نيست؟
دل مردم از خیییلی چیزها خیلی وقته خون است
اصلا درد دل مردم مهم هست ؟؟
یا فقط اطرافیان شما مهم هستند جناب خاتمی !
و دل مردم هم از اختلاس و .....
ذل متذینین از اختلاس و گرانی و فاسدین در لباس دین و مداحی ... خون نیست؟؟؟؟!!!!
خوبه که حجاب رو تبلیغ و تشویق کرد ولی بدون توجه به بقیه مفاسد و اینکه فقط و فقط به حجاب بپردازند جمله ایکه در بالا آوردم ورد زبان همگان خواهد شد!!!!
پس به همه این مفاسد باید رسیدگی کرد نه فقط یکی از آنها...
دل خیلی از ایرانیان و اساساً مردم دنیا هم از شما متدینین خون است. تا حالا فکر کرده اید چرا مردم باید به میل شما رفتار کنند؟ «هر آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند» این شعاری است که شما می دهید ولی هیچ وقت معنایش را نفهمیده اید! اگر شما می خواهید دیگران به میل شما رفتار کنند پس دیگران هم طبق همین اصل می خواهند که شما به میل آنها رفتار کنید. در آن صورت سنگ روی سنگ بند نمی شود. پس بهتر است یک بار برای همیشه قوانین را بر اساس حقوق فرد بنویسیم و گرایش قبیله ای، سیاسی، مذهبی، صنفی، نژادی، جنسیتی، زبانی... غیره را مبنای قانون گذاری قرار ندهیم. اگر روزی افراد مخالف با عقاید شما سر کار بیایند و مانند شما بخواهند جهان بینی خودشان را به شما تحمیل کنند چه حالی پیدا می کنید؟ هم اکنون حال بسیاری از ایرانیان حال آنروز شما است....
ای کاش امامان جمعه هااین همه که به بی حجابی حساس هستند به فساد ها میلیاردی و فقر وفحشاوفاصله های طبقاتی سود ها ی بانکی گرانی های افسارگسیخته جامعه نیز حساس بودند.
خدا شاهده دل مردم هم از شما خونه،
تعداد متدین در کشور = 5 درصد

تعداد بی حجاب و مرد موافق بی حجاب = 95 درصد
اخي ! چرا اين متدينين فقط به خانم ها فكر مي كنند ؟ به چيزاي ديگه فكر كنيد كمتر ياد حجاب و زن مي افتيد . اين جوري هم خودتون راحتيد هم خانم ها .
جان ما راست ميگي ؟ متدنين از دزدي ها وچپاول وغارت أموالشان دارند حال ميكنند .....
دل متدينين از ديدن گور خوابي و كارتن خوابي و گرسنه خوابيدن فقرا و ايتام و ..... در نقطه مقابل ،رانت خواري ها و اختلاس هاي چند هزار ميلياردي و ارتشا و ...... خون نيست؟ چند مورد در قران كريم از بدحجابي مذمت شده و چند مورد به لزوم مبارزه با ظلم و سرمايه اندوزي و رشوه خواري و اختلاف طبقاتي و امثالهم تاكيد شده است؟
دل ما هم از شما خونه.
این به اون در
جناب خاتمی و ایضا دل مردم از بیکاری و بی پولی و دزدی بیت المال و بی عرضه گی مسئولان و آقا زاده ها و اختلاسها و گرانی ها خون است.
دل من از فساد و رانت بیشتر خون است چون برای مفسد باید مجازات شود و مجرم است اما حجاب توصیه است
دل مردم بیشتر از گرانی های افسار گسیخته، اختلاس های چند هزار میلیادری، حیف و میل بیت المال توسط مسئولین و اینجور موارد بیشتر خونه
البته اگه شما دقت کنید که نمی کنید
دل ما هم از شما مسئولین
ینقدر متدین و غیر متدین درست نکنید. امروز صد برابر بد حجابی گرانی نان و آب و گوشت در دل مردم است.
دل مردم هم از کسانی که برای دیگران تعیین تکلیف می کنند ( به نظر شما مثلا مومنین ) خونه
چرا همه فقط به فکر دل این جماعت به ظاهر متدین هستید ؟
مردم ایران چی ؟؟
بجای دل مومنین یه کم هم نگران جیب مسلمین باشین که اگر اولی خون است،دومی خالی خالی است
ای وای دلم وای دلم وای دلم
دل متدینین از اختلاس کنندگان، از مسوولان بی کفایت، از آنها که بیت المال را صرف امور شخصی کرده اند، از اینها خون نیست؟
دل ما هم از این همه فساد و اخلاس و رشوه و دزدی و.... خونه
دل ایرانیان همگی از این عاقبت خونه حاجی
از رواج دروغ و افترا و اختلاس و دزدی و غارت بیت المال و تورم و گرانی و پارتی بازی و آقازاده ها و له شدن مردم زحمتکش وطن زیر بار مشکلات روزمره و بی کفایتی عده ایی از مسئولان و ... چطور؟
همانطور که جنگ برای بعضی ها نعمت است بی حجابی هم بجهت اینکه ابزاری است که مسولین با کمک آن حواس مردم را از دزدیها پرت می کنند نعمت است
برای حجاب از خواست ملت مایه می گذارید برای خروج از برجام از خواست ملت.میشه برای مبارزه جدی با فساد اطرفیانتان هم کمی از خواست ملت مایه بگذارید!
دل متدینین از خیلی چیزا خونه حاج آقا...این اونینیست که متدینین واسش انقلاب کردن خون دادن و شهید تقدیم کردن...بدحجابی در مقایسه با چیزای دل خون کننده اصلی هیچ هیچه...
مرد حسابی از کجا آمار گرفتی مگر قبلا دعوایی بین مدینین وبیدینها وجود البته حجاب دلیل نجابت ومسلمانی نیست... مگر دینداران چشم چرانند
این متدینین اگه دل داشتند که برای فقرا که روز به روز بسوی نابودی میروند خون می شد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر