بازدید 4637

دکترای افتخاری دانشگاه آنکارا به ماهاتیر محمد

کد خبر: ۹۱۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 26 July 2019

ماهاتیر محمد، نخست وزیر کارکشته مالزی روز پنچشنبه دکترای افتخاری دانشگاه "یلدریم بایزید" آنکارا، پایتخت ترکیه را دریافت کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، این مراسم در سالن کنفرانس شورای آموزش عالی ترکیه و در آنکارا برگزار شد.

نخست وزیر مالزی در این باره گفت: خواندن به معنای فراگیری دانش است و تلاش برای کسب دانش، یک مساله ضروری برای مسلمانان است.

وی با اشاره به نقش مهم زبان عربی در تاریخ گذشته، افزود: در طول تاریخ بشری، زبان عربی اهمیت بسزایی داشته است؛ به طوری که اروپایی ها رهسپار شهرهای اندلس (اسپانیای کنونی) و بغداد می شدند تا دانش مسلمانان را فرا بگیرند.

ماهاتیر، دلیل عقب ماندن جهان اسلام را بی توجهی مسلمانان به مساله دانش و شناخت، دانست و افزود: غربی ها از فرصت عقب ماندگی مسلمانان برای گسترش سلطه خود بر دیگر مسلمین استفاده کرده اند.

وی، یکی دیگر از علل عقب ماندگی مسلمانان را عدم شرح و تفسیر صحیح از اسلام دانست و گفت: "با این که ما مسلمانان، برادران یکدیگر هستیم، اما اکنون به این موضوع اعتقاد نداریم؛ بلکه با یکدیگر می جنگیم و همدیگر را می کشیم؛ در حالی که قرآن، ما را به دوری از قتل و کشتار دعوت می کند.

نخست وزیر مالزی تصریح کرد: مسلمانان در صورتی که از تعالیم دین اسلام تبعیت کنند و به آن جامه عمل بپوشانند، قدرتمندترین مردمان روی کره زمین خواهند بود و به جوامعی شناخته می شوند که به دانش و معرفت و شناخت مجهزند.

"ابراهیم ایدنلی" رئیس دانشگاه یلدریم بایزید دکترای افتخاری را به ماهاتیر محمد اعطا کرد.

در این مراسم "مصطفی ورانک" وزیر صنعت و فناوری ترکیه، "مروه صفا قاووقچی" سفیر ترکیه در کوالالامپور و "عبدالرزاق بن عبدالوهاب" سفیر مالزی در آنکارا حضور داشتند.

نخست وزیر مالزی به دعوت "رجب طیب اردوغان" روز چهارشنبه به ترکیه سفر کرد.

بر اساس اطلاعات اداره روابط عمومی ریاست جمهوری ترکیه، سفر نخست وزیر مالزی تا ۲۷ ژوئیه ( ۵ مرداد) ادامه خواهد یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان