بازدید 11078
۵

تذکرات مکرر رئیس شورای شهر در مورد حمل و نقل عمومی

قرار بود از مدتی پیش سرزده از این پروژه بازدید کنیم و از مشکلات پلازای امیرکبیر و پارکینگ اطراف آن و مشکلات اهالی و ایستگاه مترو مطلع شویم که خوشبختانه این فرصت امروز پیش آمد. با توجه به اینکه خط ۶ مترو هم راه افتاده، ولی متأسفانه ایستگاه این منطقه که در اختیار شرکت راه آب می‌باشد، راکد است.
کد خبر: ۹۱۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 26 July 2019

رئیس شورای شهر تهران که روز گذشته در خصوص کندی برخی امور در شهرداری از جمله توجه به مترو گلایه هایی مطرح کرده بود، امروز بازدیدی سر زده به این منظور در دستور کار قرار داد.

به گزارش «تابناک»؛ صبح امروز پروژه پل امیر کبیر توسط رئیس شورای شهر تهران مورد بازدید قرار گرفت. در این بازدید، رئیس سازمان نوسازی شهر تهران و معاون عمرانی شهرداری تهران، محسن هاشمی را همراهی کردند و توضیحاتی توسط کاوه حاج علی اکبری، رئیس سازمان نوسازی ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه در محدوده پل امیرکبیر در حوزه پارکینگ‌های محلی کسری‌ها و کمبود‌هایی وجود دارد، گفت: تصمیم بر این شد که تکمیل پارکینگ از محل ردیف اعتباری تأمین پارکینگ در بافت فرسوده اختصاص داده شود.

علی اکبری در ادامه افزود: روی پارکینگ یعنی از تراز صفر تا صفر به بالا سه طبقه فضای تجاری با زیربنای حدود ۳۰ هزار مترمربع پیش‌بینی شده که قرار بود با مشارکت بخش خصوصی اجرا شود، ولی بر اساس تحلیل‌هایی که داشتیم در این منطقه فضای تجاری به هیچ وجه کاربردی نخواهد داشت و با توجه به اینکه محله شکوفه، محله ای فشرده است و فضای بازی ندارد و کمبود خدمات مختلف هم دارد، تصمیم گرفتیم از کاربری تجاری صرف نظر بشود و تراز همکف پروژه عرشه امیرکبیر در منطقه ۱۴ را به تأمین فضای باز شهری و برخی از خدمات مورد نیاز محله شکوفه اختصاص بدهیم.

تذکرات مکرر رییس شورای شهر در مورد حمل و نقل عمومی

در همین راستا، رئیس شورای شهر تهران به خبرنگار «تابناک» گفت: قرار بود از مدتی پیش سرزده از این پروژه بازدید کنیم و از مشکلات پلازای امیرکبیر و پارکینگ اطراف آن و مشکلات اهالی و ایستگاه مترو مطلع شویم که خوشبختانه این فرصت امروز پیش آمد که از صبح زود شروع کردیم و دلایل عدم استفاده بهینه از تونل امیرکبیر که هزینه زیادی هم شده است و تغییرات مکرر برنامه‌ها و نقشه‌های این پارکینگ و ساختمان روی آن که چند ماهی است، قرار شده تبدیل به پلازا بشود و در اختیار مردم قرار گیرد را بررسی کردیم.

این در حالی است که هاشمی روز سه شنبه در صحن شورا از وضعیت نامناسب حمل و نقل عمومی شکایت کرد و در تذکر پیش از دستور گفت: متأسفانه با وجود تذکرات قبلی در مورد لزوم رسیدگی به موضوع حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و حل مشکلات مدیریتی، به نظر می‌رسد حمل و نقل ریلی و مترو که باید در اولویت نخست شهردار و شهرداری باشد، اهمیت کافی ندارد و به مسائل آن رسیدگی نمی‌شود.

گلایه ای که امروز نیز به نوعی تداوم یافت تا رئیس شورا بگوید: با توجه به اینکه خط ۶ مترو هم راه افتاده است، متأسفانه ایستگاه این منطقه که در اختیار شرکت آه آب می‌باشد، راکد است. به رغم اینکه این ایستگاه در اولویت راه اندازی است، متأسفانه فعالیت آن بسیار کم است و امروز آمدم تا ببینم چرا این فعالیت کم شده است.

وی در ادامه درباره زمان راه اندازی این خط نیز گفت: بنده نقش نظارتی دارم و امروز برای نظارت بر روند اجرای این طرح آمده ام، ولی حتما تذکر خواهم داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
حمل نقل فقط مترو - راه آهن - هواپیما نیست
بفکر اتوبوسرانی درون شهری و برون شهری بخش خصوصی هم باشید اگه به همین منوال پیش بریم بخش قابل توجه از اتوبوس ها بدلیل گران بودن قطعات و تعمیر و عدم حمایت شهرداری(درون شهری) و وزارت راه(برون شهری) از چرخه کار خارج خواهند شد و بیکاری قشر زحمت کشی که در این مجموعه عظیم مشغولند یکطرف به زمین ماندن مسافران درون و برون شهری هم طرف دیگر ماحرا خواهد بود.
در تهران بیشتر خانه ها بالای یک میلیارد تومان هستند در شهرهای دیگر هم خانه ها حداقل 2 برابر شده شهرداریها با افزایش عوارض متناسب باقیمت خانه ها میتوانند خدمات رسانی مناسب به شهروندان را داشته باشند
بخدا قسم آبدارچی شرکت ماههم میداند را حل وسایل عمومی است ام کاره ایی نیست
تواین شش سال ما چیز خاصی از این شورا و شهرداری ندیدم بجز عوض کردن شهردا ر و هی عوارض مکرر بستن رو همه چیز توسط عوامل شهرداری به خصوص معاون حمل ونقل شهرداری وقتی فکر می کنم یاد حرف سردار صفوی می افتم که مردم خودشون انتخاب کردن حالاباید بپذیرند این وضع رودوست من جناب هاشمی استفاده‌ از مدیران سوخته در حمل ونقل شهرداری نتیجش همینه
آقای هاشمی مثل اینکه رئیس شورای مترو تهران است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار