بازدید 4584

گرمای‌ هوا ۱۱۸ ایلامی را روانه بیمارستان کرد

کد خبر: ۹۱۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷ 23 July 2019
ورود سامانه گرم به استان ایلام و استمرار آن تا پایان هفته پیش رو و تجربه گرمای ۵۶ درجه در مناطق مهران و دهلران ۱۱۸ ایلامی را روانه بیمارستان کرد.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، ورود سامانه گرم به استان ایلام و استمرار آن تا پایان هفته پیش رو و تجربه گرمای ۵۶ درجه در مناطق مهران و دهلران ۱۱۸ ایلامی را روانه بیمارستان کرد و پس از اقدامات درمانی مناسب بیماران از بیمارستان مرخص شدند.
 
فیروز بالاوندی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با رسانه‌ها ضمن تائید خبر اظهار داشت: به شهروندان گرامی به ویژه روستائیان توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامتی در ساعات اوج گرما از رفت و آمد غیرضروری در زیر تابش آفتاب خودداری کنند.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: بیش از نیمی از ۱۱۸ فرد گرما زده در ایلام از افراد میانسال و از شهرستان‌های مناطق گرمسیری (دهلران و مهران) بوده‌اند.

بالاوندی به ویژگی‌های فرد گرما زده اشاره و عنوان داشت: عطش زیاد، ضعف و بی‌حالی، گرفتگی عضلانی، افزایش درجه حرارت و دمای بدن، سردرد، سرگیجه، کاهش سطح هوشیاری، خواب آلودگی، بی‌اشتهایی، حالت تشنگی شدید، تپش قلب، تنگی نفس و تند تند نفس کشیدن از علائم گرمازدگی است.

وی با بیان اینکه فرد گرمازده را باید به جای خشک انتقال داد و خیلی آهسته به او آب نوشاند خاطرنشان کرد: فرد گرمازده را نباید به حال خود رها کرد و بهتر است آب دارای املاح مانند نمک باشد یا آبمیوه به فرد داد، زیرا همراه با تعریق املاح نیز از بدن خارج می‌شود که باید املاح از دست رفته نیز به بدن بازگردد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل