بازدید 5580
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

مشکلات‌اقتصادی‌ناشی‌از‌عدم‌توجه‌به‌آموزه‌های‌دینی‌است

کد خبر: ۹۱۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴ 21 July 2019
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز مشکلات اقتصادی کشور ما ناشی از عدم توجه به آموزه‌های دینی و انقلاب اسلامی است؛ همچنین عده‌ای بعد از دوران دفاع مقدس نسخه‌های توسعه بانک جهانی یعنی نسخه‌های توسعه غربی را در کشور پیاده کردند.
 
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم از مشهدمقدس، سردار غلامرضا سلیمانی امشب در جمع دانشجویان حاضر در طرح ولایت در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در میهن عزیز سرآغاز تحولات بزرگ بین‌المللی بود. امروز نیز همچنان شاهد هستیم که استکبار جهانی و اردوگاه استکبار فاقد تحلیل و توان مناسب برای شناخت انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در میهن عزیزمان سرآغاز تحولات بزرگ ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی شد؛ پیروزی انقلاب اسلامی حادثه بزرگی بود که دنیای کنونی را غافلگیر کرد و به گونه‌ای بود که هم اکنون هم اردوگاه استعماری و ایادی آن نتوانستند زوایای این پیروزی را بشناسند.

سردار سلیمانی ادامه داد: اگر بخواهیم به دستاورد‌های انقلاب اسلامی نگاه کنیم، می‌توانیم فهرست بلند بالایی را از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در مقابل دیدگان خود ببینیم؛ بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی تولد نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: حادثه بزرگ انقلاب اسلامی نیازمند مطالعه دقیق است، اما آنچه که در این چهل سال گذشته از جلو چشم ما گذشت مرور حوادث بزرگی است که یکی از آن‌ها مردم سالاری دینی است؛ انقلاب اسلامی در بُعد سیاست و مردم‌سالاری دینی، امنیت، دفاع، فرهنگ و اعتقادات و اقتصاد جلوه‌های عمیقی از توانایی‌ها را در مقابل دید همگان قرار دارد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران توانست به عنوان الگو در سایه انقلاب اسلامی جلوی چشم سایر ملل مسلمان و ملت‌های آزاده الگو قرار بگیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه باید دستاوردهایمان در انقلاب اسلامی را مرور کرد افزود: در بُعد سیاسی، مردم‌سالاری دینی یک الگوی جدید در اداره جوامع انسانی محسوب می‌شود در دورانی که مکتب لیبرال دموکراسی از نظر تئوریسین‌های خود که معتقدند این مکتب به پایان راه خود رسیده و همچنین مکتب سوسیالیسم به زباله‌دان تاریخ سپرده شده است.

سردار سلیمانی گفت: یکی از جلوه‌های مردم‌سالاری دینی شرکت در انتخابات است و ما شاهدیم هر ساله حداقل یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود و مردم با انواع سلایق و طیف‌های سیاسی مختلف شرکت و رای می‌دهند و این مردم هستند که در همه جنبه‌ها، در راس هستند.

وی اظهار داشت: ما در بعد سیاسی یک قانون اساسی قوی، جامع و کامل داریم و قوانینی که از قانون اساسی منشعب می‌شود؛ در واقع یک مکتب سیاسی از درون انقلاب اسلامی به نام مردم‌سالاری دینی خلق شد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: در حوزه امنیت و دفاع شاهدیم توانستیم فعل خواستن را صرف کنیم و به قله‌های دفاعی و امنیتی رسیدیم؛ این توان چند جنبه مهم دارد؛ جنبه اول این است که انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) توانست مفهوم قدرت را تغییر دهد و هندسه قدرت در دنیا را تغییر داد و قدرت از قالب سخت به قالب نرم تغییر و مکتب دفاعی عاشورایی و علوی از یک چنین زیرساختی برآمد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: امروزه نفوذ انقلاب اسلامی متاثر از قدرت نرم است و نه قدرت سخت؛ امروزه نفوذ قدرت انقلاب اسلامی متاثر از قدرت معنوی انقلاب اسلامی در جای جای دنیا دیده می‌شود.

سردار سلیمانی تاکید کرد: اگر به اتفاقات چند ماه اخیر خلیج فارس و در طول ۴۰ سال انقلاب نگاه کنیم می‌بینیم آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی تلاش کردند و چه سرمایه‌هایی خرج کردند، اما نتوانستند در هیچ صحنه‌ای موفقیتی برای خود رقم بزنند و ما شاهد استمرار پیروزی‌های انقلاب اسلامی بوده و هستیم.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی از هم جدایی‌ناپذیرند و وقتی گفته می‌شود موفقیت انقلاب اسلامی یعنی موفقیت جمهوری اسلامی در جنبه‌ای از جنبه‌های اقتدار نظام و انقلاب اسلامی.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در جنبه فرهنگ، ملت ایران قوی‌ترین ملت دنیا است، با مطالعه رشد فرهنگی ملت در چهل سال گذشته شاهد موفقیت‌های خارق‌العاده نظام جمهوری اسلامی هستیم، مردم ما مردمی دین‌دار، متدین و انقلابی هستند؛ اگر به ایام محرم، صفر، اعتکاف، راهپیمایی اربعین، مناسبت‌های انقلاب اسلامی همچون ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن، روز قدس، در کمک به مظلومین دنیا نگاه کنیم ملت ایران را می‌بینیم که چه حماسه‌هایی را آفریده‌اند و این جنبه‌ای از قدرت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: در بُعد اقتصاد ما یکی از قدرت‌های بزرگ اقتصادی دنیا هستیم و تمام زیرساخت‌های اقتصادی را بالقوه و بخش قابل توجهی را به صورت بالفعل در اختیار داریم؛ از لحاظ موقعیت سرزمینی، نیروی کارآمد خلاق، ذخایر فسیلی و معدنی، تنوع آب و هوایی، موقعیت‌های راهبردی جهان و فراوان موقعیت دیگر که بیانگر ویژگی‌های خارق‌العاده اقتصادی ایران است.

وی با بیان این سوال که چرا تبعیض و بی‌عدالتی، رانت، فساد، فاصله طبقاتی و مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: امروز مشکلات اقتصادی کشور ما ناشی از عدم توجه به آموزه‌های دینی و انقلاب اسلامی است؛ همچنین عده‌ای بعد از دوران دفاع مقدس نسخه‌های توسعه بانک جهانی یعنی نسخه‌های توسعه غربی را در کشور پیاده کردند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: مشخص است که مسیری که آن روز طی شد نتیجه‌اش مشکلات اقتصادی امروز است؛ مشکلات اقتصادی امروز ناشی از جدایی راه اقتصاد از راه انقلاب اسلامی است که این نتیجه پیروی از مکتب لیبرال سرمایه‌داری است که متاسفانه امروز هم هستند کسانی که همچنان به این نسخه اعتقاد دارند و رفاه مردم را در گرو این نسخه‌ها می‌بینند؛ امروز در کشور فرانسه شاهد مبارزه جلیقه زرد‌ها هستیم که سخنگوی این جنبش می‌گوید ما برای مبارزه با ظلم و تبعیض و تاثیر از انقلاب اسلامی ایران به میدان آمدیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز در گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را صادر کردند یک مطالبه عمومی، حرکت متناسب و انقلابی برای برطرف کردن این مشکل به وجود آمده که در اینجا اهمیت نقش نوجوانان و جوانان در گام دوم مشخص می‌شود؛ حضور سازمان یافته جوانان انقلابی می‌تواند سرعت ما را در تکمیل مرحله تشکیل دولت اسلامی تسریع کند.

سردار سلیمانی افزود: در گام دوم انقلاب مبارزه رفع آسیب‌ها، بی‌عدالتی و فقر، گفتمان مبارزه با فساد و از جانب دانشجویان انقلابی فراهم آوردن بستری مناسب برای تشکیل مرحله دولت اسلامی بتواند از راه میانبر به هدف برساند، اما دشمن می‌خواهد این الگو موفق نشود و آمریکایی‌ها می‌خواهند این هدف موفق نشود و با تحریم، فشار مضاعف اقتصادی و رخنه توسط عوامل نفوذی خود در داخل ما را از رسیدن به این هدف دور کنند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در سازمان بسیج، سازماندهی نوجوانان و جوانان با بهره‌گیری از علما، بزرگان و نخبگان تامین فرهنگ مقاومت و اندیشه اسلامی است و امیدواریم بتوانیم این سازماندهی را در خدمت ضرورت‌های انقلاب اسلامی درآوریم؛ مهمترین رسالت ما تشکیل مرحله دولت‌سازی و خلق تمدن بزرگ نوین اسلامی در آینده پیش رو است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل