بازدید 6270
۷

ابراز نگرانی فرانسه از افزایش تنش‌ها در خلیج فارس

کد خبر: ۹۱۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ 20 July 2019
وزارت خارجه فرانسه با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز، درباره افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس ابراز نگرانی کرد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت خارجه فرانسه با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو» در آب‌های خلیج فارس از افزایش تنش‌ها در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه فرانسه همچنین گفته، توقیف نفتکش انگلیسی از سوی ایران به تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در منطقه آسیب می‌زند.

دولت پاریس ضمن ابراز همبستگی با دولت لندن از ایران خواست این نفتکش انگلیسی را آزاد کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران عصر روز جمعه یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" را هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی و بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگانتوقیف کرد. این عملیات توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه انجام شده و کشتی درحال حاضر برای انجام تحقیقات به بندرعباس هدایت شده است.

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به این توقیف مدعی شد که ایران «مسیر خطرناکی» را در پیش گرفته است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، هانت روز شنبه در پیام توییتری خود نوشت: «اقدام دیروز در خلیج (فارس)، نمایانگر علائم نگران‌کننده‌ای است مبنی بر اینکه پس از اقدام قانونی جبل طارق در توقیف نفتی که عازم سوریه بود، احتمالاً ایران، مسیر خطرناک رفتار غیرقانونی و ثبات‌زدا را برگزیده است».

وی ادامه داد: «همانطور که در واکنش روز گذشته خود اعلام کردم، واکنش ما حساب شده، اما قدرتمند خواهد بود. ما به دنبال یافتن راهی برای حل موضوع گریس ۱ هستیم، اما ایمنی کشتیرانی خود را نیز تضمین خواهیم کرد».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
کاش این وزیر خارجه در مورد گروگان گیری انگلیس هم موضع می گرفت
اینها دیگه کی هستند نفت کش ما اهه و نفت کش آنها به ... این اروپاییها و انگلیسیهای مغرور را باید ادب کرد ... هیچکدامشان از آزادی بی قید و شرط نفت کش ایران نمی گویند ... اما درخواست فوری آزادی کشتی انگلیس را می کنند . جواب شان را بدهید
خداقوت میگم به برادران مخلص نظامی وطن ... ظلم و زور غرب خفه کنندست و باید قاطعانه برخورد شود .... هرچی فحش نثارشون کردم باز آروم نشدم ...لعنتیا ...ببین قدیم ها که کشورها ضعیف تر بودند چه ظلم هایی کردند و چپاول هایی نمودند ....بیخود نیست که اینقدر ثروت دارند ...ثروت مردم بیچاره سایر کشورها رو بالا کشیدند و حالا برامون یه کتی هم راه میرن .... انشالله هر چه زودتر باید همرو پس بدید و هرچی خوردید بالا بیارید .... اللهم عجل لولیک الفرج...آمین

از قوه قضاییه هم تقاضا دارم مفسدین در هر پست و مقامی را محاکمه نمایند و تمام اموالشونو از اصل و فرع و سود و غیره به بیت المال برگردانند....
ظلم و فساد داخلی ها هم خفه کنندست ....
آقای هانت درسته مسیر دفاع از مظلوم ،استقلال طلبی و مبارزه با استکبار مسیری خطرناک است که ما سالهاست در آن حرکت می کنیم و در این مسیر آبدیده شده ایم .اما شما حتی نتوانستید کوچکترین مقاومتی در مقابل تک روی آمریکا انجام دهید.شاید هم از اول دروغ می گفتید که طرف دار برجام هستید!
ایکاش در رابطه با نفت کش توقیف شده ایرانی هم همین نظر را داشتید..
این فرانسوی ها از همه چی نگرانن سکته نزنن خوبه
اگر زیاد نگران هستید بساطتان را از خلیج فارس جمع کنید و به کشورهای خودتان برگردید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار