بازدید 4172

اطلاعیه شماره ۲ هیات اجرایی انتخابات شورایاری‌ها

کد خبر: ۹۱۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 20 July 2019

هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری های محلات شهر تهران در اطلاعیه ای ضوابط تبلیغات کاندیداها در این دوره را اعلام کرد.

به گزارش شهرنوشت، در اطلاعیه شماره ۲ هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران آمده است: «پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در تاریخ جمعه (۴ مردادماه) در مساجد و محلات تهران برگزار می‌شود و کاندیداها فرصت دارند از تاریخ ۱۳۹۸/۰۴/۲۹ لغایت ۱۳۹۸/۰۵/۰۲ با رعایت ملاحظات قانونی تبلیغات لازم برای معرفی برنامه‌های خود را پیگیری کنند.

براین اساس هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران به منظور رعایت حقوق شهروندی و لحاظ مصالح شهر و مردم، مجموعه دستورالعمل‌هایی را در خصوص نحوه تبلیغات کاندیداهای محترم تدوین کرده است. بدیهی است رعایت دستورالعمل های مذکور از سوی تمامی داوطلبان الزامی است.

ماده یک: فعالیت‌های مجاز تبلیغاتی نامزدها
۱- کاندیداهای محترم می توانند پس از اعلام رسمی اسامی و با رعایت کلیه قوانین و مقررات و مفاد این دستورالعمل در مهلت تعیین شده توسط هیات اجرایی انتخابات، نسبت به انجام فعالیت های تبلیغاتی اقدام کنند.
۲- تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی ضمن رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوط بلامانع است.
۳- داوطلبان می‌توانند برای عضویت در شورایاری محله ائتلاف تشکیل دهند.
۴- کاندیداها می‌توانند با رعایت مندرجات این دستورالعمل از طریق نصب پوستر،پلاکارد، تراکت، جزوه و بروشور اطلاعات نسبت به معرفی و تبلیغ خود اقدام کنند. ابعاد پوسترهای تبلیغاتی نباید بیش از۷۰ × ۱۰۰ سانتی‌متر باشد.
۵- کاندیداها در صورت تمایل به تشکیل ستاد انتخاباتی در سطح محله مکلف هستند همزمان با آغاز به کار ستاد تبلیغاتی نشانی و محل ستاد و مشخصات کامل مسئول ستاد را به‌صورت کتبی و به امضای خود (کاندیدا) به هیات اجرائی منطقه اعلام کنند.
۶- درج مدارک تحصیلی و سوابق خدمتی و اجرایی توسط کاندیداها مشروط به وجود مستندات قابل ارایه به هیات‌های اجرایی و نظارت در پوستر، پلاکارد وتراکت‌های تبلیغاتی بلامانع است.
۷- استفاده از عکس کاندیداها در تراکت و بروشورهای تبلیغاتی با رعایت ضوابط و مقررات مندرج در این دستورالعمل بلامانع است.
۸- برگزاری برنامه سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف کاندیداهای انتخاباتی و طرفداران آن‌ها در مکان‌های محصور و مجاز بدون ایجاد هرگونه مزاحمت برای شهروندان محترم و سایر کاندیداها و با رعایت کلیه قوانین و مقررات و موافقت هیات اجرایی منطقه بلامانع است.

تبصره: کاندیداهای انتخاباتی مکلف هستند ۲۴ ساعت قبل از برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم پرسش و پاسخ یا سخنرانی نشانی دقیق محل و ساعت آن را کتباً به هیات اجرایی منطقه اعلام کنند.

۹- استفاده از نظرات شخصیت‌ها (بدون ذکر عنوان و سمت اداری و رسمی آن‌ها)، مجامع، احزاب و گروه های مجاز در تایید کاندیداهای انتخاباتی با ارایه و انتشار مستندات و اجازه کتبی از طرف آنان (شخصیت‌ها) در تبلیغ کاندیداها بلامانع است.
۱۰- کاندیداها می توانند با انعقاد قرارداد و پرداخت وجه آن از خدمات شرکت پست به منظور ارسال بسته‌های تبلیغاتی خود استفاده کنند.
۱۱- تبلیغ کاندیداها در جراید و روزنامه‌ها با رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تبلیغات مجاز است.

ماده ۲ : ممنوعیت‌های تبلیغاتی نامزدها:
۱- انجام هرگونه تبلیغات در خارج از مهلت تعیین شده.
۲- هرگونه تبلیغ زودتر از موعد مقرر و ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات و روز رای گیری.
۳- هرگونه دسترسی غیرمجاز یا تغییر در محتوای تبلیغاتی سایر کاندیداها.
۴- نصب پوستر، پلاکارد و ... روی شیشه اماکن صنفی خصوصی ساختمان‌ها و بدنه خودروهای شخصی بدون کسب اجازه رسمی و کتبی از مالکان آن‌ها.
۵- نصب هرگونه تبلیغ روی تاسیسات شهری شامل ساختمان‌های اداری، باجه تلفن عمومی، پل‌های مخصوص تردد عابر پیاده، خودروهای دولتی و نهادهای عمومی و اتومبیل، پست برق، صندوق پستی و دیوار اماکن عمومی.
۶- استفاده از بلندگو و راه اندازی کاروان های شادی در معابر عمومی جهت تبلیغ کاندیداها.
۷- پاره، مخدوش یا معدوم کردن عکس و آثار تبلیغاتی سایر کاندیداها.
۸- هرگونه استفاده از نام و عناوین و تصاویر شخصیت های حقیقی و حقوقی بدون اخذ رضایت کتبی آنان.
۹- درج و اظهار هرگونه مطلب خلاف واقع در اوراق تبلیغاتی.
۱۰- اظهار یا درج هرگونه مطلب تبلیغاتی که امکان ارایه مستندات آن به هیات های اجرایی و نظارتی منطقه وجود نداشته باشد.
۱۱ – تبلیغ علیه کاندیداها و هتک حرمت و حیثیت آن ها به هرطریق که باشد.
۱۲- درج یا اظهار نظر مطالب خلاف واقع.
۱۳- دادن وعده‌های غیرواقعی و غیرمرتبط با وظایف و اختیارات انجمن شورایاری محله.
۱۴- عدم رعایت صداقت و راستگویی در تبلیغات، سخنرانی‌ها و جلسات پرسش و پاسخ.
۱۵- استفاده از دفاتر شورایاری و کلیه اماکن متعلق به شهرداری و موسسات تابع و سراهای محلات برای تبلیغ.
۱۶- دیوارنویسی، راه اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار خارج از محیط سخنرانی یا ستاد تبلیغاتی.
۱۷- استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی (به هر میزان) استفاده می کنند.
۱۸- فعالیت تبلیغاتی مجریان و ناظران انتخابات برای کاندیداهای انتخاباتی.
۱۹- الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی کاندیداها روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان‌ها، تابلوی مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلوهای منصوبه در معابر عمومی.
۲۰- نصب هرگونه عکس و آثار تبلیغاتی کاندیداهای انتخاباتی در محل شعبه ثبت نام و اخذ رای در زمان رای گیری.»

لازم به ذکر است کلیه کاندیداهای محترم پنجمین دوره انتخابات انجمن های شورایاری مکلف هستند ضمن رعایت اصل صداقت و راستگویی و پرهیز از تخریب سایر کاندیداهای محترم در کلیه فعالیت های تبلیغاتی خود، از انجام هرگونه اقدام مغایر با موارد مندرج در این دستورالعمل پرهیز کنند و احترام به قوانین و مقررات عمومی و حقوق شهروندان محترم را به عنوان یک اصل تخطی ناپذیر مدنظر قرار داده و بدان عمل کنند.

کلیه مسئولیت‌های قانونی ناشی از فعالیت‌های تبلیغاتی توسط ستادهای انتخاباتی و طرفداران آن ها بر عهده شخص کاندیداها است و داوطلبان پاسخگوی آن خواهند بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار